REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak promować firmę szkoleniową w Internecie?

Treco Inspiracja do sukcesu
Portal dla szkoleniowców
Firma szkoleniowa. /Fot. Fotolia
Firma szkoleniowa. /Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Branża szkoleniowa to jedna z prężniej rozwijających się, w przeciągu ostatnich kilku lat, dziedzin gospodarki. Podczas gdy konkurencja nie śpi, Ty decydujesz się na założenie kolejnej - własnej firmy. Masz za sobą pierwszy krok - działalność gospodarcza została zarejestrowana. Teraz potrzebujesz już tylko: klientów, popularności i renomy.

Reklama dźwignią handlu

Pierwsza myśl? Internet, oczywiście! Trudno dziś wyobrazić sobie zbudowanie trwałego obrazu marki bez tego medium. Czasy, w których nerwowo wertowało się strony książki telefonicznej w poszukiwaniu kontaktu do firm, minęły bezpowrotnie. Dziś przegląda się strony… internetowe. Jeśli więc chcesz skutecznie wypromować swoją firmę szkoleniową w internecie, zacznij od najbardziej podstawowego kroku: założenia jej witryny.

REKLAMA

REKLAMA

Diabeł tkwi w szczegółach

Budowanie wiarygodności firmy trwa. Możesz jednak trochę sobie pomóc. Poza niezbędnymi danymi, takimi jak: nazwa firmy, jej adres mailowy oraz Twoje imię, nazwisko, zdjęcie, umieść na stronie formularz kontaktowy, umożliwiający potencjalnym klientom wyrażenie opinii czy zadanie pytania o każdej porze dnia i nocy. Zaznacz, że wszelkie sugestie - także te dotyczące witryny - są mile widziane. Pozytywnie na Twój wizerunek, w późniejszym okresie, wpłynie również przedstawienie opinii zadowolonych klientów czy byłych klientów. A sama strona? Postaw na rzeczowość i prostotę. Zadbaj o maksymalną poprawność składniową, ortograficzną i interpunkcyjną wyświetlanych treści. Nawigacja niech będzie intuicyjna (upewnij się, że wszystkie odnośniki działają prawidłowo!). Naszą chorobą cywilizacyjną jest brak czasu - weź więc poprawkę na to, że użytkownik internetu zdyskwalifikuje Cię, jeśli strona Twojej firmy szkoleniowej będzie się zbyt długo ładować. Pamiętaj też, żeby przetestować jej działanie na różnych przeglądarkach internetowych.

Zobacz serwis: Zarządzanie

Nie ma w Google, nie ma w ogóle

Strona nie przyniesie Ci wymiernych korzyści, jeśli nikt nie będzie wiedział o jej istnieniu. Dodaj więc adres do najważniejszych wyszukiwarek internetowych, jak Google czy Yahoo. Postaraj się też zaistnieć w większych katalogach stron internetowych.

REKLAMA

Ostatni nie będą pierwszymi

W świecie Google kolejność ma znaczenie. Zwłaszcza, jeśli wchodzisz na rynek z nową firmą szkoleniową i zależy Ci na szybkim dotarciu do potencjalnych odbiorców. Warto więc zadbać o odpowiednio wysoką pozycję na liście wyszukiwania. Jak to zrobić? Sposobów jest wiele. Korzystne rezultaty powinno przynieść publikowanie tekstów z odpowiednio opisanymi linkami do Twojej strony na portalach branżowych. Możesz też umieścić witrynę na liście linków sponsorowanych - maksymalny limit dzienny i stawkę za kliknięcie ustalasz samodzielnie, nie musisz więc przeznaczać na to horrendalnych kwot. Dzięki temu zabiegowi odnośnik do Twojej strony zostanie podświetlony i będzie się wyświetlał na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, co na pewno wpłynie na wzrost jej liczby odwiedzin.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przede wszystkim - nie szkodzić

„(…) w ostatnim czasie popularną metodą było dodawanie linków do niezliczonej ilości katalogów stron internetowych, które powstały tylko w tym celu, by wspierać takie pozycjonowanie". - pisze Bartosz Małecki*. „W tej chwili wartość tego typu linków przy ocenianiu Twojej strony przez wyszukiwarkę spadła. Być może dodanie adresu strony do tysiąca katalogów poprawi jej pozycję w wynikach wyszukiwania, ale naraża Cię też na to, że strona zniknie z nich w ogóle. Wyszukiwarki bronią się przed takimi praktykami.” Zatem, jeśli zdecydujesz się na powierzenie losu pozycji Twojej firmy specjalistom w wyszukiwarce, upewnij się najpierw, jakie metody stosują. I pamiętaj - nikt nie jest w stanie zapewnić Ci pierwszego miejsca na liście na stałe.

Jak się piszesz, tak Cię widzą

Starając się osiągnąć odpowiednią pozycję w Google, nie zapominaj o dbaniu o użytkowników już odwiedzających Twoją stronę. Możliwie często uaktualniaj treści, uprzedzaj wcześniej o planach związanych z pracami modernizacyjnymi serwisu, chwilowo uniemożliwiającymi korzystanie z niego, dziel się newsami (tak, tak - newsletter to dobry pomysł). Możliwie szybko odpowiadaj na otrzymane maile. Umieść w stopce listu elektronicznego swoją wizytówkę - nazwę firmy, imię i nazwisko, zajmowane stanowisko, adres strony www, e‑mail oraz numer telefonu komórkowego.

Zobacz serwis: ABC szkoleń

Nie zapomnij dać się lubić!

Pamiętaj, że SM to dziś już nie tylko skrót używany na oznaczenie choroby. Marketing internetowy (ang. social marketing) może stanowić klucz do Twojego sukcesu. Nawet jeśli nie masz do rozdania tysiąca darmowych kubków z logo firmy czy zniżek na szkolenia - obecność na Facebooku jest pożądana. Wieści szybko się tu rozchodzą - informacja, że X Cię „lubi” wyświetli się na tablicy X-a. Jest wielce prawdopodobne, że jej / jego znajomi -choćby z ciekawości - sprawdzą, czym zajmuje się Twoja firma i kto wie, czy nie skorzystają z jej usług - nawet, jeśli wcześniej o tym nie myśleli. W ten sposób trafisz do klientów, którzy nie szukaliby Twoich usług np. przez wyszukiwarkę.

Szeptem do mnie mów, mów szeptem…

Marketing szeptany? Ma wady i zalety, oczywiście. Może nie warto od razu wiązać z nim zbyt wygórowanych oczekiwań, ale spróbować też nie zawadzi. W końcu „kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana!”, a tę opcję zawsze można potraktować jako dodatkową i prowadzić marketing równolegle z innymi działaniami.

Bądź multi

Umieść na swojej witrynie materiały multimedialne - w końcu nic tak nie podniesie wiarygodności firmy szkoleniowej, jak fragmenty filmików z prelekcji czy konferencji. A swoją naczelną zasadą, uczyń bycie multi - łącz różne techniki marketingowe i możliwości promowania swojej firmy w internecie - ograniczanie się na jakiejkolwiek z płaszczyzn najpewniej nie zagwarantuje Ci sukcesu. Umiejętne łączenie i różnorodność - owszem.

*Bartosz Małecki, Marketing i reklama w Internecie, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, 2008.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Polskie banknoty w portfelach świata. Jak PWPW buduje swoją pozycję na globalnym rynku Gwatemala, Peru, Paragwaj [Gość Infor.pl]

Dla większości z nas to kraje widziane raczej na wakacyjnych zdjęciach niż w kontekście polskiego przemysłu. A jednak właśnie tam obywatele płacą banknotami wyprodukowanymi w > Polsce. I nie chodzi o druk, ale o pełną produkcję. O to, jak powstają > te banknoty i dlaczego świat tak chętnie zamawia je w Warszawie, > opowiadała Grażyna Rafalska, dyrektor Biura Sprzedaży Polskiej > Wytwórni Papierów Wartościowych.

Firma Dobrze Widziana 2025 i Medal Solidarności Społecznej – poznaliśmy tegorocznych laureatów

W czwartek, 27 listopada 2025 r. w Warsaw Presidential Hotel odbył się finał XVI edycji konkursu Firma Dobrze Widziana. Konkurs ten ma na celu promowanie firm członkowskich Business Centre Club, które realizują działania CSR oraz ESG. Wydarzenie odbyło się pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej.

Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

REKLAMA

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

REKLAMA

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA