REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pracownik, Komunikacja w firmie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Dlaczego czas klienta należy traktować jako zasób strategiczny firmy?

Oprócz czasu korporacyjnego, odmierzanego przez czynności wykonywane przez pracowników firmy oraz czasu w jakim następuje obieg dokumentów, istnieje tak zwany czas klienta – niezwykle cenny.

Jak Euro 2012 kształtuje rynek pracy?

Autostrady, stadiony, hotele, obiekty gastronomiczne, modernizacja lotnisk, dworców i linii kolejowych. Olbrzymie kwoty pieniędzy mają zostać zainwestowane, a jeszcze więcej możemy na tym zyskać. Jakie nadzieje pokładane są w związku z organizacją w Polsce mistrzostw Europy w piłce nożnej? Co zmieni się na rynku pracy w branży budowlanej?

O zarządzaniu reputacją online na Naszej Klasie, Facebooku - kilka porad

Jeżeli właśnie wróciłeś z wakacji i postanowiłeś zamieścić swoje zdjęcia na Naszej Klasie lub Facebooku, dobrze się zastanów. Fotografia przedstawiająca Ciebie wychodzącego nad ranem z klubu w wątpliwym stanie może Cię dużo kosztować.

Twój profil świadczy o Tobie

Jak nie stracić pracy po wakacjach - czyli o zarządzaniu reputacją online na Naszej Klasie, Facebooku i nie tylko.

REKLAMA

Dwa sposoby na przeprowadzenie egzekucji alimentów z wynagrodzenia

Zgodnie z obowiązującymi przepisami egzekucja alimentów z wynagrodzenia za pracę może być przeprowadzona na dwa sposób. Oprócz komornika może jej dokonać również pracodawca dłużnika.

Co grozi za ujawnienie tajemnicy przedsiębiorstwa

Każde przedsiębiorstwo ma swojego rodzaju tajemnice, dotyczące metod działania, asortymentu, wielkości produkcji i sprzedaży itp. Pracownicy i osoby bezpośrednio powiązane z przedsiębiorstwem często dysponują taką wiedząca. Nie ulega wątpliwości, że ujawnienie tego typu informacji konkurencji naraziłoby przedsiębiorstwo na poważne straty.

Jakie są zalety ustnej prezentacji?

Jakie są zalety osobistej prezentacji sporządzonego wcześniej dokumentu, czy wystąpienia? Jest to doskonała okazja, aby umiejętnie „sprzedać” przygotowany przez siebie materiał. Jako że, tego typu wystąpienia nie są zbyt częste, jest to też dobry moment na zaprezentowanie siebie i pokazanie się w jak najlepszym świetle.

Jak przekazywać wiadomości podczas zebrań, narad?

Od sekretarki/ asystentki wymaga się, by umiała poradzić sobie w każdej sytuacji. Jednym z wymagań, jest umiejętność szybkiej oceny sytuacji i podjęcia odpowiedniego działania. Dlatego asystentka, w zasadzie jako jedyna, jeśli uzna sprawę za pilną, jest uprawniona do przerwania zebrania, czy innego spotkania w celu przekazania wiadomości właściwej osobie.

REKLAMA

Jakie są zasady przyjmowania krytyki?

W środowisku biurowym prawdopodobnie tak samo często zdarza nam się krytykować innych, jak i być przedmiotem krytyki. Dlatego równie ważna, jak umiejętność konstruktywnego wygłaszania krytyki, jest umiejętność jej przyjmowania.

Jakie są zasady konstruktywnej krytyki?

Celem konstruktywnej krytyki jest zmiana zachowania osoby, której ona dotyczy. Uzasadniona krytyka czasem jest nieodzowną i jedyną metodą, dzięki której możemy zwrócić komuś uwagę, powiedzieć, co nam się nie podoba i tym samym doprowadzić do zmiany czyjegoś postępowania.

Prośby i odmowy – to nie takie trudne

Trudno powiedzieć ile razy w ciągu dnia jesteśmy w potrzebie i musimy zwrócić się do kogoś o pomoc. Podobnie, sami jesteśmy wielokrotnie proszeni przez innych o zrobienie czegoś, a z różnych powodów musimy tego odmówić.

Jak reagować na pochwałę?

W większości firm, pracownicy chwaleni są rzadko. Dopóki praca nie odbiega od pewnej normy, standardu, w zasadzie nikt nie zwraca uwagi na pracownika. Zaczyna się go obserwować dopiero, gdy standard pracy zaczyna spadać. Jeżeli wszystkie zadania są wykonywane dobrze, no cóż, tak właśnie powinno być i nie ma o czym mówić…

Jakie są skutki nieasertywnych zachowań w pracy?

Podobnie jak zachowania agresywne, nieasertywność może wydawać się czasem bardzo atrakcyjnym i przynoszącym same korzyści sposobem postępowania. Te pozytywne aspekty są jednak krótkotrwałe, na dłuższą metę nieasertywne zachowanie może przysporzyć jedynie kłopotów.

Dlaczego stajemy się nieasertywni

Pewność siebie, lepsza organizacja czasu, wiara we własne możliwości – te wszystkie cechy możemy wyćwiczyć dzięki asertywnemu zachowaniu. Są one niewątpliwie bardzo korzystne dla psychiki i samopoczucia. Jak to się więc dzieje, że czasem stajemy się zupełnie nieasertywni?

Jakie są skutki agresywnych zachowań w pracy?

Agresja jest jednym z zachowań niepożądanych. Mimo to, wiele osób wybiera właśnie ten sposób zachowania, by osiągnąć wyznaczone sobie cele. Mimo tego, że może to początkowo przynosić oczekiwane przez nich korzyści, w dłuższej perspektywie może doprowadzić do izolacji albo próby zemsty ze strony najbliższego otoczenia.

Jakie są poziomy asertywności?

Bycie asertywnym oznacza domaganie się poszanowania i uznania naszych praw w ten sposób, by nie zostały przy tym naruszone prawa innych ludzi. Jednakże poziom asertywności zależy w głównej mierze od sytuacji – stąd domaganie się swoich praw może występować na różnych płaszczyznach.

Typy zachowań osób pracujących w biurze

Atmosfera w biurze zależy od tego, jak zachowują się ludzie w nim pracujących. Im lepsze relacje między nimi, tym lepsza współpraca. Odnosi się to zarówno do kwestii pomiędzy pracownikami, jak i relacji szef – pracownik

Co nam daje asertywność?

Asertywna postawa przynosi same korzyści, zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.. Pozwala na obronę własnej godności, szacunek i sympatię dla siebie i dla innych, niekrzywdzenie i nieranienie siebie i innych, przyjmowanie odpowiedzialności za własne życie.

Po co nam asertywność? - kilka wskazówek

„Musisz być asertywny!”, „Naucz się odmawiać” – tego typu hasła bombardują nas na każdym kroku. Kursy i szkolenia z asertywności prowadzone są nie tylko w firmach, oraz organizowane przez Urzędy Pracy, ale obejmują nawet zajęcia w szkołach. Dlaczego asertywność jest taka ważna i co to w zasadzie znaczy „być asertywnym”?

Jak odróżnić motywowanie od manipulowania? – porady dla podwładnych i szefów

Niektórym menedżerom motywowanie myli się niekiedy z manipulowaniem. Gdyby uważnie przyjrzeć się ich poczynaniom, można zauważyć, że stosują typowe chwyty opisywane przez psychologów.

Przynależność do grupy motywuje pracowników

Dla większości pracowników bardzo ważne jest poczucie przynależności do grupy. Im mniejsza grupa, do której człowiek należy, tym większa lojalność, motywacja i starania – przekonują eksperci.

Możliwość rozwoju zawodowego jest dobrą motywacją dla pracownika

Na współczesnym, bardzo konkurencyjnym rynku pracy każdy chce podnosić swoją wartość poprzez podnoszenie umiejętności oraz zdobywanie nowych kwalifikacji. Rozwój jest elementem samorealizacji, zdobywanie nowych umiejętności zwiększa poczucie własnej wartości. A to buduje poczucie bezpieczeństwa - pracownik nie obawia się utraty pracy i uważa, że utrzyma rodzinę.

Wspólne określenie celu zmotywuje Twoich pracowników

Większości z nas nie motywują cele, które narzucono nam odgórnie. Udział pracowników w określaniu celów przynosi wiele korzyści dla firmy.

Jak komunikować się z podwładnymi?

Istnieje szereg zachowań które blokują skuteczną komunikację. Gdy przełożony stosuje je wobec podwładnego to jego słowa, szczególnie krytyczne, nigdy nie przyniosą oczekiwanych rezultatów.

Jak wdrożyć program „work-life balance” w firmie

Programy typu „work-life balance” to aktywna próba wsparcia pracowników przez ich pracodawcę poprzez dostarczanie im narzędzi i usług pomagających zrównoważyć, pogodzić i zarządzać stresem rodzącym się w wymagającym środowisku zawodowym i przenikającym w obszar życia prywatnego.

Jaka jest rola działów HR w działaniach employer brandingowych? - część II

Spójność działań i komunikatów to, według wielu, klucz by skutecznie budować i promować swoją markę pożądanego pracodawcy. Jednak jak zachować spójność, gdy komunikaty są rozproszone, nie tylko w czasie, formie i przestrzeni, ale również poprzez mnogość nadawców. O tym, jak nas widzą decydują między innymi nasi pracownicy (byli i obecni), kandydaci (którzy poznali nas tylko w procesie rekrutacyjnym), czy stażyści i praktykanci (którzy przez jakiś czas byli członkami organizacji). Artykuł jest drugim z serii poświęconej tematyce współczesnego employer brandingu. Przeczytaj pierwszą część.

Jak dział HR powinien reagować na zmiany? - część I

Świadome budowanie wizerunku firmy jako atrakcyjnego miejsca pracy należy obecnie do standardowych działań każdej organizacji. Jednak, czy w dobie powszechnego dostępu do Internetu, gdy każdy może swobodnie wypowiadać się o wszystkim i wszystkich, moc mają jeszcze oficjalne komunikaty generowane przez organizację? Czy dziś nie bardziej liczy się spontaniczny i (nie)sterowalny głos pracownika? Kto aktualnie kreuje markę pracodawcy?

Po czyjej stronie są agencje doradztwa personalnego?

Kogo reprezentuje agencja doradztwa personalnego – kandydata czy klienta? Odpowiadając na to pytanie warto jest zastanowić się na jakie korzyści może liczyć zamawiający usługi rekrutacyjne klient oraz jakie benefity są dostępne dla kandydata.

Rozmowa z odchodzącym pracownikiem - porady i wskazówki

Pracownicy odchodzą – to się zdarza. Nie należy jednak odsyłać ich „do stu diabłów”. Kiedy pracownik odchodzi, czy go lubicie, czy nie, nie warto rujnować swojej reputacji i potencjalnie narażać na szwank bieżącą, czy przyszłą działalność z powodu negatywnych odczuć wobec jednego pracownika. W poniższym artykule przedstawiamy kilka wskazówek jak rozstać się z pracownikiem.

Do you speak english?

W dzisiejszych realiach, znajomość języka obcego jest pomocna nie tylko na polu zawodowym. Umiejętność ta pozwala na realizowanie swoich pasji, daje poczucie pewności siebie w kontaktach biznesowych i dostarcza narzędzi do zdobywania wiedzy oraz umiejętności stricte technicznych.

W jakiej branży jest szansa na szybkie zatrudnienie?

W dobie spowolnienia gospodarczego straty liczą niemal wszystkie branże. Jednak firmy zamierzają nadal inwestować. Wystarczy przejechać się przez centrum dużych miast i zobaczyć, że prężnie działa budownictwo zarówno infrastrukturalne, jak i mieszkaniowe.

Jak przygotować się do spotkania z doradcą personalnym?

Jeśli zdecydowałeś na współpracę z agencją doradztwa personalnego warto jest dobrze się przygotować do spotkania z ekspertem. Podczas rozmowy konsultant będzie chciał poznać m.in. doświadczenie zawodowe oraz dlaczego wcześnie zmienialiśmy miejsca pracy i jaki jest obecny powód poszukiwań.

Kiedy pracownik może być pełnomocnikiem pracodawcy?

Procedura cywilna pozwala pracownikowi reprezentować pracodawcę- nawet jeśli nie jest radcą prawnym. Wystarczy odpowiednie pełnomocnictwo i załączniki.

Jak odnaleźć się w nowej pracy? - porady

Musisz wiedzieć, że Twój pierwszy dzień w nowej pracy, a także tygodnie wdrożenia w nowe stanowisko, mogą mieć silny wpływ na to, jak będziesz postrzegany przez nowego pracodawcę. Jak zatem przebrnąć przez te chwile?

Prawidłowa oferta zatrudnienia - porady dla pracodawców

Nareszcie znaleźliśmy właściwą osobę na stanowisko. Teraz, na tym etapie, nadszedł czas na to, aby zwrócić się do kandydata z odpowiednio sformułowaną i wywierającą właściwe wrażenie ofertą zatrudnienia i na uzyskanie jego akceptacji. Jak to zrobić najlepiej?

Czy przyjąć kontrofertę - wskazówki zawodowe

Z powodzeniem doręczyłeś wypowiedzenie dotychczasowemu pracodawcy. Twój szef z pewnością nie jest z tego powodu szczęśliwy (wyobraź sobie, jakbyś się czuł na jego miejscu), ale wydaje się, iż zaakceptował tą decyzje. Od tego czasu, ucierasz nosa kolegom i planujesz największą, pożegnalną balangę w historii firmy. Co potem?

Znużeniu pracowników można zapobiec

Doświadczony menedżer wie, że znużony pracownik jest mniej wydajny. Warto jest zatem pomóc swoim podwładnym pokonać zmęczenie. Naucz ich posługiwać się np. wizualizacją.

Jakie są typy rozmówców telefonicznych?

Z niektórymi rozmówcami jesteśmy załatwić telefonicznie każdą sprawę. Sama rozmowa z nimi to przyjemność. Szybka wymiana faktów, uwag, okazywane zainteresowanie i odpowiedni dobór słownictwa sprawiają, że wydaje nam się, że nie ma lepszego sposoby na przekazywanie informacji niż telefon.

Jak radzić sobie z zapamiętywaniem?

Dobra pamięć w zawodzie asystentki to połowa sukcesu. Nie da się jej jednak wyćwiczyć od razu. Najchętniej wzięlibyśmy pigułkę, która w cudowny sposób rozwiązałaby wszystkie nasze problemy. Od leków skuteczniejsze są jednak „naturalne” metody.

Jak przepraszać w imieniu szefa?

W każdym biurze od czasu do czasu pojawiają się konflikty. Nikt jednak nie lubi pracować, czy przebywać w pomieszczeniu, gdzie panuje niemiła i niezręczna atmosfera. Dlatego powiedzenie słowa „przepraszam” jest konieczne.

Czy w pracy warto się starać?

Jak być asertywną?

Bycie asertywnym nie oznacza bynajmniej agresji w stosunku do innych. Polega na respektowaniu cudzych punktów widzenia z jednoczesnym zachowaniem własnych granic, których przekroczyć nie chcemy i nie pozwalamy. Krótko mówiąc: nie dążymy do czegoś za wszelką cenę, ale też nie pozwalamy się do niczego zmusić, jeśli się to na nie podoba.

Jak kontaktować się z klientami?

Stanowisko asystentki charakteryzuje przede wszystkim ciągły kontakt z interesantami. Jako że jest ona wizytówką firmy, w której pracuje, już w pierwszych sekundach musi pokazać się jako osoba kompetentna, opanowana. Słowem musi zrobić „wrażenie”.

Jak składać telefoniczne skargi i reklamację?

Wiele telefonicznych reklamacji i skarg nie dochodzi do skutku po prostu dlatego, że nie potrafimy albo ich właściwie sformułować albo przekazać o co nam chodzi. Podstawową kwestią przy załatwianiu tego typu spraw jest ustalenie, czego się chce i jaki skutek chce się osiągnąć. Następnie trzeba umieć swoje żądania przedstawić w odpowiedni sposób.

Jak powinna przebiegać rozmowa telefoniczna?

Gdy ktoś do nas telefonuje, zazwyczaj trudno jest nam przewidzieć, czego będzie oczekiwał interesant. Inaczej wygląda sytuacja, kiedy to my dzwonimy, bo wtedy możemy przygotować się do rozmowy i nad nią zapanować.

Jak przekazywać złe wiadomości?

Telefon nie jest najwdzięczniejszym narzędziem do przekazywania jakichkolwiek niedobrych informacji, ale zdarzają się sytuację, gdy nie ma innego wyjścia.

Jak poradzić sobie z akwizytorami?

Aby osiągnąć swój cel, ludzie potrafią stosować różne sztuczki. Najtrudniejsi są akwizytorzy, sprzedawcy, czy poszukujący pracy, którym nie rzadko udaje się skutecznie osaczyć sekretarkę.

Jak kontaktować się z cudzoziemcami?

W ostatniej dekadzie kontakty z zagranicznymi kontrahentami stały się normą. Z jednej strony, Polska stała się równym partnerem w sprawach handlowych, z drugiej różnego rodzaju kontakty międzynarodowe wymusiło na nas wstąpienie do Unii Europejskiej.

Jak selekcjonować interesantów?

Jednym z ważniejszych zadań sekretarki, czy asystentki jest selekcjonowanie interesantów, którzy domagają się rozmowy z szefem. Często również sami pracodawcy proszą je o drobne kłamstewka dotyczące ich obecności w pracy, czy dostępności.

Zanim zaczniemy właściwą rozmowę

W dużych korporacjach codziennie odbiera się po kilkadziesiąt albo nawet kilkaset telefonów. Najwygodniej dla wszystkich jest, gdy dzwoniący wybierze odpowiedni numer a przynajmniej zna nazwisko osoby, z którą chce rozmawiać, albo chociaż dział, z którym chce się połączyć. Często jednak „wyszukanie” właściwej osoby należy do sekretarki.

REKLAMA