REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Szkolenia pracownicze, Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Szkolenie "Egzekucja z wynagrodzenia i zasiłku - potrącenia i zajęcia komornicze w praktyce"

Dnia 7 listopada w Katowicach odbędzie się szkolenie "Egzekucja z wynagrodzenia i zasiłku - potrącenia i zajęcia komornicze w praktyce. Obowiązki pracodawcy, uprawnienia komornika – współpraca i zasady postępowania przy dokonywaniu potrąceń pracownikom i zleceniobiorcom".

Modern Employer - Jak wizerunek firmy może wpłynąć na jej rentowność i atrakcyjność dla pracowników? - zaproszenie na konferencję

Już 2 października odbędzie się największe wydarzenie łączące zagadnienia z zakresu HR, Employer Branding i psychologii biznesu. „Jak wizerunek firmy może wpłynąć na jej rentowność i atrakcyjność dla pracowników"? - konferencja Modern Employer będzie stanowiła odpowiedź na to pytanie. Wyjdziemy poza rodzime ramy i pokażemy światowe standardy budowania marki „nowoczesnego pracodawcy". Pomogą nam w tym znamienici eksperci.

7 zasad efektywnych spotkań biznesowych

Jak dużo czasu tygodniowo spędzacie na meetingach, komitetach, kreatywkach itp.? Zakładając, że przeciętnie menedżer na różnych spotkaniach spędza od 3 do 8 godzin tygodniowo, można łatwo policzyć, że rocznie zajmuje mu to od 20 do 50 dni roboczych (miesiąc do dwóch i pół miesiąca). W skali kariery zawodowej uzbiera się od półtora roku do trzech lat spędzonych na zebraniach.

Dobra atmosfera w pracy sposobem na lepszą efektywność pracowników

Relacje między pracownikami znacznie wpływają na ich wydajność. Jak pokazały badania odpowiednia atmosfera w pracy zapewnia równowagę jednocześnie zwiększając zyski pracodawcy. Jakie są sposoby na stworzenie zdrowej atmosfery?

REKLAMA

Trening relokacyjny – na czym polega?

Trening relokacyjny to szkolenie przygotowujące pracownika do pracy w zagranicznym oddziale firmy, który będzie pracował na długim kontrakcie. Tego rodzaju szkolenie ma nauczyć pracownika umiejętności komunikacji z osobami z różnych kultur. Jakie są zatem wyzwania związane z relokacją pracownika?

Coaching konfliktu

W każdym zespole pracowniczym mogą pojawiać się konflikty o charakterze interpersonalnym niekoniecznie wśród samych pracowników, ale również na szczeblu zarządzającym. Warto zastosować nowatorskie rozwiązania ułatwiające prawidłową komunikację w firmie, do których należy coaching.

Test Q12

Kiedy w 1987 roku Paul O'Neill, jako Dyrektor Generalny światowego potentata w branży aluminium, miał wygłosić pierwsze przemówienie do najważniejszych inwestorów właśnie objętej przez siebie w zarządzanie korporacji Alcoa, inwestorzy ci oczekiwali zapewne, że opowie im jak zamierza poprawić niepokojąco pogarszające się wyniki ekonomiczne i podnieść zyski z kapitałów jakie zainwestowali w akcje firmy. Jak poprawi rentowność i zmniejszy koszty. Które fabryki tego giganta zrestrukturyzuje, które sprzeda i jakie, nowe, zamierza pozyskać. A przy okazji opowie kilka dowcipów o sobie, co należy do rytuału tego typu przemówień w Stanach Zjednoczonych. Tak się jednak nie stało.

Dlaczego zdawałoby się dobry pomysł upadł i co z tym ma wspólnego cykl Deminga?

Nie tak dawno, od przewodniczącego rady nadzorczej w pewnej spółce usłyszałem, że według jego doświadczenia, przysłowiowe osiem biznesowych pomysłów na dziesięć, jakie ma menager, nie udaje się zakończyć sukcesem. To nie jest odosobniona opinia i pewnie wielu praktyków będzie skłonnych się z nią zgodzić. Mnie również zastanawia dlaczego jest tak wiele pomysłów, które nie spełniają pokładanych w nich nadziei i czy musi ich być aż tyle?

REKLAMA

Funkcje kierownicze w zarządzaniu - kontrolowanie, etapy

Kontrolowanie, obok organizowania i planowania zadań oraz motywowania podwładnych jest jedną z czterech funkcji kierowniczych. Na tym tle, kontrola może wydawać się czynnością stosunkowo prostą. Czy tak jest w istocie? Pewnie wiele zależy od predyspozycji własnych oraz od tego w jaki sposób jest ona przeprowadzana. Na pewno, na szczeblu organizacji, kontrolowanie jest funkcją równie ważną jak pozostałe i tu stopniowanie, chyba, nie ma zastosowania. Załóżmy również, że kontrolowania nie będziemy kojarzyć wyłączenie z reakcją na zaobserwowane nieprawidłowości. To zbyt wąskie ujęcie. Lepiej jest przyjąć, że kontrola to funkcja ciągła, występująca niezależnie od tego czy dochodzi do nieprawidłowości w procesie realizowania celu, czy też nie.

Sposoby radzenia sobie ze stresem w pracy

Praca to jedno z największych źródeł stresu i problemów w życiu. Czy wiesz jak radzić sobie ze stresem w pracy?

Dlaczego warto mówić komplementy?

Kiedy zaczynam myśleć o komplementach, pojawia mi się w głowie fragment filmu „Lepiej być nie może” z Jackiem Nicholsonem i Helen Hunt w rolach głównych. On gra Melvina - pisarza, egocentryka, wręcz dziwaka. Ona gra Carol - kelnerkę, która jako jedyna znosi jego towarzystwo.

O Legalnym Dopingu Emocjonalnym od nowa!

Legalny Doping Emocjonalny (LDE) od początku był absurdalny! Każdy menedżer twierdzi, że ludzkie zaangażowanie jest niezbędne do sukcesu, ale gdy prezentujemy ideę LDE, sceptycznie kiwają głowami twierdząc, że zarządzanie emocjami jest niemożliwe, bo nie można zarządzać czymś co nie jest mierzalne, policzalne… jednym zdaniem - uznawali pomysł za absurdalny i zamykali notesy podczas spotkań. I najważniejsze… mieli rację!

Zostań inżynierem swojej wyobraźni!

Za górami za lasami… wysoki, przystojny brunet, z biednej rodziny, przyjechał do Los Angeles z prowincjonalnego Kansas City z 40 dolarami w kieszeni i niedokończonym filmem rysunkowym w podniszczonej walizce. Miał 19 lat. Pełen pomysłów i marzeń podbił nie tylko rynek amerykański, a cały świat.

Mentoring w biznesie

Termin „mentor” pochodzi z eposu greckiego „Odyseja”, od imienia przyjaciela Odyseusza, Mentora, który po opuszczeniu kraju przez Odysa sprawował opiekę nad jego synem - Telemahem. Jego zadaniem było wychowanie i nauczanie młodego chłopca.

Instrukcja obsługi pozytywnego myślenia

"Tak wiele postanowień, tak wiele marzeń, a jednak na co dzień jakoś się nam to rozłazi. Trzeba odwagi aby spróbować, trzeba determinacji aby wytrwać. Wielu ludzi nigdy nie podjęło próby spełnienia swoich ambicji, ponieważ koncentrując się głównie na miejscu z jakiego startują, widzieli tylko olbrzymi dystans dzielący ich od zamierzonego celu." (fragment z wywiadu z P. Ireną Kwiatkowską, Gazeta Wyborcza, 2009).

Dobroczynny wpływ snu

Człowiek do prawidłowego funkcjonowania, po ciężkim stresującym dniu, potrzebuje odpowiedniej dawki snu. Przed pójściem spać, należy spędzić trochę czasu na świeżym powietrzu, wyjść na krótki spacer, powiedzmy do sklepu, czy - jeśli ktoś ma psa - iść do parku. Sen pozytywnie na nas wpływa, ponieważ w tym czasie nasz organizm zdobywa określone siły, odpoczywa. Dlatego też powinniśmy odpowiednio do tego snu podchodzić

Czy wygląd pomaga w karierze?

Podczas rozmowy kwalifikacyjnej sprawdzane są przede wszystkim nasze umiejętności. Z drugiej strony, jak na początku każdej znajomości, między nami a pracodawcą zachodzi zjawisko „pierwszego wrażenia”, na które składa się przede wszystkim wygląd zewnętrzny. Czy atrakcyjni fizycznie kandydaci mają większe szanse na zatrudnienie?

Być jak kameleon!

Znane w psychologii zjawisko naśladowania gestów, zwane „efektem kameleona”, polega na nieświadomym dopasowywaniu się do otoczenia. Często, nie zdając sobie z tego sprawy, ludzie przejmują gesty, mimikę i postawę tych, w których towarzystwie się znajdują. Dla przykładu, przebywając wśród osób lubiących dobrze zjeść, ktoś, kto zwykle preferuje małe porcje – zje znacznie więcej. Jaki wpływ na nasze życie ma ten efekt? Czy umiejętnie wykorzystany może zapewnić sukces na wielu płaszczyznach?

Wigilia w firmie - jak przygotować udane przyjęcie

Prawie wszystkie firmy przygotowują różnego rodzaju spotkania świąteczne lub noworoczne dla pracowników. Warto wiedzieć na co powinien zwrócić uwagę pracodawca przygotowując taką uroczystość. Czy organizować takie spotkania w firmie, czy poza nią? Jak dbać o dobrą atmosferę podczas spotkania?

Czytanie może być sportem

„Czytaj dziecku 20 minut dziennie” – zachęca popularna kampania społeczna. To bowiem rozwija wyobraźnię, uczy koncentracji, uważnego słuchania, pomaga poznać uniwersalne wartości jak przyjaźń, miłość i szacunek. Z czytania dzieciom wynikają same korzyści. Natomiast co z dorosłymi ludźmi, których wyobraźnia jest już ukształtowana, którzy mają konkretną wiedzę o świecie, potrafią skupić się i słuchać? Co zyskują, czytając książki?

Zadowolenia klienta - jak w pełni je wykorzystać dla dobra firmy

Zadowolony klient powinien być motorem napędowym firmy. Nie zawsze jednak to zadowolenie rodzi ustną rekomendację. Czym więc jest dzisiaj zadowolenie klienta dla firmy? I jak to zadowolenie wykorzystać w dalszych działaniach, powiększając wartość portfela firmowego?

Przyczyny stresu w pracy

Stres to zjawisko, które dotyka każdego. Czy znasz źródła i przyczyny stresu w pracy? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w dzisiejszym artykule.

Wyzwania HR w Poznaniu - 21 listopada 2012 r.

Pracuj.pl zaprasza na trzynastą edycję konferencji „Wyzwania HR” poświęconą strategicznej roli HR w procesach zarządzania w organizacji.

Przeprowadzka biura – jak to zrobić sprawnie i szybko

Przeprowadzka biura jest z reguły sporą operacją zarówno dla właścicieli, jak i pracowników firmy. Wybór odpowiedniego terminu i firmy przeprowadzkowej, poinformowanie kontrahentów o zmianie adresu, przystosowanie nowego miejsca do potrzeb przedsiębiorstwa, przechowanie dokumentów i sprzętów biurowych - to tylko kilka z wielu spraw, o które należy zadbać w takiej sytuacji.

Mężczyźni zdobywają władzę, kobiety budują i utrzymują siłę firm

Kobiety w biznesie stosują inne taktyki wywierania wpływu niż mężczyźni. Kobiety menedżerki budują lojalność pracowników, zwiększają ich zaangażowanie i promują samodzielność. Wzmacniana przez nie kultura otwartości wspiera innowacyjność. Ich taktyki wywierania wpływu na innych tworzą trwałą wartość organizacji, niezależnie od krótkoterminowych celów biznesowych.

Feromony w biznesie – podobno działają

Syntetyczne feromony wykorzystuje się w kontaktach biznesowych z każdym rokiem coraz częściej.

Pracownik z pokolenia Y wyzwaniem dla firmy?

Pracownicy z pokolenia Y, czyli urodzeni w latach 1980-1994, znają swoją wartość na rynku pracy i wiele wymagają od pracodawcy - wynika z badania branży HR zaprezentowanego 12 września przez Pracuj.pl podczas konferencji „Wyzwania HR”.

Pytania rekrutacyjne: „Co Pan/Pani wie na temat naszej firmy?”

Co wiesz na temat firmy, w której chcesz pracować? Wbrew pozorom jest to jedno z najczęściej zadawanych pytań rekrutacyjnych. Czy wiesz, jak na nie odpowiedzieć? Koniecznie przeczytaj artykuł.

Jak mam się zachować podczas rozmowy rekrutacyjnej?

Rekrutacja dla wielu z nas jest jednym z bardziej stresujących momentów w życiu. Poznaj najważniejsze elementy, na które rekruterzy zwracają szczególną uwagę w trakcie spotkań.

Kreacja wizerunku szkoleniowca w sieci

Aż 72% Polaków ufa danym pochodzącym z Internetu, co czyni sieć najlepszym miejscem na kreowanie swojego pozytywnego wizerunku. O tym, jak wiele jest możliwości wyrobienia sobie własnej marki w Internecie powinni przekonać się przede wszystkim szkoleniowcy, dla których rozpoznawalność w branży jest warunkiem osiągnięcia zawodowego sukcesu.

System oceniania

Nikt nie lubi być ocenianym - wielu nie potrafi sobie poradzić ze słowami krytyki i praktycznie ich wykorzystać. Jednak menedżerowie troszczący się o rozwój osobisty pracowników wykorzystują system oceniania jako narzędzie służące do zwiększania sprawności elementów zarządzania firmą. Dostrzegając w przedsiębiorstwie zintegrowany system, rozumieją, że poprawnie funkcjonujący mechanizm oceny pracowników może wywołać emocję donioślejszą niż lęk przed krytyką - motywację.

E-learning – trend czy konieczność?

Z globalnymi trendami branży szkoleniowej dzieje się to samo co z nowościami światowego kina: docierają do nas z opóźnieniem. Ich nadejście jest jednak nieuniknione, dlatego warto przyjrzeć się zmieniającym się tendencjom międzynarodowej branży szkoleniowej, aby wiedzieć, co nas czeka w najbliższej przyszłości. Niniejszy tekst dotyczy fenomenu e-learningu oraz możliwości i ograniczeń, jakie za sobą niesie.

Pokolenie X i Y. Dwa światy, jedna drużyna

„Między nami dobrze jest” to sztuka teatralna autorstwaDoroty Masłowskiej w wyrazisty sposób ukazująca konflikttrzech pokoleń: matki, córki, babki. Na pierwszy rzut okawszystko jest aktualne, problemy stare jak świat.Tymczasem trzy rzeczy uległy jednak zmianie: konfliktmiędzypokoleniowy nabrał innego charakteru, zmniejszyłswój zasięg, jego bohaterowie kryją się pod wyrazistymi literami alfabetu „X” i „Y”, a nie płaszczem historii.

Jak zostać coachem?

Naprawdę wysokie stawki za godzinę pracy, komfort wynikający z nienormowanego czasu pracy i możliwości spotkań z klientem w najróżniejszych miejscach - to tylko nieliczne spośród niewątpliwych zalet coraz popularniejszego w Polsce zjawiska coachingu. O czym należy pamiętać, przygotowując się do zawodu coacha? I czy w ogóle trzeba się przygotowywać?

Szef w spódnicy

Niezaprzeczalnie monopol na kierownicze stanowiska należy do mężczyzn. Statystyki są pod tym względem bezlitosne: tylko 38 proc. kierowników to kobiety. Jednocześnie większość z nas uważa, że nie ma wyraźnej zależności pomiędzy płcią a standardem wykonywanej pracy. Skąd zatem tak niski odsetek kobiet, które realizują się jako szefowe?

Zgrany zespół to podstawa

Zostać przedsiębiorcą w kapitalistycznym świecie - to banalnie proste, wystarczy zarejestrować firmę, mieć produkt i grupę docelową. Schody zaczynają się później, gdy musimy utrzymać dobrą pozycję na rynku. Do tego celu potrzebujemy czegoś więcej oprócz dobrego pomysłu, a mianowicie zgranego zespołu, który pomoże nam osiągnąć cel.

Szkolenia dla studentów

Aby zwiększyć swą atrakcyjność w oczach pracodawcy, szczególnie w okresie kryzysu, warto zainteresować się szkoleniami. Studenci i absolwenci charakteryzują się specyficznym problemem na rynku. Jak rynek szkoleniowy traktuje tę konkretną grupę odbiorców?

Ciasne biuro zmniejsza kreatywność

Prawie 80% innowacji powstaje podczas pracy w grupie lub dzięki indywidualnej komunikacji pracowników i niesformalizowanym rozmowom w biurowej kuchni, restauracji czy punkcie ksero. Jednak 40% pracowników przez większość czasu jaki spędzają w biurze wciąż pracuje jedynie przy swoim biurku. Firmy, które chcą być innowacyjne i kreatywne, powinny zadbać o odpowiednią przestrzeń do pracy.

Zarządzanie absencją pracowniczą – mission possible?

Jak pokazują badania Engineering Employer’s Federation i Westfield Health, pracownicy coraz rzadziej biorą sobie wolne z powodów zdrowotnych. W zeszłym roku rekordowa liczba Brytyjczyków - aż 45% - nie wzięła ani jednego dnia wolnego od pracy.

Zmiany – nieodłączny element działania firmy

Rzeczywistość społeczno-gospodarcza krajów rozwiniętych zaczyna przypominać szwedzki stół z coraz to nowymi zagrożeniami i oczekiwaniami konsumentów. Firmy, które chcą zachować swoją pozycję, muszą stale wdrażać politykę wewnętrznych i zewnętrznych zmian, które sprostają współczesnym wymaganiom ekonomicznym.

Więcej, szybciej, lepiej

„Wszystko wymaga czasu. Jest to jedyny prawdziwie uniwersalny warunek. Każda praca odbywa się w określonym czasie i pochłania czas. Jednakże większość ludzi bierze za pewnik to wyjątkowe, niewymienne i niezbędne bogactwo. I być może nic innego nie powinno wyróżniać skutecznego menedżera tak jak jego troska o czas”.

E-firing – obawa przed konfrontacją z pracownikiem czy zwykła wygoda?

W dobie Internetu coraz więcej działań zostaje uznanych za dopuszczalne, mimo że jeszcze kilka lat temu nie miały racji bytu. Niegdyś, formą obowiązkową było składanie podania do gabinetu profesora w celu uzyskania pożądanej informacji bądź zgody na zajmujący nas temat.

Nie bójmy się oceny

Prowadząc szkolenie, dążymy do realizacji określonych celów. Może to być odpowiednia efektywność przeprowadzonych działań, zmiana zachowań uczestników, a także wiele innych aspektów, które są z naszego punktu widzenia ważne.

Edukacja kadry kierowniczej

Dziś klasyczny model edukacji menedżerów odchodzi do lamusa. Mimo wielu zalet, nie jest on w stanie sprostać wyzwaniom współczesnego rynku. Przyszedł czas na zupełnie nowe trendy w edukacji i rozwoju menedżerów, które mają odpowiedzieć na obecne problemy gospodarcze.

Problemy pracodawcy: trudności w znalezieniu wartościowego pracownika

Mimo że bezrobocie w naszym kraju wciąż rośnie, to i tak zatrważająco wiele firm napotyka na wiele trudności w znalezieniu wartościowego pracownika na konkretne stanowisko pracy. Czy zastanawialiście się kiedykolwiek nad tym, co może być przyczyną tego stanu rzeczy?

Jak oceniać pracowników?

Ostatnie lata przyniosły znaczny wzrost popularności systemu ocen pracowniczych, powszechnie nazywanego systemem ocen okresowych (SOP). Jednak jak pokazuje praktyka, jest on wciąż narzędziem nie do końca zrozumianym i odpowiednio używanym. Co zrobić, aby system ten działał poprawnie, przynosząc korzyści zarówno pracodawcom, jak i pracownikom, a docelowo całej firmie?

Czym jest facylitacja?

Jak często spotykasz się z napięciem, wynikającym z obecności innych osób i możliwości oceny Twoich działań przez nich? Czy zdarza Ci się, że wpływa to na jakość wykonywanych przez Ciebie zadań? Wzajemny wpływ osób na siebie to nic innego jak facylitacja.

Kobieta zarządzająca

Piękna, ale samotna. Zadbana i elegancka, ale zimna i nieprzystępna. Wyzbyta uczuć, a kobiecość traktująca jak balast. Taki stereotyp kobiety menedżera jest utrwalony w zbiorowej świadomości dzięki mediom. Jaka jednak naprawdę jest kobieta menedżer?

Czym jest delegowanie uprawnień?

Dla wielu menedżerów delegowanie uprawnień uznawane jest za zło konieczne. Wiadomo, że jest dobre i skuteczne, więc minimalizuje się jego negatywne efekty, zaciska zęby i wykonuje zadanie. Następnie jak najszybciej wyrzuca się z pamięci i żyje w błogiej nieświadomości aż do następnego razu, który witany jest z niemalejącym dystansem. Jak to zło konieczne przekuć w efektywny proces decyzyjny podwyższający kompetencje menedżera?

Co zrobić, żeby szkolenie było skuteczne?

Skuteczność pracy szkoleniowca zależy od tego, jak efektywnie potrafi on przekonać audytorium do nauki. Zapewnienie sobie posłuchu nie gwarantuje bowiem jeszcze tego, że zebrani rzeczywiście usłyszą treść nadawanych komunikatów. Aby członkowie audytorium zechcieli skupić swoją uwagę na szkoleniowcu, musi on używać indywidualnych zdolności prezentacji oraz utrzymywać ciągłą wzmożoną czujność na wszystkie oznaki znużenia inicjowane ze strony słuchaczy.

REKLAMA