REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

O Legalnym Dopingu Emocjonalnym od nowa!

Treco Inspiracja do sukcesu
Portal dla szkoleniowców
Doping emocjonalny. /Fot. Fotolia
Doping emocjonalny. /Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Legalny Doping Emocjonalny (LDE) od początku był absurdalny! Każdy menedżer twierdzi, że ludzkie zaangażowanie jest niezbędne do sukcesu, ale gdy prezentujemy ideę LDE, sceptycznie kiwają głowami twierdząc, że zarządzanie emocjami jest niemożliwe, bo nie można zarządzać czymś co nie jest mierzalne, policzalne… jednym zdaniem - uznawali pomysł za absurdalny i zamykali notesy podczas spotkań. I najważniejsze… mieli rację!

Zarządzanie emocjami kojarzy się z:

REKLAMA

  •     Tłumieniem emocji;
  •     Unikaniem kontaktu z nimi poprzez niechęć do przyznania się do nich;
  •     Koniecznością ich nazwania;

Właśnie… większego błędu nie dało się popełnić. Skoro wychodzi się od takich założeń, trudno dojść do innych wniosków. Tymczasem… Jeśli naprawdę chcemy poprawić swoje:

  •     Wyniki w sprzedaży;
  •     Wyniki w zarządzaniu;
  •     Swoją indywidualną skuteczność;
  •     Relacje z kolegą i/lub przełożonym/podwładnym;
  •     Osobisty stosunek do siebie.

Musimy wysilić się na zmianę sposobu myślenia. I teraz pewnie powstaje pytanie: jak to zrobić? O jakie myśli chodzi?

Najlepiej posłużyć się przykładami ze sprzedaży. Jeśli miałeś dobre wyniki, a te w ostatnim czasie spadły, w logicznym wnioskowaniu należy uznać, że ten spadek wywołały jakieś czynniki. Czynniki możemy podzielić na dwa rodzaje:

  •     zewnętrzne, np. kryzys gospodarczy;
  •     wewnętrzne, np. lęk przed utratą pracy spowodowaną kryzysem.

Jak w takiej sytuacji przebiega proces rodzenia się złych myśli? Gdy podczas swoich rutynowych działań sprzedażowych spotykasz się wielokrotnie z argumentem o kryptonimie KRYZYS, w głowie rodzi się obraz trudności, gorszych warunków, niedogodności. Jeśli na to pozwolisz (zwykle przyzwyczajenia decydują o tym, że pozwalasz), obraz ten (myśl) jeśli zaczniesz przez jej pryzmat patrzeć, wywoła nastrój, będący odpowiedzią Twoich emocji na obraz jaki „wyhodowała” Twoja głowa. Czy te emocje na coś wpłyną? Oczywiście… Emocje wzmocnią w Tobie tę myśl KRYZYS. Odtąd na 99% Twoje wyniki sprzedaży będą uzależnione od tego zdefiniowanego spojrzenia na możliwości. A ponieważ możliwości są ograniczone przez KRYZYS, będziesz „tworzyć” wokół siebie kryzys.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Chyba, że zmienisz swoje myślenie…

Zobacz: Praca w 30 sekund – Business Speed Dating w Metropolii


Poznaj dwóch bohaterów…

Bohater Pierwszy

Paweł to człowiek o niezwykłym intelekcie. Jest kompetentny, skrupulatny, skupiony i… nieśmiały. Ma kłopot z wystąpieniami publicznymi i z przedstawianiem swoich myśli na forum. Gdy spada na niego takie zadanie - czuje się bezradny.

Wczoraj podczas spotkania zespołu z szefem został wytypowany do przedstawienia osiągnięć zespołu podczas konferencji. Wystąpienie ściśle się wiąże z jego specjalizacją, ale Paweł twierdzi, że nie ma specjalizacji w wystąpieniach publicznych. Przypominały mu się dotychczasowe tego typu zadania i jak się kończyły jego przemówienia. Czuł się wtedy jak ktoś kto stoi pod ścianą wobec masy wpatrzonych w niego oczu, które czekają na najmniejsze potknięcie, by mu je wytknąć, a może nawet wyśmiać. Tamto wspomnienie przyprawia go o zawrót głowy…

Jak pójdzie Pawłowi nowe wystąpienie? Jakie emocje odczuwa już teraz, choć do wystąpienia jeszcze nie doszło? Jak można pomóc Pawłowi? à Legalny Doping Emocjonalny…

Bohater Drugi

REKLAMA

Romek zajmuje się sprzedażą. Jest skuteczny, a przez ostatnie lata często zmieniał firmę, gdyż każda z nich oferowała coraz to lepsze warunki. Jego życie to nieustanne wspinanie się po drabinie społecznej - coraz lepsze mieszkania, coraz lepsze wakacje, szkoła dla dzieci, itd.

W międzyczasie nastał kryzys gospodarczy i wszystkie firmy musiały dokonać zmian w sposobach sprzedaży, czyli w budżetach, w uposażeniu sprzedawców, w sprzęcie, z którego mogli korzystać sprzedawcy. Wielu z nich narzekało na te zmiany, bo przyzwyczajenie lubi zmiany na lepsze, a nie na gorsze. W Romku zaczęła kiełkować niechęć. W miarę upływu czasu okazało się, że obecnie nie jest już tak łatwo sprzedać produkty. Klienci ostrożniej robili zakupy i wybierali dokładniej asortyment. Początkowa niechęć Romka teraz zamieniała się we frustrację. Te emocje odbierały Romkowi energię do pracy, a niespełniona ambicja dodatkowo potęgowała dołek.

Jak emocje Romka wpłyną na jego pracę i tempo działań? Jak jego emocje mogą wpłynąć na relację z innymi ludźmi? Co powinien zrobić Romek ze swoją motywacją? Jakie obrazy (myśli) powinien w sobie zaszczepić?

Powszechne zjawisko

Ile razy obecnie słyszymy podobne historie? Jak mocno dzisiaj dotyka nas tzw. „wirus negatywnych emocji”? Co tak naprawdę jako menedżerowie możemy zrobić, aby nasi podwładni byli efektywni w kryzysie?

Co może zrobić trener aby jego szkolenie z efektywności było skuteczne?

Przez kilka ostatnich lat zbieraliśmy doświadczenia. Było to prawdziwe i rzeczywiste pole badawcze i doświadczalne zarazem. Odkryliśmy, że istnieją narzędzia i techniki odpowiedniego zarządzania emocjami i zachowaniami w sytuacjach, które mają wpływ na emocje.

A czy są sytuacje nie mające wpływu na emocje? Specjaliści ogłosili, że emocje mogą nas napędzać, albo hamować w zdobywaniu swoich szczytów i celów. Nie ma działania wolnego od emocji.

Dlatego zarządzanie emocjami, to taki zestaw technik, które uczą nas tworzenia emocji, napędzających do działania, realizacji celów, ciągłego rozwijania się. I co najważniejsze - LDE oddziałuje na wszystkie obszary funkcjonowania człowieka! W zarządzaniu emocjami należy zadbać o wszystkie aspekty ludzkiego funkcjonowania, udzielając odpowiedzi na następujące pytania:

  •     Jak rodzą się emocje?
  •     Jak emocje wpływają na zachowania i efekty pracy?
  •     Dlaczego negatywne emocje natychmiast obniżają poczucie wartości?
  •     Jakie emocje każdy z nas może w sobie „zbudować”;
  •     Po czym poznać skąd bierze się obniżona motywacja i/lub zaangażowanie?
  •     Jak rozpoznawać emocje u klientów, współpracowników?
  •     Jak pomagać i/lub zarządzać emocjami?
  •     Jak budować w sobie dobre stany emocjonalne i utrwalać je?
  •     Jak zamieniać emocje na działania?
  •     Zbudowane nowe schematy zachowań na poziomie jednostek i całego zespołu;
  •     Stworzone przez Uczestników schematy działań i wykonywania pracy;
  •     Okazja do powstania nowej i nowoczesnej kultury organizacyjnej.

Zobacz: Feromony w biznesie – podobno działają


Algorytm emocji

W zmianie swojego myślenia (obrazów), trzeba zrozumieć zależność między myśleniem, emocjami i działaniem.

W algorytmie emocji naszym największym wrogiem są tzw. myśli automatyczne. Powstają one w nas na skutek wielokrotnego „myślenia” w ten sam sposób. Jaki to ma związek z zachowaniem? Dosłowny i nierozerwalny.

REKLAMA

Pewien klient kupował od nas dużo naszych produktów. Ale od kilku miesięcy podczas wizyt coś się zmieniło i stale udziela nam tej samej, negatywnej dla nas, odpowiedzi. W naszej głowie niepostrzeżenie rodzi się myśl (obraz), że ten klient nie jest naszym dobrym (kluczowym). Z biegiem czasu - o ile to możliwe - zaczynamy marginalizować tego klienta i przestajemy go odwiedzać. Za każdym następnym razem, gdy musimy odwiedzić tego klienta, nasze zdanie o nim wytwarza coś w rodzaju niechęci (emocja), która warunkuje nasze zachowania. Efekt jest taki, że aby uniknąć tego niemiłego odczucia, unikamy tego klienta.

Taka sytuacja odnosi się również, do nas, trenerów, gdy po udanym początku współpracy zaczynają się wątpliwości zleceniodawcy, i choć przyczyn może być wiele, efektem zawsze będą negatywne emocje związane z tą osobą/sytuacją.

Legalny Doping Emocjonalny (LDE) zabezpiecza wszystkie te „miejsca” naszych procesów wewnętrznych, w których mogłyby pojawić się niemiłe emocje hamujące nasze działania i dążenie do celu. A gdyby okazało się, że już te emocje powstały, LDE uczy, jak je rozbrajać i tworzyć napędzające emocje.

Zobacz serwis: Zarządzanie

Jakie korzyści daje Legalny Doping Emocjonalny?

Menedżerom/Trenerom/Coachom

  • Wiedzę o aktualnie używanych algorytmach emocji zespołu i poszczególnych jego członków;
  •  Narzędzia do kształtowania skutecznych algorytmów emocji w zespole;
  •  Narzędzia do zarządzania emocjami własnymi;
  •  Podstawy do „coachingu emocji”.

Pracownikom

  • Możliwość poznania własnych algorytmów emocji w życiu zawodowym i osobistym;
  • Proste narzędzia do zmiany emocji;
  •  Znajomość mechanizmów kierujących zachowaniami innych ludzi (zrozumienie).

Firmom

  •  Uzyskanie przewagi konkurencyjnej na rynku;
  •  Uzyskanie wizerunku dobrego pracodawcy na rynku pracy;
  •  Skuteczne narzędzie do kształtowania „właściwej” kultury pracy w zmiennym środowisku biznesowym;
  •  Znaczący wzrost work/life balance.

Jesteśmy tym narzędziem zachwyceni! Tworząc je, szukaliśmy formuły dającej optymalne korzyści dla pracodawcy i pozwalającej mu zaoszczędzić zasoby.

Dzisiaj promujemy Legalny Doping Emocjonalny wraz z Algorytmem Emocji i zapraszając do współpracy wszystkie firmy chcące spróbować skutecznych i nowoczesnych narzędzi, spodziewamy dostarczyć szeregu rozwiązań wpływających bezpośrednio na efektywność, a przede wszystkim wspólnego osiągnięcia zadowolenia ze współpracy.

Zobacz serwis: Czy Polacy dbają o swój wygląd w pracy w porównaniu do innych nacji?

Autor: Mariusz Kępka

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA