REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Niech czas będzie Twoim sprzymierzeńcem

Katarzyna Oleksik
Jeśli wiesz, że spóźnisz się do pracy zadzwoń do firmy i uprzedź o tym kolegów i szefa.
Jeśli wiesz, że spóźnisz się do pracy zadzwoń do firmy i uprzedź o tym kolegów i szefa.
/
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W świecie biznesu czas to pieniądz, dlatego nic dziwnego, że umiejętność zarządzania czasem jest jednym z kluczowych założeń biznesowego savoir vivre’u.

Nikt nie chce, aby ktoś marynował jego czas, podobnie jak my sami denerwujemy się gdy inni marynują nasze cenne chwile. Pracodawca nie lubi, jak jego pracownicy poświęcają czas w pracy na zajęcia nie związane z obowiązkami służbowymi, kiedy spóźniają się do pracy i na spotkania lub gdy nie potrafią wykonać zadania w wyznaczonym terminie.

REKLAMA

Pomijam tu oczywiście sytuacje wyjątkowe, kiedy spóźnienie wynika z przyczyn niezależnych: awaria samochodu, korek spowodowany wypadkiem, spóźnienie pociągu. Niewybaczalnym błędem jest jednak gdy takie sytuacje zdarzają się notorycznie.

Naucz się uprzedzać o spóźnieniach

REKLAMA

Jeśli wiesz, że spóźnisz się do pracy zadzwoń do firmy i uprzedź o tym kolegów i szefa. Koledzy na pewno będą zaniepokojeni tym, co się z Tobą dzieje. Ponadto jeśli w tym czasie zadzwoni do Ciebie klient nie będą potrafili mu udzielić informacji na Twój temat.

Podobnie postępuj w momencie kiedy wiesz, że nie wyrobisz się na czas ze zleconym zadaniem. Odpowiednio wcześniej poinformuj o tym swojego przełożonego, wyjaśnij z jakiego powodu wynika opóźnienie oraz zaproponuj rozsądny, nowy termin. Tym razem jednak musisz zrobić wszystko, aby dochować terminu.

Zobacz: Telepraca – wizerunek pracownika

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Praktyczne wskazówki

Jak nauczyć się kontrolować swój czas i dotrzymywać terminów? Oto kilka praktycznych rad, które pomogą Ci to osiągnąć:

  • Jeśli korzystasz z tradycyjnego notatnika, pamiętaj, aby wszystko zapisywać w jednym miejscu. Nie używaj kilku notatników, np. w pracy jednego, a w domu drugiego, ponieważ możesz przeoczyć niektóre sprawy. Najlepiej jakbyś zaczął korzystać z kalendarzy elektronicznych w swoim komputerze lub telefonie komórkowym. Urządzenie to będzie Ci w odpowiednim momencie przypomniało o zbliżającym się terminie wykonania pilnego zadania i powiadamiało o kolejnym;
  • Każdy dzień pracy zacznij od sporządzenia szczegółowego planu działania. Oszacuj na początku czas, jaki będziesz potrzebował na wykonanie określonych zadań. Trzymaj się go bezwzględnie;
  • Jeśli wiesz, że nie zdążysz czegoś zrobić na dany termin, nie obiecuj, że to zrobisz. Przecież doba nagle nie rozszerzy się o kolejne godziny, a Ty tylko możesz zacząć być postrzegany jako osoba niesłowna i ignorująca polecenia służbowe;
  • Umiejętnie oszacuj, które z wyznaczonych Ci zadań są absolutnym priorytetem, zacznij od nich, a dopiero jak je skończysz, pomyśl o kolejnych;
  • Jeśli masz coś pilnego do wykonania, postaraj się, aby nikt Ci nie przeszkadzał. Skorzystaj w tym czasie z poczty głosowej, aby nie tracić czasu na odbieranie telefonów. Po skończonej pracy natychmiast oddzwoń do wszystkich jak najszybciej;
  • Dbaj o porządek na swoim biurku, nie zapisuj ważnych wiadomości na małych karteczkach przyklejanych wokół komputera. Te najbardziej pilne sprawy mogą Ci się wtedy pomieszczać z już nieaktualnymi;
  • Pamiętaj, że miejsce pracy to nie jest najlepsze miejsce na długie, luźne pogawędki z koleżankami czy kolegami z pracy, ani na prywatne rozmowy przez telefon czy załatwianie prywatnych spraw.

Zobacz: CV – pierwsze wrażenie jest najważniejsze

Kierując się tymi zasadami nie tylko zdążysz ze wszystkim na czas, ale także zbudujesz swój dobry wizerunek w firmie.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA