REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kryzys 2012/2013: Outsourcing obniży koszty

Subskrybuj nas na Youtube
outsourcing
outsourcing

REKLAMA

REKLAMA

Zatrudnienie pracownika na stałe jest w Polsce drogie. Przedsiębiorcy w celu racjonalizacji kosztów coraz chętniej korzystają z usług opartych na outsourcingu.

Każdy, kto kiedykolwiek prowadził działalność gospodarczą, wie, jak drogie jest w Polsce zatrudnienie pracownika na stałe. Składki na ubezpieczenie społeczne, Fundusz Pracy czy Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych stanowią istotną część wydatków pracodawcy. Z drugiej jednak strony firma musi funkcjonować, praca nie wykona się sama, a doba ma tylko 24 godziny. Dlatego większe i mniejsze instytucje coraz chętniej korzystają z usług opartych na outsourcingu, czyli takich, które są wykonywane przez osoby zatrudnione przez zewnętrzne podmioty.

REKLAMA

Pierwotnie outsourcing rozumiany był jako strategia zaopatrzenia stosowana przez firmy produkcyjne, głównie motoryzacyjne i polegająca na rezygnacji z wytwarzania wszystkich prefabrykatów niezbędnych do produkcji na rzecz pozyskiwania ich od innych producentów. Pod koniec XX w. termin ten zaczął być stosowany ogólnie do opisu strategii powierzania operacji wspierających główną działalność przedsiębiorstwa podmiotom zewnętrznym, specjalizującym się w zarządzaniu nimi.

Pragmatyzm czy trend?

REKLAMA

Obecnie outsourcing polega na oddaniu innemu przedsiębiorstwu zadań, które nie są bezpośrednio związane z podstawową działalnością naszej firmy. Dzięki temu może ona skoncentrować się na tych obszarach, które stanowią podstawę jej działań i w których osiąga przewagę konkurencyjną. Z tego powodu outsourcing stał się czymś więcej niż „wynajmowanie” czy „zamawianie” zasobów na zewnątrz – to trend w zarządzaniu, traktowany jak przejaw realistycznego myślenia czy wręcz dowód na posiadanie nowoczesnej strategii biznesowej.

W dzisiejszych czasach na zewnątrz możemy zamówić niemal każdą usługę – od recepcji i serwisu sprzątającego poprzez obsługę księgową aż po analizę strategiczną czy implementację projektów. Rozwiązuje to problem rosnących kosztów pracy, bo usługi outsourcowane są z reguły nawet do 30% tańsze niż zatrudnienie pracownika. Przybywa więc firm, które oferują  rozwiązania outsourcingowe. Są one chętnie angażowane do realizacji swoich zadań nie tylko przez firmy prywatne, ale i przez instytucje państwowe.

Polecamy: Moment powstania przychodu z działalności gospodarczej

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

 – Perspektywy usług outsourcingowych w przypadku IT wydają się być prawie nieograniczone.  Niektóre sprawy prościej jest powierzyć fachowcom, którzy także coraz częściej preferują pracę w systemie projektowym, a nie na etacie – mówi Karol Szymanowski, Kierownik Działu Sprzedaży w Sofrecom Polska, (Grupa France Telecom-Orange) oferującej usługi doradcze m.in.  w zakresie ICT, w tym outsourcing usług i zasobów IT. I dodaje: – „Według Gartnera przychody z outsourcingu IT wyniosły w zeszłym roku 246 miliardów dolarów, czyli o prawie 8% więcej niż w roku 2010. Przy tak dużych wolumenach jest to znaczący wzrost, który ilustruje nie tylko wagę IT,  ale także podejście do realizacji zadań w tym obszarze.”

O korzyściach płynących z outsourcingu od dawna wiedzą agencje doradztwa personalnego. Jedna z nich, Start People, oprócz klasycznych usług rekrutacyjnych oferuje swoim klientom outsourcing pracowniczy oraz outsourcing usług, w tym obsługi recepcyjnej. – Naszym nadrzędnym celem jest odciążenie klientów od zadań istotnych dla funkcjonowania przedsiębiorstwa, nie będących jednak kluczowym elementem jego zasadniczej działalności. Dlatego w ciągu kilku dni jesteśmy w stanie zapewnić klientowi profesjonalną obsługę recepcji – mówi Magdalena Pieprzowska, Business Development Manager ze Start People.

Elastyczne formy zatrudnienia są przyszłościowe

Który przedsiębiorca nie chciałby mieć nieograniczonych możliwości zatrudniania na ściśle określony czas i tylko w okresie wzmożonych prac albo po wygraniu dużego przetargu? Dzieje się tak zwłaszcza w branżach, w których mają miejsce sezonowe wzrosty aktywności. Dla pracodawców z tych branż mamy dobrą informację – pracownicy także zaczynają już doceniać zalety elastycznego zatrudnienia, które daje im outsourcing. Dzięki temu nie są „skazani” na współpracę z tą samą firmą przez dłuższy czas, co pozwala im zachować świeże spojrzenie na swoją pracę. Takie podejście jest charakterystyczne dla osób pracujących w systemie projektowym – informatyków, artystów, copywriterów.

Polecamy: Limit rozliczeń gotówkowych między przedsiębiorcami 2012

Obie strony zadowolone, a koszty zracjonalizowane – czy można chcieć więcej? Wynajmowanie fachowców poza firmą wydaje się być znakomitym sposobem na ominięcie meandrów kryzysu – łagodniejszym niż zwolnienia grupowe czy nawet zamykanie działalności gospodarczej. Wprawdzie w Polsce outsourcing ciągle jest przyjmowany nieufnie, ale rynek tych usług rozwija się bardzo dynamicznie, w 2010 - 2011 roku dynamika przekroczyła 50% . Większość dużych, korporacyjnych przedsiębiorstw nie wyobraża już sobie prowadzenia biznesu bez korzystania z outsourcingu. Te przykłady płynące z góry z pewnością zmienią stopniowo ten stan rzeczy.

Źródło: Start People

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA