REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pracownik z pokolenia Y wyzwaniem dla firmy?

Pracownik
Pracownik
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Pracownicy z pokolenia Y, czyli urodzeni w latach 1980-1994, znają swoją wartość na rynku pracy i wiele wymagają od pracodawcy - wynika z badania branży HR zaprezentowanego 12 września przez Pracuj.pl podczas konferencji „Wyzwania HR”.

Aż ¼ specjalistów z branży HR uważa rosnącą liczbę tych pracowników za jedno z największych wyzwań, przed jakim staną w roku 2013 - wynika z badania dotyczącego branży HR zaprezentowanego 12 września przez Pracuj.pl podczas konferencji „Wyzwania HR” we Wrocławiu.

REKLAMA

REKLAMA

Zarządzanie oczekiwaniami pracowników z pokolenia Y było tematem sesji poprowadzonej przez Michała Szostkowskiego z Tieto Poland. Osoby z pokolenia Y pracują, aby zarabiać i dzięki temu móc realizować swoje pasje i rozwijać się. Oczekują – poza stałym wynagrodzeniem – także innych benefitów podnoszących ich poczucie bezpieczeństwa i stabilności: prywatnej opieki medycznej i ubezpieczenia na życie z funduszem inwestycyjnym, szczególnie doceniane jest dofinansowanie obiadów. Ważne jest też kształcenie, w tym dofinansowanie kursów językowych i studiów podyplomowych” – mówił Michał Szostkowski z Tieto Poland.

W czasie konferencji zaprezentowano wyniki badania „Wyzwania HR 2013” przeprowadzonego w lipcu tego roku przez Pracuj.pl i Interaktywny Instytut Badań Rynkowych. W badaniu wzięło udział blisko 400 pracowników działów personalnych, którzy wskazali najważniejsze zadania stojące przed ekspertami HR w nadchodzącym roku. Aż 56% respondentów za największe wyzwanie w 2013 roku w dziedzinie motywowania pracowników uznało zatrzymanie talentów w firmie i ich rozwój, 35% wskazało na stworzenie talentom konkurencyjnych warunków zatrudnienia (zarobki, elastyczny czas pracy, inwestycje w ich rozwój). Tyle samo – 35% wskazało jako wyzwanie tworzenie pozafinansowych pakietów motywacyjnych.

Polecamy: Piętno bezrobotnego u osób poniżej 25 roku życia

„Pokolenie ludzi młodych chce dużo przeżyć, więc – chcąc nie chcąc – stajemy się kuźnią kadr także dla konkurencji. Znalezienie i przywiązanie pracownika do firmy stało się wyzwaniem” – opowiadał Piotr Rychel z Nokia Siemens Network w czasie sesji dotyczącej wewnętrznego systemu rekrutacji w Nokia Siemens Network.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Zmieniliśmy strategię rekrutacji. Zamiast zatrudniać ludzi bezpośrednio po studiach, bez doświadczenia, zaczęliśmy szukać osób doświadczonych. Zostało to docenione przez młodych pracowników, którzy dzięki temu mieli się od kogo uczyć. Osoby, które pracowały wcześniej w innych firmach mogły również przekonać naszych pracowników, że trawa gdzie indziej niekoniecznie jest bardziej zielona. Ta strategia okazała się skuteczna” – tłumaczyła Monika Cywnar-Kępa z Nokia Siemens Network.

W panelu dyskusyjnym rozważano także wpływ kryzysu gospodarczego na branżę HR.

REKLAMA

„Parametry gospodarcze mówią o spowolnieniu, ale rozwój następuje. Nie jest tak dynamiczny, ale wolę mówić o wyzwaniach, nie o kryzysie. W wielu branżach – np. sektorach związanych z logistyką, transportem, IT – ciągle nie ma problemu ze znalezieniem pracy” – mówił Michał Szostkowski z Tieto Poland.

Konferencja „Wyzwania HR” stała się także forum wymiany doświadczeń i doskonałą okazją do zapoznania się z najlepszymi praktykami stosowanymi przez specjalistów. Agnieszka Paprota przedstawiła zalety wdrożonego w Kraft Foods Polska systemu Action Learning, czyli coachingu grupowego lub inaczej uczenia się w oparciu o działanie. Grupy składają się z 5-6 osób, a wspólna praca polega na wzajemnym inspirowaniu i wsparciu w rozwiązaniu problemów, np. dotyczących rozwoju osobowego. Może to być także doskonalenie stylu zarządzania lub cech lidera.

„Action Learning okazał się niezwykle użyteczny, szczególnie wówczas, kiedy chcemy utrwalić zdobytą wiedzę po zakończeniu kursu szkoleniowego, kiedy koncentrujemy się na rozwiązywaniu problemów stale pojawiających się w pracy, lub też kiedy ludzie uczą się nowego sposobu wykonywania pracy, nowej kultury albo podejmują nową pracę lub rolę dotychczas nie znaną” – podkreślała Agnieszka Paprota z Kraft Foods Polska.

Polecamy: Jak dział HR powinien reagować na zmiany? - część I

W czasie konferencji silnie podkreślano znaczenie nowych technologii i stosowania innowacyjnych rozwiązań w branży HR. W badaniu „Wyzwania HR 2013” aż 47% respondentów oczekuje dalszego wzrostu znaczenia nowych technologii w codziennej pracy branży HR. Aż 42% przeprowadzać będzie pierwszy etap rekrutacji przez Internet, a 28% HR-owców weryfikować będzie dane na temat kandydatów w sieci.

Wiele uwagi poświęcono także zagadnieniom z dziedziny employer branding. Choć jeszcze 83% respondentów w badaniu „Wyzwania HR 2013” nie ma w zespole osoby odpowiedzialnej za działania w tym zakresie i ich firma nie zamierza zatrudniać takiej osoby, widać rosnące znaczenie tej części pracy HR-owców.

„Najtrudniej było zacząć, dokonać wyzwolenia, ale teraz nasi pracownicy coraz chętniej biorą udział w działaniach z zakresu Employer Branding: prowadzą wykłady, prelekcje, piszą artykuły autorskie oraz biorą udział w konkursach branżowych. Informatycy też lubią chwalić się swoją wiedzą ekspercką” – opowiadał Michał Szostkowski z Tieto Poland.  

„Nikt nie jest lepszym ambasadorem firmy niż jej pracownik” – podkreślała Monika Cywnar-Kępa z Nokia Siemens Network.

40% respondentów badania „Wyzwania HR 2013” za wyzwanie w dziedzinie wizerunku pracodawcy uznało prowadzenie działań wizerunkowych skierowanych do pracowników już zatrudnionych, czyli wewnętrzny employer barnding. Zwiększa się też multizadaniowość pracowników branży HR: aż 15% respondentów za wyzwanie uważa przyjęcie przez HR roli zewnętrznego ambasadora firmy, tyle samo uznało za wyzwanie coraz wyższy procent zasobów i czasu pracy HR, jakie poświęca na działania wizerunkowe.

Polecamy: Jak klimat firmy wpływa na postawy pracowników wobec zmian?

„To oznacza, że HR-owcy oprócz butów marketingowych coraz częściej zakładają buty PR-owe” – podsumowała żartobliwie Elżbieta Flasińska z Grupy Pracuj Solutions.

Izabela Bartnicka oraz Urszula Zając-Pałdyna z Grupy Pracuj Solutions przedstawiły przykłady działań z zakresu komunikacji wewnętrznej, motywowania pracowników i CSR, które przyczyniły się do sukcesu, jakim było zajęcie przez Grupę Pracuj w 2011 roku pierwszego miejsca w badaniu Najlepsi Pracodawcy AON Hewitt w kategorii małych i średnich przedsiębiorstw.

Słuchacze mogli wziąć udział w 7 sesjach tematycznych. W konferencji udział wzięło ponad 150 Dyrektorów Personalnych, Specjalistów ds. Rekrutacji oraz przedstawicieli branży HR.

Źródło: pracuj.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bankructwo, niewypłacalność i odpowiedzialność członków zarządu w Polsce i USA

Zapraszamy do udziału w bezpłatnym webinarze na temat: Bankructwo, niewypłacalność i odpowiedzialność członków zarządu w Polsce i USA.

Zorza polarna, wiatr słoneczny, burza geomagnetyczna. Dlaczego warto znać prognozę kosmicznej pogody

Badania kosmicznej pogody, w tym aktywności Słońca będą coraz bardziej potrzebne - twierdzi prof. Iwona Stanisławska z Centrum Prognoz Heliogeofizycznych w CBK PAN. Dlaczego? Bo wpływ tych zjawisk na życie na Ziemi i funkcjonowanie naszej cywilizacji jest znaczący. Tym bardziej, że naukowcy potrafią przygotowywać coraz lepsze prognozy, pozwalające unikać wielu problemów z wpływem pogody kosmicznej na telekomunikację, nawigację i infrastrukturę.

Implementacja dyrektywy DAC7 niebawem. Co to oznacza dla platform internetowych?

Od 1 lipca 2024 r. mają zacząć obowiązywać w Polsce przepisy wynikające z implementacji Dyrektywy DAC7. Przepisy te mają dotyczyć przede wszystkim raportowania przez platformy sprzedażowe dochodów uzyskiwanych przez ich użytkowników.

W tych bankomatach wypłacisz jedynie 200 zł

We wtorek Euronet przeprowadza akcję protestacyjną mającą na celu zwrócenie uwagi na sytuację operatorów bankomatów. Tego dnia z bankomatów będzie można wypłacić jednorazowo maksymalnie do 200 zł.

REKLAMA

Hotele podnoszą ceny, ale to nie odstrasza Polaków. Ich obłożenie rośnie

Według informacji przekazanych przez "Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego", obłożenie hoteli w Polsce systematycznie rośnie z miesiąca na miesiąc. Wyniki majowe okazały się lepsze niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

W Polsce pije się coraz mniej piwa i coraz więcej browarów ma kłopoty finansowe

Browary w Polsce mając oraz więcej problemów, a zwłaszcza kłopotów finansowych. W ciągu ostatnich pięciu lat spożycie piwa spadło o jedną czwartą a długi branży są 23 razy wyższe (!) niż w 2018 roku. Rynek kurczy się choć piwo to wciąż najchętniej kupowany alkohol w Polsce.

 

Od dziś ważna zmiana w prawie transportowym: taksówkarz i kurier muszą mieć polskie prawo jazdy. Będzie paraliż tych usług

Taksówkarz i kurier od dziś tylko z polskim prawem jazdy. Dziś, w poniedziałek 17 czerwca weszła w życie nowelizacja ustawy o transporcie drogowym, w myśl której wszyscy kierowcy oferujący odpłatny przejazd w ramach wszystkich dostępnych aplikacji będą musieli posiadać polskie prawo jazdy. Jak wpłynie to na branżę i naszą codzienną rzeczywistość?

Branża handlowa w letargu. Co czwarta firma obawia się mniejszych zamówień, a co druga wysokich cen

Branża handlowa w Polsce jest jedyną, która nie wyszła nawet na krótko z kryzysu w ciągu minionych dwóch lat. Menadżerowie nie widzą wciąż sprzyjających okoliczności do prowadzenia biznesu w handlu – ani teraz, ani w najbliższej przyszłości.

REKLAMA

Budownictwo narzeka na brak kredytów i sięga po faktoring, to za sprawą coraz wyższych nieregulowanych na czas wzajemnych zobowiązań

Wskaźniki koniunktury poprawiają się i coraz więcej firm prognozuje poprawę płynności. Ale szukające finansowego wsparcia przedsiębiorstwa z budownictwa nie zawsze mogą liczyć na przychylność banków w staraniach o kredyt. Stały się za to klientem numer jeden dla firm faktoringowych. Dotyczy to zwłaszcza mikrofirm.

Pieniądze z KPO. Kto zyska, a kto może stracić?

W ramach KPO do Polski trafiło już 7 mld euro. Czy optymizm inwestycyjny sprawi, że w Polsce na każdym kroku będzie plac budowy, a inflacja znów poszybuje w górę? Które firmy mogą rekordowo zyskać? A kto straci?

REKLAMA