REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pracownik wizytówką firmy

Joanna Nadolska
Pracownik wizytówką firmy
Pracownik wizytówką firmy

REKLAMA

REKLAMA

Firma to nie tylko nazwa, logo, to przede wszystkim ludzie. Zostając pracownikiem danej firmy – stajemy się jej wizytówką i mamy ogromny wpływ na kształtowanie wizerunku firmy. Ważne jest aby pracownik zdawał sobie z tego sprawę, iż jest niejako jej reprezentantem. Powinien on zatem przestrzegać zasad i reguł nie rzutujących negatywnie na ocenę firmy poprzez ocenę jego samego.

REKLAMA

Firmy zazwyczaj, chcąc uniknąć nieprzyjemnych „wpadek” stosują kodeksy etyczne, obowiązujące wszystkich pracowników. Wygląd, zachowanie i obowiązujący dresscode zależy oczywiście w jakiej firmie jesteśmy zatrudnieni. Inny dresscode obowiązuje w banku, urzędzie, a inny firmie zajmującej się reklamą. Prosty przykład - zakład fryzjerski. Jeśli pracownik zakładu nie dba o swój wygląd, zakład taki staje się dla potencjalnego klienta niewiarygodny.

REKLAMA

Czyż nie wybierzemy salonu, w którym pracują schludnie ubrane i uczesane panie, albo kosmetyczki, która sama ma pięknie umalowane paznokcie i zadbaną twarz. Inny przypadek - pracownica banku – według obowiązujących przepisów ma białą bluzkę i ciemną spódnicę, biel jednak pozostała tylko w nazwie na metce bluzki, a ona sama przypomina wyglądem panią z mięsnego z czasów PRL-u. W pierwszym kontakcie, rozmówcy zwracają uwagę na wygląd. Niektórzy powiedzą: nie szata zdobi człowieka…, liczy się wiedza. Tylko, że wiedzę można zdobyć, a niechlujnych przyzwyczajeń czasami ciężko się wyzbyć. 

Pracownik powinien „wyglądać”, ale przede wszystkim musi być przygotowany merytorycznie. Oprócz znajomości materii w której się porusza, konieczne jest też aby posiadał wiedzę o firmie, w której pracuje. Zdarzają się przypadki (o zgrozo!), że pracownicy nie znają nazwiska prezesa firmy.

Zobacz: Podpis elektroniczny - jak uzyskać?

Pracownik, którego nie powstydzi się firma to ten, który jest:
• jest powściągliwy i rozważny w publicznym wypowiadaniu poglądów na temat swojej firmy
• nie ujawnia informacji niejawnych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

A w firmie:
• rzetelnie i bezstronnie wykorzystuje swoją wiedzę i umiejętności
• nie generuje złych emocji w środowisku pracy, nie jątrzy, a ze współpracownikami utrzymuje jasne i przejrzyste relacje, nie plotkuje
• dotrzymuje zobowiązań
• jest lojalny wobec swoich zwierzchników
• szanuje czas pracodawcy i nie spóźnia się
• nie demonstruje zażyłości z osobami publicznie znanymi
• zachowuje się kulturalnie w miejscu pracy, nie przeszkadzając innym w wykonywaniu ich obowiązków
• utrzymuje porządek na stanowisku pracy

Właściciele firm chcieliby, aby pracownik przynosił zyski, wyróżniał się, był wyjątkowy. Nie wszystko jednak da się „wychwycić” podczas rozmowy kwalifikacyjnej. A jakim Ty jesteś pracownikiem…?

Zobacz: Postępowanie upadłościowe wobec zakładów ubezpieczeń i zakładów reasekuracji - porada

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

REKLAMA

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

Widzieć człowieka. Czyli power skills menedżerów przyszłości

W świecie nieustannych zmian empatia i zrozumienie innych ludzi stają się fundamentem efektywnej współpracy, kreatywności i innowacyjności. Kompetencje przyszłości są związane nie tylko z automatyzacją, AI i big data, ale przede wszystkim z power skills – umiejętnościami interpersonalnymi, wśród których zarządzanie różnorodnością, coaching i mentoring mają szczególne znaczenie.

REKLAMA

Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

REKLAMA