REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Doradca na ratunek /fot.Fotolia
Doradca na ratunek /fot.Fotolia
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Co zrobić, kiedy wybór odpowiedniej firmy szkoleniowej bądź Trenera przyprawia nas o zawrót głowy? Jak podjąć decyzję, która przyniesie nam same korzyści, a nasi pracownicy będą w stanie zastosować wiedzę wyniesioną ze szkolenia w praktyce?

Odpowiedzią jest doradca do spraw organizacji szkoleń, który już od samego początku będzie z nami, tak aby pieniądze zainwestowane w kadrę nie okazały się wyrzuconymi w błoto.

REKLAMA

Jak nie stracić głowy?

Bogata oferta branży szkoleniowej może przerazić potencjalnych odbiorców już przy pierwszym kontakcie z nią. Niezliczona ilość świadczonych usług oraz niezależnych Trenerów proponujących swoje usługi sprawia, że ewentualny klient nie jest w stanie sam przeanalizować swoich potrzeb i, co za tym idzie, dokonać adekwatnego wyboru. Do tego wszystkiego dochodzi realna ocena jakości usługi proponowanej przez firmę szkoleniową, która to umiejętność wykracza poza kompetencje przeciętnego odbiorcy danego produktu. Jak zatem odnaleźć się w gąszczu ofert branży szkoleniowej i nie stracić przy tym głowy? Ratunkiem okazuje się być doradca do spraw organizacji szkoleń, którego głównym zadaniem jest pomoc przy wyborze wykonawcy, któremu chcemy zlecić zadanie szkoleniowe.

Zobacz: W poszukiwaniu mistrza - mentoring

Doradca - kto to taki?

REKLAMA

Doradca do spraw organizacji szkoleń, zwany również specjalistą bądź konsultantem, to osoba odpowiedzialna za pomoc przy analizie potrzeb potencjalnego klienta, doborze adekwatnego szkolenia i asystę przy jego organizacji. Jest on również pierwszą osobą, z którą powinniśmy mieć kontakt przy próbie rozpracowania zawiłości ofert szkoleniowych, proponowanych przez niezliczone firmy. Po podjęciu decyzji o skorzystaniu z usług branży szkoleniowej, niezwykle łatwo jest popełnić błąd już na pierwszym etapie, to jest wyborze stosownego szkolenia, które sprosta naszym oczekiwaniom. Każda branża charakteryzuje się popytem na inny rodzaj usług i nie ma nic bardziej błędnego od przekonania, iż większość z podobnie brzmiących ofert szkoleniowych sprosta naszym wymaganiom. Tutaj wkracza do akcji doradca, który pomoże przy identyfikacji potrzeb danej firmy oraz je przeanalizuje tak, aby wybór szkolenia był jak najbardziej trafiony.

Doradca do spraw organizacji szkoleń jest osobą obecną na każdym etapie procesu planowania danego szkolenia. Ma on też często duży wpływ na budowanie pozytywnego wizerunku firmy poprzez rzetelne i kompetentne przygotowanie oferty szkoleniowej dla potencjalnego klienta. Jego praca decyduje również o tym, jak dana firma szkoleniowa będzie postrzegana przez odbiorcę i czy w konsekwencji skorzysta on z jej usług. Głównym jego zadaniem, na pierwszym i najważniejszym etapie współpracy jest przeprowadzenie analizy potrzeb tak, aby szkolenie mogło być jak najbardziej spersonalizowane i odpowiadało wcześniej zidentyfikowanym problemom i żądaniom odbiorcy. Dla potencjalnego klienta najważniejszym celem jest osiągnięcie wcześniej założonych efektów i dlatego rola konsultanta jest tutaj kluczowa. Źle dobrane szkolenie, przeprowadzone przez Trenera, który specjalizuje się w innej branży, nie sprosta wymaganiom klienta, co w efekcie odbije się negatywnie na całokształcie wizerunku firmy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Jak promować firmę szkoleniową w Internecie?

Trener poszukiwany

Przepastne bazy Trenerów pomagają nam w znalezieniu osoby, która może się wydawać najbardziej odpowiednia do przeprowadzenia szkolenia z zakresu  umiejętności, którymi jesteśmy zainteresowani. Warto jednak skonsultować nasz wybór z doradcą, który będzie w stanie ocenić, czy wybrany przez nas Trener i jego warsztat są tym, czego naprawdę oczekujemy. Sam szkoleniowiec, wraz ze swoimi umiejętnościami jest często czynnikiem o znaczeniu fundamentalnym, a jego wybór zależy od działań doradcy do spraw organizacji szkoleń. Realna ocena predyspozycji Trenera, jak i umiejętności, nie leży w mocy klienta, dlatego rola konsultanta jest tutaj nieoceniona. Dzięki przeprowadzeniu analizy potrzeb odbiorcy i zidentyfikowaniu problemów, będzie on mógł dobrać szkoleniowca, którego kwalifikacje i kompetencje będą jak najbardziej dostosowane do odgórnie założonych celów. Najważniejszym aspektem udanego szkolenia jest jego indywidualizacja, a źle dobrany Trener, mający doświadczenie w całkowicie innej branży, nie będzie w stanie sprostać naszym aspiracjom. Szkolenie z auto motywacji, przeprowadzone na pracownikach dwóch różnych branż, będzie cechować się nie tylko różnym podejściem do zagadnienia, ale także, w celu jak największego spersonalizowania takiego szkolenia, omawiane będą całkowicie inne podejścia do realizowania celów zawodowych czy likwidacji stresu związanego z miejscem pracy. Konsultant pomoże nam przy wyborze osoby, która będzie miała warunki i warsztat do osiągnięcia efektów, na które liczyliśmy przy podjęciu decyzji o przeszkoleniu naszej kadry.

Zobacz: Jak wybrać dobrego trenera sprzedaży?

Laik czy profesjonalista?

REKLAMA

A co z samym doradcą? Jak odróżnić profesjonalistę od osoby z brakiem kompetencji? Firmy szkoleniowe są świadome tego, jak ważny jest pierwszy kontakt potencjalnego klienta z ich przedsiębiorstwem, dlatego cały czas inwestują w rozwój swoich pracowników. Doradca, jako osoba obecna przy realizacji całego procesu szkolenia, musi być osobą zaznajomioną ze wszystkimi tajnikami i standardami firmy, jak również nieustannie pracować nad rozwojem swoich relacji z Trenerami. Jego współpraca z powierzonymi klientami musi być płynna i satysfakcjonująca dla obu stron. Dlatego, decydując się na usługi danej firmy szkoleniowej, możemy być pewni, że jej wizerunek będzie widoczny w postawie i pracy osoby, z którą będziemy mieć do czynienia najczęściej: doradcą.

Decydując się na wybór oferty szkoleniowej, która docelowo ma rozwiązać nasze problemy, możemy zaufać naszej intuicji i mieć nadzieję, że decyzje przez nas podjęte zaprocentują w przyszłości. Istnieje jednak o wiele prostsza i pewniejsza opcja, którą jest doradca do spraw organizacji szkoleń. Dzięki jego pracy, możemy mieć pewność, że płacimy za produkt, który dokładnie sprosta naszym oczekiwaniom i pomoże przy osiągnięciu założonych przez nas celów.

Zobacz: Szkolenia językowe - jak rozsądnie wykorzystać pieniądze?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA