REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach?

Subskrybuj nas na Youtube
W sytuacji kiedy zapomniałeś o jakimś ważnym szczególe, albo podałeś nieprawdziwą informację, możesz również obrócić to na Twoją korzyść.
W sytuacji kiedy zapomniałeś o jakimś ważnym szczególe, albo podałeś nieprawdziwą informację, możesz również obrócić to na Twoją korzyść.

REKLAMA

REKLAMA

Każdemu z nas zdarzyła się biznesowa gafa – przekręcenie nazwiska lub nazwy firmy, wyciągnięcie ręki do naszego przełożonego nie czekając na jego inicjatywę, czy podane nieprawdziwej informacji. Najważniejsze jednak, abyśmy potrafili wyjść z takich sytuacji obronną ręką.

Dziękuję zamiast przepraszam

Kiedy ktoś Cię krytykuje nie reaguj automatycznym „przepraszam”, lepiej jak podziękujesz tej osobie za zauważenie Twojej pomyłki. Taka reakcja pozwoli Ci pozostać na tym samym poziomie komunikacyjnym co Twój rozmówca, słowo „przepraszam” od razu sklasyfikowało by Cię niżej od niego. Jednocześnie słowo „dziękuję” zabrzmi bardziej profesjonalnie i podkreśli dobre intencje osoby, która zwróciła Ci uwagę.

REKLAMA

Przyznaj się do błędu

REKLAMA

Jeśli popełnisz pomyłkę przyznaj się do niej. Nie tłumacz się jednak zbyt długo i służalczo, ale przekaż krótkie, konkretne wytłumaczenie i przejdź do kolejnego punktu spotkania. Za chwilę nikt już nie będzie pamiętał o Twoim błędzie.

W sytuacji kiedy zapomniałeś o jakimś ważnym szczególe, albo podałeś nieprawdziwą informację, możesz również obrócić to na Twoją korzyść. Podejdź do tego na spokojnie - możesz przecież powiedzieć: „Na koniec specjalnie pozostawiłem jeden ważny szczegół…” lub „Czy ktoś zna najnowsze dane na ten temat?”. Możesz też skierować uwagę na osobę, która zauważyła Twoją pomyłkę i powiedzieć „Niezwykle miło poznać osobę, od której można się wiele nauczyć”. Nawet z najgorszą pomyłkę możesz obrócić na swoją korzyść, musisz tylko podejść do niej spokojnie i z refleksem.

Zobacz: Sztuka przyjmowania krytyki

Kiedy zapomnisz nazwiska

REKLAMA

Pomyłki z nazwiskami bywają najbardziej krępującymi gafami biznesowymi, ponieważ dotyczą bezpośrednio konkretnej osoby. Jednak i z takich opresji możemy wyjść obronną ręką. Pamiętaj, że jeśli znajdziesz się w sytuacji, gdy ktoś wita się z Tobą serdecznie podając Twoje imię i nazwisko i wspominając Wasze ostatnie spotkanie, a Ty nie kojarzysz osoby, nie daj tego po sobie poznać. W żadnym wypadku nie możesz zapytać: „Z kim mam przyjemność” czy „A kim pan jest”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najlepiej udawać, że pamiętamy to spotkanie i reagować równie entuzjastycznie jak nasz rozmówca. Aby sobie pomóc, zadaj nieznajomemu jakieś uniwersalne pytanie w stylu: „Co Pan robił od czasu naszego poprzedniego spotkania?”. W odpowiedzi na pewno usłyszysz jakieś detale: nazwę firmy, imiona i nazwiska innych pracowników, które pozwolą Ci odświeżyć pamięć. Jeśli w dalszym ciągu jednak nie skojarzysz swojego rozmówcy, gdy tylko nadarzy się stosowna okazja, zapytaj o niego swoich kolegów. Koniecznie zapisz zdobyte informacje w swoim notatniku, aby na przyszłość uniknąć takich niezręcznych sytuacji.

Zobacz: Zajmowanie miejsc w pomieszczeniach

Z kolei jeśli chcesz nawiązać rozmowę z osobą, którą kojarzysz z funkcji i firmy, ale nie pamiętasz jej imienia i nazwiska, możesz chwycić się łatwego sposobu. Podejdź do tej osoby, wyciągnij do niej dłoń i przedstaw się. Większość osób w takiej sytuacji automatycznie przedstawi się i również wyciągnie dłoń. Tym sposobem unikniesz niezręcznej sytuacji, gdyby osoba ta podeszła do Ciebie pierwsza. Szybkość w tej sytuacji popłaca.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

REKLAMA

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

REKLAMA

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA