REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Nawet najbardziej zaprzyjaźnionemu szefowi nie mów po imieniu przy interesantach i nie okazuj zbytniej zażyłości.
Nawet najbardziej zaprzyjaźnionemu szefowi nie mów po imieniu przy interesantach i nie okazuj zbytniej zażyłości.

REKLAMA

REKLAMA

Nie jest tajemnicą, że w firmach rozmawia się o cechach charakteru i sposobu bycia współpracowników i przełożonych. Stąd też różnorodność poglądów. Jakie są zatem najczęstsze opinie, które można usłyszeć o prezesach firm, a także ich asystentkach?

 I tak gdybyśmy chcieli usystematyzować opinie według kryterium od najgorszych do najlepszych szefów sytuacja wyglądałoby tak:

REKLAMA

  • jest cholerykiem, boje się szefa, nerwowa atmosfera nie motywuje do pracy, trudno z nim współpracować;
  • nie lubię szefa, humorzasty, niekompetentny, co tłumaczy moją “niewiedzą” wprowadza “wiernopddańcze” stosunki;
  • wydaje kilka poleceń jednocześnie, po czym się z nich wycofuje, brak stanowczości;
  • nie potrafi określić moich obowiązków w związku z czy wykonuje wszystko; imponuje mi rozległą wiedzą i intelektem, jednak nie potrafi być stanowczy i muszę go “bronić” przed współpracownikami i interesantami;
  • daje mi dużą samodzielność, jednak nie wprowadza w tematy i nie objaśnia zleconej pracy;
  • kompetentny, obiektywny, jednak brak mu precyzyjności w wyrażaniu myśli;
  • zasadniczy i wymagający, od innych i od siebie;
  • nie tworzy sztucznych barier, nie stawia pracowników na baczność, jednak ma posłuch w firmie;
  • spokojny i zrównoważony, z poczuciem humoru;
  • wspaniały organizator, wyrozumiały i kulturalny;
  • czuję się dowartościowana i współodpowiedzialna za realizację poleceń;
  • pozytywnie nastawiony do ludzi, docenia ich i motywuje;
  • lubię szefa, stanowczy, potrafi rozwiązać każdy problem, nawet jeśli krzyczy robi to z wdziękiem i poczuciem humoru;
  • czuję się pracując dla niego jak wartościowy współpracownik.

Przeczytaj też: Jak poradzić sobie z nadgorliwym szefem?

Z kolei w ocenie szefów sekretarka może być ich prawą ręką, lecz czasami też złem koniecznym. Gdyby chcieć usystematyzować opinię według kryterium od negatywnych do pozytywnych opinii sytuacja wyglądałaby tak:

  • naburmuszona, mina cierpiętnicy, moralizująca;
  • poirytowana, konfliktowa;
  • przekonana o swojej nieomylności, krytyczny stosunek do ludzi;
  • “wszystkowiedząca”, przerywająca w pół zdania z koniecznością późniejszych sprostowań;
  • bez naleciałości “ w poprzedniej firmie…”;
  • z trudem wykonuje polecenia szefa tracąc czas na zbędne dyskusje;
  • eksponuje urodę, sylwetkę a ma być sekretarką nie modelką;
  • wiek i wygląd jest nie istotny, powinna być komunikatywna i sympatyczna;
  • zorganizowana i samodzielna;
  • dyspozycyjna i punktualna;
  • łatwo ucząca się i otwarta na nową wiedzę, łatwo dopasowująca się do warunków w jakich się znalazła;
  • jest łącznikiem pomiędzy szefem a interesantami;
  • ma ogólną orientacje w branży w której pracuje;
  • czasem trudno określić kto ważniejszy szef czy sekretarka;
  • asystentka prezesa w firmie komercyjnej pełni taką samą funkcję jak szef gabinetu ministra.

Przeczytaj też: Kultura pracy

Pamiętaj, największym błędem jaki może popełnić sekretarka jest przyznanie, że nie lubi szefa albo że się go boi. Nawet najbardziej zaprzyjaźnionemu szefowi nie mów po imieniu przy interesantach i nie okazuj zbytniej zażyłości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 Nie komentuj, nie przekazuj dalej wiedzy którą posiadasz o swoim szefie i nie spoufalaj się z szefem, nie traktuj go protekcjonalnie. Okazuj mu lojalność.

Polecamy: Jak poradzić sobie z nadgorliwym szefem?

Przestrzegaj poleceń przełożonego, a także pamiętaj, iż Twój szef jest najważniejszą osobą w pracy. Jeśli masz dwóch szefów lub szefowe powinnaś przestrzegać pewnych zasad:

  • zachowuj w stosunku do nich pełną neutralność, plecenia są jednakowo ważne i pilne, jednakowo są dobrzy;
  • nie stawaj po niczyjej stronie podczas konfliktów;
  • nie pokazuj, że wolisz z którymś z nich pracować.

Ponadto nie antagonizuj przekazując opinie wypowiedziane przez jednego o drugim, filtruj opinie i przemilcz fakty, które mogą doprowadzać do narastania konfliktów. Opowiadaj to, co może umocnić dobre stosunki między współpracownikami.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA