REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Niech czas będzie Twoim sprzymierzeńcem

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Katarzyna Oleksik
Jeśli wiesz, że spóźnisz się do pracy zadzwoń do firmy i uprzedź o tym kolegów i szefa.
Jeśli wiesz, że spóźnisz się do pracy zadzwoń do firmy i uprzedź o tym kolegów i szefa.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W świecie biznesu czas to pieniądz, dlatego nic dziwnego, że umiejętność zarządzania czasem jest jednym z kluczowych założeń biznesowego savoir vivre’u.

Nikt nie chce, aby ktoś marynował jego czas, podobnie jak my sami denerwujemy się gdy inni marynują nasze cenne chwile. Pracodawca nie lubi, jak jego pracownicy poświęcają czas w pracy na zajęcia nie związane z obowiązkami służbowymi, kiedy spóźniają się do pracy i na spotkania lub gdy nie potrafią wykonać zadania w wyznaczonym terminie.

REKLAMA

Pomijam tu oczywiście sytuacje wyjątkowe, kiedy spóźnienie wynika z przyczyn niezależnych: awaria samochodu, korek spowodowany wypadkiem, spóźnienie pociągu. Niewybaczalnym błędem jest jednak gdy takie sytuacje zdarzają się notorycznie.

Naucz się uprzedzać o spóźnieniach

REKLAMA

Jeśli wiesz, że spóźnisz się do pracy zadzwoń do firmy i uprzedź o tym kolegów i szefa. Koledzy na pewno będą zaniepokojeni tym, co się z Tobą dzieje. Ponadto jeśli w tym czasie zadzwoni do Ciebie klient nie będą potrafili mu udzielić informacji na Twój temat.

Podobnie postępuj w momencie kiedy wiesz, że nie wyrobisz się na czas ze zleconym zadaniem. Odpowiednio wcześniej poinformuj o tym swojego przełożonego, wyjaśnij z jakiego powodu wynika opóźnienie oraz zaproponuj rozsądny, nowy termin. Tym razem jednak musisz zrobić wszystko, aby dochować terminu.

Zobacz: Telepraca – wizerunek pracownika

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Praktyczne wskazówki

Jak nauczyć się kontrolować swój czas i dotrzymywać terminów? Oto kilka praktycznych rad, które pomogą Ci to osiągnąć:

  • Jeśli korzystasz z tradycyjnego notatnika, pamiętaj, aby wszystko zapisywać w jednym miejscu. Nie używaj kilku notatników, np. w pracy jednego, a w domu drugiego, ponieważ możesz przeoczyć niektóre sprawy. Najlepiej jakbyś zaczął korzystać z kalendarzy elektronicznych w swoim komputerze lub telefonie komórkowym. Urządzenie to będzie Ci w odpowiednim momencie przypomniało o zbliżającym się terminie wykonania pilnego zadania i powiadamiało o kolejnym;
  • Każdy dzień pracy zacznij od sporządzenia szczegółowego planu działania. Oszacuj na początku czas, jaki będziesz potrzebował na wykonanie określonych zadań. Trzymaj się go bezwzględnie;
  • Jeśli wiesz, że nie zdążysz czegoś zrobić na dany termin, nie obiecuj, że to zrobisz. Przecież doba nagle nie rozszerzy się o kolejne godziny, a Ty tylko możesz zacząć być postrzegany jako osoba niesłowna i ignorująca polecenia służbowe;
  • Umiejętnie oszacuj, które z wyznaczonych Ci zadań są absolutnym priorytetem, zacznij od nich, a dopiero jak je skończysz, pomyśl o kolejnych;
  • Jeśli masz coś pilnego do wykonania, postaraj się, aby nikt Ci nie przeszkadzał. Skorzystaj w tym czasie z poczty głosowej, aby nie tracić czasu na odbieranie telefonów. Po skończonej pracy natychmiast oddzwoń do wszystkich jak najszybciej;
  • Dbaj o porządek na swoim biurku, nie zapisuj ważnych wiadomości na małych karteczkach przyklejanych wokół komputera. Te najbardziej pilne sprawy mogą Ci się wtedy pomieszczać z już nieaktualnymi;
  • Pamiętaj, że miejsce pracy to nie jest najlepsze miejsce na długie, luźne pogawędki z koleżankami czy kolegami z pracy, ani na prywatne rozmowy przez telefon czy załatwianie prywatnych spraw.

Zobacz: CV – pierwsze wrażenie jest najważniejsze

Kierując się tymi zasadami nie tylko zdążysz ze wszystkim na czas, ale także zbudujesz swój dobry wizerunek w firmie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA