REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Niech czas będzie Twoim sprzymierzeńcem

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Katarzyna Oleksik
Jeśli wiesz, że spóźnisz się do pracy zadzwoń do firmy i uprzedź o tym kolegów i szefa.
Jeśli wiesz, że spóźnisz się do pracy zadzwoń do firmy i uprzedź o tym kolegów i szefa.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W świecie biznesu czas to pieniądz, dlatego nic dziwnego, że umiejętność zarządzania czasem jest jednym z kluczowych założeń biznesowego savoir vivre’u.

Nikt nie chce, aby ktoś marynował jego czas, podobnie jak my sami denerwujemy się gdy inni marynują nasze cenne chwile. Pracodawca nie lubi, jak jego pracownicy poświęcają czas w pracy na zajęcia nie związane z obowiązkami służbowymi, kiedy spóźniają się do pracy i na spotkania lub gdy nie potrafią wykonać zadania w wyznaczonym terminie.

REKLAMA

Pomijam tu oczywiście sytuacje wyjątkowe, kiedy spóźnienie wynika z przyczyn niezależnych: awaria samochodu, korek spowodowany wypadkiem, spóźnienie pociągu. Niewybaczalnym błędem jest jednak gdy takie sytuacje zdarzają się notorycznie.

Naucz się uprzedzać o spóźnieniach

REKLAMA

Jeśli wiesz, że spóźnisz się do pracy zadzwoń do firmy i uprzedź o tym kolegów i szefa. Koledzy na pewno będą zaniepokojeni tym, co się z Tobą dzieje. Ponadto jeśli w tym czasie zadzwoni do Ciebie klient nie będą potrafili mu udzielić informacji na Twój temat.

Podobnie postępuj w momencie kiedy wiesz, że nie wyrobisz się na czas ze zleconym zadaniem. Odpowiednio wcześniej poinformuj o tym swojego przełożonego, wyjaśnij z jakiego powodu wynika opóźnienie oraz zaproponuj rozsądny, nowy termin. Tym razem jednak musisz zrobić wszystko, aby dochować terminu.

Zobacz: Telepraca – wizerunek pracownika

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Praktyczne wskazówki

Jak nauczyć się kontrolować swój czas i dotrzymywać terminów? Oto kilka praktycznych rad, które pomogą Ci to osiągnąć:

  • Jeśli korzystasz z tradycyjnego notatnika, pamiętaj, aby wszystko zapisywać w jednym miejscu. Nie używaj kilku notatników, np. w pracy jednego, a w domu drugiego, ponieważ możesz przeoczyć niektóre sprawy. Najlepiej jakbyś zaczął korzystać z kalendarzy elektronicznych w swoim komputerze lub telefonie komórkowym. Urządzenie to będzie Ci w odpowiednim momencie przypomniało o zbliżającym się terminie wykonania pilnego zadania i powiadamiało o kolejnym;
  • Każdy dzień pracy zacznij od sporządzenia szczegółowego planu działania. Oszacuj na początku czas, jaki będziesz potrzebował na wykonanie określonych zadań. Trzymaj się go bezwzględnie;
  • Jeśli wiesz, że nie zdążysz czegoś zrobić na dany termin, nie obiecuj, że to zrobisz. Przecież doba nagle nie rozszerzy się o kolejne godziny, a Ty tylko możesz zacząć być postrzegany jako osoba niesłowna i ignorująca polecenia służbowe;
  • Umiejętnie oszacuj, które z wyznaczonych Ci zadań są absolutnym priorytetem, zacznij od nich, a dopiero jak je skończysz, pomyśl o kolejnych;
  • Jeśli masz coś pilnego do wykonania, postaraj się, aby nikt Ci nie przeszkadzał. Skorzystaj w tym czasie z poczty głosowej, aby nie tracić czasu na odbieranie telefonów. Po skończonej pracy natychmiast oddzwoń do wszystkich jak najszybciej;
  • Dbaj o porządek na swoim biurku, nie zapisuj ważnych wiadomości na małych karteczkach przyklejanych wokół komputera. Te najbardziej pilne sprawy mogą Ci się wtedy pomieszczać z już nieaktualnymi;
  • Pamiętaj, że miejsce pracy to nie jest najlepsze miejsce na długie, luźne pogawędki z koleżankami czy kolegami z pracy, ani na prywatne rozmowy przez telefon czy załatwianie prywatnych spraw.

Zobacz: CV – pierwsze wrażenie jest najważniejsze

Kierując się tymi zasadami nie tylko zdążysz ze wszystkim na czas, ale także zbudujesz swój dobry wizerunek w firmie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W świadomej podróży po spokój

Rozmowa z Olą Krzemińską, twórczynią i CEO agencji Power, promotorką aktywnego stylu życia, o mądrym zarządzaniu energią w życiu i biznesie, zmianach w kulturze pracy oraz trendach w organizacji wydarzeń i wyjazdów firmowych.

Upały w pracy – od 2027 roku nowe przepisy. Co musisz wiedzieć już dziś?

Rząd zapowiada zmiany w przepisach BHP. Od 1 stycznia 2027 r. pracodawcy będą musieli przestrzegać nowych zasad dotyczących pracy w wysokich temperaturach. Zanim jednak wejdą one w życie, już teraz warto znać swoje prawa.

Fiskus na tropie! Jak działa kontrola? [Gość Infor.pl]

Podatnik pod lupą fiskusa – co warto wiedzieć o kontrolach skarbowych w Polsce Kontrola skarbowa – hasło, które budzi dreszcze u większości przedsiębiorców. Choć nikt nie chce być sprawdzany przez fiskusa, w praktyce takie sytuacje są coraz częstsze i nierzadko trudne do uniknięcia.

Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

REKLAMA

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

REKLAMA