REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

7 prostych sposobów na obniżenie kosztów w Twojej firmie

Redukcja kosztów w firmie
Redukcja kosztów w firmie

REKLAMA

REKLAMA

Koszty w firmie. W artykule przedstawiamy jak w prosty sposób obniżyć koszty w każdej firmie.

1. Korzystaj z rozwiązań w chmurze

Zapewnij sobie elastyczność i minimalne koszty narzędzi IT - nie inwestuj w sprzęt informatyczny, tylko w usługi z nim związane.

REKLAMA

Zamiast kupować sprzęt, zatrudniać specjalistę do zarządzania nim, dokupować kolejne urządzenia do backup, kupować software, który zapewni Ci bezpieczną i szyfrowaną komunikację, możesz wynająć sprzęt, serwis sprzętu, przestrzeń do przechowywania kopii zapasowych, narzędzia do komunikacji.

Korzystaj z rozwiązań typu cloud w zakresie podstawowych narzędzi biurowych i archiwizacyjnych, przejdź kilka podstawowych szkoleń z zakresu ICT i usług oferowanych w modelu cloud.

2. Zapewnij sobie stabilną i wydajną łączność z Internetem

REKLAMA

W dzisiejszych czasach utrata łączności lub wydajności łącza internetowego natychmiast odbija się na efektywności firmy. Korzystanie z niestabilnych łączy prowadzi do ograniczenia wydajności wymiany informacji, a nawet jej zablokowania. Dostęp do informacji, wysyłanie lub coraz popularniejsze udostępnianie danych online ma kluczowe znaczenie dla rynkowej pozycji i wizerunku firmy.

Inwestycja w wydajną sieć generuje możliwości, które są doskonałym źródłem ograniczania kosztów. Chodzi głównie o czas jaki potrzebujesz do działań operacyjnych, szybką wymianę i dostęp do informacji. Nie oszczędzaj na jakości komunikacji!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Elegancja biznesowa sztuką życia

3. Korzystaj z kalendarzy online

To proste i darmowe narzędzie ułatwi zarządzanie czasem w Twojej firmie. Dzięki kalendarzowi online nie tylko pamiętasz o wszystkim, ale też masz wgląd w kalendarze współpracowników, nie tracisz czasu na umawianie spotkań wewnętrznych czy zewnętrznych.

W kalendarzu elektronicznym zaplanujesz też sobie i pracownikom zadania wraz z czasem ich realizacji – to nieocenione narzędzie oszczędzające czas na ustalenia, wymianę maili czy spotkania wewnętrzne.

Kalendarz to też narzędzie kontroli, mając wgląd w kalendarze pracowników w prosty sposób możesz ocenić czy ich czas jest efektywnie wykorzystywany, oczywiście wprowadzając wcześniej odpowiednie procedury.

4. Oszczędzaj na telefonach

REKLAMA

Negocjuj umowy z dostawcami usług telefonii komórkowej i stacjonarnej, zapewnij sobie nowoczesną centralę telefoniczną w firmie. Nowoczesna centrala telefoniczna, dzięki której mamy dostęp do wielu funkcji telefonu tożsamych z telefonem komórkowym jest już w chmurze. Możemy za pomocą prostych paneli abonenta zarządzać funkcjami numerów abonenckich, przypisywać je poszczególnym osobom, zarządzać przekierowaniami. Prosta jest również obsługa billingów, raportów dotyczących wykonywania i odbierania połączeń. Możemy zarządzać w czasie rzeczywistym funkcjami telefonów i faksów w naszej siedzibie i wszystkich oddziałach firmy.

„Sprawdzanie kosztów połączeń nie jest niczym nowym, ale obecnie za pomocą wirtualnej centrali możemy sprawdzić zachowania pracowników wpływające na standard obsługi klienta w naszej firmie. Czy wykonują i odbierają połączenia telefoniczne, jakie są ich statystyki, możemy to robić w czasie rzeczywistym, nie czekając jak kiedyś na billing. Te możliwości w niektórych typach przedsiębiorstw mają niezwykle istotne znaczenie dla zarządzania kontaktami z klientem i kontrolowania nie tylko kosztów telefonicznych w firmie” mówi Andrzej Dąbrowa z LoVo S.A.

Zobacz: Samorozwój - inwestuj w siebie

5. Oszczędzaj na wydrukach

Kontroluj koszty wydruku i eksploatacji urządzeń biurowych. Tu znów mamy do czynienia z technologiami – przejrzyj zatem oferty rynkowe wynajmu urządzeń drukujących. Innym rozwiązaniem jest np. zakup jednej lepszej drukarki i udostępnienie jej grupie pracowników – to rozwiązanie pozwala lepiej kontrolować i zarządzać kosztami wydruków niż obsługa kilku biurkowych urządzeń. Zainteresuj się również rozwiązaniami typu cloud – wtedy zamiast drukować np. raport po prostu go udostępniasz online zainteresowanym. Korzyści jest kilka: kontrolujesz udostępnianie, nie zużywasz papieru, tonerów oraz nie martwisz się o niszczenie wydruków.

E-faktura to szybsza spłata należności oraz wygoda dla wystawcy i odbiorcy. Ma ona taką samą moc prawną jak dokument tradycyjny. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby przedstawić ją np. urzędowi skarbowemu. Jedyną różnicę stanowi nośnik. E-faktura daje przedsiębiorcy realne zyski. Na koszt tradycyjnej faktury składa się znaczek pocztowy, papier, wydruk, archiwizacja oraz praca administracyjno-księgowa. E-faktura obniża te koszty nawet o 80 procent.

6. Stosuj outsourcing

Unikaj kosztów na zatrudnianie specjalistów od IT, księgowości, reklamy, PR itp. - jeśli to nie jest Twoja wiodąca działalność. Znacznie taniej jest wynająć wyspecjalizowaną firmę zewnętrzną, która na znacznie korzystniejszych warunkach finansowych, niż gdybyś sam zatrudniał specjalistów na stałe, zapewni Ci wysoki poziom usług i bezpieczeństwo. Znajdź wyspecjalizowanych, elastycznych i oferujących nowoczesne technologie dostawców usług.

7. Analizuj koszty - tanio nie znaczy oszczędnie!

Oszczędzaj rozsądnie – pierwotny koszt to nie wszystko. Cena często decyduje o decyzji jakie rozwiązanie wybierzemy, miejmy jednak na uwadze koszty eksploatacji i obsługi wybranego rozwiązania. Niestety często jest tak, że najtańsza oferta staje się najdroższą ponieważ nie uwzględniliśmy np. cen i dostępności serwisu, warunków gwarancji, energochłonności, potrzeby dodatkowych szkoleń czy braku spójności rozwiązania ze standardami rynkowymi. Podsumowując – wybieraj najwyższą jakość na jaką Cię stać, nie stać Cię na tanie i byle jakie rozwiązania - one za chwilę upomną się o dodatkowe pieniądze.

Zobacz serwis: Zarządzanie

Autor: www.editenter.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

REKLAMA

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA

Paragon fiskalny przy sprzedaży on-line: kiedy i jak powinien wystawić sprzedawca oraz dostarczyć klientowi [wszystkie przypadki]

Dla klientów kupowanie w e-sklepach jest wygodniejsze niż w placówkach stacjonarnych. Dla samych sprzedawców jednak procedura ta jest dużo bardziej skomplikowana od strony fiskalnej. Dotyczy to zwłaszcza wystawiania paragonów i obowiązków w podatku VAT.

Pomoc dla sadowników do 31 stycznia 2025 roku

Pomoc dla polskich sadowników (sady i winorośle) do 31 stycznia 2025 roku - Komisja Europejska zdecydowała. To wsparcie dla sadowników, którzy ucierpieli w trakcie kwietniowych przymrozków i gradobicia.

REKLAMA