REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak promować firmę szkoleniową w Internecie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Treco Inspiracja do sukcesu
Portal dla szkoleniowców
Firma szkoleniowa. /Fot. Fotolia
Firma szkoleniowa. /Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Branża szkoleniowa to jedna z prężniej rozwijających się, w przeciągu ostatnich kilku lat, dziedzin gospodarki. Podczas gdy konkurencja nie śpi, Ty decydujesz się na założenie kolejnej - własnej firmy. Masz za sobą pierwszy krok - działalność gospodarcza została zarejestrowana. Teraz potrzebujesz już tylko: klientów, popularności i renomy.

Reklama dźwignią handlu

Pierwsza myśl? Internet, oczywiście! Trudno dziś wyobrazić sobie zbudowanie trwałego obrazu marki bez tego medium. Czasy, w których nerwowo wertowało się strony książki telefonicznej w poszukiwaniu kontaktu do firm, minęły bezpowrotnie. Dziś przegląda się strony… internetowe. Jeśli więc chcesz skutecznie wypromować swoją firmę szkoleniową w internecie, zacznij od najbardziej podstawowego kroku: założenia jej witryny.

REKLAMA

REKLAMA

Diabeł tkwi w szczegółach

Budowanie wiarygodności firmy trwa. Możesz jednak trochę sobie pomóc. Poza niezbędnymi danymi, takimi jak: nazwa firmy, jej adres mailowy oraz Twoje imię, nazwisko, zdjęcie, umieść na stronie formularz kontaktowy, umożliwiający potencjalnym klientom wyrażenie opinii czy zadanie pytania o każdej porze dnia i nocy. Zaznacz, że wszelkie sugestie - także te dotyczące witryny - są mile widziane. Pozytywnie na Twój wizerunek, w późniejszym okresie, wpłynie również przedstawienie opinii zadowolonych klientów czy byłych klientów. A sama strona? Postaw na rzeczowość i prostotę. Zadbaj o maksymalną poprawność składniową, ortograficzną i interpunkcyjną wyświetlanych treści. Nawigacja niech będzie intuicyjna (upewnij się, że wszystkie odnośniki działają prawidłowo!). Naszą chorobą cywilizacyjną jest brak czasu - weź więc poprawkę na to, że użytkownik internetu zdyskwalifikuje Cię, jeśli strona Twojej firmy szkoleniowej będzie się zbyt długo ładować. Pamiętaj też, żeby przetestować jej działanie na różnych przeglądarkach internetowych.

Zobacz serwis: Zarządzanie

Nie ma w Google, nie ma w ogóle

Strona nie przyniesie Ci wymiernych korzyści, jeśli nikt nie będzie wiedział o jej istnieniu. Dodaj więc adres do najważniejszych wyszukiwarek internetowych, jak Google czy Yahoo. Postaraj się też zaistnieć w większych katalogach stron internetowych.

REKLAMA

Ostatni nie będą pierwszymi

W świecie Google kolejność ma znaczenie. Zwłaszcza, jeśli wchodzisz na rynek z nową firmą szkoleniową i zależy Ci na szybkim dotarciu do potencjalnych odbiorców. Warto więc zadbać o odpowiednio wysoką pozycję na liście wyszukiwania. Jak to zrobić? Sposobów jest wiele. Korzystne rezultaty powinno przynieść publikowanie tekstów z odpowiednio opisanymi linkami do Twojej strony na portalach branżowych. Możesz też umieścić witrynę na liście linków sponsorowanych - maksymalny limit dzienny i stawkę za kliknięcie ustalasz samodzielnie, nie musisz więc przeznaczać na to horrendalnych kwot. Dzięki temu zabiegowi odnośnik do Twojej strony zostanie podświetlony i będzie się wyświetlał na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, co na pewno wpłynie na wzrost jej liczby odwiedzin.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przede wszystkim - nie szkodzić

„(…) w ostatnim czasie popularną metodą było dodawanie linków do niezliczonej ilości katalogów stron internetowych, które powstały tylko w tym celu, by wspierać takie pozycjonowanie". - pisze Bartosz Małecki*. „W tej chwili wartość tego typu linków przy ocenianiu Twojej strony przez wyszukiwarkę spadła. Być może dodanie adresu strony do tysiąca katalogów poprawi jej pozycję w wynikach wyszukiwania, ale naraża Cię też na to, że strona zniknie z nich w ogóle. Wyszukiwarki bronią się przed takimi praktykami.” Zatem, jeśli zdecydujesz się na powierzenie losu pozycji Twojej firmy specjalistom w wyszukiwarce, upewnij się najpierw, jakie metody stosują. I pamiętaj - nikt nie jest w stanie zapewnić Ci pierwszego miejsca na liście na stałe.

Jak się piszesz, tak Cię widzą

Starając się osiągnąć odpowiednią pozycję w Google, nie zapominaj o dbaniu o użytkowników już odwiedzających Twoją stronę. Możliwie często uaktualniaj treści, uprzedzaj wcześniej o planach związanych z pracami modernizacyjnymi serwisu, chwilowo uniemożliwiającymi korzystanie z niego, dziel się newsami (tak, tak - newsletter to dobry pomysł). Możliwie szybko odpowiadaj na otrzymane maile. Umieść w stopce listu elektronicznego swoją wizytówkę - nazwę firmy, imię i nazwisko, zajmowane stanowisko, adres strony www, e‑mail oraz numer telefonu komórkowego.

Zobacz serwis: ABC szkoleń

Nie zapomnij dać się lubić!

Pamiętaj, że SM to dziś już nie tylko skrót używany na oznaczenie choroby. Marketing internetowy (ang. social marketing) może stanowić klucz do Twojego sukcesu. Nawet jeśli nie masz do rozdania tysiąca darmowych kubków z logo firmy czy zniżek na szkolenia - obecność na Facebooku jest pożądana. Wieści szybko się tu rozchodzą - informacja, że X Cię „lubi” wyświetli się na tablicy X-a. Jest wielce prawdopodobne, że jej / jego znajomi -choćby z ciekawości - sprawdzą, czym zajmuje się Twoja firma i kto wie, czy nie skorzystają z jej usług - nawet, jeśli wcześniej o tym nie myśleli. W ten sposób trafisz do klientów, którzy nie szukaliby Twoich usług np. przez wyszukiwarkę.

Szeptem do mnie mów, mów szeptem…

Marketing szeptany? Ma wady i zalety, oczywiście. Może nie warto od razu wiązać z nim zbyt wygórowanych oczekiwań, ale spróbować też nie zawadzi. W końcu „kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana!”, a tę opcję zawsze można potraktować jako dodatkową i prowadzić marketing równolegle z innymi działaniami.

Bądź multi

Umieść na swojej witrynie materiały multimedialne - w końcu nic tak nie podniesie wiarygodności firmy szkoleniowej, jak fragmenty filmików z prelekcji czy konferencji. A swoją naczelną zasadą, uczyń bycie multi - łącz różne techniki marketingowe i możliwości promowania swojej firmy w internecie - ograniczanie się na jakiejkolwiek z płaszczyzn najpewniej nie zagwarantuje Ci sukcesu. Umiejętne łączenie i różnorodność - owszem.

*Bartosz Małecki, Marketing i reklama w Internecie, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, 2008.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA