REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy w pracy warto się starać?

Subskrybuj nas na Youtube
Twój przełożony jest osobą, z którą przebywasz najczęściej, od niego najczęściej oczekujesz pochwały, chociażby w formie komentarza typu: „dobra robota!”.
Twój przełożony jest osobą, z którą przebywasz najczęściej, od niego najczęściej oczekujesz pochwały, chociażby w formie komentarza typu: „dobra robota!”.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Praca w biurze nie jest w cale lekka, łatwa i przyjemna. Nierzadko nawał obowiązków, rutyna, nieporozumienia z szefem i klientami doprowadzają nas do tego, że zaczynamy się zastanawiać „po co to wszystko?”.

Poczucie zrezygnowania i bezużyteczności może dopaść każdego z nas. Jest to wyraźny sygnał, że nastąpiło tzw. „zmęczenie materiału”, wypalenie. Aby nie popaść w depresję albo przedwcześnie nie zrezygnować z pracy, w której zaczynamy się czuć nieprzydatni, potrzeba nam małej zmiany – podniesienia poczucia własnej wartości.

REKLAMA

Ludzie szczęśliwi i zadowoleni z siebie są wydajniejsi, potrafią się sami zmotywować do ciężkiej pracy. Jak jednak można być szczęśliwym i usatysfakcjonowanym pracownikiem, kiedy czujemy, że nasza praca nie ma żadnego znaczenia i nikt nie dostrzega naszego wysiłku? Na początek trzeba umieć pomóc samemu sobie.

Polecamy serwis: Personel

Zwróć na siebie uwagę szefa

Twój przełożony jest osobą, z którą przebywasz najczęściej, od niego najczęściej oczekujesz pochwały, chociażby w formie komentarza typu: „dobra robota!”. Nie bój się poprosić go o to, by pozwolił ci czuć się docenionym/ą.

Zobacz także: System motywacyjny

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak to zrobić?

1. Zasugeruj w prosty sposób, że zależy ci na pochwale z jego strony. Możesz to zrobić wprost, ale na początek chyba mniej krępujące będzie rzucenie w żartach komentarza typu: „Umówienie Pana z Ministrem wydawało mi się prawie nie możliwe. A jednak udało mi się!”. Nie bójmy się podkreślać własnych zasług, zwłaszcza, gdy zadanie było naprawdę trudne. Pamiętajmy jednak, by oceniać się obiektywnie i nie dać nikomu odczuć, że po prostu się przechwalamy.
2. Jeśli nasz pracodawca okaże się wyjątkowo odporny na wszelkie aluzje i nadal będzie zdawał się cię nie zauważać, warto jednak powiedzieć mu, że pochwały z jego strony są dla ciebie bardzo ważne i pożądane. Czasem po prostu wystarczy zapytać szefa, co sądzi o sposobie wykonania przez ciebie danego zadania albo jaka jest jego opinia na temat wykonanej przez ciebie pracy.
3. Wyzwanie dla naprawdę odważnych. Jeżeli ostatnimi czasy udało ci się rozwiązać wyjątkowo trudne zadanie, poproś szefa o pisemne wyrażenie opinii i oceny twoich działań. Swoją prośbę możesz umotywować tym, że jesteś otwarty/a na krytykę, pragniesz się doskonalić, a przede wszystkim potrzebne jest ci to, aby jeszcze lepiej zmotywować się do dalszej pracy. 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA