REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak aplikować o środki unijne na wsparcie innowacyjności MŚP w województwie zachodniopomorskim – część I

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak aplikować o środki unijne?
Jak aplikować o środki unijne?

REKLAMA

REKLAMA

W ramach ogłoszonego konkursu, o dofinansowanie unijne będą mogły ubiegać się mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa zamierzające konkurować na rynku poprzez rozwój innowacyjności. W ramach projektu możemy dofinansować zakup licencji, know-how jak również ich wdrożenie poprzez np. zakup nowoczesnego sprzętu. Efektem wdrożenia nowych technologii powinno być wytworzenie nowego, innowacyjnego produktu lub usługi (poddziałanie 1.1.3 RPO WZ).

Aby jednak móc myśleć o jakimkolwiek grancie z UE, konieczne jest przygotowanie odpowiedniej pod względem formalnym i merytorycznym dokumentacji aplikacyjnej. Dokumentacja ta obejmuje zarówno wniosek o dofinansowanie jak i niezbędne załączniki. We wniosku o dofinansowanie musimy udowodnić oceniającym, dlaczego to nasz projekt jest konkurencyjny i w jaki sposób przyczyni się do rozwoju innowacyjności w naszej firmie. Komplet dokumentów aplikacyjnych składamy w terminie do 30 czerwca br. w siedzibie Wydziału Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego, w Szczecinie.

REKLAMA

Pierwszy krok – wniosek o dofinansowanie

Jest to podstawowy dokument, na bazie, którego jest oceniany nasz pomysł. Od jakości jego przygotowania może zależeć przyznanie unijnej dotacji. Warto, więc poznać podstawowe zasady przygotowania tego dokumentu.

REKLAMA

Po pierwsze wniosek o dofinansowanie w ramach tego naboru przygotowywany jest w oparciu o internetową aplikacje („Serwis Beneficjenta”) dostępną za pośrednictwem strony internetowej http://www.rpo.wzp.pl. Pamiętajmy, że przygotowanie wniosku on-line należy poprzedzić założeniem własnego konta poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego. 

Ostateczną wersję wniosku o dofinansowanie, którą wnioskodawca zamierza złożyć należy „wysłać” do systemu informatycznego za pomocą pola „publikuj”. Publikacja wniosku o dofinansowanie w systemie informatycznym jest warunkiem koniecznym do poprawnego złożenia dokumentacji aplikacyjnej.

Zobacz także: Dotacje 2012: fundusze unijne dla firm

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak poprawnie przygotować wniosek o dofinansowanie?

Formularz wniosku o dofinansowanie składa się ze strony tytułowej oraz sekcji A-I. W zależności od danej sekcji, formularz ten należy uzupełnić o informacje dotyczącego naszego projektu w zakresie:

  •  informacje ogólne o projekcie (sekcja A)
  • informacje o wnioskodawcy (sekcja B)
  • opis projektu (sekcja C)
  • harmonogram realizacji projektu (sekcja D)
  • montaż finansowy projektu (sekcja E)
  • trwałość projektu (sekcja F)
  • promocja projektu (sekcja G)
  • deklaracja wnioskodawcy (sekcja H)
  • lista załączników do Wniosku o dofinansowanie (sekcja I)

Polecamy serwis: Umowy

Poszczególne sekcje wniosku o dofinansowanie należy wypełnić zgodnie z zaleceniami zawartymi w Instrukcji wypełniania Wniosku o dofinansowanie projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013. Dokument ten znajduje się pod adresem strony internetowej http://www.rpo.wzp.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA