REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach?

Subskrybuj nas na Youtube
W sytuacji kiedy zapomniałeś o jakimś ważnym szczególe, albo podałeś nieprawdziwą informację, możesz również obrócić to na Twoją korzyść.
W sytuacji kiedy zapomniałeś o jakimś ważnym szczególe, albo podałeś nieprawdziwą informację, możesz również obrócić to na Twoją korzyść.

REKLAMA

REKLAMA

Każdemu z nas zdarzyła się biznesowa gafa – przekręcenie nazwiska lub nazwy firmy, wyciągnięcie ręki do naszego przełożonego nie czekając na jego inicjatywę, czy podane nieprawdziwej informacji. Najważniejsze jednak, abyśmy potrafili wyjść z takich sytuacji obronną ręką.

Dziękuję zamiast przepraszam

Kiedy ktoś Cię krytykuje nie reaguj automatycznym „przepraszam”, lepiej jak podziękujesz tej osobie za zauważenie Twojej pomyłki. Taka reakcja pozwoli Ci pozostać na tym samym poziomie komunikacyjnym co Twój rozmówca, słowo „przepraszam” od razu sklasyfikowało by Cię niżej od niego. Jednocześnie słowo „dziękuję” zabrzmi bardziej profesjonalnie i podkreśli dobre intencje osoby, która zwróciła Ci uwagę.

REKLAMA

REKLAMA

Przyznaj się do błędu

Jeśli popełnisz pomyłkę przyznaj się do niej. Nie tłumacz się jednak zbyt długo i służalczo, ale przekaż krótkie, konkretne wytłumaczenie i przejdź do kolejnego punktu spotkania. Za chwilę nikt już nie będzie pamiętał o Twoim błędzie.

W sytuacji kiedy zapomniałeś o jakimś ważnym szczególe, albo podałeś nieprawdziwą informację, możesz również obrócić to na Twoją korzyść. Podejdź do tego na spokojnie - możesz przecież powiedzieć: „Na koniec specjalnie pozostawiłem jeden ważny szczegół…” lub „Czy ktoś zna najnowsze dane na ten temat?”. Możesz też skierować uwagę na osobę, która zauważyła Twoją pomyłkę i powiedzieć „Niezwykle miło poznać osobę, od której można się wiele nauczyć”. Nawet z najgorszą pomyłkę możesz obrócić na swoją korzyść, musisz tylko podejść do niej spokojnie i z refleksem.

Zobacz: Sztuka przyjmowania krytyki

REKLAMA

Kiedy zapomnisz nazwiska

Pomyłki z nazwiskami bywają najbardziej krępującymi gafami biznesowymi, ponieważ dotyczą bezpośrednio konkretnej osoby. Jednak i z takich opresji możemy wyjść obronną ręką. Pamiętaj, że jeśli znajdziesz się w sytuacji, gdy ktoś wita się z Tobą serdecznie podając Twoje imię i nazwisko i wspominając Wasze ostatnie spotkanie, a Ty nie kojarzysz osoby, nie daj tego po sobie poznać. W żadnym wypadku nie możesz zapytać: „Z kim mam przyjemność” czy „A kim pan jest”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najlepiej udawać, że pamiętamy to spotkanie i reagować równie entuzjastycznie jak nasz rozmówca. Aby sobie pomóc, zadaj nieznajomemu jakieś uniwersalne pytanie w stylu: „Co Pan robił od czasu naszego poprzedniego spotkania?”. W odpowiedzi na pewno usłyszysz jakieś detale: nazwę firmy, imiona i nazwiska innych pracowników, które pozwolą Ci odświeżyć pamięć. Jeśli w dalszym ciągu jednak nie skojarzysz swojego rozmówcy, gdy tylko nadarzy się stosowna okazja, zapytaj o niego swoich kolegów. Koniecznie zapisz zdobyte informacje w swoim notatniku, aby na przyszłość uniknąć takich niezręcznych sytuacji.

Zobacz: Zajmowanie miejsc w pomieszczeniach

Z kolei jeśli chcesz nawiązać rozmowę z osobą, którą kojarzysz z funkcji i firmy, ale nie pamiętasz jej imienia i nazwiska, możesz chwycić się łatwego sposobu. Podejdź do tej osoby, wyciągnij do niej dłoń i przedstaw się. Większość osób w takiej sytuacji automatycznie przedstawi się i również wyciągnie dłoń. Tym sposobem unikniesz niezręcznej sytuacji, gdyby osoba ta podeszła do Ciebie pierwsza. Szybkość w tej sytuacji popłaca.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Brak aktualizacji tej informacji w rejestrze oznacza poważne straty - utrata ulg, zwroty dotacji, jeżeli nie dopełnisz tego obowiązku w terminie

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje już zmiana, która dotyka każdego przedsiębiorcy w Polsce. Nowa edycja Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) to nie tylko zwykła aktualizacja – to rewolucja w sposobie opisywania polskiego biznesu. Czy wiesz, że wybór niewłaściwego kodu może zamknąć Ci drogę do dotacji lub ulgi podatkowej?

Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

REKLAMA

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

REKLAMA

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

REKLAMA