REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Dobry ubiór to duża część sukcesu.
Dobry ubiór to duża część sukcesu.

REKLAMA

REKLAMA

Jak sprawić, by nasz image w świecie biznesu był nienaganny? Przede wszystkim zadbajmy o elegancki ubiór. Jego podstawą jest umiejętność właściwego doboru garderoby i dodatków.

Nasz biznesowy image stanowi wizytówkę firmy i podkreśla profesjonalizm, z jakim podchodzimy do swoich obowiązków. Image to efektowna, świadomie wykreowana maska, którą zakładamy w świecie biznesu. Składają się na nią wysoka kultura osobista, znajomość zasad rządzących kontaktami biznesowymi a także elegancja. Ta ostatnia to mieszanka dbałości o higienę osobistą, ubiór i dodatki oraz świadomość własnej osoby z lekką nutką szykowności, jakiej dodajemy swoim ruchom i zachowaniu.

REKLAMA

Garnitur

Powinien być dopasowany do sylwetki, a jednocześnie nie krępować ruchów.

Zobacz: Romans w pracy

Przymierzając komplet w sklepie najlepiej zabrać ze sobą buty, które będą noszone wraz z nowym garniturem.

Marynarka

Zależnie od fasonu może być dopasowana (łącznie z karkiem i linią pleców) lub niedopasowana (bez wyraźnego wcięcia), na 2 lub 3 guziki, z zaznaczonymi ramionami, z 1 lub 2 rozcięciami z tyłu, które jednak nie powinny się rozchylać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Spodnie

Koniec nogawki powinien delikatnie zaginać się na powierzchni buta (tak, żeby nie robiły się fałdy i żeby skarpetki pozostały niewidoczne).

Krawat

Jedwabny niezbędnik. Jeden z tych elementów stroju, które najszybciej rzucają się w oczy.

NA TAK:

  • gładki,
  • w paski (od stonowanych po kontrastowe),
  • foulard – drobny wzór na ciemnym tle,
  • w groszki (tylko, jeśli małe i o stonowanych barwach. Większe są ryzykowne, bo sprawiają, że wygląda się nieco ekscentrycznie).

NA NIE:

  • w kwiaty (dla artystów lub wielbicieli podróży),
  • wielokolorowy (jak wyżej),
  • w kratę (skojarzenia ze Szkocją i tweedowym sweterkiem na miejscu, ale nie na tę okazję).

Zobacz serwis: Protokół dyplomatyczny

Cravate

  • Klasycznie, krawat stanowi kontrast kolorystyczny dla koszuli, ale nie kontrastuje z oczami patrzących. Nie powinien być od niej jaśniejszy. Podobnie jak w przypadku makijażu i sukni u Pań, jeden z kolorów krawatu może korespondować z barwą garnituru,
  • Stara zasada mówi, że wraz z nastaniem wieczoru ciemne robią się również krawaty,
  • Długość krawata to zazwyczaj ok. 145 cm. Należy zawiązać go tak, by jego koniec nie był za wysoko, ale też nie sięgał niżej niż do początku paska od spodni,
  • Jak go zawiązać? To już historia na inny artykuł.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA