REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pracownik wizytówką firmy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Joanna Nadolska
Pracownik wizytówką firmy
Pracownik wizytówką firmy

REKLAMA

REKLAMA

Firma to nie tylko nazwa, logo, to przede wszystkim ludzie. Zostając pracownikiem danej firmy – stajemy się jej wizytówką i mamy ogromny wpływ na kształtowanie wizerunku firmy. Ważne jest aby pracownik zdawał sobie z tego sprawę, iż jest niejako jej reprezentantem. Powinien on zatem przestrzegać zasad i reguł nie rzutujących negatywnie na ocenę firmy poprzez ocenę jego samego.

Firmy zazwyczaj, chcąc uniknąć nieprzyjemnych „wpadek” stosują kodeksy etyczne, obowiązujące wszystkich pracowników. Wygląd, zachowanie i obowiązujący dresscode zależy oczywiście w jakiej firmie jesteśmy zatrudnieni. Inny dresscode obowiązuje w banku, urzędzie, a inny firmie zajmującej się reklamą. Prosty przykład - zakład fryzjerski. Jeśli pracownik zakładu nie dba o swój wygląd, zakład taki staje się dla potencjalnego klienta niewiarygodny.

REKLAMA

REKLAMA

Czyż nie wybierzemy salonu, w którym pracują schludnie ubrane i uczesane panie, albo kosmetyczki, która sama ma pięknie umalowane paznokcie i zadbaną twarz. Inny przypadek - pracownica banku – według obowiązujących przepisów ma białą bluzkę i ciemną spódnicę, biel jednak pozostała tylko w nazwie na metce bluzki, a ona sama przypomina wyglądem panią z mięsnego z czasów PRL-u. W pierwszym kontakcie, rozmówcy zwracają uwagę na wygląd. Niektórzy powiedzą: nie szata zdobi człowieka…, liczy się wiedza. Tylko, że wiedzę można zdobyć, a niechlujnych przyzwyczajeń czasami ciężko się wyzbyć. 

Pracownik powinien „wyglądać”, ale przede wszystkim musi być przygotowany merytorycznie. Oprócz znajomości materii w której się porusza, konieczne jest też aby posiadał wiedzę o firmie, w której pracuje. Zdarzają się przypadki (o zgrozo!), że pracownicy nie znają nazwiska prezesa firmy.

Zobacz: Podpis elektroniczny - jak uzyskać?

Pracownik, którego nie powstydzi się firma to ten, który jest:
• jest powściągliwy i rozważny w publicznym wypowiadaniu poglądów na temat swojej firmy
• nie ujawnia informacji niejawnych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

A w firmie:
• rzetelnie i bezstronnie wykorzystuje swoją wiedzę i umiejętności
• nie generuje złych emocji w środowisku pracy, nie jątrzy, a ze współpracownikami utrzymuje jasne i przejrzyste relacje, nie plotkuje
• dotrzymuje zobowiązań
• jest lojalny wobec swoich zwierzchników
• szanuje czas pracodawcy i nie spóźnia się
• nie demonstruje zażyłości z osobami publicznie znanymi
• zachowuje się kulturalnie w miejscu pracy, nie przeszkadzając innym w wykonywaniu ich obowiązków
• utrzymuje porządek na stanowisku pracy

Właściciele firm chcieliby, aby pracownik przynosił zyski, wyróżniał się, był wyjątkowy. Nie wszystko jednak da się „wychwycić” podczas rozmowy kwalifikacyjnej. A jakim Ty jesteś pracownikiem…?

Zobacz: Postępowanie upadłościowe wobec zakładów ubezpieczeń i zakładów reasekuracji - porada

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA