REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zanim zaczniemy właściwą rozmowę

Niedopuszczalna jest sytuacja, w której wymaga się od interesanta, aby podał dział lub nawet telefon osoby, do której mielibyśmy go przełączyć.
Niedopuszczalna jest sytuacja, w której wymaga się od interesanta, aby podał dział lub nawet telefon osoby, do której mielibyśmy go przełączyć.

REKLAMA

REKLAMA

W dużych korporacjach codziennie odbiera się po kilkadziesiąt albo nawet kilkaset telefonów. Najwygodniej dla wszystkich jest, gdy dzwoniący wybierze odpowiedni numer a przynajmniej zna nazwisko osoby, z którą chce rozmawiać, albo chociaż dział, z którym chce się połączyć. Często jednak „wyszukanie” właściwej osoby należy do sekretarki.

Osoba odpowiedzialna za rozmowy telefoniczne powinna przede wszystkim znać funkcje swojego aparatu telefonicznego, a także być zaopatrzona w notatniki i długopisy. O tym chyba nie trzeba nikomu przypominać, podobnie jak o tym, by nie podnosić słuchawki ręką, którą się pisze. Warto jednak przestrzegać kilku dodatkowych rad.

REKLAMA

„Czas to pieniądz”

Przestrzeganie tego powiedzenia przyda się w kilku sytuacjach. Po pierwsze, nie ma nic bardziej irytującego niż zbyt długie czekanie na odebranie telefonu, dlatego nie powinno się czekać z podniesieniem słuchawki dłużej niż przez 3-5 sygnałów.
Po drugie, jeśli przełączamy rozmówce na funkcję „czekać”, nie powinniśmy zostawiać go bez słowa na dłużej niż 30-45 sek. Po tym czasie, powinniśmy zapytać go, czy zechce poczekać dłużej, czy może woli jednak zostawić wiadomość.
Po trzecie, szanujmy czas interesanta. Nie przeciągajmy rozmowy ponad miarę – jeśli nie możemy połączyć rozmówcy z poszukiwaną przez niego osobą, zanotujmy wiadomość lub spytajmy, czy możemy połączyć go z kim innym. Nie rozgadujmy się, zwłaszcza, gdy nie możemy pomóc. Lepiej zanotować numer dzwoniącego, zebrać potrzebne mu informacje
i oddzwonić, niż trzymać kogoś bezsensownie na linii.

Zobacz także: Jak interpretować słowa rozmówcy?

Kto może zająć się interesantem

Sytuacje, w których ktoś jest nieobecny w biurze, a telefony się do niego urywają, zdarzają się nagminnie. Powinno się wtedy zapytać rozmówcę, czy życzy sobie rozmawiać z kim innym. Dlatego należy mieć zawsze przy sobie alfabetyczny spis osób pracujących w danej firmie, zwłaszcza tych na kierowniczych stanowiskach.

Niedopuszczalna jest sytuacja, w której wymaga się od interesanta, aby podał dział lub nawet telefon osoby, do której mielibyśmy go przełączyć.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prócz alfabetycznego spisu nazwisku, dobrze mieć także przy sobie notatnik ze spisem wszystkich pracowników wg działów, w których pracują. Dzięki temu, np. w sytuacji, gdy nie odpowiada numer wewnętrzny pana/pani X, możemy poinformować o tym naszego rozmówcę, a potem przełączyć go do innej osoby pracującej w tym dziale w celu zasięgnięcia od niej potrzebnych informacji.

Polecamy serwis Korespondencja w biznesie

Przy łączeniu, czy przekierowywaniu rozmówcy do innych osób, niż ta, z którą pierwotnie chciał rozmawiać, należy go koniecznie zapowiedzieć. Uprzedźmy osobę, do której dzwonimy, że np. z powodu nieobecności konkretnej osoby, do niej właśnie kierujemy interesanta.

Karolina Zaborska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA