REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Zrób dobre pierwsze wrażenie

Katarzyna Oleksik
Poznając kogoś uściśnij mu zdecydowanie dłoń, dbając o zachowanie z nim kontaktu wzrokowego.
Poznając kogoś uściśnij mu zdecydowanie dłoń, dbając o zachowanie z nim kontaktu wzrokowego.

REKLAMA

REKLAMA

W kontaktach służbowych podobnie jak i w prywatnych ważne jest pierwsze wrażenie. Jak oczarować swoją osobą przyszłego szefa, klientów, konkurencję, kolegów i koleżanki z pracy?

Wystarczy zadać sobie pytanie, na co ja sam zwracam szczególną uwagę, kiedy poznaję nową osobę? Wygląd zewnętrzny, zachowanie, uśmiech, sposób wypowiadania się – wszystko jest ważne!

REKLAMA

Siła uścisku dłoni

REKLAMA

Poznając kogoś uściśnij mu zdecydowanie dłoń, dbając o zachowanie z nim kontaktu wzrokowego. Uważaj jednak aby uchwyt nie był zbyt mocny, ani za długi. Najlepiej będzie pewnym ruchem ręki uścisnąć całą dłoń i puścić ją. Warto także w tym momencie powiedzieć kilka słów typu: „Jak Panu minęła podróż?”, „Czy bez problemów Pan do nas trafił?”, „Jaka pogoda jest w Londynie?”. Takie otwarte zachowanie z naszej strony rozluźni spiętą atmosferę oraz zachęci naszego gościa do rozmowy.

Natomiast jeśli Twój rozmówca jest Ci dobrze znany, możesz dodatkowo ocieplić powitanie, kładąc drugą dłoń na wszystkich złączonych dłoniach. Niedopuszczalne jest jednak takie zachowanie wtedy, kiedy witasz się z kimś po raz pierwszy, ponieważ taki gest może być odczytany jako nadmierna poufałość.

Zobacz: Jak wyrażać krytykę i jak ją przyjmować?

Sposób wypowiadania się

Reprezentując swoją firmę na zewnątrz Twój sposób wypowiadania się staje się wizytówką Twojej firmy. Dlatego ważne jest, abyś w kontaktach biznesowych umiejętnie ważył każde swoje słowo. Usuń ze swojego słownika kolokwializmy, wyrazy modne, elementy slangu i wulgaryzmy. Niezbyt poważnie będziemy traktowani jeśli w swojej wypowiedzi zawrzemy takie słowa jak: czaderski, bombowy, zajebisty, koleś, w porzo. Należy także unikać wyrazów i zwrotów, które w swoim podstawowym znaczeniu nazywają objęte tabu obyczajowym tematy fizjologiczne (trawienne, wydalanie i seks), a także związane z nimi części ciała. Na nic zdadzą się nam wstępy typu: „za przeproszeniem”, „jak się mówi”, „brzydko mówiąc”, o wyrazach nieprzyzwoitych należy w kontaktach oficjalnych zapomnieć.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zadbaj o markowe gadżety

Kiedy wychodzisz na spotkanie poza siedzibę firmy dbaj o to, aby korzystać z akcesoriów wysokiej jakości. Aktówka, pióro, notatnik – wszystko powinno robić wrażenie. Chcesz czy nie ludzie jednak dużą uwagę zwracają na przedmioty, którymi się otaczasz. Na ich podstawie wyciągają wnioski o Twoim stylu i o stylu Twojej firmy. Firma, która oszczędza na wizerunku swoich pracowników, może być odebrana jako przedsiębiorstwo szukające nadmiernych oszczędności wszędzie. Ponadto ubogie wyposażenie jej pracowników może sugerować jej słabą kondycję finansową. Nie zapomnij także przestrzegać etykiety stroju. Warto zapoznać się z zasadami tzw. dresscode’u.

Zobacz: Firmowe kartki świąteczne

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

REKLAMA

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA