REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pracownik, Ochrona danych osobowych

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Pierwsza rozmowa rekrutacyjna

Czy wiesz, czego możesz spodziewać się podczas pierwszej i kolejnych rozmów kwalifikacyjnych u przyszłego pracodawcy? Niżej przedstawiam Ci kilka cennych wskazówek dotyczących pierwszej rozmowy rekrutacyjnej.

Induction Day – jak dobrze wprowadzić nowego pracownika

Pierwsze dni w nowej pracy to zawsze spore przeżycie zarówno dla pracownika, który musi dopiero odnaleźć się w strukturach firmy, jak i dla pracodawcy, który przez pewien czas musi pogodzić się z pewnymi zaburzeniami w sprawnie działającym przedsiębiorstwie.

System oceniania

Nikt nie lubi być ocenianym - wielu nie potrafi sobie poradzić ze słowami krytyki i praktycznie ich wykorzystać. Jednak menedżerowie troszczący się o rozwój osobisty pracowników wykorzystują system oceniania jako narzędzie służące do zwiększania sprawności elementów zarządzania firmą. Dostrzegając w przedsiębiorstwie zintegrowany system, rozumieją, że poprawnie funkcjonujący mechanizm oceny pracowników może wywołać emocję donioślejszą niż lęk przed krytyką - motywację.

Nowa metoda topgrading, czyli rekrutacja talentów.

Firma powinna działać jak dobrze naoliwiona maszyna - jeśli jedna część wypadnie, należy zastąpić ją inną, równie dobrą. Jednak poszukiwanie pasujących elementów nie jest łatwe i nie zawsze efektywne. Szczęśliwie, najnowsze metody dla pracowników działu HR skutecznie udoskonalają ten proces.

REKLAMA

Jestem dumny, że jestem menadżerem.

Kilka lat temu osób posiadających odpowiednie kwalifikacje do zarządzania moglibyśmy szukać ze świecą w ręku. Jednak całkowita ewaluacja, nie tylko naszego myślenia, ale także placówek odpowiedzialnych za „wypuszczanie” dobrych liderów w świat biznesu, przyczyniły się do podwyższenia standardów.

Zgrany zespół to podstawa

Zostać przedsiębiorcą w kapitalistycznym świecie - to banalnie proste, wystarczy zarejestrować firmę, mieć produkt i grupę docelową. Schody zaczynają się później, gdy musimy utrzymać dobrą pozycję na rynku. Do tego celu potrzebujemy czegoś więcej oprócz dobrego pomysłu, a mianowicie zgranego zespołu, który pomoże nam osiągnąć cel.

Siła nawyku, czyli o nieświadomych błędach, jakie popełniamy na rozmowach rekrutacyjnych

Rozmów kwalifikacyjnych prowadzi się w życiu wiele i teoretycznie taki trening powinien sprawić, że każda kolejna powinna nam wypaść lepiej. Jak pokazują badania, wcale nie uczymy się na własnych pomyłkach. Najczęściej bowiem pogrążają nas te błędy, które najtrudniej kontrolować. Może i Tobie zdarza się popełnić nieświadomie jakieś rekrutacyjne faux pas?

Czym jest wolontariat pracowniczy?

Wolontariat pracowniczy to w Polsce zjawisko coraz bardziej rozpowszechniane. Czym jest? Komu i dlaczego pomagamy? Te wszystkie pytania zadaje sobie każdy pracownik, któremu takie rozwiązanie jest proponowane.

REKLAMA

Jak zostać trenerem biznesu?

Co trzeba zrobić żeby w niedalekiej przyszłości tytułować siebie trenerem biznesu? Skończyć odpowiednią szkołę, certyfikat trenerski, a może przeczytać specyficzne książki na ten temat? Trener biznesu - to brzmi naprawdę dumnie...

Podwyżki dla nauczycieli od 1 września 2012 roku. Dla firm bez zmian

Rośnie wynagrodzenie dla nauczycieli. Od 1 września 2012 minimalne pensje zasadnicze nauczycieli wzrosną o niecałe 4 proc. Dowiedz się jakie podwyżki dostaną nauczyciele w 2012 roku.

Dieta za podróż służbową w 2013 r.

Dieta za podróż służbową w 2013 r. Dowiedz się jakie diety przysługują z tytułu podróży służbowych od 1 stycznia 2013 roku. Informujemy, jakie są stawki diety dla podróży służbowych krajowych i zagranicznych.

Kryzys 2012/2013: Outsourcing obniży koszty

Zatrudnienie pracownika na stałe jest w Polsce drogie. Przedsiębiorcy w celu racjonalizacji kosztów coraz chętniej korzystają z usług opartych na outsourcingu.

Narzekanie w pracy

Czy narzekanie to nasza cecha narodowa? Narzekamy także w pracy - na pogodę, piłkarzy, rząd, urzędników i … pracę. Dużo oczywiście zależy od osób i warunków, w których się pracuje. Ludzie pogodni, podchodzący do wszystkiego z dystansem, raczej nie będą podatni na zmianę nastawienia z powodu wpływu środowiska pracy, chyba że warunki, w których przyjdzie im codziennie wykonywać zawodowe obowiązki, okażą się naprawdę nieprzyjazne.

Donosicielstwo w pracy

Szefie, u tych obok ciągle głośno – pewnie nie pracują. Z donosem w pracy spotkał się prawie każdy. Im większe skupisko ludzi, tym większe prawdopodobieństwo, że znajdą się „życzliwi”, którzy dopilnują, by szef dowiedział się o tym, co robią inni.

Nadgorliwość w pracy często się nie opłaca

Wiele osób z różnych względów bierze na siebie zbyt wiele obowiązków służbowych. Regularnie zostają po godzinach, biorą pracę do domu. Często wysiłek takich osób nie jest doceniany przez przełożonych. Dlaczego? Najwidoczniej starają się… za bardzo i nie są asertywni.

Diety za podróże krajowe i zagraniczne w 2012 r.

Diety za podróże krajowe i zagraniczne 2012. Dowiedz się jakie diety przysługują z tytułu podróży służbowych.

Czy Polacy dbają o swój wygląd w pracy w porównaniu do innych nacji?

W Niemczech kobiety w pracy nie pokazują kolan, a Francuzki są bardzo eleganckie. Holendrzy na spotkania służbowe chodzą w t-shirtach i dżinsach. A Polacy… Polacy coraz więcej czasu spędzają przed lustrem. I to przed wyjściem do pracy, a nie na randkę.

Sezon urlopowy w pracy: jedni leżakują na plaży, reszta … w biurze

Urlopy w pełni. Ale kiedy jedni odpoczywają na plaży, drudzy niechętnie przejmują ich obowiązki. A przecież wiosną i latem trudniej o koncentrację. Słońce za oknem zachęca do leniuchowania, nie pracowania. Dlatego niektórzy angielscy przedsiębiorcy namawiają swoich pracowników do brania laptopów pod pachy i spędzania pracowniczej dniówki na łonie natury czy pod parasolem w kawiarni.

Firmy nie lubią palących

Są bardziej zdekoncentrowani i szybciej się denerwują. Częściej chorują, a za nimi ciągle unosi się swąd. Osoby palące tytoń, bo o nich mowa, coraz częściej popadają w niełaskę współpracowników i pracodawców. Ci drudzy coraz częściej poszukują do pracy osób, które nie potrzebują przerwy na papieroska.

Żarty i pogaduchy o seksie … w pracy

Okazuje się, że seks przestaje być tematem tabu w miejscu pracy. Mało tego, o seksie rozmawiamy nawet w obecności naszego przełożonego. Choć w zasadzie, częściej zamiast rozmawiać, żartujemy. Nikomu rozmowy o seksie nie przeszkadzają, ale pogawędki takie mogą wpłynąć na naszą efektywność. Niewątpliwie jest to temat, który nas angażuje i po rozmowie dotyczącej seksu, trudniej nam jest wrócić do służbowych obowiązków. Zwłaszcza wiosną.

Aktywizacja bezrobotnych: nowe narzędzia w walce z bezrobociem wśród młodych

W związku z alarmującym poziomem bezrobocia wśród młodych, w urzędach pracy rusza program aktywizacji osób do 30. roku życia. Czy pomoże im w zdobyciu zatrudnienia?

Nowe uprawnienia inspektorów pracy

Do Sejmu trafił projekt nowej ustawy przydzielającej inspektorom pracy uprawnienia do wydawania nakazów zmiany umowy zlecenie na umowę o pracę. Kto na tym straci, a kto zyska?

Piętno bezrobotnego u osób poniżej 25 roku życia

W czasach, gdzie bezrobocie dotyka sporą cześć społeczeństwa, młodzi ludzie mają niewielkie szanse na znalezienie satysfakcjonującej pracy. To właśnie o nich mówi się jako o „straconym pokoleniu" czy „pokoleniu 1000 euro". Czy wiesz, jaka przyszłość czeka młodych wchodzących dopiero na rynek pracy?

Obowiązki pracodawcy w trakcie upałów

Praca podczas upałów to nie lada wyzwanie dla każdego z nas. Czy wiesz, czego możesz w takiej sytuacji wymagać do swojego szefa?

Zarządzanie absencją pracowniczą – mission possible?

Jak pokazują badania Engineering Employer’s Federation i Westfield Health, pracownicy coraz rzadziej biorą sobie wolne z powodów zdrowotnych. W zeszłym roku rekordowa liczba Brytyjczyków - aż 45% - nie wzięła ani jednego dnia wolnego od pracy.

Ustawienia systemowe w biznesie receptą na problemy Twojej firmy

Częste rotacje pracowników, kryzys finansowy, czy konflikty między pracodawcą a podwładnymi to rzeczywistość niemal każdej firmy. Zwykle też, mimo stosowania wielu rozwiązań, problemy te trwają, powodując koszty i psując atmosferę miejsca pracy. Odpowiedzią na te sytuacje i inne, zdawałoby się nierozwiązywalne kłopoty w firmie jest metoda ustawień systemowych w biznesie Berta Hellingera.

Łowienie talentów w sieci – nowoczesne trendy w rekrutacji

Każdy pracodawca wie, że dobry pracownik to skarb. Za określeniem „dobry” może kryć się bardzo wiele, ale jak się okazuje cechy charakteryzujące dobrego pracownika zamykają się w trzech słowach: kompetentny, zmotywowany i lojalny. Niestety, rywalizacja na rynku pracy zaostrza się i z jednej strony coraz trudniej wyłowić spośród tłumu kandydatów tych, którzy spełniają nasze oczekiwania.

Jak wyglądają plany wakacyjne polskich pracowników w 2012 roku?

Wakacje w toku - dzieci cieszą się z wolnego czasu a my? Ilu z nas planuje wypoczynek w tym roku, a ilu z niego z różnych względów będzie musiało (chciało) zrezygnować? Czy w ogóle mamy jakieś plany urlopowe? Czy pozwolą nam na to nasze finanse? A może jesteśmy tak zdominowani przez pracę, że nie mamy już siły na to, by się z niej wyrwać?

Nuda w pracy – kto się nudzi, dlaczego i jakie są tego skutki

O pracy monotonnej, o zmęczeniu i wypaleniu zawodowym oraz o tym jak sobie z tym radzić i jak zapobiegać. Jeżeli jesteś pracownikiem lub pracodawcą powinieneś to przeczytać.

Odpowiedzialność za słowo, czyli czym różni się informacja od dezinformacji

Niemal każda praca wymaga przekazywania informacji klientom lub dzielenia się nimi ze współpracownikami. Doświadczenie pokazuje, że błędna informacja czasem może spowodować więcej szkód niż niewiedza, dlatego zanim puścimy jakąś wiadomość w obieg, zastosujmy się do kilku zasad.

Motywacja poprzez płacę w kontekście teorii motywacji

Czy zastanawialiście się kiedykolwiek nad tym, dlaczego wynagrodzenie jest wciąż jednym z podstawowych motywatorów przyczyniających się do podejmowania przez pracowników aktywności zawodowej i trudu związanego z wykonywaniem powierzonych im obowiązków? Warto sięgnąć do teorii motywacji w celu zgłębienia tematu.

Jak oceniać pracowników?

Ostatnie lata przyniosły znaczny wzrost popularności systemu ocen pracowniczych, powszechnie nazywanego systemem ocen okresowych (SOP). Jednak jak pokazuje praktyka, jest on wciąż narzędziem nie do końca zrozumianym i odpowiednio używanym. Co zrobić, aby system ten działał poprawnie, przynosząc korzyści zarówno pracodawcom, jak i pracownikom, a docelowo całej firmie?

Czym jest facylitacja?

Jak często spotykasz się z napięciem, wynikającym z obecności innych osób i możliwości oceny Twoich działań przez nich? Czy zdarza Ci się, że wpływa to na jakość wykonywanych przez Ciebie zadań? Wzajemny wpływ osób na siebie to nic innego jak facylitacja.

Audytor efektywności energetycznej będzie bez studiów

Rada Ministrów zatwierdziła projekt zmian do ustawy o efektywności energetycznej. Nowelizacja ma ułatwiać dostęp do zawodu audytora efektywności energetycznej.

W poszukiwaniu mistrza - mentoring

Już w mitologii greckiej pojawia się pojęcie mentora, pierwotnie oznaczało ono imię przyjaciela Odyseusza. Mentor pod nieobecność króla Itaki miał dbać o wykształcenie i wychowanie jego syna - Telemacha. Imię Mentor z czasem stało się synonimem życzliwego doradcy, opiekuna i nauczyciela, osoby godnej zaufania, będącej podobnie jak mistrz - wzorcem do naśladowania. Na tym rozumieniu pojęcia mentor opiera się definicja współczesnego mentoringu.

Szykany w miejscu pracy - mobbing

Przeważająca większość pracodawców zapytana o to, czy w środowisku ich firmy dochodzi do przypadków mobbingu, zdecydowanie zaprzeczy. Naturalnie, przyznanie się do zgody na tego typu zjawiska mogłoby doprowadzić do postawienia przełożonemu zarzutów – 1 stycznia 2004 roku pojęcie mobbingu zostało wprowadzone do polskiego kodeksu pracy. Co za tym idzie, przełożony ma obowiązek zwalczania mobbingu, natomiast dręczony pracownik może dochodzić swoich praw przed sądem.

Sztuka mówienia „NIE”

Asertywność to nie tylko umiejętność mówienia „nie”. Asertywność to znacznie więcej. To przede wszystkim pozytywne postrzeganie własnej osoby, to świadomość wyznawanych wartości, celów, do których się dąży, to także jasny pogląd na rzeczywistość.

Praca w 30 sekund – Business Speed Dating w Metropolii

Życie w wielkiej Metropolii wypełnia niekończąca się pogoń mieszkańców za modą, nowinkami technicznymi, a nawet uciekającym czasem, który w kulturze materialnej kapitalizmu nabrał wyjątkowego znaczenia. W ekonomii i szeroko pojętych stosunkach handlowych najlepiej widać, jak ważna jest każda minuta przy podejmowaniu szybkich i trafnych decyzji.

Wynagrodzenie a motywacja

Wynagrodzenie stanowi miernik tego, jaką wartość ma dany pracownik w organizacji. Nic więc dziwnego, że upatruje się w nim ogromnej funkcji motywacyjnej – czy jednak najważniejszej? Spróbujmy dokonać analizy motywacyjnego wymiaru wynagradzania pracowników w przedsiębiorstwie.

Firmy przestały zatrudniać

Rynek pracy nie rozwija się pomimo trwającego EURO 2012 oraz rozpoczęcia sezonu prac wakacyjnych. Firmy nie tworzą nowych miejsc pracy.

Kibic-pracownik a Euro 2012

Euro 2012. Jaki wpływ na efektywność pracy może mieć tak spektakularne wydarzenie, jakim jest Euro 2012? Warto przyjrzeć się temu tematowi z perspektywy zarówno pracodawcy, jak i pracownika.

Bezrobocie w maju spadło

Bezrobocie. W maju spadła stopa bezrobocia. W minionym miesiącu wyniosła 12,6 proc - wynika z szacunków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. To o 0,3 proc. mniej niż w kwietniu.

Emeryt bogatszy od pracownika

Z danych GUS wynika, że przeciętny miesięczny dochód na 1 osobę w gospodarstwie domowym emeryta ustępuje jedynie analogicznemu dochodowi u przedsiębiorców. Natomiast przeciętny miesięczny dochód na osobę w rodzinach pracowników jest o ponad 70 zł niższy niż u emerytów.

Jak postępować z trudnymi osobami?

Radzenie sobie z trudnymi osobami to jedna z najcięższych umiejętności, jakie szkoleniowiec musi opanować, by zwiększyć efektywność procesu uczenia się. Już złośliwa uwaga lub apatyczne nastawienie jednego z członków szkolenia może umniejszyć wiarygodność trenera, zmniejszyć morale grupy i udzielić się pozostałym jej członkom. Jak nie dopuścić, by trudne osoby przejęły kontrolę nad procesem uczenia się?

HR w firmie

Działy HR są szarą eminencją średnich i większych firm, a już szczególnie korporacji. Przynajmniej powinny być. Tak, pora to w końcu przyznać. Dlaczego? Powodów jest kilka. Przede wszystkim to pracownicy tworzą firmę.

Płaca minimalna rośnie w Polsce najszybciej

Płaca minimalna w 2013 r. wzrośnie w Polsce do 1600 zł. W latach 2005 – 2012 płaca minimalna wzrosła w Polsce o 77%.

Jakie błędy popełniamy konstruując kreatywne CV?

Kreatywne CV szturmem podbija rynek pracy – przez co decyduje się na nie coraz większa liczba kandydatów. Jaka jest granica między kreatywnym CV, a CV nie spełniającym swego podstawowego zadania?

Co Polacy robią w pracy?

Polacy zajmują drugie miejsce pod względem ilości czasu spędzonego w pracy. Czy jednak efektywność polskich pracowników jest równie wysoka jak innych krajów?

Kreatywne CV – czy dla każdego?

Współczesny rynek pracy wymaga od kandydata większego niż kiedykolwiek zaangażowania i pomysłowości w poszukiwaniu pracy. Ostatnio bardzo modne stały się tzw. kreatywne CV. Zastanówmy się jednak nad tym czy każdy może sobie na nie pozwolić.

Podatek dochodowy od bonusów pracowniczych – Lewiatan chce iść do TK

Nie jest żadną tajemnicą, że organy podatkowe tak interpretują prawo, że pracownicy powinni płacić podatek od wielu pozapłacowych świadczeń (bonusów) otrzymywanych od pracodawcy. Zdaniem ekspertów podatkowych istnieje realna obawa, że fiskus będzie się upominać o podatek od wszystkich takich świadczeń pracowniczych.

REKLAMA