REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak poradzić sobie z akwizytorami?

Subskrybuj nas na Youtube
Nie należy udzielać żadnych informacji akwizytorom.
Nie należy udzielać żadnych informacji akwizytorom.

REKLAMA

REKLAMA

Aby osiągnąć swój cel, ludzie potrafią stosować różne sztuczki. Najtrudniejsi są akwizytorzy, sprzedawcy, czy poszukujący pracy, którym nie rzadko udaje się skutecznie osaczyć sekretarkę.

Różne techniki stosowane przez te osoby, mimo przymilnego tonu i niby potakiwania naszym decyzjom, potrafią uśpić czujność sekretarki nawet z najdłuższym stażem. Wachlarz pomysłów wykorzystywanych do „wykiwania” asystentki i dopięcia swego jest wprost imponujący. Wystarczy, że tzw. „akwizytor” dowie się o jakimś hobby naszego szefa lub
o miejscach, w których bywa a na pewno wykorzysta to, aby się do niego dostać. Zdobycie informacji o tym, że nasz szef bywa na wyścigach konnych może już spowodować, że osoba ta śmiało zadzwoni przedstawiając się jako znajomy z toru wyścigowego X, i poprosi o połączenie.

REKLAMA

Zobacz również: Trudności w zapamiętywaniu imion i nazwisk

Poniżej przedstawiono kilka zasad, które można skutecznie wykorzystać w przypadku różnego rodzaju sprzedawców i akwizytorów:
1. przygotować z kierownictwem listę osób, które będą miały do niego bezpośredni dostęp; wszystkich innych należy wcześniej łączyć z odpowiednimi sekretarkami,
2. wiedzieć „kogo można połączyć z kim”; mieć przygotowaną listę osób, które są upoważnione do załatwiania spraw w imieniu szefa,
3. nie podejmować żadnych zobowiązań w imieniu szefa; sekretarka może zobowiązać się tylko i wyłącznie we własnym imieniu,
4. nie obiecywać nikomu nic „na odczepnego” tylko dlatego żeby nam dano spokój; sekretarka jest wizytówką firmy, jeśli coś obieca a później nie spełni obietnicy, odbije się to również na wizerunku przedsiębiorstwa,
5. nie udzielać dorozumianej zgody; tzw. milcząca zgoda jest często stosowaną techniką do wymuszenia różnego rodzaju zachować, używaną zwłaszcza przez akwizytorów. Na wszelkie luźno rzucane uwagi typu „to ja wpadnę”, „to ja spróbuję złapać szefa osobiście” należy kategorycznie mówić „nie”. Jeśli pozostaną one bez odpowiedzi, staną się swego rodzaju przyzwoleniem na zaproponowane zachowanie.

Polecamy serwis Korespondencja w biznesie

Gdy rozmowa dobiega już do końca i rozmówca zdaje sobie sprawę z jej odmownego rozwiązania, często stosowaną techniką jest rzucenie niby niezobowiązującego zdania w rodzaju „Będę w tej okolicy we wtorek i jeśli nie mają Państwo nic przeciwko temu, to wpadnę do firmy”. Należy wtedy udzielić kategorycznej odmowy. W przeciwnym razie jest prawie pewne, że ujrzymy „naszego natręta” we wtorek, który będzie się powoływał na wcześniejszą rozmowę, podczas której miał być niby umówiony na spotkanie.. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Karolina Zaborska

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

REKLAMA

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

REKLAMA

Deregulacja: rząd naprawia prawo, ale przedsiębiorcy nie są zadowoleni z zakresu i tempa zmian w przepisach

Przedsiębiorcy przekonują, że Polska musi być krajem ze sprawną strukturą przepisów. Mimo postępów nadal wiele zagadnień z prawa budowlanego, pozwoleń na zatrudnienie czy przepisów związanych z regulacją handlu i usług zdają się być niepotrzebnym mnożeniem administracji.

Czy konto firmowe jest obowiązkowe?

Przy założeniu firmy musisz dopełnić wielu formalności. O ile wybór nazwy przedsiębiorstwa, wskazanie adresu jego siedziby, czy wskazanie właściwego PKD są obligatoryjne, o tyle otworzenie rachunku firmowego niekoniecznie. Jednak dużo zależy przy tym od tego, jaka forma działalności jest prowadzona, jakie transakcje są wykonywane i wreszcie, czy chce ona korzystać z mechanizmu split payment.

REKLAMA