REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy przeceniają znaczenie szkoleń

Problem ze szkoleniem wiąże się z tym, że nabyte umiejętności zanikną, jeśli nie zostaną wykorzystane.
Problem ze szkoleniem wiąże się z tym, że nabyte umiejętności zanikną, jeśli nie zostaną wykorzystane.

REKLAMA

REKLAMA

Pracownicy to najważniejszy zasób, który ma firma. Twoi ludzie to najcenniejsze aktywa. Więc zacznij w nie inwestować.

Wielkie firmy nie wysyłają swoich pracowników na szkolenia. Tworzą projekty i pozwalają im wnieść wkład w postaci wiedzy i doświadczenia. Następnie słuchają tego, co pracownicy mają do powiedzenia. A to wszystko nie kosztuje ani złotówki.

REKLAMA

W biznesie mówi się o pracownikach jako o najważniejszym zasobie firmy - i to prawda. Twoi ludzie są Twoim najcenniejszym aktywem. A co robisz z cennymi aktywami? Oczywiście inwestujesz w nie!

REKLAMA

W przypadku pracowników niekoniecznie oznacza to więcej szkoleń, a raczej większy rozwój. Dobrą wiadomością jest to, że rozwój kosztuje mniej. Jest tańszy niż szkolenia, a w dłuższym okresie prawdopodobnie przyniesie więcej korzyści. Jednak rozwój pracowników wymaga od Ciebie poświęcenia im więcej czasu.

Pieniądze są rzadkim dobrem w biznesie, ale czas jest jeszcze rzadszym zasobem - zatem rozwój oznacza więcej czasu, mniej pieniędzy. Chodzi o to, że wydawanie pieniędzy na rozwój pracowników jest tak naprawdę inwestycją, tak jak przeznaczanie środków na szkolenia. A urok poświęcenia czasu zamiast pieniędzy tkwi w tym, że inwestycja czasowa nie „kosztuje” aż tyle, ponieważ pieniądze nie przechodzą w inne ręce.

Polecamy: Małe firmy mogą mieć większy dostęp do szkoleń

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Problem ze szkoleniem wiąże się z tym, że nabyte umiejętności zanikną, jeśli nie zostaną wykorzystane. Często wiedza zdobyta w trakcie szkoleń nie jest później wykorzystywana i po prostu się marnuje. Tak samo jak w przypadku reklamy, która nie jest skierowana do docelowej grupy odbiorców, wiele pieniędzy zostaje zmarnowanych na szkolenia.

Kolejny problem związany ze szkoleniami wynika z tego, że nie zawsze łatwo jest ocenić ich rezultaty. W przypadku rozwoju ten problem znika, ponieważ efekty są od razu zauważalne - ludzie pracują lepiej.

Rozwój jest ważniejszy niż trening, ponieważ wiąże się z dzieleniem się wiedzą i doświadczeniem, a nie posługiwaniem się nakazami. Zyski są większe, dlatego że rozwój dotyczy całej osoby, a nie jedynie określonego zestawu umiejętności.

Polecamy: Jak wybrać dobre szkolenie?

Ostatnio przeprowadzałem wywiad z osobą, która powiedziała, że im więcej mówi się o określonej idei, tym lepsza się ona staje. Sam lepiej bym tego nie ujął. Mój rozmówca perfekcyjnie wydestylował esencję rozwoju.

Artykuł jest fragmentem książki „Wielki biznes. Czego możesz nauczyć się od największych firm”, autor Mark Brownley, wydawnictwo Onepress.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA