REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Szef i asystentka

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Monika Żak
Nawet najbardziej zaprzyjaźnionemu szefowi nie mów po imieniu przy interesantach i nie okazuj zbytniej zażyłości.
Nawet najbardziej zaprzyjaźnionemu szefowi nie mów po imieniu przy interesantach i nie okazuj zbytniej zażyłości.

REKLAMA

REKLAMA

Nie jest tajemnicą, że w firmach rozmawia się o cechach charakteru i sposobu bycia współpracowników i przełożonych. Stąd też różnorodność poglądów. Jakie są zatem najczęstsze opinie, które można usłyszeć o prezesach firm, a także ich asystentkach?

 I tak gdybyśmy chcieli usystematyzować opinie według kryterium od najgorszych do najlepszych szefów sytuacja wyglądałoby tak:

REKLAMA

REKLAMA

  • jest cholerykiem, boje się szefa, nerwowa atmosfera nie motywuje do pracy, trudno z nim współpracować;
  • nie lubię szefa, humorzasty, niekompetentny, co tłumaczy moją “niewiedzą” wprowadza “wiernopddańcze” stosunki;
  • wydaje kilka poleceń jednocześnie, po czym się z nich wycofuje, brak stanowczości;
  • nie potrafi określić moich obowiązków w związku z czy wykonuje wszystko; imponuje mi rozległą wiedzą i intelektem, jednak nie potrafi być stanowczy i muszę go “bronić” przed współpracownikami i interesantami;
  • daje mi dużą samodzielność, jednak nie wprowadza w tematy i nie objaśnia zleconej pracy;
  • kompetentny, obiektywny, jednak brak mu precyzyjności w wyrażaniu myśli;
  • zasadniczy i wymagający, od innych i od siebie;
  • nie tworzy sztucznych barier, nie stawia pracowników na baczność, jednak ma posłuch w firmie;
  • spokojny i zrównoważony, z poczuciem humoru;
  • wspaniały organizator, wyrozumiały i kulturalny;
  • czuję się dowartościowana i współodpowiedzialna za realizację poleceń;
  • pozytywnie nastawiony do ludzi, docenia ich i motywuje;
  • lubię szefa, stanowczy, potrafi rozwiązać każdy problem, nawet jeśli krzyczy robi to z wdziękiem i poczuciem humoru;
  • czuję się pracując dla niego jak wartościowy współpracownik.

Przeczytaj też: Jak poradzić sobie z nadgorliwym szefem?

Z kolei w ocenie szefów sekretarka może być ich prawą ręką, lecz czasami też złem koniecznym. Gdyby chcieć usystematyzować opinię według kryterium od negatywnych do pozytywnych opinii sytuacja wyglądałaby tak:

  • naburmuszona, mina cierpiętnicy, moralizująca;
  • poirytowana, konfliktowa;
  • przekonana o swojej nieomylności, krytyczny stosunek do ludzi;
  • “wszystkowiedząca”, przerywająca w pół zdania z koniecznością późniejszych sprostowań;
  • bez naleciałości “ w poprzedniej firmie…”;
  • z trudem wykonuje polecenia szefa tracąc czas na zbędne dyskusje;
  • eksponuje urodę, sylwetkę a ma być sekretarką nie modelką;
  • wiek i wygląd jest nie istotny, powinna być komunikatywna i sympatyczna;
  • zorganizowana i samodzielna;
  • dyspozycyjna i punktualna;
  • łatwo ucząca się i otwarta na nową wiedzę, łatwo dopasowująca się do warunków w jakich się znalazła;
  • jest łącznikiem pomiędzy szefem a interesantami;
  • ma ogólną orientacje w branży w której pracuje;
  • czasem trudno określić kto ważniejszy szef czy sekretarka;
  • asystentka prezesa w firmie komercyjnej pełni taką samą funkcję jak szef gabinetu ministra.

Przeczytaj też: Kultura pracy

REKLAMA

Pamiętaj, największym błędem jaki może popełnić sekretarka jest przyznanie, że nie lubi szefa albo że się go boi. Nawet najbardziej zaprzyjaźnionemu szefowi nie mów po imieniu przy interesantach i nie okazuj zbytniej zażyłości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 Nie komentuj, nie przekazuj dalej wiedzy którą posiadasz o swoim szefie i nie spoufalaj się z szefem, nie traktuj go protekcjonalnie. Okazuj mu lojalność.

Polecamy: Jak poradzić sobie z nadgorliwym szefem?

Przestrzegaj poleceń przełożonego, a także pamiętaj, iż Twój szef jest najważniejszą osobą w pracy. Jeśli masz dwóch szefów lub szefowe powinnaś przestrzegać pewnych zasad:

  • zachowuj w stosunku do nich pełną neutralność, plecenia są jednakowo ważne i pilne, jednakowo są dobrzy;
  • nie stawaj po niczyjej stronie podczas konfliktów;
  • nie pokazuj, że wolisz z którymś z nich pracować.

Ponadto nie antagonizuj przekazując opinie wypowiedziane przez jednego o drugim, filtruj opinie i przemilcz fakty, które mogą doprowadzać do narastania konfliktów. Opowiadaj to, co może umocnić dobre stosunki między współpracownikami.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA