REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zanim zaczniemy właściwą rozmowę

Subskrybuj nas na Youtube
Niedopuszczalna jest sytuacja, w której wymaga się od interesanta, aby podał dział lub nawet telefon osoby, do której mielibyśmy go przełączyć.
Niedopuszczalna jest sytuacja, w której wymaga się od interesanta, aby podał dział lub nawet telefon osoby, do której mielibyśmy go przełączyć.

REKLAMA

REKLAMA

W dużych korporacjach codziennie odbiera się po kilkadziesiąt albo nawet kilkaset telefonów. Najwygodniej dla wszystkich jest, gdy dzwoniący wybierze odpowiedni numer a przynajmniej zna nazwisko osoby, z którą chce rozmawiać, albo chociaż dział, z którym chce się połączyć. Często jednak „wyszukanie” właściwej osoby należy do sekretarki.

Osoba odpowiedzialna za rozmowy telefoniczne powinna przede wszystkim znać funkcje swojego aparatu telefonicznego, a także być zaopatrzona w notatniki i długopisy. O tym chyba nie trzeba nikomu przypominać, podobnie jak o tym, by nie podnosić słuchawki ręką, którą się pisze. Warto jednak przestrzegać kilku dodatkowych rad.

REKLAMA

REKLAMA

„Czas to pieniądz”

Przestrzeganie tego powiedzenia przyda się w kilku sytuacjach. Po pierwsze, nie ma nic bardziej irytującego niż zbyt długie czekanie na odebranie telefonu, dlatego nie powinno się czekać z podniesieniem słuchawki dłużej niż przez 3-5 sygnałów.
Po drugie, jeśli przełączamy rozmówce na funkcję „czekać”, nie powinniśmy zostawiać go bez słowa na dłużej niż 30-45 sek. Po tym czasie, powinniśmy zapytać go, czy zechce poczekać dłużej, czy może woli jednak zostawić wiadomość.
Po trzecie, szanujmy czas interesanta. Nie przeciągajmy rozmowy ponad miarę – jeśli nie możemy połączyć rozmówcy z poszukiwaną przez niego osobą, zanotujmy wiadomość lub spytajmy, czy możemy połączyć go z kim innym. Nie rozgadujmy się, zwłaszcza, gdy nie możemy pomóc. Lepiej zanotować numer dzwoniącego, zebrać potrzebne mu informacje
i oddzwonić, niż trzymać kogoś bezsensownie na linii.

Zobacz także: Jak interpretować słowa rozmówcy?

Kto może zająć się interesantem

Sytuacje, w których ktoś jest nieobecny w biurze, a telefony się do niego urywają, zdarzają się nagminnie. Powinno się wtedy zapytać rozmówcę, czy życzy sobie rozmawiać z kim innym. Dlatego należy mieć zawsze przy sobie alfabetyczny spis osób pracujących w danej firmie, zwłaszcza tych na kierowniczych stanowiskach.

REKLAMA

Niedopuszczalna jest sytuacja, w której wymaga się od interesanta, aby podał dział lub nawet telefon osoby, do której mielibyśmy go przełączyć.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prócz alfabetycznego spisu nazwisku, dobrze mieć także przy sobie notatnik ze spisem wszystkich pracowników wg działów, w których pracują. Dzięki temu, np. w sytuacji, gdy nie odpowiada numer wewnętrzny pana/pani X, możemy poinformować o tym naszego rozmówcę, a potem przełączyć go do innej osoby pracującej w tym dziale w celu zasięgnięcia od niej potrzebnych informacji.

Polecamy serwis Korespondencja w biznesie

Przy łączeniu, czy przekierowywaniu rozmówcy do innych osób, niż ta, z którą pierwotnie chciał rozmawiać, należy go koniecznie zapowiedzieć. Uprzedźmy osobę, do której dzwonimy, że np. z powodu nieobecności konkretnej osoby, do niej właśnie kierujemy interesanta.

Karolina Zaborska

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

REKLAMA

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

REKLAMA

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

REKLAMA