REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Kultura pracy, Pracodawca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Niefortunne gesty

Nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów służbowych jest nieodłącznym elementem pracy każdego człowieka biznesu. Kontakty te są zawierane nie tylko w kraju, ale i poza jego granicami.

Romans w pracy

Spora część życia prawie każdego człowieka kręci się wokół jego pracy. Nic więc dziwnego, że wielu ludzi właśnie w miejscu pracy szuka również swojej drugiej połówki, ale czy faktycznie romanse w pracy opłacają się?

Przekazywanie złych wiadomości

Na szczęście minęły już czasy, gdy zabijano posłańca przynoszącego złe wiadomości. Nadal jednak informowanie o przykrych sprawach pozostaje niewdzięcznym zadaniem. Nikt z nas nie lubi tego robić. Wymaga to od nas nie lada taktu, wyczucia i... odwagi.

Jak powinno się prosić o podwyżkę?

Pieniądze nie są łatwym tematem rozmów. Kto nie zadaje sobie pytań w stylu – jak poprosić szefa o podwyżkę, by ten nie poczuł się urażony? Poznaj kilka zasad, które pomogą Ci w tej trudnej sprawie.

REKLAMA

Zatrudnienie osób niepełnosprawnych będzie łatwiejsze

Aby zatrudnić niepełnosprawnego w stopniu znacznym lub umiarkowanym pracodawca nie będzie już musiał czekać na opinie Państwowej Inspekcji Pracy.Eksperci Konfederacji Pracodawców Polskich (KPP) w pełni rozwiązanie przygotowane przez Komisję Przyjazne Państwo, które wprowadza nowelizacja ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej.

Kultura osobista na szkoleniach

W większości firm wśród form motywowania pracowników można zauważyć organizowanie wyjazdów lub wycieczek integracyjnych. Mogą to być również szkolenia, które oprócz funkcji rekreacyjnej będą miały charakter merytoryczny, a ich głównym celem będzie podniesienie kwalifikacji przez pracownika.

Wypowiedzenie umowy o pracę na czas nieokreślony

Umowę o pracę zawarta a czas nieokreślony może wypowiedzieć zarówno pracodawca i pracownika.

Wypowiedzenie umowy na czas określony

Musisz wiedzieć, że w przypadku umowy o pracę zawartej na czas określony ograniczona jest możliwość wypowiedzenia stosunku pracy.

REKLAMA

Rodzaje umów o pracę

Przed zawarciem umowy o pracę, musisz podjąć właściwą decyzję przy wyborze odpowiedniej umowy. Jakie zatem umowy o pracę mogą zawierać między sobą pracownik i pracodawca?

Umowa o pracę na czas nieokreślony

Jedną z najbardziej pożądanych umów o prace przez pracownika jest umowa o pracę na czas nieokreślony. Daje ona pracownikom największą stabilność zatrudnienia.

Umowa o pracę na czas określony

Umowa o pracę na czas określony należy do umów terminowych. Umowa ta zawierana jest jak sama nazwa wskazuje, na z góry określony okres. Po upływie którego dochodzi do rozwiązania stosunku pracy.

Wszystko o umowie o pracę na okres próbny

Zanim zdecydujesz się zatrudnić pracownika zawrzyj umowę o prace na oes próbny. Umowa ta ma dać odpowiedź pracownikowi i pracodawcy, czy nadal chcą kontynuować zawarty miedzy nimi stosunek pracy.

Wzór przedwstępnej umowy o pracę

Aby zawrzeć umowa o pracę z pracownikiem możesz ją poprzedzić zawarciem umowy przedwstępnej. W poniższym artykule znajdziesz najważniejsze informację dotyczące przedwstępnej umowy o pracę.

Jaka powinna być treść umowy o pracę?

Musisz wiedzieć, że poprzez nawiązanie umowy o pracę pracownik zobowiązuje się świadczyć pracę na rzecz i pod kierownictwem pracodawcy w zamian za wynagrodzenie. Pracodawca jest zobowiązany do zatrudnienia pracownika i wypłaty wynagrodzenia za świadczoną pracę. W poniższym artykule zamieszczamy informacje jakie powinny naleźć się w umowie o pracę.

Czym jest umowa o pracę?

Umowa o pracę jest najczęstszą podstawą nawiązania stosunku pracy. Poprzez umowę o pracę pracownik zobowiązuje się do świadczenia za wynagrodzeniem określonej pracy, a pracodawca do wypłaty wynagrodzenia za pracę.

Savoir-vivre w branży usług

Branża usług rządzi się swoimi prawami. Cechuje ją, tak jak społeczeństwo, w którym przyszło nam żyć, wymiana ról. Termin ważny.

Jak radzić sobie z trudnym klientem?

Pracując w bezpośrednim kontakcie z klientem, nie unikniesz obcowania z trudnymi osobowościami. Jak radzić sobie z klientami, którzy urodzili się tylko po to, aby narzekać? Jak nie dać się zarazić ich marudnym usposobieniem i nie dać się wciągnąć w zajadły spór? Damy Ci cenne wskazówki jak okiełznać trudnego klienta.

Bankiet

Bankiet to oficjalny, uroczysty obiad dla większej liczby osób. Cechuje się wystawnością i dłuższym czasem trwania. Jak odnaleźć swoje miejsce przy stole i kiedy przywitać się z gospodarzem?

Rozmowy towarzyskie przy stole

Nierozerwalnym towarzyszem firmowych przyjęć na siedząco są rozmowy towarzyskie. Poznanie reguł, które żądzą tego typu konwersacjami jest niezwykle istotne nie tylko dla zbudowania miłej i niekrępującej atmosfery w trakcie spotkania, ale również dla naszego wizerunku.

Przedstawianie gości na przyjęciu biznesowym

Obowiązek przedstawienia gości należy do gospodarzy spotkania. Zazwyczaj jednak ma to miejsce w przypadku przyjęć na siedząco. Podczas spotkań na stojąco goście powinni radzić sobie już sami.

Alkohol na przyjęciach firmowych

Uczestnictwo w spotkaniach i przyjęciach firmowych należy do obowiązków pracownika. Nie ulega wątpliwości, że głównym „gościem” na tego rodzaju przyjęciach jest alkohol, pozostaje tylko pytanie, jak właściwie należy się z nim obchodzić, by nie spalić się w oczach kolegów i pracodawcy?

Jak zachować się na spotkaniu towarzyskim w restauracji?

Odnośnie etykiety biznesowej często pada pytanie dotyczące norm zachowania na luźnym niezobowiązującym spotkaniu. Czy tego typu okoliczność powinna już być zaliczona do sfery towarzyskiej, czy może nadal pozostaje w sferze służbowej?

Zaproszenia na przyjęcia firmowe

W zależności od rodzaju spotkania biznesowego należy dopasować odpowiednie zaproszenie. Formułując je musimy zwrócić uwagę nie tylko na jego formę graficzną, ale przede wszystkich na zawarte w nim informacje. Gość musi w zaproszeniu dostać wszystkie najważniejsze szczegóły.

Czym jest savoir-vivre w biznesie?

Codzienne relacje międzyludzkie odbywają się w formie, która kształtowana jest przez kulturę i preferencję ludzi – uczestników interakcji. Region pochodzenia, rodzaj wychowania, wykształcenie, a nawet płeć warunkują zachowania jednostek w kontaktach ze sobą. Istnieją jednak sytuacje, gdzie te „naturalne” sposoby zachowania powinny być podporządkowane pewnym ogólnie przyjętym zasadom.

Poprawne relacje ze współpracownikami

Wzorowe wypełnianie obowiązków służbowych to nie jedyna umiejętność ceniona przez pracodawcę. Bardzo ważna, choć często niedoceniana staje się sztuka bezkonfliktowej współpracy z kolegami i koleżankami. Umiejętność tę można w sobie wyrobić – wystarczą tylko dobre chęci.

Sztuka przyjmowania krytyki

Życie w społeczeństwie wymaga od człowieka głębokiego zaangażowania, a czasami wręcz i poświęcenia. Szczególnie istotna wydaje się umiejętność przyjmowania właściwie krytyki, skierowanej pod naszym adresem. Często od zaprezentowanego przez nas zachowania w takiej sytuacji zależy powodzenie dalszej rozmowy czy też znajomości.

Zajmowanie miejsc w pomieszczeniach

Etykieta zajmowania miejsc przy stole jest ściśle ustalona. Kiedy i w jaki sposób zająć miejsce przy stole na spotkaniu biznesowym w firmie?

Relacje między szefem a podwładnym

Jak powinna wyglądać nienaganna współpraca z szefem? Co zrobić by była ona dla obu stron zadowalająca? Jak postępować z kobietą-szefem? Co zrobić gdy szefem jest ktoś od nas młodszy? Jakie cechy powinien posiadać dobry szef? O tym wszystkim poniżej.

Jak organizować pracę zespołową?

Przy realizacji projektów praca zespołowa daje większe możliwości niż w przypadku pracy indywidualnej. Uczy umiejętności określania hierarchii zadań przez każdego pracownika, a także wzmaga gotowość niesienia pomocy współpracownikom w problemach związanych z pracą.

Jak przygotować się do prezentacji?

Nie wystarczy trafnie wybrany temat, aby podczas konferencji zebrani słuchali nas bez ziewania,. Na dobrą prezentację składa się coś więcej, ważny jest ton głosu, Twoja gestykulacja, dobra znajomość tematu, mocne punkty prezentacji, właściwy kontakt wzrokowy ze słuchającymi. Wszystkie te elementy można wcześniej przećwiczyć, a w dzień wystąpienia zabłysnąć swobodą prezentacji.

Jedzenie w biurze

Jedzenie w miejscu pracy jest tematem dość delikatnym. Jedząc w pracy łatwo popełnić mnóstwo niewybaczalnych gaf.

Kolacja biznesowa - ważne wskazówki

Często w życiu najważniejsze decyzje zapadają nie w gabinetach i biurach, lecz w zaciszu restauracji podczas biznesowych spotkań. Kiedy wypadnie nam uczestniczyć w jednym z nich, warto wcześniej zapoznać się z obowiązującą etykietą, aby nie popełnić przysłowiowej gafy i – być może – tym samym zamknąć przed sobą nowe drogi rozwoju.

Small talk - niezbędną umiejętnością biznesmena

Umiejętność prowadzenia krótkich rozmów towarzyskich jest nieoceniona w biznesie. Otwiera wrota do nowych znajomości i pozwala utrzymać stare. I nie prawdą jest, że z umiejętnością tą trzeba się urodzić. Kilka wskazówek i ćwiczenia na żywo pozwolą Ci na własnej skórze obalić ten mit.

Zasady pierwszeństwa w polityce i biznesie

Najważniejsza dla biznesmena i polityka przy stosowaniu etykiety okazuje się umiejętność okazywania szacunku partnerom. W praktyce wiąże się to ściśle z przestrzeganiem zasad precedencji – pierwszeństwa.

Mowa ciała a spotkania biznesowe

Język gestów, inaczej komunikacja niewerbalna jest nieodłączną częścią porozumiewania się ludzi. Warto ją poznać, po to choćby, żeby umieć rozszyfrowywać to, co chce nam powiedzieć lub też ukryć przed nami rozmówca.

Poprawność językowa Twoją wizytówką

Kulturę osobistą człowieka tworzy nie tylko jego zachowanie, sposób ubierania się, ale także to, jak się wypowiada. Czysta wymowa, staranny sposób formułowania myśli oraz dbałość o poprawność językową w służbowej korespondencji jest wysoko ceniona nie tylko przez znawców etykiety, ale także przez pracodawców i kontrahentów.

Niech czas będzie Twoim sprzymierzeńcem

W świecie biznesu czas to pieniądz, dlatego nic dziwnego, że umiejętność zarządzania czasem jest jednym z kluczowych założeń biznesowego savoir vivre’u.

Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach?

Każdemu z nas zdarzyła się biznesowa gafa – przekręcenie nazwiska lub nazwy firmy, wyciągnięcie ręki do naszego przełożonego nie czekając na jego inicjatywę, czy podane nieprawdziwej informacji. Najważniejsze jednak, abyśmy potrafili wyjść z takich sytuacji obronną ręką.

Męski ubiór w biznesie

Jak sprawić, by nasz image w świecie biznesu był nienaganny? Przede wszystkim zadbajmy o elegancki ubiór. Jego podstawą jest umiejętność właściwego doboru garderoby i dodatków.

Zrób dobre pierwsze wrażenie

W kontaktach służbowych podobnie jak i w prywatnych ważne jest pierwsze wrażenie. Jak oczarować swoją osobą przyszłego szefa, klientów, konkurencję, kolegów i koleżanki z pracy?

Uścisk dłoni oznaką profesjonalizmu

Jest tylko niewielkim szczegółem w gąszczu różnych biznesowych zachowań, niepozorny i wielokrotnie niedoceniany, ale potrafiący zdziałać prawdziwe cuda. Uścisk dłoni - bo o nim mowa -pomoże Ci zbudować dobre relacje zawodowe.

Obowiązek zapłaty składek na PFRON przedawnia się po 5 latach

Jeśli w firmie zatrudniającej ponad 25 osób niepełnosprawni stanowią mniej niż 6% załogi, to musi ona płacić składki na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Gdy firma nie dopełni tego obowiązku, PFRON może dochodzić przez pięć lat zaległych składek - orzekł w poniedziałek 15 czerwca 2009 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie.

OC za szkody będące następstwem wypadków przy pracy

Prowadzenie działalności gospodarczej związane jest z możliwością wyrządzenia szkód, wynikających z szeroko rozumianej odpowiedzialności cywilnej. Szkody te mogą dotknąć każdej ze stron występujących w obrocie gospodarczym w tym pracowników.

Nagrania poczty głosowej

Jakie informacje powinny znaleźć się w nagraniu poczty głosowej? Czego unikać w takich nagraniach?

Uważaj w korespondencji mailowej

W dobie zupełnej dominacji poczty elektronicznej nad tradycyjną, zastąpieniu listów pisanych ręcznie mailami, musimy zdać sobie sprawę, że zasady grzeczności w korespondencji nie uległy jednak zmianom. Wbrew powszechnym praktykom w mailach także musimy zachowywać wszelką staranność etykiety.

Jak odchodzić z pracy?

Odejście z pracy z klasą jest rzeczą bardzo istotną. Nie każdy wie, jak to zrobić i jak zachować się podczas rozmowy. Niżej prezentujemy żelazne zasady, do których należy się zastosować, aby wszystko przebiegło jak należy.

Obowiązki pracodawcy w zakresie BHP

Prezentujemy Kalendarz obowiązkowych działań pracodawcy w zakresie BHP autorstwa Centralnego Instytutu Ochrony Pracy.

Jakimi zasadami powinien się kierować pracodawca wypłacając wynagrodzenie pracownikowi

Za wykonywaną przez pracownika pracę, pracodawca zobowiązany jest wypłacać pracownikowi wynagrodzenie. Wynagrodzenie jest pieniężnym świadczeniem, wypłacanym okresowo przez pracodawcę, w zamian za wykonaną pracę.

Rozwiązanie umowy przez pracodawcę bez wypowiedzenia

Pracodawca może rozwiązać z pracownikiem umowę o pracę bez zachowania odpowiednich terminów wypowiedzenia. Może tego dokonać tylko w określonych przez prawo przypadkach.  

Każdy pracodawca musi dbać o życie i zdrowie pracowników

Pracodawca niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności ma obowiązek dbać o zdrowie i życie pracownika. Nie może uchylać się od tego zobowiązania, nawet kiedy znajduje się w trudnej sytuacji finansowej. Przede wszystkim musi ustalić ryzyko zawodowe występujące w jego zakładzie pracy. 

REKLAMA