REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak interpretować słowa rozmówcy?

Pauzy i powtórzenia po stronie naszego rozmówcy to zazwyczaj dobry znak, świadczący o tym, że jesteśmy słuchani.
Pauzy i powtórzenia po stronie naszego rozmówcy to zazwyczaj dobry znak, świadczący o tym, że jesteśmy słuchani.
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Rozmowa telefoniczna ma ten zasadniczy minus, że nie widzimy naszego rozmówcy, a tym samym trudniej jest nam odczytać jego rzeczywiste intencje, które w kontakcie „na żywo” ujawniają się dzięki mowie ciała.

Brak kontaktu wzrokowego i możliwości obserwowania gestów i zachowania rozmówcy, nie pozbawiają nas jednak szansy dokonania oceny jego rzeczywistych zamiarów, czy też zaangażowania w rozmowę. Intonacja, dobór słów, czy sposób konstruowania wypowiedzi potrafią nie tylko wskazać, czy osoba z nami rozmawiająca w pełni angażuje się w rozmowę. Często na dzięki nim możemy domyśleć się, jaki będzie rezultat rozmowy i czy nasza sprawa zostanie rozpatrzona pomyślnie.

REKLAMA

Intonacja

REKLAMA

Dzięki niej możemy najszybciej zorientować się, jakie jest nastawienie naszego rozmówcy do przedstawianej przez nas sprawy. Ton głosu pozwala nam określić, czy osoba, do której telefonujemy jest zainteresowana rozmową, czy śledzi ją na bieżąco. Podobnie odbierzemy wszystkie emocje, które wywołał nasz telefon – zaskoczenie, strach, zażenowanie, radość.
Często już po samym słowie „halo” możemy zorientować się, czy uda nam się załatwić jakąkolwiek sprawę, czy też może lepiej przeprosić i zadzwonić później. Czasem takie podejście jest rozsądniejsze, niż próba rozmowy, gdy wyraźnie czujemy irytację lub złość ze strony rozmówcy.

Może się zdarzyć, że pozytywna treść informacji, którą otrzymujemy jest sprzeczna z tonem wypowiedzi rozmówcy. Zazwyczaj negatywny sposób przekazania informacji świadczy o tym, że rozmówca chce sprawdzić naszą reakcję.

Przejęzyczenia

Często mówi się, że myśli biegną szybciej niż słowa, a przejęzyczenia to nic innego niż powiedzenie tego, co się naprawdę myśli. Najczęściej przejęzyczenia zdarzają się tym, którzy albo bardzo intensywnie myślą nad zadanym im pytaniem i właściwą na nie odpowiedzią albo tym, którzy starają się ukryć jakieś fakty lub swoją opinię.

Porównaj: Listy i notatki służbowe wysyłane mailem

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pauzy i powtórzenia

REKLAMA

Pauzy i powtórzenia po stronie naszego rozmówcy to zazwyczaj dobry znak, świadczący o tym, że jesteśmy słuchani. Naturalne zawieszenie głosu najczęściej ma miejsce wtedy, gdy rozmówca chce dać nam chwilę na zastanowienie się albo sam chce mieć chwilę na podjęcie decyzji. Nienaturalne pauzy mogą jednak świadczyć, że nasz rozmówca nie jest z nami
do końca szczery i chce coś przed nami ukryć.

Powtórzenia zazwyczaj zdarzają się tym, którzy nie mają pewności, że we właściwy sposób przekazali nam informację albo nie są pewni, czy ich zrozumieliśmy. Może to świadczyć o braku pewności, co do przedstawianych przez drugą stronę argumentów albo o tym, że rozmówca podejrzewa nas o niezbyt dokładne słuchanie go.

Zobacz: Kultura organizacji

Karolina Zaborska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    REKLAMA

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    Kończy się najostrzejsza zima od 50 lat. Prawie 5 mln zwierząt hodowlanych zginęło z głodu w Mongolii

    Dobiegająca końca zima w Mongolii, najostrzejsza od pół wieku, doprowadziła do śmierci niemal 5 mln kóz, owiec i koni, które nie są w stanie dotrzeć do pożywienia. To duży cios w gospodarkę kraju zamieszkanego przez ok. 3,3 mln ludzi, z których ok. 300 tys. utrzymuje się z hodowli zwierząt - podkreśliło Radio Swoboda.

    REKLAMA