REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pracownik, Spółka z o.o.

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Co powinien zawierać profil kwalifikacyjny, a co opis stanowiska?

Właściwy dobór pracownika na stanowisko wymaga przygotowania „matrycy porównań”, swoistego wzorca kwalifikacji poszukiwanego kandydata. Chodzi tu o sporządzenie profilu wymagań stanowiska – profilu kwalifikacyjnego stanowisk.

Jak pozbyć się udziałów w spółce z o. o.?

Najprostszą metodą na pozbycie się udziałów w sp. z o.o. jest porozumienie stron. Jednak nie zawsze jest to możliwe. Co zatem zrobić, gdy zachodzi konflikt i część wspólników chce - niejako z woli swojego kontrahenta - pozbyć się wspólnika ze spółki?

Co z kapitałem zakładowym przy tworzeniu spółki z o.o.?

Kapitałem zakładowym jest wyrażona w umowie spółki wielkość kwotowa, którą wspólnicy zobowiązują się wnieść do spółki w formie gotówkowej lub niepieniężnej (aportu). Chcesz wiedzieć więcej - przeczytaj poniższy artykuł.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze pracodawcy?

Coraz częściej wizerunek, rozpoznawalna marka czy dobrze funkcjonujące programy zarządzania talentami w firmach, obok atrakcyjnego wynagrodzenia, są kluczowymi elementami decydującymi o wyborze pracodawcy.

REKLAMA

Jak przekształcić spółki prawa handlowego?

Jakie spółki prawa handlowego można przekształcić, a jakie nie? Od czego trzeba zacząć i co jest wymagane przy przekształcaniu spółek? Wszystkie informacje o przekształcaniu spółek znajdziesz w poniższym artykule.

Prokura jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa w spółce handlowej

Prokura to szczególny rodzaj pełnomocnictwa, które może udzielić jedynie przedsiębiorca wpisany do rejestru przedsiębiorców, czyli popularnego KRS. Zakres prokury jest bardzo ściśle określony, dotyczy ona jedynie prowadzenia spraw związanych z przedsiębiorstwem spółki, jeżeli osoba fizyczna udziela prokury to musi być ona związana z prowadzoną działalnością i nie dotyczyć niczego poza nią.

Powoływanie, odwoływanie oraz rezygnacja członków zarządu w sp. z o.o.

Zasadą jest , że członków zarządu sp. z o.o. powołuje Zgromadzenie Wspólników, chyba że umowa stanowi inaczej i np. powołują ich wspólnicy, osoby trzecie lub organy spoza spółki.Powołanie członków zarządu powoduje powstanie stosunku organizacyjnego między członkami, zarządem i spółką. Wyczerpująco określa to kodeks spółek handlowych, a doprecyzowuje się umową spółki.

Jak dzielić zysk w sp. z o.o.?

Przy podziale zysku w sp. z o.o. umowa nie może zakazywać wypłaty udziału w zysku. Może jedynie ograniczyć tą wypłatę na pewien czas całkowicie lub częściowo, w umowie spółki, przeznaczając tę nadwyżkę na fundusze celowe. W sp. z o.o. jest tylko jeden obligatoryjny fundusz –fundusz zasobowy.

REKLAMA

Jakie uchwały może podjąć zgromadzenie wspólników spółki z o.o. w sprawie absolutorium?

Co do zasady absolutorium udziela się poszczególnym członkom organów spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, które w ostatnim roku obrotowym pełniły w organach tych funkcję. Dotyczyć to może członków i byłych członków zarządu, rady nadzorczej lub komisji rewizyjnej. Uchwały w przedmiocie absolutorium podejmuje zwyczajne zgromadzenie wspólników. Jakie uchwały w tym przedmiocie może podjąć zgromadzenie wspólników?

Komu udziela się absolutorium w spółce z o.o.?

Absolutorium udzielane jest członkom organów spółki z ograniczona odpowiedzialnością na zwyczajnym zgromadzeniu wspólników, które powinno odbyć się w terminie sześciu miesięcy po upływie każdego roku obrotowego. Jakie uchwały może podjąć zgromadzenie wspólników? Czy absolutorium powinno być udzielne indywidualnie każdemu członkowi organu?

Kiedy członek zarządu spółki z o. o. powoływany jest w drodze uchwały?

Jedną z form wyboru członka zarządu w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością jest powołanie go w drodze uchwały wspólników. Zgodnie z kodeksem spółek handlowych to w ten sposób będą powoływani członkowie zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w przypadku, gdy umowa spółki nie będzie zawierać innych postanowień w tym przedmiocie.

Podwyższenie i obniżenie kapitału zakładowego w sp. z o.o. - krok po kroku

W jakiej sytuacji można podwyższyć kapitał zakładowy w spółce sp. z o.o.? Czy wszyscy wspólnicy spółki muszą wyrazić zgodę na obniżenie kapitału zakładowego? Na te i inne pytania związanie z kapitałem zakładowym w sp. z o.o. odpowiadamy w poniższym artykule.

Dlaczego pomiar dokonań jest ważny w działalności firmy?

Pomiar dokonań to czytelny miara sukcesu dla pracowników, dzięki czemu mogą nawet sami oceniać jakość swojej pracy – i od razu wprowadzać usprawnienia. Przed kierownictwami firm pojawiają się nowe zadania. Jakie?

Dlaczego czas klienta należy traktować jako zasób strategiczny firmy?

Oprócz czasu korporacyjnego, odmierzanego przez czynności wykonywane przez pracowników firmy oraz czasu w jakim następuje obieg dokumentów, istnieje tak zwany czas klienta – niezwykle cenny.

Jak Euro 2012 kształtuje rynek pracy?

Autostrady, stadiony, hotele, obiekty gastronomiczne, modernizacja lotnisk, dworców i linii kolejowych. Olbrzymie kwoty pieniędzy mają zostać zainwestowane, a jeszcze więcej możemy na tym zyskać. Jakie nadzieje pokładane są w związku z organizacją w Polsce mistrzostw Europy w piłce nożnej? Co zmieni się na rynku pracy w branży budowlanej?

Jaki jest kapitał zakładowy w sp. z o.o.?

Kapitałem zakładowym jest wyrażona w umowie spółki wielkość kwotowa, którą wspólnicy zobowiązują się wnieść do spółki w formie gotówkowej lub niepieniężnej (aportu). Ile wynosi minimalna wysokość kapitału zakładowego w sp. z o.o.?

Czy można zwolnić członka zarządu spółki z o. o. z odpowiedzialności?

Członek zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością ponosi odpowiedzialność za szkodę, jaką wyrządził spółce. Szkoda wyrządzona spółce przez członka zarządu może być następstwem zarówno jego działania jak i zaniechania. W jaki sposób przy użyciu prawnie dozwolonych środków, członek zarządu może uniknąć odpowiedzialności?

Czy zakaz konkurencji obowiązuje wspólników spółki z o.o.?

Według statystyk, jedną z najczęściej wybieranych form prowadzenia działalności gospodarczej jest spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Wspólnicy takich spółek niejednokrotnie zastanawiają się, czy posiadając nawet niewielką ilość udziałów w spółce z o.o. są oni zobowiązani do przestrzegania zakazu konkurencji.

O zarządzaniu reputacją online na Naszej Klasie, Facebooku - kilka porad

Jeżeli właśnie wróciłeś z wakacji i postanowiłeś zamieścić swoje zdjęcia na Naszej Klasie lub Facebooku, dobrze się zastanów. Fotografia przedstawiająca Ciebie wychodzącego nad ranem z klubu w wątpliwym stanie może Cię dużo kosztować.

Twój profil świadczy o Tobie

Jak nie stracić pracy po wakacjach - czyli o zarządzaniu reputacją online na Naszej Klasie, Facebooku i nie tylko.

Jak zaskarżyć uchwałę o udzieleniu absolutorium w spółce z o.o.?

Zgodnie z przepisami Kodeksu spółek handlowych jednym z podstawowych obowiązków wspólników jest odbycie corocznego (tzw. zwyczajnego) zgromadzenia wspólników. W trakcie zgromadzenia wspólnicy powinni zająć się m. in. oceną pracy członków zarządu w poprzednim roku obrotowym. Ocena taka wyraża się w udzieleniu im tzw. absolutorium (kiedyś określanego jako pokwitowanie).

Dwa sposoby na przeprowadzenie egzekucji alimentów z wynagrodzenia

Zgodnie z obowiązującymi przepisami egzekucja alimentów z wynagrodzenia za pracę może być przeprowadzona na dwa sposób. Oprócz komornika może jej dokonać również pracodawca dłużnika.

Co grozi za ujawnienie tajemnicy przedsiębiorstwa

Każde przedsiębiorstwo ma swojego rodzaju tajemnice, dotyczące metod działania, asortymentu, wielkości produkcji i sprzedaży itp. Pracownicy i osoby bezpośrednio powiązane z przedsiębiorstwem często dysponują taką wiedząca. Nie ulega wątpliwości, że ujawnienie tego typu informacji konkurencji naraziłoby przedsiębiorstwo na poważne straty.

Jakie są zasady konstruktywnej krytyki?

Celem konstruktywnej krytyki jest zmiana zachowania osoby, której ona dotyczy. Uzasadniona krytyka czasem jest nieodzowną i jedyną metodą, dzięki której możemy zwrócić komuś uwagę, powiedzieć, co nam się nie podoba i tym samym doprowadzić do zmiany czyjegoś postępowania.

Prośby i odmowy – to nie takie trudne

Trudno powiedzieć ile razy w ciągu dnia jesteśmy w potrzebie i musimy zwrócić się do kogoś o pomoc. Podobnie, sami jesteśmy wielokrotnie proszeni przez innych o zrobienie czegoś, a z różnych powodów musimy tego odmówić.

Jak reagować na pochwałę?

W większości firm, pracownicy chwaleni są rzadko. Dopóki praca nie odbiega od pewnej normy, standardu, w zasadzie nikt nie zwraca uwagi na pracownika. Zaczyna się go obserwować dopiero, gdy standard pracy zaczyna spadać. Jeżeli wszystkie zadania są wykonywane dobrze, no cóż, tak właśnie powinno być i nie ma o czym mówić…

Jakie są skutki nieasertywnych zachowań w pracy?

Podobnie jak zachowania agresywne, nieasertywność może wydawać się czasem bardzo atrakcyjnym i przynoszącym same korzyści sposobem postępowania. Te pozytywne aspekty są jednak krótkotrwałe, na dłuższą metę nieasertywne zachowanie może przysporzyć jedynie kłopotów.

Jakie są skutki agresywnych zachowań w pracy?

Agresja jest jednym z zachowań niepożądanych. Mimo to, wiele osób wybiera właśnie ten sposób zachowania, by osiągnąć wyznaczone sobie cele. Mimo tego, że może to początkowo przynosić oczekiwane przez nich korzyści, w dłuższej perspektywie może doprowadzić do izolacji albo próby zemsty ze strony najbliższego otoczenia.

Jakie są poziomy asertywności?

Bycie asertywnym oznacza domaganie się poszanowania i uznania naszych praw w ten sposób, by nie zostały przy tym naruszone prawa innych ludzi. Jednakże poziom asertywności zależy w głównej mierze od sytuacji – stąd domaganie się swoich praw może występować na różnych płaszczyznach.

Typy zachowań osób pracujących w biurze

Atmosfera w biurze zależy od tego, jak zachowują się ludzie w nim pracujących. Im lepsze relacje między nimi, tym lepsza współpraca. Odnosi się to zarówno do kwestii pomiędzy pracownikami, jak i relacji szef – pracownik

Co nam daje asertywność?

Asertywna postawa przynosi same korzyści, zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.. Pozwala na obronę własnej godności, szacunek i sympatię dla siebie i dla innych, niekrzywdzenie i nieranienie siebie i innych, przyjmowanie odpowiedzialności za własne życie.

Jak odróżnić motywowanie od manipulowania? – porady dla podwładnych i szefów

Niektórym menedżerom motywowanie myli się niekiedy z manipulowaniem. Gdyby uważnie przyjrzeć się ich poczynaniom, można zauważyć, że stosują typowe chwyty opisywane przez psychologów.

Przynależność do grupy motywuje pracowników

Dla większości pracowników bardzo ważne jest poczucie przynależności do grupy. Im mniejsza grupa, do której człowiek należy, tym większa lojalność, motywacja i starania – przekonują eksperci.

Możliwość rozwoju zawodowego jest dobrą motywacją dla pracownika

Na współczesnym, bardzo konkurencyjnym rynku pracy każdy chce podnosić swoją wartość poprzez podnoszenie umiejętności oraz zdobywanie nowych kwalifikacji. Rozwój jest elementem samorealizacji, zdobywanie nowych umiejętności zwiększa poczucie własnej wartości. A to buduje poczucie bezpieczeństwa - pracownik nie obawia się utraty pracy i uważa, że utrzyma rodzinę.

Wspólne określenie celu zmotywuje Twoich pracowników

Większości z nas nie motywują cele, które narzucono nam odgórnie. Udział pracowników w określaniu celów przynosi wiele korzyści dla firmy.

Jak wdrożyć program „work-life balance” w firmie

Programy typu „work-life balance” to aktywna próba wsparcia pracowników przez ich pracodawcę poprzez dostarczanie im narzędzi i usług pomagających zrównoważyć, pogodzić i zarządzać stresem rodzącym się w wymagającym środowisku zawodowym i przenikającym w obszar życia prywatnego.

Jaka jest rola działów HR w działaniach employer brandingowych? - część II

Spójność działań i komunikatów to, według wielu, klucz by skutecznie budować i promować swoją markę pożądanego pracodawcy. Jednak jak zachować spójność, gdy komunikaty są rozproszone, nie tylko w czasie, formie i przestrzeni, ale również poprzez mnogość nadawców. O tym, jak nas widzą decydują między innymi nasi pracownicy (byli i obecni), kandydaci (którzy poznali nas tylko w procesie rekrutacyjnym), czy stażyści i praktykanci (którzy przez jakiś czas byli członkami organizacji). Artykuł jest drugim z serii poświęconej tematyce współczesnego employer brandingu. Przeczytaj pierwszą część.

Jak dział HR powinien reagować na zmiany? - część I

Świadome budowanie wizerunku firmy jako atrakcyjnego miejsca pracy należy obecnie do standardowych działań każdej organizacji. Jednak, czy w dobie powszechnego dostępu do Internetu, gdy każdy może swobodnie wypowiadać się o wszystkim i wszystkich, moc mają jeszcze oficjalne komunikaty generowane przez organizację? Czy dziś nie bardziej liczy się spontaniczny i (nie)sterowalny głos pracownika? Kto aktualnie kreuje markę pracodawcy?

Po czyjej stronie są agencje doradztwa personalnego?

Kogo reprezentuje agencja doradztwa personalnego – kandydata czy klienta? Odpowiadając na to pytanie warto jest zastanowić się na jakie korzyści może liczyć zamawiający usługi rekrutacyjne klient oraz jakie benefity są dostępne dla kandydata.

Rozmowa z odchodzącym pracownikiem - porady i wskazówki

Pracownicy odchodzą – to się zdarza. Nie należy jednak odsyłać ich „do stu diabłów”. Kiedy pracownik odchodzi, czy go lubicie, czy nie, nie warto rujnować swojej reputacji i potencjalnie narażać na szwank bieżącą, czy przyszłą działalność z powodu negatywnych odczuć wobec jednego pracownika. W poniższym artykule przedstawiamy kilka wskazówek jak rozstać się z pracownikiem.

Do you speak english?

W dzisiejszych realiach, znajomość języka obcego jest pomocna nie tylko na polu zawodowym. Umiejętność ta pozwala na realizowanie swoich pasji, daje poczucie pewności siebie w kontaktach biznesowych i dostarcza narzędzi do zdobywania wiedzy oraz umiejętności stricte technicznych.

W jakiej branży jest szansa na szybkie zatrudnienie?

W dobie spowolnienia gospodarczego straty liczą niemal wszystkie branże. Jednak firmy zamierzają nadal inwestować. Wystarczy przejechać się przez centrum dużych miast i zobaczyć, że prężnie działa budownictwo zarówno infrastrukturalne, jak i mieszkaniowe.

Jak przygotować się do spotkania z doradcą personalnym?

Jeśli zdecydowałeś na współpracę z agencją doradztwa personalnego warto jest dobrze się przygotować do spotkania z ekspertem. Podczas rozmowy konsultant będzie chciał poznać m.in. doświadczenie zawodowe oraz dlaczego wcześnie zmienialiśmy miejsca pracy i jaki jest obecny powód poszukiwań.

Kiedy pracownik może być pełnomocnikiem pracodawcy?

Procedura cywilna pozwala pracownikowi reprezentować pracodawcę- nawet jeśli nie jest radcą prawnym. Wystarczy odpowiednie pełnomocnictwo i załączniki.

Jak odnaleźć się w nowej pracy? - porady

Musisz wiedzieć, że Twój pierwszy dzień w nowej pracy, a także tygodnie wdrożenia w nowe stanowisko, mogą mieć silny wpływ na to, jak będziesz postrzegany przez nowego pracodawcę. Jak zatem przebrnąć przez te chwile?

Prawidłowa oferta zatrudnienia - porady dla pracodawców

Nareszcie znaleźliśmy właściwą osobę na stanowisko. Teraz, na tym etapie, nadszedł czas na to, aby zwrócić się do kandydata z odpowiednio sformułowaną i wywierającą właściwe wrażenie ofertą zatrudnienia i na uzyskanie jego akceptacji. Jak to zrobić najlepiej?

Czy przyjąć kontrofertę - wskazówki zawodowe

Z powodzeniem doręczyłeś wypowiedzenie dotychczasowemu pracodawcy. Twój szef z pewnością nie jest z tego powodu szczęśliwy (wyobraź sobie, jakbyś się czuł na jego miejscu), ale wydaje się, iż zaakceptował tą decyzje. Od tego czasu, ucierasz nosa kolegom i planujesz największą, pożegnalną balangę w historii firmy. Co potem?

Znużeniu pracowników można zapobiec

Doświadczony menedżer wie, że znużony pracownik jest mniej wydajny. Warto jest zatem pomóc swoim podwładnym pokonać zmęczenie. Naucz ich posługiwać się np. wizualizacją.

Podstawy zakładania spółki z ograniczoną odpowiedzialnością

Zakładając spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością ("sp. z o.o.") powinniśmy pamiętać, że może być utworzona przez jedną albo więcej osób w każdym prawnie dopuszczalnym celu. Jej założycielami mogą być zarówno osoby fizyczne jak i osoby prawne, bez względu na obywatelstwo i miejsce siedziby.

Jak radzić sobie z zapamiętywaniem?

Dobra pamięć w zawodzie asystentki to połowa sukcesu. Nie da się jej jednak wyćwiczyć od razu. Najchętniej wzięlibyśmy pigułkę, która w cudowny sposób rozwiązałaby wszystkie nasze problemy. Od leków skuteczniejsze są jednak „naturalne” metody.

REKLAMA