REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie, Wynagrodzenie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jakie są obszary zarządzania specjalisty ds. szkoleń e-learningowych?

Specjalista ds. szkoleń e-learningowych nie powinien dać się zamknąć w etykietce „IT”. Prawidłowo przeprowadzony program edukacyjny korzystający z narzędzi e-learningowych wpływa na psychologiczną stronę pracowników: na ich postawy do pracy, do własnego rozwoju, na przyjemność pracy oraz ambicję osiągania coraz lepszych wyników. Aby osiągnąć taki efekt, specjalista musi wpływać na sześć następujących obszarów: treść, technologię, kontekst, ludzi, komunikację, zachowania. Oto ich opis.

Dlaczego coraz mniej finansistów spodziewa się poprawy koniunktury w Polsce?

Liczba finansistów, zatrudnionych w naszym kraju i spodziewających się poprawy polskiej koniunktury gospodarczej, maleje. Dlaczego większość z nich nastawia się na kolejne podwyżki stóp procentowych? Opinie pracowników instytucji finansowych na temat przyszłości polskiej gospodarki odzwierciedla Indeks Koniunktury Ekspertów Finansowych.

Jakie są różnice w cenie metra kwadratowego mieszkania?

Ceny mieszkań, które zostały wprowadzone do sprzedaży w bieżącym roku, spadły o 13%, w porównaniu z rokiem 2008. Metr nowego mieszkania na rynku wtórnym kosztuje o 650 zł za m kw. więcej niż na rynku pierwotnym – zauważyli eksperci. Czy warto jednak kupić mieszkanie u dewelopera?

Vademecum dla lidera: jakie korzyści płyną z zadawania pytań?

Jeśli chcesz być dobry liderem nie skupiaj się tylko na odpowiedziach. Czas najwyższy żebyś i Ty zaczął zadawać pytania. Poznaj wszystkie korzyści jakie płyną z rozbudowy komunikacji także w tę stronę.

REKLAMA

Vademecum: Jak budować zaufanie w zespole?

Zdobywanie i pielęgnowanie zaufania jest bardzo ważną częścią przywództwa i coachingowego stylu zarządzania. Jeżeli ludzie nie ufają przywódcy lub menedżerowi, to zespół nie osiągnie długoterminowego sukcesu, nawet jeżeli będzie miał jasną i czytelną wizję pracy oraz przemyślaną i elegancko sformułowaną strategię. Ekspert radzi jak profesjonalnie budować zaufanie w zespole.

Feedback w pigułce

Nie wiesz jak prawidłowo udzielać informacji zwrotnych? Przeczytaj ten artykuł. Znajdziesz w nim fachowe rady profesjonalnego coacha.

Ekspert radzi: jak korzystać z języka SFC?

Męczą Cię problemy, a ich długotrwałe rozwiązywanie zajmuje drogocenny czas? Sięgnij po SFC. Ekspert wyjaśnia na czym polega Solution Focused Coaching.

Jak rozwiązywać problemy? - poradnik

Problemy potrafią pozbawić zdolności racjonalnego myślenia nawet najbardziej doświadczonych menedżerów. Masz już dość myślenia o problemach w Twojej firmie? Ekspert radzi, jak je skutecznie rozwiązywać.

REKLAMA

Jak pokonać nadmierny perfekcjonizm?

Stawianie zbyt wygórowanych zadań do realizacji i wieczna pogoń za nieosiągalną doskonałością - są to tylko niektóre cechy nadmiernego perfekcjonizmu. Ekspert radzi jak go pokonać w 4 krokach.

Jak zwalczyć presję i stres? - krok po kroku

Wywieranie demotywującego wpływu na pracowników jest zjawiskiem, które może dotyczyć każdego z nas. W szczególności w marketingu. Ekspert radzi jak zwalczać presję i nie poddać się wszechogarniającemu stresowi pracując w dziale sprzedaży.

Siedmiu pracodawców w okresie aktywności zawodowej

Przeciętnie siedem razy zmieniamy pracę, ale okres zatrudnienia u jednego pracodawcy statystycznie trwa aż dziesięć lat. Zazwyczaj najbardziej spełnia nasze oczekiwania trzecia praca. Co trzeci absolwent studiów wyższych nie ma podpisanej umowy o pracę.

Jak obniżyć podatek od zysków giełdowych?

Eksperci przypominają, że do końca kwietnia każdy musi złożyć zeznanie podatkowe PIT38. Zysk z inwestycji giełdowych dostarcza satysfakcji z podjęcia słusznych decyzji, ale bywa okupiony strzępkami nerwów. Czy naprawdę musimy dzielić się nim z państwem? A może istnieje sposób na uniknięcie płacenia podatku?

Niższe bezrobocie w 2011 roku?

W marcu odnotowano minimalny spadek bezrobocia – z danych GUS wynika, że odsetek bezrobotnych zmniejszył się o 0,1 pkt. proc., w porównaniu z lutym i stanowił 13,1 proc. W kwietniu możemy spodziewać się większej poprawy.

Inflacja bazowa wystrzeliła w górę

Narodowy Bank Polski ujawnił dane, dotyczącej inflacji bazowej w 2011 r. – w marcu, osiągnęła ona poziom 2 proc., porównując z analogicznym okresem w roku ubiegłym. Podana wartość nie uwzględnia cen żywności i energii.

Wzrost płacy minimalnej ze szkodą dla pracowników?

Propozycja minister pracy, Jolanty Fedak, aby zwiększyć wysokość płacy minimalnej o 8 proc., może negatywnie odbić się zarówno na osobach bezrobotnych i poszukujących pracy, jak i obecnie zatrudnionych, których dochody są najmniejsze. Tak raptowna zmiana wysokości wynagrodzenia zniechęci pracodawców do tworzenia nowych stanowisk pracy oraz pociągnie za sobą redukcję zatrudnienia.

Jak klienci oceniają konkurencyjność przedsiębiorstwa?

Dla budowy skutecznej strategii konkurencji przedsiębiorstwa podstawowa znaczenie ma prawidłowa ocena najbardziej istotnych czynników decydujących o wyborze określonej oferty przez odbiorców. Czynniki te odnoszą się zarówno do produktu (usługi), jak również do całej firmy oferującej dany produkt (usługę) oraz jej strategii (marketingowej, konkurencji, rozwoju).

Jak prowadzić kontrolę strategiczną?

Ogólnie mówiąc, kontrola strategiczna polega na określeniu czy strategia została przygotowana zgodnie ze sztuką planowania, czy została przeprowadzona z zachowaniem jakości działań oraz czy zaplanowane efekty zostały osiągnięte.

Jak na podstawie analizy SWOT stworzyć strategię firmy?

O koncepcji SWOT często mówi się: analiza SWOT. W rzeczywistości to więcej niż sama analiza, ponieważ umożliwia także sformułowanie strategii firmy na podstawie wyników przeprowadzonej analizy.

Równowaga pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym - jak ją osiągnąć?

Pojęcie Work-Life Balance jest prawdziwym wyzwaniem dla dzisiejszych pracowników, którym coraz trudniej oddzielić czas spędzony w gronie najbliższych od zawodowych obowiązków. Gdy nadmiar pracy negatywnie wpływa na życie rodzinne, być może warto wyznaczyć sztywne granice pomiędzy tymi dwoma obszarami. Jak Polacy radzą sobie z tym problemem?

Jak przesunąć ratę kredytu mieszkaniowego na inny dzień?

Jeśli Twoja pensja nie wpływa na konto na czas albo zauważyłeś, że w dniu spłaty kredytu musisz regulować zobowiązania po niekorzystnym kursie, ciekawym rozwiązaniem może okazać się wybór innego dnia spłaty kredytu. Eksperci przypominają, że wiele banków przystanie na to bez problemu. Jakich formalności trzeba dopełnić, aby przesunąć dzień spłaty w czasie?

Jaki wpływ na decyzje inwestycyjne mają non-farm payrolls?

Jak w krótkim czasie ocenić sytuację gospodarczą danego państwa? Eksperci podpowiadają, że najłatwiej jest sprawdzić dane na temat stopy bezrobocia oraz ilości nowo utworzonych miejsc pracy. Jedną z publikacji, które pozwalają trafnie oszacować globalną koniunkturę w USA, jest raport NFP.

Po co biznesowi psychologia?

Adaptacja kulturowa to przystosowanie oryginalnej wersji testu do innej specyfiki kulturowej, dokonywane przy przenoszeniu testu stworzonego i funkcjonującego w jednym kraju do innego. Testy służą do badania właściwości indywidualnych istotnych dla przystosowania do wymagań środowiskowych, te zaś są w różnych kulturach różne. Wynika to przede wszystkim z odmienności warunków życia i wartości preferowanych w różnych kulturach.

Jakie wartości są najważniejsze dla menedżerów?

Pieniądze, popularność, władza, a może rodzina? Jeżeli zastanawiasz się jakie wartości są najważniejsze dla managerów, przeczytaj.

Więcej kobiet w zarządach spółek giełdowych

Liczby mówią same za siebie – większa liczba kobiet na kierowniczych stanowiskach przekłada się na większe zyski firmy. Fakt ten docenił rząd Niemiec, który chce wyperswadować na spółkach giełdowych, aby potroiły liczbę kobiet w swoich zarządach.

Jak kwalifikować wynagrodzenie personelu w projektach POKL?

Realizacja projektu ze środków Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki może wymagać zaangażowania dodatkowego personelu. Czy wydatki poniesione na ich wynagrodzenie będzie można uznać w świetle obowiązujących przepisów za kwalifikowalne? A jeśli tak to na jakich zasadach – o tym w treści artykułu.

Jak inwestować w fundusze polskich akcji?

Przeszło połowa biernie oszczędzających osób nie zdołała uchronić swoich funduszy przed inflacją. Jakie decyzje umożliwiłyby podwojenie zysków w ciągu ostatnich 11 lat? Ekspert radzi, którą strategię inwestycyjną wybrać, żeby skutecznie pomnożyć swoje oszczędności.

Na jakich zasadach funkcjonuje III filar w Polsce?

Eksperci finansowi radzą, jak skutecznie odkładać pieniądze na emeryturę. Młodzi ludzie nie mają złudzeń – środków, które są gromadzone przez ZUS i OFE, prawdopodobnie zabraknie dla nich. Co zrobić, żeby zagwarantować sobie spokojną przyszłość?

Na co zwrócić uwagę przy wyborze kredytu hipotecznego?

Obecnie na rynku dostępnych jest wiele ofert kredytów hipotecznych w promocji. Co jest najistotniejsze dla klienta? Brak prowizji, niska marża czy szybka decyzja kredytowa? Eksperci finansowi radzą, na co zwrócić uwagę, zadłużając się w banku.

Dyskryminacja kobiet wrogiem gospodarki

PKPP Lewiatan przytacza kilka ciekawych faktów na temat zatrudnienia kobiet. Tylko co druga kobieta zdolna do pracy jest aktywna zawodowo. Zaledwie 43,5 proc. żeńskiej populacji może utrzymać stałe zatrudnienie. Monika Zakrzewska, ekspert z PKPP Lewiatan, uczula na dyskryminację kobiet, która jest wrogiem gospodarki.

Jak kształtował się Indeks Dostępności Kredytowej?

W styczniu obniżyła się średnia wartość pensji, co automatycznie spowodowało spadek Indeksu Dostępności Kredytowej Open Finance i TVN CNBC. Eksperci finansowi podkreślają jednak, że mimo to w ujęciu rocznym w pierwszym miesiącu 2011 roku nastąpił największy w historii wzrost barometru, który wyniósł 10,65 proc. Czy wpłynęło to na wysokość marży dla kredytów hipotecznych?

Jak komunikuje się lider?

Gdy firma nie komunikuje, stwarza pustkę informacyjną, którą często wypełniają opinie i spekulacje osób trzecich. Chcąc ograniczyć ryzyko kreowania przez innych nierzetelnych informacji o danej marce, firmy coraz częściej podejmują dialog z otoczeniem. Osiągnięcie pozycji lidera jest możliwe dzięki równoległej i długofalowej komunikacji opartej nie tylko na pełnieniu roli informatora, ale przede wszystkim doradcy i edukatora.

Stopy procentowe w Polsce bez zmian

Dzisiejsza sesja od początku do końca upływała w duchu wzrostów eurodolara. Kurs EUR/USD zdołał w końcu wybić się ponad poziom 1,3850 i ustanowił nowy szczyt na wysokości 1,3889. Biorąc pod uwagę notowania w Stanach Zjednoczonych, możemy nastawiać się na pobicie nowego rekordu.

Jakie promocje są dostępne w bankach i ile można na nich zarobić?

Banki prześcigają się w ofertach, które mają przyciągnąć klientów. Chcesz zrobić sobie olśniewający makijaż? Idź do BZ WBK. Marzy Ci się MacBook? Sprawdź ofertę Deutsche Banku PBC. A może skusisz się na filiżankę kawy w BPH albo przejażdżkę Aston Martinem do Noble Banku? Z kolei w BOŚ Banku i ING Banku Śląskim do wygrania czekają auta. Co na to eksperci?

Kim będzie dzienny opiekun?

Dzienny opiekun to nowa forma sprawowania opieki nad najmłodszymi dziećmi wprowadzona przez ustawę o opiece nad dziećmi do lat trzech, którą uroczyście podpisał prezydent Bronisław Komorowski w dniu 23 lutego br. Kim tak naprawdę będzie dzienny opiekun?

Jak korzystać z listy kryteriów podczas podejmowania decyzji?

Ustalanie kryteriów to etap najistotniejszy z całej procedury rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji.

Jak poprawić swoją jakość uważnego słuchania?

Każdego dnia sporo czasu spędzamy na słuchaniu. Mimo to prawdopodobnie moglibyśmy słuchać jeszcze więcej. Jeśli słuchamy uważnie, to zyskujemy lepsze zrozumienie tego co powoduje naszymi przełożonymi, współpracownikami i podwładnymi. Ta informacja ułatwia osiąganie celów – zarówno osobistych, jak i organizacyjnych.

Jak reagować na rasistowskie pytania podczas rekrutacji?

Menedżerowie liniowi przeprowadzający rozmowę kwalifikacyjną do pracy często nie zdają sobie sprawy, że niektóre tematy są niezgodne z prawem: dyskryminują potencjalnego pracownika jako pełnoprawnego człowieka. Naszym prawem i obowiązkiem jest bronić swojej wartości, a jednocześnie nie spalić całej rozmowy. Oto jak tego dokonać.

Jak wdrażać outsourcing i nie popełnić błędów w zarządzaniu zmianą?

Outsourcing ze wszystkimi korzyściami jakie niesie dla przedsiębiorstwa dynamicznie rozwija się na Świecie i w Polsce ze względu na ewidentne oszczędności i zwiększenie jakości usług. Outsourcing w dobie profesjonalnych dostawców specjalizowanych usług jest już wyraźnym trendem rynkowym i sposobem nowoczesnego zarządzania przedsiębiorstwem. Wdrażając outsourcing należy pamiętać o kilku zasadach dobrego zarządzania zmianą.

Czy czujemy się zestresowani w pracy?

Mówiąc o „jakości życia” zazwyczaj mamy na myśli sprawy osobiste i rodzinne. A przecież dla większości z nas życie składa się z jeszcze jednego, bardzo ważnego obszaru – pracy. Często nie przykładamy odpowiedniej wagi do jakości naszego życia zawodowego, uważając ją za mniej istotną dla naszego zdrowia i samopoczucia. Jak przedstawia się jakość życia w pracy Polaków? Czy jesteśmy w życiu zawodowym mocno zestresowani?

Jakie są standardy stosowania testów psychologicznych

Testy i kwestionariusze psychologiczne coraz częściej stają się codziennym narzędziem pracy w wielu firmach i organizacjach. Pomagają pracownikom działów HR, coachom i menedżerom podejmować decyzje w sprawach zatrudniania i alokacji nowych pracowników, oceny ich rozwoju oraz budowania programów szkoleniowych.

Wynagrodzenie dla członków zarządu w spółce akcyjnej - porada

Jak wygląda kwestia wynagrodzenia dla członków zarządu w spółce akcyjnej? Kiedy wygasa mandat członka zarządu spółki i kiedy można go odwołać? Czy konieczne jest wpisanie tych faktów do rejestru? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w dalszej części porady.

PKB większe o 3,8 proc. według szacunków GUS

W ubiegłym roku PKB wzrósł o ponad 2 proc. więcej niż w roku 2009. W 2010 r. przyrost wyniósł 3,8 proc, jak wynika z danych, opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny.

Dane o PKB w Polsce opublikowane

Podczas wczorajszej sesji złoty nieznacznie stracił na wartości. Agencja ratingowa Standard&Poor’s obniżyła rating Japonii. Na wieść o tym wzrosła awersja do ryzyka.  Wczoraj kurs EUR/PLN zwyżkował w okolice 3,9100, a dzisiaj jeszcze dalej – do obszaru 3,9200. Nie utrzymał się jednak długo na tym poziomie i szybko wrócił pod 3,9100.

Dlaczego większa opłata za zarządzanie oznacza mniejsze zyski z funduszy inwestycyjnych?

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, jak duży wpływ na zyski z funduszy inwestycyjnych ma opłata za zarządzanie funduszem, pobierana przez Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych. Przy obliczaniu procentowego zwrotu z inwestycji może ona okazać się dużo bardziej istotna niż prowizja, naliczana od poszczególnych operacji.

Praca a czas wolny: jak znaleźć równowagę?

W dzisiejszym świecie coraz częściej zacierają się granice pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. Im bardziej odpowiedzialne stanowisko tym większe prawdopodobieństwo, że dana osoba będzie poświęcać więcej czasu kwestiom związanym z pracą, zaniedbując tym samym sprawy osobiste i rodzinne. Dlatego ważne jest, by nauczyć się wyznaczać wyraźne granice pomiędzy tymi dwoma obszarami życia.

Czy warto zainwestować w mieszkanie z TBS-u?

Własne mieszkanie jest marzeniem niejednego Polaka. Niestety, nie każdego stać na tak dużą inwestycję. W związku z tym można szukać innego sposobu na „mieszkanie na swoim”. Dla niektórych atrakcyjną alternatywą są TBS-y. Czy warto pokładać w nich nadzieje?

Jak wykorzystać wskaźnik mobilności zawodowej do zarządzania karierą?

Spróbujmy na przykładzie zaczerpniętym z konkretnego życiorysu zawodowego przyjrzeć się jakie wnioski można wysnuć na podstawie analizy wartości parametru kariery jakim jest mobilność.

Jak rozwijać w firmie różnorodność ról organizacyjnych?

Istnieje co najmniej osiem elementów zarządzania zasobami ludzkimi, dzięki którym możemy rozpoznawać, zmieniać czy stymulować środowisko pracy w firmie związane ze specjalizacją, kompetencjami menedżerskimi lub postawą przedsiębiorczą.

Co dzieje się w firmie, gdy prezes ma mentalność specjalisty?

Pracownik firmy zajmujący stanowisko prezesa ma pewne doświadczenia zawodowe oraz pewną ugruntowaną postawę wobec biznesu. Ekspert Michael Gerber wyróżnia trzy takie postawy: przedsiębiorca, menedżer, specjalista. Co dzieje się w firmie, gdy na czele firmy stoi prezes-specjalista?

Jak skutecznie wdrożyć zmianę – 8 najpopularniejszych przyczyn porażki

Procesy zmian należą do bardzo trudnych przedsięwzięć, gdyż nowe budzi lęk i niepewność, burzy wcześniej ustalony porządek. W literaturze przedmiotu dokonano identyfikacji przyczyn trudności w procesie zmian; określa się je jako psychologia niepowodzenia.

REKLAMA