REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Szef i asystentka

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Monika Żak
Nawet najbardziej zaprzyjaźnionemu szefowi nie mów po imieniu przy interesantach i nie okazuj zbytniej zażyłości.
Nawet najbardziej zaprzyjaźnionemu szefowi nie mów po imieniu przy interesantach i nie okazuj zbytniej zażyłości.

REKLAMA

REKLAMA

Nie jest tajemnicą, że w firmach rozmawia się o cechach charakteru i sposobu bycia współpracowników i przełożonych. Stąd też różnorodność poglądów. Jakie są zatem najczęstsze opinie, które można usłyszeć o prezesach firm, a także ich asystentkach?

 I tak gdybyśmy chcieli usystematyzować opinie według kryterium od najgorszych do najlepszych szefów sytuacja wyglądałoby tak:

REKLAMA

  • jest cholerykiem, boje się szefa, nerwowa atmosfera nie motywuje do pracy, trudno z nim współpracować;
  • nie lubię szefa, humorzasty, niekompetentny, co tłumaczy moją “niewiedzą” wprowadza “wiernopddańcze” stosunki;
  • wydaje kilka poleceń jednocześnie, po czym się z nich wycofuje, brak stanowczości;
  • nie potrafi określić moich obowiązków w związku z czy wykonuje wszystko; imponuje mi rozległą wiedzą i intelektem, jednak nie potrafi być stanowczy i muszę go “bronić” przed współpracownikami i interesantami;
  • daje mi dużą samodzielność, jednak nie wprowadza w tematy i nie objaśnia zleconej pracy;
  • kompetentny, obiektywny, jednak brak mu precyzyjności w wyrażaniu myśli;
  • zasadniczy i wymagający, od innych i od siebie;
  • nie tworzy sztucznych barier, nie stawia pracowników na baczność, jednak ma posłuch w firmie;
  • spokojny i zrównoważony, z poczuciem humoru;
  • wspaniały organizator, wyrozumiały i kulturalny;
  • czuję się dowartościowana i współodpowiedzialna za realizację poleceń;
  • pozytywnie nastawiony do ludzi, docenia ich i motywuje;
  • lubię szefa, stanowczy, potrafi rozwiązać każdy problem, nawet jeśli krzyczy robi to z wdziękiem i poczuciem humoru;
  • czuję się pracując dla niego jak wartościowy współpracownik.

Przeczytaj też: Jak poradzić sobie z nadgorliwym szefem?

Z kolei w ocenie szefów sekretarka może być ich prawą ręką, lecz czasami też złem koniecznym. Gdyby chcieć usystematyzować opinię według kryterium od negatywnych do pozytywnych opinii sytuacja wyglądałaby tak:

  • naburmuszona, mina cierpiętnicy, moralizująca;
  • poirytowana, konfliktowa;
  • przekonana o swojej nieomylności, krytyczny stosunek do ludzi;
  • “wszystkowiedząca”, przerywająca w pół zdania z koniecznością późniejszych sprostowań;
  • bez naleciałości “ w poprzedniej firmie…”;
  • z trudem wykonuje polecenia szefa tracąc czas na zbędne dyskusje;
  • eksponuje urodę, sylwetkę a ma być sekretarką nie modelką;
  • wiek i wygląd jest nie istotny, powinna być komunikatywna i sympatyczna;
  • zorganizowana i samodzielna;
  • dyspozycyjna i punktualna;
  • łatwo ucząca się i otwarta na nową wiedzę, łatwo dopasowująca się do warunków w jakich się znalazła;
  • jest łącznikiem pomiędzy szefem a interesantami;
  • ma ogólną orientacje w branży w której pracuje;
  • czasem trudno określić kto ważniejszy szef czy sekretarka;
  • asystentka prezesa w firmie komercyjnej pełni taką samą funkcję jak szef gabinetu ministra.

Przeczytaj też: Kultura pracy

Pamiętaj, największym błędem jaki może popełnić sekretarka jest przyznanie, że nie lubi szefa albo że się go boi. Nawet najbardziej zaprzyjaźnionemu szefowi nie mów po imieniu przy interesantach i nie okazuj zbytniej zażyłości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 Nie komentuj, nie przekazuj dalej wiedzy którą posiadasz o swoim szefie i nie spoufalaj się z szefem, nie traktuj go protekcjonalnie. Okazuj mu lojalność.

Polecamy: Jak poradzić sobie z nadgorliwym szefem?

Przestrzegaj poleceń przełożonego, a także pamiętaj, iż Twój szef jest najważniejszą osobą w pracy. Jeśli masz dwóch szefów lub szefowe powinnaś przestrzegać pewnych zasad:

  • zachowuj w stosunku do nich pełną neutralność, plecenia są jednakowo ważne i pilne, jednakowo są dobrzy;
  • nie stawaj po niczyjej stronie podczas konfliktów;
  • nie pokazuj, że wolisz z którymś z nich pracować.

Ponadto nie antagonizuj przekazując opinie wypowiedziane przez jednego o drugim, filtruj opinie i przemilcz fakty, które mogą doprowadzać do narastania konfliktów. Opowiadaj to, co może umocnić dobre stosunki między współpracownikami.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA