REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pracownik z pokolenia Y wyzwaniem dla firmy?

Subskrybuj nas na Youtube
Pracownik
Pracownik
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Pracownicy z pokolenia Y, czyli urodzeni w latach 1980-1994, znają swoją wartość na rynku pracy i wiele wymagają od pracodawcy - wynika z badania branży HR zaprezentowanego 12 września przez Pracuj.pl podczas konferencji „Wyzwania HR”.

Aż ¼ specjalistów z branży HR uważa rosnącą liczbę tych pracowników za jedno z największych wyzwań, przed jakim staną w roku 2013 - wynika z badania dotyczącego branży HR zaprezentowanego 12 września przez Pracuj.pl podczas konferencji „Wyzwania HR” we Wrocławiu.

REKLAMA

REKLAMA

Zarządzanie oczekiwaniami pracowników z pokolenia Y było tematem sesji poprowadzonej przez Michała Szostkowskiego z Tieto Poland. Osoby z pokolenia Y pracują, aby zarabiać i dzięki temu móc realizować swoje pasje i rozwijać się. Oczekują – poza stałym wynagrodzeniem – także innych benefitów podnoszących ich poczucie bezpieczeństwa i stabilności: prywatnej opieki medycznej i ubezpieczenia na życie z funduszem inwestycyjnym, szczególnie doceniane jest dofinansowanie obiadów. Ważne jest też kształcenie, w tym dofinansowanie kursów językowych i studiów podyplomowych” – mówił Michał Szostkowski z Tieto Poland.

W czasie konferencji zaprezentowano wyniki badania „Wyzwania HR 2013” przeprowadzonego w lipcu tego roku przez Pracuj.pl i Interaktywny Instytut Badań Rynkowych. W badaniu wzięło udział blisko 400 pracowników działów personalnych, którzy wskazali najważniejsze zadania stojące przed ekspertami HR w nadchodzącym roku. Aż 56% respondentów za największe wyzwanie w 2013 roku w dziedzinie motywowania pracowników uznało zatrzymanie talentów w firmie i ich rozwój, 35% wskazało na stworzenie talentom konkurencyjnych warunków zatrudnienia (zarobki, elastyczny czas pracy, inwestycje w ich rozwój). Tyle samo – 35% wskazało jako wyzwanie tworzenie pozafinansowych pakietów motywacyjnych.

Polecamy: Piętno bezrobotnego u osób poniżej 25 roku życia

„Pokolenie ludzi młodych chce dużo przeżyć, więc – chcąc nie chcąc – stajemy się kuźnią kadr także dla konkurencji. Znalezienie i przywiązanie pracownika do firmy stało się wyzwaniem” – opowiadał Piotr Rychel z Nokia Siemens Network w czasie sesji dotyczącej wewnętrznego systemu rekrutacji w Nokia Siemens Network.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Zmieniliśmy strategię rekrutacji. Zamiast zatrudniać ludzi bezpośrednio po studiach, bez doświadczenia, zaczęliśmy szukać osób doświadczonych. Zostało to docenione przez młodych pracowników, którzy dzięki temu mieli się od kogo uczyć. Osoby, które pracowały wcześniej w innych firmach mogły również przekonać naszych pracowników, że trawa gdzie indziej niekoniecznie jest bardziej zielona. Ta strategia okazała się skuteczna” – tłumaczyła Monika Cywnar-Kępa z Nokia Siemens Network.

W panelu dyskusyjnym rozważano także wpływ kryzysu gospodarczego na branżę HR.

REKLAMA

„Parametry gospodarcze mówią o spowolnieniu, ale rozwój następuje. Nie jest tak dynamiczny, ale wolę mówić o wyzwaniach, nie o kryzysie. W wielu branżach – np. sektorach związanych z logistyką, transportem, IT – ciągle nie ma problemu ze znalezieniem pracy” – mówił Michał Szostkowski z Tieto Poland.

Konferencja „Wyzwania HR” stała się także forum wymiany doświadczeń i doskonałą okazją do zapoznania się z najlepszymi praktykami stosowanymi przez specjalistów. Agnieszka Paprota przedstawiła zalety wdrożonego w Kraft Foods Polska systemu Action Learning, czyli coachingu grupowego lub inaczej uczenia się w oparciu o działanie. Grupy składają się z 5-6 osób, a wspólna praca polega na wzajemnym inspirowaniu i wsparciu w rozwiązaniu problemów, np. dotyczących rozwoju osobowego. Może to być także doskonalenie stylu zarządzania lub cech lidera.

„Action Learning okazał się niezwykle użyteczny, szczególnie wówczas, kiedy chcemy utrwalić zdobytą wiedzę po zakończeniu kursu szkoleniowego, kiedy koncentrujemy się na rozwiązywaniu problemów stale pojawiających się w pracy, lub też kiedy ludzie uczą się nowego sposobu wykonywania pracy, nowej kultury albo podejmują nową pracę lub rolę dotychczas nie znaną” – podkreślała Agnieszka Paprota z Kraft Foods Polska.

Polecamy: Jak dział HR powinien reagować na zmiany? - część I

W czasie konferencji silnie podkreślano znaczenie nowych technologii i stosowania innowacyjnych rozwiązań w branży HR. W badaniu „Wyzwania HR 2013” aż 47% respondentów oczekuje dalszego wzrostu znaczenia nowych technologii w codziennej pracy branży HR. Aż 42% przeprowadzać będzie pierwszy etap rekrutacji przez Internet, a 28% HR-owców weryfikować będzie dane na temat kandydatów w sieci.

Wiele uwagi poświęcono także zagadnieniom z dziedziny employer branding. Choć jeszcze 83% respondentów w badaniu „Wyzwania HR 2013” nie ma w zespole osoby odpowiedzialnej za działania w tym zakresie i ich firma nie zamierza zatrudniać takiej osoby, widać rosnące znaczenie tej części pracy HR-owców.

„Najtrudniej było zacząć, dokonać wyzwolenia, ale teraz nasi pracownicy coraz chętniej biorą udział w działaniach z zakresu Employer Branding: prowadzą wykłady, prelekcje, piszą artykuły autorskie oraz biorą udział w konkursach branżowych. Informatycy też lubią chwalić się swoją wiedzą ekspercką” – opowiadał Michał Szostkowski z Tieto Poland.  

„Nikt nie jest lepszym ambasadorem firmy niż jej pracownik” – podkreślała Monika Cywnar-Kępa z Nokia Siemens Network.

40% respondentów badania „Wyzwania HR 2013” za wyzwanie w dziedzinie wizerunku pracodawcy uznało prowadzenie działań wizerunkowych skierowanych do pracowników już zatrudnionych, czyli wewnętrzny employer barnding. Zwiększa się też multizadaniowość pracowników branży HR: aż 15% respondentów za wyzwanie uważa przyjęcie przez HR roli zewnętrznego ambasadora firmy, tyle samo uznało za wyzwanie coraz wyższy procent zasobów i czasu pracy HR, jakie poświęca na działania wizerunkowe.

Polecamy: Jak klimat firmy wpływa na postawy pracowników wobec zmian?

„To oznacza, że HR-owcy oprócz butów marketingowych coraz częściej zakładają buty PR-owe” – podsumowała żartobliwie Elżbieta Flasińska z Grupy Pracuj Solutions.

Izabela Bartnicka oraz Urszula Zając-Pałdyna z Grupy Pracuj Solutions przedstawiły przykłady działań z zakresu komunikacji wewnętrznej, motywowania pracowników i CSR, które przyczyniły się do sukcesu, jakim było zajęcie przez Grupę Pracuj w 2011 roku pierwszego miejsca w badaniu Najlepsi Pracodawcy AON Hewitt w kategorii małych i średnich przedsiębiorstw.

Słuchacze mogli wziąć udział w 7 sesjach tematycznych. W konferencji udział wzięło ponad 150 Dyrektorów Personalnych, Specjalistów ds. Rekrutacji oraz przedstawicieli branży HR.

Źródło: pracuj.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

Deregulacja: rząd naprawia prawo, ale przedsiębiorcy nie są zadowoleni z zakresu i tempa zmian w przepisach

Przedsiębiorcy przekonują, że Polska musi być krajem ze sprawną strukturą przepisów. Mimo postępów nadal wiele zagadnień z prawa budowlanego, pozwoleń na zatrudnienie czy przepisów związanych z regulacją handlu i usług zdają się być niepotrzebnym mnożeniem administracji.

Czy konto firmowe jest obowiązkowe?

Przy założeniu firmy musisz dopełnić wielu formalności. O ile wybór nazwy przedsiębiorstwa, wskazanie adresu jego siedziby, czy wskazanie właściwego PKD są obligatoryjne, o tyle otworzenie rachunku firmowego niekoniecznie. Jednak dużo zależy przy tym od tego, jaka forma działalności jest prowadzona, jakie transakcje są wykonywane i wreszcie, czy chce ona korzystać z mechanizmu split payment.

Blisko LUDZI i dla LUDZI. Czym Emtor wyróżnia się jako pracodawca na rynku wózków widłowych?

Na przestrzeni lat firma Emtor udowodniła, że sukces w biznesie nie zależy wyłącznie od produktów czy wyników finansowych, ale przede wszystkim od ludzi, którzy ten biznes tworzą. To dzięki zaangażowaniu, lojalności i codziennej pracy zespołów połączenie tradycji z nowoczesnością jest możliwe. Emtor stawia na człowieka – nie tylko jako pracownika, ale jako partnera w budowaniu wspólnej przyszłości. Bo gdy ludzie czują się docenieni, chcą zostać na dłużej. Jak zatem firma buduje swoją przewagę na konkurencyjnym rynku?

REKLAMA

Poczta Polska nawiązuje partnerstwo z Temu. Wszyscy dołożymy się do chińskiego giganta?

Poczta Polska poinformowała o nawiązaniu współpracy logistycznej z platformą Temu. Państwowe przedsiębiorstwo rozwija obsługę przesyłek e-commerce. Przesyłki zakupione na chińskiej platformie zakupowej będą dostarczane do klientów w ciągu kilku dni.

6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć

Przedsiębiorcy pozytywnie oceniają 6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny zakładający uproszczenie prowadzenia działalności nierejestrowanej czy milczącą zgodę w wyszczególnionych w ustawie zagadnieniach gospodarczych, ale to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć.

Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

REKLAMA

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA