REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
pomoc w rozwiązaniu konfliktu w firmie, motywacja pracowników / Fot. Fotolia
pomoc w rozwiązaniu konfliktu w firmie, motywacja pracowników / Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W każdym zespole pracowniczym mogą pojawiać się konflikty o charakterze interpersonalnym niekoniecznie wśród samych pracowników, ale również na szczeblu zarządzającym. Warto zastosować nowatorskie rozwiązania ułatwiające prawidłową komunikację w firmie, do których należy coaching.

Coraz częściej korporacje podejmują się innowacyjnych rozwiązań zmierzających do załagodzenia istniejących konfliktów w firmie. Coaching jest popularną metodą stosowaną wśród przedsiębiorców, która charakteryzuje się wspomaganiem rozwoju pracowników i zwiększaniem ich wydajności. Coach (trener/szef) stara się ukierunkować swoich podwładnych bądź osoby zarządzające na właściwą politykę wewnętrzną firmy przy okazji poprawiając ich samopoczucie oraz jakość wykonywanej pracy. Większe firmy często decydują się na zatrudnienie coacha z zewnątrz, który będzie mógł podzielić się własnym doświadczeniem zawodowym i wiedzą w zakresie zarządzania firmy.

REKLAMA

Dla kogo coaching?

Przy stosowaniu zasad coachingu należy mieć na uwadze, iż nie każda osoba może zostać poddana takiemu szkolenia. Jednakże ważną cechą tego szkolenia jest to, iż nie jest ryzykowne i nie niesie za sobą negatywnych skutków. Wobec tego nie jest konieczne wprowadzanie zmian w sposobie zarządzania firmą na zewnątrz, ważne jest zatem ustabilizowanie spraw wewnątrz firmy. Dodatkowo coaching nie jest stosowany tylko w stosunku do młodych pracowników bądź o krótkim stażu pracy u danego przedsiębiorcy. Taki sposób szkolenia przystosowany jest dla wszystkich pracowników, a przy jego stosowaniu należy wybrać odpowiednią metodę. Przykładowo szkolenie pracownika początkującego będzie ukierunkowane wsparcie merytoryczne w pracy, motywację i udzielanie pomocy. W przypadku pracownika o długoletnim stażu może nastąpić spadek zaangażowania w sprawy firmy, więc konieczne będzie poszukiwanie takich rozwiązań, które pomogą mu na nowo zaangażować się w działalność przedsiębiorstwa (np. stosowanie wyróżnień lub gratyfikacji).

Zobacz też: Coaching dla młodych

Pomoc w rozwiązywaniu konfliktów

Konflikt w firmie może pojawić się zarówno na płaszczyźnie pracowniczej jak i zarządzającej, co często prowadzi do powstania złej atmosfery w pracy objawiającą się spadkiem zaangażowania innych pracowników lub pogłębiania się konfliktu na innych płaszczyznach. Coaching pomaga nabrać dystansu oraz pomaga w szukaniu źródeł zaistnienia takiej sytuacji. Ważne jest stworzenie pracownikom lub dyrektorom możliwość znalezienia przyczyny powstania konfliktu poprzez odpowiednio zadawane pytania. W ramach coachingu pracownicy mogą samodzielnie znaleźć skuteczne rozwiązanie. Głównym celem tego szkolenia jest zrozumienie zaistniałej sytuacji, wysłuchanie wszystkich stron bez stosowanych często metod podkreślania błędów, co prowadzi do pogłębienia konfliktu.

Motywacja pracowników

Osoby zarządzające firmą podejmują działania, które mają na celu motywowanie pracowników do pracy, w tym pochwały, pieniężne gratyfikacje lub rozmowy. Ważne jest, aby przedsiębiorcy kontrolowali zachowania swoich pracowników oraz ocenianie ich, jednak z zastrzeżeniem, że najgorszą formą kontroli jest krytykowanie zamiast przeprowadzenie rozmowy, która da pracownikowi możliwość zrozumienia własnego zachowania. Coach powinien kierować swoją firmą tak umiejętnie, aby nie tworzyć złej atmosfery i zarządzaniem nie powodować konfliktów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Coaching za pomocą pytań

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy niechętnie upominają się o pieniądze u dłużników, a po upływie pół roku windykacja może być bezskuteczna

Dlaczego dłużnicy nie płacą na czas należności za faktury? Nie mam pieniędzy, zapomniałem o fakturze, klienci zalegają mi z zapłatą, więc i ja nie płacę – to najczęstsze usprawiedliwienia, jakie słyszą właściciele firm od swoich klientów, którzy nie regulują należności za dostarczone towary czy wykonane usługi.

10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

REKLAMA

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

REKLAMA

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

REKLAMA