REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Załączniki do wniosku o dofinansowanie mikroprzedsiębiorców w województwie dolnośląskim

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Załączniki do wniosku o dofinansowanie mikroprzedsiębiorców w województwie dolnośląskim
Załączniki do wniosku o dofinansowanie mikroprzedsiębiorców w województwie dolnośląskim

REKLAMA

REKLAMA

Skuteczne aplikowanie o środki unijne wiąże się z koniecznością złożenia pełnej dokumentacji aplikacyjnej. Będzie ona weryfikowana podczas oceny wniosku o dofinansowanie.

Sposób aplikowania o środki unijne

Mikroprzedsiębiorcy zainteresowani otrzymaniem unijnej dotacji na rozwój inwestycyjny swojej firmy rejestrują swoje wnioski o dofinansowanie w Internetowym Rejestratorze Wniosków, w terminie zgodnym z ogłoszeniu o konkursie. Po otrzymaniu potwierdzenia o zarejestrowaniu wniosku otrzymujemy e-mail potwierdzający ten fakt wraz z numerem zgłoszenia. Pamiętajmy, że w terminie 3 dni roboczych od zarejestrowania wniosku w internetowej aplikacji, jesteśmy zobligowani do dostarczenia dwóch egzemplarzy wniosku o dofinansowanie w wersji papierowej wraz z kompletem wymaganych załączników oraz wersję elektroniczną wniosku zapisaną na nośniku elektronicznym do Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej (DIP). 

REKLAMA

Załączniki do wniosku o dofinansowanie

Na etapie aplikowania o środki unijne wymagane jest dołączenie do wniosku o dofinansowanie dodatkowych dokumentów. Załączniki wskazane we wniosku dzielą się na załączniki obligatoryjne oraz załączniki dodatkowe.

Zobacz także: Wydatki niekwalifikowane w projektach mikroprzedsiębiorców w województwie dolnośląskim

Załączniki obligatoryjne

Załączniki obligatoryjne są zaznaczone domyślnie na „tak” w Generatorze Wniosków. Do załączników obligatoryjnych zaliczamy:

  • Potwierdzony za zgodność z oryginałem dokument rejestrowy Wnioskodawcy (odpis z właściwego rejestru sądowego lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej Wnioskodawcy) wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.
  • Oświadczenie w zakresie oceny oddziaływania na środowisko.
  • Formularz informacji o pomocy publicznej, dla podmiotów ubiegających się o pomoc inną niż de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie informacji o otrzymanej pomocy publicznej oraz informacji o nieotrzymaniu pomocy (Dz. U. Nr 53, poz. 312).
  • Oświadczenie o spełnianiu kryteriów MSP.

Załączniki dodatkowe

W Generatorze Wniosków załączniki dodatkowe posiadają wersję wyboru „nie” oraz „nie dotyczy”, należy jednakże pamiętać o każdorazowym sprawdzeniu, czy zachodzi potrzeba dołączenia załącznika do wniosku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia zaświadczenia o pomocy de minimis otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą (jeśli dotyczy).
  • Potwierdzone za zgodność z oryginałem dokumenty potwierdzające zewnętrzne finansowanie projektu (kopia promesy kredytowej, kopia umowy kredytowej, kopia promesy leasingowej), zgodnie z informacjami podanymi w dokumentacji aplikacyjnej (jeśli dotyczy).
  • Potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia części LPR dotycząca lokalizacji projektu Wnioskodawcy (jeśli dotyczy).
  • Potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia opinii o innowacyjności (jeśli dotyczy).
  • Inne dokumenty potwierdzające innowacyjność (jeśli dotyczy).
  • Potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia porozumienia o współpracy w zakresie realizowanego projektu z jednostkami naukowymi, konsorcjami, sieciami naukowymi, podmiotami działającymi na rzecz nauki, proinnowacyjnymi instytucjami otoczenia biznesu (wymienione w pkt. IV.13 wniosku).
  • Potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów praw własności przemysłowej (wymienione w pkt IV.7 wniosku).
  • Inne

Załączniki „inne” to różnego rodzaju dokumentacja, którą wnioskodawca chciałby dołączyć do wniosku, przykładowo: gotowe opracowania, informacje, które np. z powodów edytorskich trudno jest włączyć do samego wniosku o dofinansowanie przygotowanego w Generatorze Wniosków. W szczególności wymienić tu można foldery reklamowe wnioskodawcy, foldery producentów, dostawców czy różnego rodzaju opracowania naukowe.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA