REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach?

Subskrybuj nas na Youtube
W sytuacji kiedy zapomniałeś o jakimś ważnym szczególe, albo podałeś nieprawdziwą informację, możesz również obrócić to na Twoją korzyść.
W sytuacji kiedy zapomniałeś o jakimś ważnym szczególe, albo podałeś nieprawdziwą informację, możesz również obrócić to na Twoją korzyść.

REKLAMA

REKLAMA

Każdemu z nas zdarzyła się biznesowa gafa – przekręcenie nazwiska lub nazwy firmy, wyciągnięcie ręki do naszego przełożonego nie czekając na jego inicjatywę, czy podane nieprawdziwej informacji. Najważniejsze jednak, abyśmy potrafili wyjść z takich sytuacji obronną ręką.

Dziękuję zamiast przepraszam

Kiedy ktoś Cię krytykuje nie reaguj automatycznym „przepraszam”, lepiej jak podziękujesz tej osobie za zauważenie Twojej pomyłki. Taka reakcja pozwoli Ci pozostać na tym samym poziomie komunikacyjnym co Twój rozmówca, słowo „przepraszam” od razu sklasyfikowało by Cię niżej od niego. Jednocześnie słowo „dziękuję” zabrzmi bardziej profesjonalnie i podkreśli dobre intencje osoby, która zwróciła Ci uwagę.

REKLAMA

Przyznaj się do błędu

REKLAMA

Jeśli popełnisz pomyłkę przyznaj się do niej. Nie tłumacz się jednak zbyt długo i służalczo, ale przekaż krótkie, konkretne wytłumaczenie i przejdź do kolejnego punktu spotkania. Za chwilę nikt już nie będzie pamiętał o Twoim błędzie.

W sytuacji kiedy zapomniałeś o jakimś ważnym szczególe, albo podałeś nieprawdziwą informację, możesz również obrócić to na Twoją korzyść. Podejdź do tego na spokojnie - możesz przecież powiedzieć: „Na koniec specjalnie pozostawiłem jeden ważny szczegół…” lub „Czy ktoś zna najnowsze dane na ten temat?”. Możesz też skierować uwagę na osobę, która zauważyła Twoją pomyłkę i powiedzieć „Niezwykle miło poznać osobę, od której można się wiele nauczyć”. Nawet z najgorszą pomyłkę możesz obrócić na swoją korzyść, musisz tylko podejść do niej spokojnie i z refleksem.

Zobacz: Sztuka przyjmowania krytyki

Kiedy zapomnisz nazwiska

REKLAMA

Pomyłki z nazwiskami bywają najbardziej krępującymi gafami biznesowymi, ponieważ dotyczą bezpośrednio konkretnej osoby. Jednak i z takich opresji możemy wyjść obronną ręką. Pamiętaj, że jeśli znajdziesz się w sytuacji, gdy ktoś wita się z Tobą serdecznie podając Twoje imię i nazwisko i wspominając Wasze ostatnie spotkanie, a Ty nie kojarzysz osoby, nie daj tego po sobie poznać. W żadnym wypadku nie możesz zapytać: „Z kim mam przyjemność” czy „A kim pan jest”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najlepiej udawać, że pamiętamy to spotkanie i reagować równie entuzjastycznie jak nasz rozmówca. Aby sobie pomóc, zadaj nieznajomemu jakieś uniwersalne pytanie w stylu: „Co Pan robił od czasu naszego poprzedniego spotkania?”. W odpowiedzi na pewno usłyszysz jakieś detale: nazwę firmy, imiona i nazwiska innych pracowników, które pozwolą Ci odświeżyć pamięć. Jeśli w dalszym ciągu jednak nie skojarzysz swojego rozmówcy, gdy tylko nadarzy się stosowna okazja, zapytaj o niego swoich kolegów. Koniecznie zapisz zdobyte informacje w swoim notatniku, aby na przyszłość uniknąć takich niezręcznych sytuacji.

Zobacz: Zajmowanie miejsc w pomieszczeniach

Z kolei jeśli chcesz nawiązać rozmowę z osobą, którą kojarzysz z funkcji i firmy, ale nie pamiętasz jej imienia i nazwiska, możesz chwycić się łatwego sposobu. Podejdź do tej osoby, wyciągnij do niej dłoń i przedstaw się. Większość osób w takiej sytuacji automatycznie przedstawi się i również wyciągnie dłoń. Tym sposobem unikniesz niezręcznej sytuacji, gdyby osoba ta podeszła do Ciebie pierwsza. Szybkość w tej sytuacji popłaca.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

Branża budowlana: mimo działań prewencyjnych liczba wypadków przy pracy nie chce spadać

Brokerzy ubezpieczeniowi alarmują> Firmy budowlane nieraz bagatelizują skalę oraz prawdopodobieństwo wypadków i zawierają ubezpieczenia OC działalności z niskimi sumami gwarancyjnymi i limitami. Tymczasem rośnie liczba wypadków ze skutkiem śmiertelnym.

Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

REKLAMA

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

REKLAMA

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

REKLAMA