REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Doradca na ratunek

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Treco Inspiracja do sukcesu
Portal dla szkoleniowców
Doradca na ratunek /fot.Fotolia
Doradca na ratunek /fot.Fotolia
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Co zrobić, kiedy wybór odpowiedniej firmy szkoleniowej bądź Trenera przyprawia nas o zawrót głowy? Jak podjąć decyzję, która przyniesie nam same korzyści, a nasi pracownicy będą w stanie zastosować wiedzę wyniesioną ze szkolenia w praktyce?

Odpowiedzią jest doradca do spraw organizacji szkoleń, który już od samego początku będzie z nami, tak aby pieniądze zainwestowane w kadrę nie okazały się wyrzuconymi w błoto.

REKLAMA

REKLAMA

Jak nie stracić głowy?

Bogata oferta branży szkoleniowej może przerazić potencjalnych odbiorców już przy pierwszym kontakcie z nią. Niezliczona ilość świadczonych usług oraz niezależnych Trenerów proponujących swoje usługi sprawia, że ewentualny klient nie jest w stanie sam przeanalizować swoich potrzeb i, co za tym idzie, dokonać adekwatnego wyboru. Do tego wszystkiego dochodzi realna ocena jakości usługi proponowanej przez firmę szkoleniową, która to umiejętność wykracza poza kompetencje przeciętnego odbiorcy danego produktu. Jak zatem odnaleźć się w gąszczu ofert branży szkoleniowej i nie stracić przy tym głowy? Ratunkiem okazuje się być doradca do spraw organizacji szkoleń, którego głównym zadaniem jest pomoc przy wyborze wykonawcy, któremu chcemy zlecić zadanie szkoleniowe.

Zobacz: W poszukiwaniu mistrza - mentoring

Doradca - kto to taki?

Doradca do spraw organizacji szkoleń, zwany również specjalistą bądź konsultantem, to osoba odpowiedzialna za pomoc przy analizie potrzeb potencjalnego klienta, doborze adekwatnego szkolenia i asystę przy jego organizacji. Jest on również pierwszą osobą, z którą powinniśmy mieć kontakt przy próbie rozpracowania zawiłości ofert szkoleniowych, proponowanych przez niezliczone firmy. Po podjęciu decyzji o skorzystaniu z usług branży szkoleniowej, niezwykle łatwo jest popełnić błąd już na pierwszym etapie, to jest wyborze stosownego szkolenia, które sprosta naszym oczekiwaniom. Każda branża charakteryzuje się popytem na inny rodzaj usług i nie ma nic bardziej błędnego od przekonania, iż większość z podobnie brzmiących ofert szkoleniowych sprosta naszym wymaganiom. Tutaj wkracza do akcji doradca, który pomoże przy identyfikacji potrzeb danej firmy oraz je przeanalizuje tak, aby wybór szkolenia był jak najbardziej trafiony.

REKLAMA

Doradca do spraw organizacji szkoleń jest osobą obecną na każdym etapie procesu planowania danego szkolenia. Ma on też często duży wpływ na budowanie pozytywnego wizerunku firmy poprzez rzetelne i kompetentne przygotowanie oferty szkoleniowej dla potencjalnego klienta. Jego praca decyduje również o tym, jak dana firma szkoleniowa będzie postrzegana przez odbiorcę i czy w konsekwencji skorzysta on z jej usług. Głównym jego zadaniem, na pierwszym i najważniejszym etapie współpracy jest przeprowadzenie analizy potrzeb tak, aby szkolenie mogło być jak najbardziej spersonalizowane i odpowiadało wcześniej zidentyfikowanym problemom i żądaniom odbiorcy. Dla potencjalnego klienta najważniejszym celem jest osiągnięcie wcześniej założonych efektów i dlatego rola konsultanta jest tutaj kluczowa. Źle dobrane szkolenie, przeprowadzone przez Trenera, który specjalizuje się w innej branży, nie sprosta wymaganiom klienta, co w efekcie odbije się negatywnie na całokształcie wizerunku firmy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Jak promować firmę szkoleniową w Internecie?

Trener poszukiwany

Przepastne bazy Trenerów pomagają nam w znalezieniu osoby, która może się wydawać najbardziej odpowiednia do przeprowadzenia szkolenia z zakresu  umiejętności, którymi jesteśmy zainteresowani. Warto jednak skonsultować nasz wybór z doradcą, który będzie w stanie ocenić, czy wybrany przez nas Trener i jego warsztat są tym, czego naprawdę oczekujemy. Sam szkoleniowiec, wraz ze swoimi umiejętnościami jest często czynnikiem o znaczeniu fundamentalnym, a jego wybór zależy od działań doradcy do spraw organizacji szkoleń. Realna ocena predyspozycji Trenera, jak i umiejętności, nie leży w mocy klienta, dlatego rola konsultanta jest tutaj nieoceniona. Dzięki przeprowadzeniu analizy potrzeb odbiorcy i zidentyfikowaniu problemów, będzie on mógł dobrać szkoleniowca, którego kwalifikacje i kompetencje będą jak najbardziej dostosowane do odgórnie założonych celów. Najważniejszym aspektem udanego szkolenia jest jego indywidualizacja, a źle dobrany Trener, mający doświadczenie w całkowicie innej branży, nie będzie w stanie sprostać naszym aspiracjom. Szkolenie z auto motywacji, przeprowadzone na pracownikach dwóch różnych branż, będzie cechować się nie tylko różnym podejściem do zagadnienia, ale także, w celu jak największego spersonalizowania takiego szkolenia, omawiane będą całkowicie inne podejścia do realizowania celów zawodowych czy likwidacji stresu związanego z miejscem pracy. Konsultant pomoże nam przy wyborze osoby, która będzie miała warunki i warsztat do osiągnięcia efektów, na które liczyliśmy przy podjęciu decyzji o przeszkoleniu naszej kadry.

Zobacz: Jak wybrać dobrego trenera sprzedaży?

Laik czy profesjonalista?

A co z samym doradcą? Jak odróżnić profesjonalistę od osoby z brakiem kompetencji? Firmy szkoleniowe są świadome tego, jak ważny jest pierwszy kontakt potencjalnego klienta z ich przedsiębiorstwem, dlatego cały czas inwestują w rozwój swoich pracowników. Doradca, jako osoba obecna przy realizacji całego procesu szkolenia, musi być osobą zaznajomioną ze wszystkimi tajnikami i standardami firmy, jak również nieustannie pracować nad rozwojem swoich relacji z Trenerami. Jego współpraca z powierzonymi klientami musi być płynna i satysfakcjonująca dla obu stron. Dlatego, decydując się na usługi danej firmy szkoleniowej, możemy być pewni, że jej wizerunek będzie widoczny w postawie i pracy osoby, z którą będziemy mieć do czynienia najczęściej: doradcą.

Decydując się na wybór oferty szkoleniowej, która docelowo ma rozwiązać nasze problemy, możemy zaufać naszej intuicji i mieć nadzieję, że decyzje przez nas podjęte zaprocentują w przyszłości. Istnieje jednak o wiele prostsza i pewniejsza opcja, którą jest doradca do spraw organizacji szkoleń. Dzięki jego pracy, możemy mieć pewność, że płacimy za produkt, który dokładnie sprosta naszym oczekiwaniom i pomoże przy osiągnięciu założonych przez nas celów.

Zobacz: Szkolenia językowe - jak rozsądnie wykorzystać pieniądze?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koszty uzyskania przychodu w praktyce – co fiskus akceptuje, a co odrzuca?

Prawidłowe kwalifikowanie wydatków do kosztów uzyskania przychodu stanowi jedno z najczęstszych źródeł sporów pomiędzy podatnikami a organami skarbowymi. Choć zasada ogólna wydaje się prosta, to praktyka pokazuje, że granica między wydatkiem „uzasadnionym gospodarczo” a „nieuznanym przez fiskusa” bywa niezwykle cienka.

Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

REKLAMA

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

REKLAMA

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

REKLAMA