REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pracownik wizytówką firmy

Joanna Nadolska
Pracownik wizytówką firmy
Pracownik wizytówką firmy

REKLAMA

REKLAMA

Firma to nie tylko nazwa, logo, to przede wszystkim ludzie. Zostając pracownikiem danej firmy – stajemy się jej wizytówką i mamy ogromny wpływ na kształtowanie wizerunku firmy. Ważne jest aby pracownik zdawał sobie z tego sprawę, iż jest niejako jej reprezentantem. Powinien on zatem przestrzegać zasad i reguł nie rzutujących negatywnie na ocenę firmy poprzez ocenę jego samego.

REKLAMA

Firmy zazwyczaj, chcąc uniknąć nieprzyjemnych „wpadek” stosują kodeksy etyczne, obowiązujące wszystkich pracowników. Wygląd, zachowanie i obowiązujący dresscode zależy oczywiście w jakiej firmie jesteśmy zatrudnieni. Inny dresscode obowiązuje w banku, urzędzie, a inny firmie zajmującej się reklamą. Prosty przykład - zakład fryzjerski. Jeśli pracownik zakładu nie dba o swój wygląd, zakład taki staje się dla potencjalnego klienta niewiarygodny.

REKLAMA

Czyż nie wybierzemy salonu, w którym pracują schludnie ubrane i uczesane panie, albo kosmetyczki, która sama ma pięknie umalowane paznokcie i zadbaną twarz. Inny przypadek - pracownica banku – według obowiązujących przepisów ma białą bluzkę i ciemną spódnicę, biel jednak pozostała tylko w nazwie na metce bluzki, a ona sama przypomina wyglądem panią z mięsnego z czasów PRL-u. W pierwszym kontakcie, rozmówcy zwracają uwagę na wygląd. Niektórzy powiedzą: nie szata zdobi człowieka…, liczy się wiedza. Tylko, że wiedzę można zdobyć, a niechlujnych przyzwyczajeń czasami ciężko się wyzbyć. 

Pracownik powinien „wyglądać”, ale przede wszystkim musi być przygotowany merytorycznie. Oprócz znajomości materii w której się porusza, konieczne jest też aby posiadał wiedzę o firmie, w której pracuje. Zdarzają się przypadki (o zgrozo!), że pracownicy nie znają nazwiska prezesa firmy.

Zobacz: Podpis elektroniczny - jak uzyskać?

Pracownik, którego nie powstydzi się firma to ten, który jest:
• jest powściągliwy i rozważny w publicznym wypowiadaniu poglądów na temat swojej firmy
• nie ujawnia informacji niejawnych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

A w firmie:
• rzetelnie i bezstronnie wykorzystuje swoją wiedzę i umiejętności
• nie generuje złych emocji w środowisku pracy, nie jątrzy, a ze współpracownikami utrzymuje jasne i przejrzyste relacje, nie plotkuje
• dotrzymuje zobowiązań
• jest lojalny wobec swoich zwierzchników
• szanuje czas pracodawcy i nie spóźnia się
• nie demonstruje zażyłości z osobami publicznie znanymi
• zachowuje się kulturalnie w miejscu pracy, nie przeszkadzając innym w wykonywaniu ich obowiązków
• utrzymuje porządek na stanowisku pracy

Właściciele firm chcieliby, aby pracownik przynosił zyski, wyróżniał się, był wyjątkowy. Nie wszystko jednak da się „wychwycić” podczas rozmowy kwalifikacyjnej. A jakim Ty jesteś pracownikiem…?

Zobacz: Postępowanie upadłościowe wobec zakładów ubezpieczeń i zakładów reasekuracji - porada

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

REKLAMA

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

REKLAMA

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

120 tys. zł dla rolników jeszcze tylko do 22 sierpnia

Właściciele małych gospodarstw, którzy prowadzą produkcję ekologiczną lub planują wprowadzanie żywności na rynek w ramach krótkich łańcuchów dostaw, jeszcze do 22 sierpnia mogą ubiegać się o wsparcie nawet 120 tys. zł. Pomoc pochodzi z interwencji „Rozwój małych gospodarstw” Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej 2023-2027.

REKLAMA