Rozmowy telefoniczne
![Prosząc o przekazanie wiadomości czy zostawiając informację należy pamiętać o pozostawieniu swojego nazwiska i numeru telefonu.](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nNC5pbmZvci5wbC/9wL19maWxlcy84MjAwMC9mb3RvbGlhXzgw/MzM3MzFfc3Vic2NyaXB0aW9uX3h4bF84MD/B4NjAwXzE5NDgxMi5qcGciLCJ3Ijo3NzF9.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
Nie wystarczy powiedzieć "Dzień dobry … firma … w czy mogę pomóc?". Istotne jest jakim tonem zostało to powiedziane i jaki jest dalszy przebieg rozmowy. Ważne jest aby osoba telefonująca do firmy czuła się ważna i nie odniosła wrażenia że komuś przeszkadza. Gdy dodzwoni się niezorientowany interesant należy go poinformować z kim powinien się skontaktować aby uzyskać potrzebne informacje. Sekretarka powinna wiedzieć kogo może łączyć bezpośrednio z przełożonym nawet przerywając ważne zajęcia a kogo można odprawić.
REKLAMA
REKLAMA
Wszystkie telefony prywatne muszą być ustalone z przełożonym gdyż łatwo o nietakt a nawet nieprzyjemności. Telefonując do kogoś w bardzo ważnej sprawie można poprosić osobę odbierającą telefon, aby nieobecna osoba oddzwoniła gdy wróci. Podobnie z pozostawieniem prośby o oddzwonienie na automatycznej sekretarce, czynimy to gdy mamy naprawdę istotną sprawę.
Prosząc o przekazanie wiadomości czy zostawiając informację należy pamiętać o pozostawieniu swojego nazwiska i numeru telefonu. Jeśli w trakcie rozmowy nastąpi przerwanie połączenia, drugi raz telefonuje osoba, która zadzwoniła. W przypadku nagrywania rozmowy należy o tym poinformować rozmówcę i uzyskać na to jego zgodę. W przypadku telefonicznych rozmów służbowych należy dobrze się do takiej rozmowy przygotować.
Polecamy: E-mail czy rozmowa
Powinniśmy ułożyć przebieg rozmowy, wiedzieć czego oczekujemy i krótko i zrozumiale przedstawić sprawę w celu której dzwonimy. Powinniśmy rozmawiać ciepłym i spokojnym głosem, starannie dobierając słowa a w przypadku dodzwonienia się do przypadkowej osoby, przeprosić a nie rzucić słuchawkę bez słowa. Pamiętać należy iż telefon służbowy nie służy do rozmów prywatnych.
W wyjątkowych sytuacjach można skorzystać z telefonu służbowego jednak ton naszego głosu powinien być przyciszony aby innym osobą nie przeszkadzać w pracy.
Zobacz: Z praktyki HR
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.