REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Zrób dobre pierwsze wrażenie

Katarzyna Oleksik
Poznając kogoś uściśnij mu zdecydowanie dłoń, dbając o zachowanie z nim kontaktu wzrokowego.
Poznając kogoś uściśnij mu zdecydowanie dłoń, dbając o zachowanie z nim kontaktu wzrokowego.

REKLAMA

REKLAMA

W kontaktach służbowych podobnie jak i w prywatnych ważne jest pierwsze wrażenie. Jak oczarować swoją osobą przyszłego szefa, klientów, konkurencję, kolegów i koleżanki z pracy?

Wystarczy zadać sobie pytanie, na co ja sam zwracam szczególną uwagę, kiedy poznaję nową osobę? Wygląd zewnętrzny, zachowanie, uśmiech, sposób wypowiadania się – wszystko jest ważne!

REKLAMA

Siła uścisku dłoni

REKLAMA

Poznając kogoś uściśnij mu zdecydowanie dłoń, dbając o zachowanie z nim kontaktu wzrokowego. Uważaj jednak aby uchwyt nie był zbyt mocny, ani za długi. Najlepiej będzie pewnym ruchem ręki uścisnąć całą dłoń i puścić ją. Warto także w tym momencie powiedzieć kilka słów typu: „Jak Panu minęła podróż?”, „Czy bez problemów Pan do nas trafił?”, „Jaka pogoda jest w Londynie?”. Takie otwarte zachowanie z naszej strony rozluźni spiętą atmosferę oraz zachęci naszego gościa do rozmowy.

Natomiast jeśli Twój rozmówca jest Ci dobrze znany, możesz dodatkowo ocieplić powitanie, kładąc drugą dłoń na wszystkich złączonych dłoniach. Niedopuszczalne jest jednak takie zachowanie wtedy, kiedy witasz się z kimś po raz pierwszy, ponieważ taki gest może być odczytany jako nadmierna poufałość.

Zobacz: Jak wyrażać krytykę i jak ją przyjmować?

Sposób wypowiadania się

Reprezentując swoją firmę na zewnątrz Twój sposób wypowiadania się staje się wizytówką Twojej firmy. Dlatego ważne jest, abyś w kontaktach biznesowych umiejętnie ważył każde swoje słowo. Usuń ze swojego słownika kolokwializmy, wyrazy modne, elementy slangu i wulgaryzmy. Niezbyt poważnie będziemy traktowani jeśli w swojej wypowiedzi zawrzemy takie słowa jak: czaderski, bombowy, zajebisty, koleś, w porzo. Należy także unikać wyrazów i zwrotów, które w swoim podstawowym znaczeniu nazywają objęte tabu obyczajowym tematy fizjologiczne (trawienne, wydalanie i seks), a także związane z nimi części ciała. Na nic zdadzą się nam wstępy typu: „za przeproszeniem”, „jak się mówi”, „brzydko mówiąc”, o wyrazach nieprzyzwoitych należy w kontaktach oficjalnych zapomnieć.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zadbaj o markowe gadżety

Kiedy wychodzisz na spotkanie poza siedzibę firmy dbaj o to, aby korzystać z akcesoriów wysokiej jakości. Aktówka, pióro, notatnik – wszystko powinno robić wrażenie. Chcesz czy nie ludzie jednak dużą uwagę zwracają na przedmioty, którymi się otaczasz. Na ich podstawie wyciągają wnioski o Twoim stylu i o stylu Twojej firmy. Firma, która oszczędza na wizerunku swoich pracowników, może być odebrana jako przedsiębiorstwo szukające nadmiernych oszczędności wszędzie. Ponadto ubogie wyposażenie jej pracowników może sugerować jej słabą kondycję finansową. Nie zapomnij także przestrzegać etykiety stroju. Warto zapoznać się z zasadami tzw. dresscode’u.

Zobacz: Firmowe kartki świąteczne

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA