REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kryzys 2012/2013: Outsourcing obniży koszty

Subskrybuj nas na Youtube
outsourcing
outsourcing

REKLAMA

REKLAMA

Zatrudnienie pracownika na stałe jest w Polsce drogie. Przedsiębiorcy w celu racjonalizacji kosztów coraz chętniej korzystają z usług opartych na outsourcingu.

REKLAMA

Każdy, kto kiedykolwiek prowadził działalność gospodarczą, wie, jak drogie jest w Polsce zatrudnienie pracownika na stałe. Składki na ubezpieczenie społeczne, Fundusz Pracy czy Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych stanowią istotną część wydatków pracodawcy. Z drugiej jednak strony firma musi funkcjonować, praca nie wykona się sama, a doba ma tylko 24 godziny. Dlatego większe i mniejsze instytucje coraz chętniej korzystają z usług opartych na outsourcingu, czyli takich, które są wykonywane przez osoby zatrudnione przez zewnętrzne podmioty.

REKLAMA

Pierwotnie outsourcing rozumiany był jako strategia zaopatrzenia stosowana przez firmy produkcyjne, głównie motoryzacyjne i polegająca na rezygnacji z wytwarzania wszystkich prefabrykatów niezbędnych do produkcji na rzecz pozyskiwania ich od innych producentów. Pod koniec XX w. termin ten zaczął być stosowany ogólnie do opisu strategii powierzania operacji wspierających główną działalność przedsiębiorstwa podmiotom zewnętrznym, specjalizującym się w zarządzaniu nimi.

Pragmatyzm czy trend?

REKLAMA

Obecnie outsourcing polega na oddaniu innemu przedsiębiorstwu zadań, które nie są bezpośrednio związane z podstawową działalnością naszej firmy. Dzięki temu może ona skoncentrować się na tych obszarach, które stanowią podstawę jej działań i w których osiąga przewagę konkurencyjną. Z tego powodu outsourcing stał się czymś więcej niż „wynajmowanie” czy „zamawianie” zasobów na zewnątrz – to trend w zarządzaniu, traktowany jak przejaw realistycznego myślenia czy wręcz dowód na posiadanie nowoczesnej strategii biznesowej.

W dzisiejszych czasach na zewnątrz możemy zamówić niemal każdą usługę – od recepcji i serwisu sprzątającego poprzez obsługę księgową aż po analizę strategiczną czy implementację projektów. Rozwiązuje to problem rosnących kosztów pracy, bo usługi outsourcowane są z reguły nawet do 30% tańsze niż zatrudnienie pracownika. Przybywa więc firm, które oferują  rozwiązania outsourcingowe. Są one chętnie angażowane do realizacji swoich zadań nie tylko przez firmy prywatne, ale i przez instytucje państwowe.

Polecamy: Moment powstania przychodu z działalności gospodarczej

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 – Perspektywy usług outsourcingowych w przypadku IT wydają się być prawie nieograniczone.  Niektóre sprawy prościej jest powierzyć fachowcom, którzy także coraz częściej preferują pracę w systemie projektowym, a nie na etacie – mówi Karol Szymanowski, Kierownik Działu Sprzedaży w Sofrecom Polska, (Grupa France Telecom-Orange) oferującej usługi doradcze m.in.  w zakresie ICT, w tym outsourcing usług i zasobów IT. I dodaje: – „Według Gartnera przychody z outsourcingu IT wyniosły w zeszłym roku 246 miliardów dolarów, czyli o prawie 8% więcej niż w roku 2010. Przy tak dużych wolumenach jest to znaczący wzrost, który ilustruje nie tylko wagę IT,  ale także podejście do realizacji zadań w tym obszarze.”

O korzyściach płynących z outsourcingu od dawna wiedzą agencje doradztwa personalnego. Jedna z nich, Start People, oprócz klasycznych usług rekrutacyjnych oferuje swoim klientom outsourcing pracowniczy oraz outsourcing usług, w tym obsługi recepcyjnej. – Naszym nadrzędnym celem jest odciążenie klientów od zadań istotnych dla funkcjonowania przedsiębiorstwa, nie będących jednak kluczowym elementem jego zasadniczej działalności. Dlatego w ciągu kilku dni jesteśmy w stanie zapewnić klientowi profesjonalną obsługę recepcji – mówi Magdalena Pieprzowska, Business Development Manager ze Start People.

Elastyczne formy zatrudnienia są przyszłościowe

Który przedsiębiorca nie chciałby mieć nieograniczonych możliwości zatrudniania na ściśle określony czas i tylko w okresie wzmożonych prac albo po wygraniu dużego przetargu? Dzieje się tak zwłaszcza w branżach, w których mają miejsce sezonowe wzrosty aktywności. Dla pracodawców z tych branż mamy dobrą informację – pracownicy także zaczynają już doceniać zalety elastycznego zatrudnienia, które daje im outsourcing. Dzięki temu nie są „skazani” na współpracę z tą samą firmą przez dłuższy czas, co pozwala im zachować świeże spojrzenie na swoją pracę. Takie podejście jest charakterystyczne dla osób pracujących w systemie projektowym – informatyków, artystów, copywriterów.

Polecamy: Limit rozliczeń gotówkowych między przedsiębiorcami 2012

Obie strony zadowolone, a koszty zracjonalizowane – czy można chcieć więcej? Wynajmowanie fachowców poza firmą wydaje się być znakomitym sposobem na ominięcie meandrów kryzysu – łagodniejszym niż zwolnienia grupowe czy nawet zamykanie działalności gospodarczej. Wprawdzie w Polsce outsourcing ciągle jest przyjmowany nieufnie, ale rynek tych usług rozwija się bardzo dynamicznie, w 2010 - 2011 roku dynamika przekroczyła 50% . Większość dużych, korporacyjnych przedsiębiorstw nie wyobraża już sobie prowadzenia biznesu bez korzystania z outsourcingu. Te przykłady płynące z góry z pewnością zmienią stopniowo ten stan rzeczy.

Źródło: Start People

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA