REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak promować firmę szkoleniową w Internecie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Treco Inspiracja do sukcesu
Portal dla szkoleniowców
Firma szkoleniowa. /Fot. Fotolia
Firma szkoleniowa. /Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Branża szkoleniowa to jedna z prężniej rozwijających się, w przeciągu ostatnich kilku lat, dziedzin gospodarki. Podczas gdy konkurencja nie śpi, Ty decydujesz się na założenie kolejnej - własnej firmy. Masz za sobą pierwszy krok - działalność gospodarcza została zarejestrowana. Teraz potrzebujesz już tylko: klientów, popularności i renomy.

Reklama dźwignią handlu

Pierwsza myśl? Internet, oczywiście! Trudno dziś wyobrazić sobie zbudowanie trwałego obrazu marki bez tego medium. Czasy, w których nerwowo wertowało się strony książki telefonicznej w poszukiwaniu kontaktu do firm, minęły bezpowrotnie. Dziś przegląda się strony… internetowe. Jeśli więc chcesz skutecznie wypromować swoją firmę szkoleniową w internecie, zacznij od najbardziej podstawowego kroku: założenia jej witryny.

REKLAMA

REKLAMA

Diabeł tkwi w szczegółach

Budowanie wiarygodności firmy trwa. Możesz jednak trochę sobie pomóc. Poza niezbędnymi danymi, takimi jak: nazwa firmy, jej adres mailowy oraz Twoje imię, nazwisko, zdjęcie, umieść na stronie formularz kontaktowy, umożliwiający potencjalnym klientom wyrażenie opinii czy zadanie pytania o każdej porze dnia i nocy. Zaznacz, że wszelkie sugestie - także te dotyczące witryny - są mile widziane. Pozytywnie na Twój wizerunek, w późniejszym okresie, wpłynie również przedstawienie opinii zadowolonych klientów czy byłych klientów. A sama strona? Postaw na rzeczowość i prostotę. Zadbaj o maksymalną poprawność składniową, ortograficzną i interpunkcyjną wyświetlanych treści. Nawigacja niech będzie intuicyjna (upewnij się, że wszystkie odnośniki działają prawidłowo!). Naszą chorobą cywilizacyjną jest brak czasu - weź więc poprawkę na to, że użytkownik internetu zdyskwalifikuje Cię, jeśli strona Twojej firmy szkoleniowej będzie się zbyt długo ładować. Pamiętaj też, żeby przetestować jej działanie na różnych przeglądarkach internetowych.

Zobacz serwis: Zarządzanie

Nie ma w Google, nie ma w ogóle

Strona nie przyniesie Ci wymiernych korzyści, jeśli nikt nie będzie wiedział o jej istnieniu. Dodaj więc adres do najważniejszych wyszukiwarek internetowych, jak Google czy Yahoo. Postaraj się też zaistnieć w większych katalogach stron internetowych.

REKLAMA

Ostatni nie będą pierwszymi

W świecie Google kolejność ma znaczenie. Zwłaszcza, jeśli wchodzisz na rynek z nową firmą szkoleniową i zależy Ci na szybkim dotarciu do potencjalnych odbiorców. Warto więc zadbać o odpowiednio wysoką pozycję na liście wyszukiwania. Jak to zrobić? Sposobów jest wiele. Korzystne rezultaty powinno przynieść publikowanie tekstów z odpowiednio opisanymi linkami do Twojej strony na portalach branżowych. Możesz też umieścić witrynę na liście linków sponsorowanych - maksymalny limit dzienny i stawkę za kliknięcie ustalasz samodzielnie, nie musisz więc przeznaczać na to horrendalnych kwot. Dzięki temu zabiegowi odnośnik do Twojej strony zostanie podświetlony i będzie się wyświetlał na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, co na pewno wpłynie na wzrost jej liczby odwiedzin.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przede wszystkim - nie szkodzić

„(…) w ostatnim czasie popularną metodą było dodawanie linków do niezliczonej ilości katalogów stron internetowych, które powstały tylko w tym celu, by wspierać takie pozycjonowanie". - pisze Bartosz Małecki*. „W tej chwili wartość tego typu linków przy ocenianiu Twojej strony przez wyszukiwarkę spadła. Być może dodanie adresu strony do tysiąca katalogów poprawi jej pozycję w wynikach wyszukiwania, ale naraża Cię też na to, że strona zniknie z nich w ogóle. Wyszukiwarki bronią się przed takimi praktykami.” Zatem, jeśli zdecydujesz się na powierzenie losu pozycji Twojej firmy specjalistom w wyszukiwarce, upewnij się najpierw, jakie metody stosują. I pamiętaj - nikt nie jest w stanie zapewnić Ci pierwszego miejsca na liście na stałe.

Jak się piszesz, tak Cię widzą

Starając się osiągnąć odpowiednią pozycję w Google, nie zapominaj o dbaniu o użytkowników już odwiedzających Twoją stronę. Możliwie często uaktualniaj treści, uprzedzaj wcześniej o planach związanych z pracami modernizacyjnymi serwisu, chwilowo uniemożliwiającymi korzystanie z niego, dziel się newsami (tak, tak - newsletter to dobry pomysł). Możliwie szybko odpowiadaj na otrzymane maile. Umieść w stopce listu elektronicznego swoją wizytówkę - nazwę firmy, imię i nazwisko, zajmowane stanowisko, adres strony www, e‑mail oraz numer telefonu komórkowego.

Zobacz serwis: ABC szkoleń

Nie zapomnij dać się lubić!

Pamiętaj, że SM to dziś już nie tylko skrót używany na oznaczenie choroby. Marketing internetowy (ang. social marketing) może stanowić klucz do Twojego sukcesu. Nawet jeśli nie masz do rozdania tysiąca darmowych kubków z logo firmy czy zniżek na szkolenia - obecność na Facebooku jest pożądana. Wieści szybko się tu rozchodzą - informacja, że X Cię „lubi” wyświetli się na tablicy X-a. Jest wielce prawdopodobne, że jej / jego znajomi -choćby z ciekawości - sprawdzą, czym zajmuje się Twoja firma i kto wie, czy nie skorzystają z jej usług - nawet, jeśli wcześniej o tym nie myśleli. W ten sposób trafisz do klientów, którzy nie szukaliby Twoich usług np. przez wyszukiwarkę.

Szeptem do mnie mów, mów szeptem…

Marketing szeptany? Ma wady i zalety, oczywiście. Może nie warto od razu wiązać z nim zbyt wygórowanych oczekiwań, ale spróbować też nie zawadzi. W końcu „kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana!”, a tę opcję zawsze można potraktować jako dodatkową i prowadzić marketing równolegle z innymi działaniami.

Bądź multi

Umieść na swojej witrynie materiały multimedialne - w końcu nic tak nie podniesie wiarygodności firmy szkoleniowej, jak fragmenty filmików z prelekcji czy konferencji. A swoją naczelną zasadą, uczyń bycie multi - łącz różne techniki marketingowe i możliwości promowania swojej firmy w internecie - ograniczanie się na jakiejkolwiek z płaszczyzn najpewniej nie zagwarantuje Ci sukcesu. Umiejętne łączenie i różnorodność - owszem.

*Bartosz Małecki, Marketing i reklama w Internecie, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, 2008.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA