REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak interpretować słowa rozmówcy?

Pauzy i powtórzenia po stronie naszego rozmówcy to zazwyczaj dobry znak, świadczący o tym, że jesteśmy słuchani.
Pauzy i powtórzenia po stronie naszego rozmówcy to zazwyczaj dobry znak, świadczący o tym, że jesteśmy słuchani.
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Rozmowa telefoniczna ma ten zasadniczy minus, że nie widzimy naszego rozmówcy, a tym samym trudniej jest nam odczytać jego rzeczywiste intencje, które w kontakcie „na żywo” ujawniają się dzięki mowie ciała.

Brak kontaktu wzrokowego i możliwości obserwowania gestów i zachowania rozmówcy, nie pozbawiają nas jednak szansy dokonania oceny jego rzeczywistych zamiarów, czy też zaangażowania w rozmowę. Intonacja, dobór słów, czy sposób konstruowania wypowiedzi potrafią nie tylko wskazać, czy osoba z nami rozmawiająca w pełni angażuje się w rozmowę. Często na dzięki nim możemy domyśleć się, jaki będzie rezultat rozmowy i czy nasza sprawa zostanie rozpatrzona pomyślnie.

REKLAMA

Intonacja

REKLAMA

Dzięki niej możemy najszybciej zorientować się, jakie jest nastawienie naszego rozmówcy do przedstawianej przez nas sprawy. Ton głosu pozwala nam określić, czy osoba, do której telefonujemy jest zainteresowana rozmową, czy śledzi ją na bieżąco. Podobnie odbierzemy wszystkie emocje, które wywołał nasz telefon – zaskoczenie, strach, zażenowanie, radość.
Często już po samym słowie „halo” możemy zorientować się, czy uda nam się załatwić jakąkolwiek sprawę, czy też może lepiej przeprosić i zadzwonić później. Czasem takie podejście jest rozsądniejsze, niż próba rozmowy, gdy wyraźnie czujemy irytację lub złość ze strony rozmówcy.

Może się zdarzyć, że pozytywna treść informacji, którą otrzymujemy jest sprzeczna z tonem wypowiedzi rozmówcy. Zazwyczaj negatywny sposób przekazania informacji świadczy o tym, że rozmówca chce sprawdzić naszą reakcję.

Przejęzyczenia

Często mówi się, że myśli biegną szybciej niż słowa, a przejęzyczenia to nic innego niż powiedzenie tego, co się naprawdę myśli. Najczęściej przejęzyczenia zdarzają się tym, którzy albo bardzo intensywnie myślą nad zadanym im pytaniem i właściwą na nie odpowiedzią albo tym, którzy starają się ukryć jakieś fakty lub swoją opinię.

Porównaj: Listy i notatki służbowe wysyłane mailem

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pauzy i powtórzenia

REKLAMA

Pauzy i powtórzenia po stronie naszego rozmówcy to zazwyczaj dobry znak, świadczący o tym, że jesteśmy słuchani. Naturalne zawieszenie głosu najczęściej ma miejsce wtedy, gdy rozmówca chce dać nam chwilę na zastanowienie się albo sam chce mieć chwilę na podjęcie decyzji. Nienaturalne pauzy mogą jednak świadczyć, że nasz rozmówca nie jest z nami
do końca szczery i chce coś przed nami ukryć.

Powtórzenia zazwyczaj zdarzają się tym, którzy nie mają pewności, że we właściwy sposób przekazali nam informację albo nie są pewni, czy ich zrozumieliśmy. Może to świadczyć o braku pewności, co do przedstawianych przez drugą stronę argumentów albo o tym, że rozmówca podejrzewa nas o niezbyt dokładne słuchanie go.

Zobacz: Kultura organizacji

Karolina Zaborska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA