REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Szef i asystentka

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Monika Żak
Nawet najbardziej zaprzyjaźnionemu szefowi nie mów po imieniu przy interesantach i nie okazuj zbytniej zażyłości.
Nawet najbardziej zaprzyjaźnionemu szefowi nie mów po imieniu przy interesantach i nie okazuj zbytniej zażyłości.

REKLAMA

REKLAMA

Nie jest tajemnicą, że w firmach rozmawia się o cechach charakteru i sposobu bycia współpracowników i przełożonych. Stąd też różnorodność poglądów. Jakie są zatem najczęstsze opinie, które można usłyszeć o prezesach firm, a także ich asystentkach?

 I tak gdybyśmy chcieli usystematyzować opinie według kryterium od najgorszych do najlepszych szefów sytuacja wyglądałoby tak:

REKLAMA

REKLAMA

  • jest cholerykiem, boje się szefa, nerwowa atmosfera nie motywuje do pracy, trudno z nim współpracować;
  • nie lubię szefa, humorzasty, niekompetentny, co tłumaczy moją “niewiedzą” wprowadza “wiernopddańcze” stosunki;
  • wydaje kilka poleceń jednocześnie, po czym się z nich wycofuje, brak stanowczości;
  • nie potrafi określić moich obowiązków w związku z czy wykonuje wszystko; imponuje mi rozległą wiedzą i intelektem, jednak nie potrafi być stanowczy i muszę go “bronić” przed współpracownikami i interesantami;
  • daje mi dużą samodzielność, jednak nie wprowadza w tematy i nie objaśnia zleconej pracy;
  • kompetentny, obiektywny, jednak brak mu precyzyjności w wyrażaniu myśli;
  • zasadniczy i wymagający, od innych i od siebie;
  • nie tworzy sztucznych barier, nie stawia pracowników na baczność, jednak ma posłuch w firmie;
  • spokojny i zrównoważony, z poczuciem humoru;
  • wspaniały organizator, wyrozumiały i kulturalny;
  • czuję się dowartościowana i współodpowiedzialna za realizację poleceń;
  • pozytywnie nastawiony do ludzi, docenia ich i motywuje;
  • lubię szefa, stanowczy, potrafi rozwiązać każdy problem, nawet jeśli krzyczy robi to z wdziękiem i poczuciem humoru;
  • czuję się pracując dla niego jak wartościowy współpracownik.

Przeczytaj też: Jak poradzić sobie z nadgorliwym szefem?

Z kolei w ocenie szefów sekretarka może być ich prawą ręką, lecz czasami też złem koniecznym. Gdyby chcieć usystematyzować opinię według kryterium od negatywnych do pozytywnych opinii sytuacja wyglądałaby tak:

  • naburmuszona, mina cierpiętnicy, moralizująca;
  • poirytowana, konfliktowa;
  • przekonana o swojej nieomylności, krytyczny stosunek do ludzi;
  • “wszystkowiedząca”, przerywająca w pół zdania z koniecznością późniejszych sprostowań;
  • bez naleciałości “ w poprzedniej firmie…”;
  • z trudem wykonuje polecenia szefa tracąc czas na zbędne dyskusje;
  • eksponuje urodę, sylwetkę a ma być sekretarką nie modelką;
  • wiek i wygląd jest nie istotny, powinna być komunikatywna i sympatyczna;
  • zorganizowana i samodzielna;
  • dyspozycyjna i punktualna;
  • łatwo ucząca się i otwarta na nową wiedzę, łatwo dopasowująca się do warunków w jakich się znalazła;
  • jest łącznikiem pomiędzy szefem a interesantami;
  • ma ogólną orientacje w branży w której pracuje;
  • czasem trudno określić kto ważniejszy szef czy sekretarka;
  • asystentka prezesa w firmie komercyjnej pełni taką samą funkcję jak szef gabinetu ministra.

Przeczytaj też: Kultura pracy

REKLAMA

Pamiętaj, największym błędem jaki może popełnić sekretarka jest przyznanie, że nie lubi szefa albo że się go boi. Nawet najbardziej zaprzyjaźnionemu szefowi nie mów po imieniu przy interesantach i nie okazuj zbytniej zażyłości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 Nie komentuj, nie przekazuj dalej wiedzy którą posiadasz o swoim szefie i nie spoufalaj się z szefem, nie traktuj go protekcjonalnie. Okazuj mu lojalność.

Polecamy: Jak poradzić sobie z nadgorliwym szefem?

Przestrzegaj poleceń przełożonego, a także pamiętaj, iż Twój szef jest najważniejszą osobą w pracy. Jeśli masz dwóch szefów lub szefowe powinnaś przestrzegać pewnych zasad:

  • zachowuj w stosunku do nich pełną neutralność, plecenia są jednakowo ważne i pilne, jednakowo są dobrzy;
  • nie stawaj po niczyjej stronie podczas konfliktów;
  • nie pokazuj, że wolisz z którymś z nich pracować.

Ponadto nie antagonizuj przekazując opinie wypowiedziane przez jednego o drugim, filtruj opinie i przemilcz fakty, które mogą doprowadzać do narastania konfliktów. Opowiadaj to, co może umocnić dobre stosunki między współpracownikami.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA