REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach?

Subskrybuj nas na Youtube
W sytuacji kiedy zapomniałeś o jakimś ważnym szczególe, albo podałeś nieprawdziwą informację, możesz również obrócić to na Twoją korzyść.
W sytuacji kiedy zapomniałeś o jakimś ważnym szczególe, albo podałeś nieprawdziwą informację, możesz również obrócić to na Twoją korzyść.

REKLAMA

REKLAMA

Każdemu z nas zdarzyła się biznesowa gafa – przekręcenie nazwiska lub nazwy firmy, wyciągnięcie ręki do naszego przełożonego nie czekając na jego inicjatywę, czy podane nieprawdziwej informacji. Najważniejsze jednak, abyśmy potrafili wyjść z takich sytuacji obronną ręką.

Dziękuję zamiast przepraszam

Kiedy ktoś Cię krytykuje nie reaguj automatycznym „przepraszam”, lepiej jak podziękujesz tej osobie za zauważenie Twojej pomyłki. Taka reakcja pozwoli Ci pozostać na tym samym poziomie komunikacyjnym co Twój rozmówca, słowo „przepraszam” od razu sklasyfikowało by Cię niżej od niego. Jednocześnie słowo „dziękuję” zabrzmi bardziej profesjonalnie i podkreśli dobre intencje osoby, która zwróciła Ci uwagę.

REKLAMA

Przyznaj się do błędu

REKLAMA

Jeśli popełnisz pomyłkę przyznaj się do niej. Nie tłumacz się jednak zbyt długo i służalczo, ale przekaż krótkie, konkretne wytłumaczenie i przejdź do kolejnego punktu spotkania. Za chwilę nikt już nie będzie pamiętał o Twoim błędzie.

W sytuacji kiedy zapomniałeś o jakimś ważnym szczególe, albo podałeś nieprawdziwą informację, możesz również obrócić to na Twoją korzyść. Podejdź do tego na spokojnie - możesz przecież powiedzieć: „Na koniec specjalnie pozostawiłem jeden ważny szczegół…” lub „Czy ktoś zna najnowsze dane na ten temat?”. Możesz też skierować uwagę na osobę, która zauważyła Twoją pomyłkę i powiedzieć „Niezwykle miło poznać osobę, od której można się wiele nauczyć”. Nawet z najgorszą pomyłkę możesz obrócić na swoją korzyść, musisz tylko podejść do niej spokojnie i z refleksem.

Zobacz: Sztuka przyjmowania krytyki

Kiedy zapomnisz nazwiska

REKLAMA

Pomyłki z nazwiskami bywają najbardziej krępującymi gafami biznesowymi, ponieważ dotyczą bezpośrednio konkretnej osoby. Jednak i z takich opresji możemy wyjść obronną ręką. Pamiętaj, że jeśli znajdziesz się w sytuacji, gdy ktoś wita się z Tobą serdecznie podając Twoje imię i nazwisko i wspominając Wasze ostatnie spotkanie, a Ty nie kojarzysz osoby, nie daj tego po sobie poznać. W żadnym wypadku nie możesz zapytać: „Z kim mam przyjemność” czy „A kim pan jest”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najlepiej udawać, że pamiętamy to spotkanie i reagować równie entuzjastycznie jak nasz rozmówca. Aby sobie pomóc, zadaj nieznajomemu jakieś uniwersalne pytanie w stylu: „Co Pan robił od czasu naszego poprzedniego spotkania?”. W odpowiedzi na pewno usłyszysz jakieś detale: nazwę firmy, imiona i nazwiska innych pracowników, które pozwolą Ci odświeżyć pamięć. Jeśli w dalszym ciągu jednak nie skojarzysz swojego rozmówcy, gdy tylko nadarzy się stosowna okazja, zapytaj o niego swoich kolegów. Koniecznie zapisz zdobyte informacje w swoim notatniku, aby na przyszłość uniknąć takich niezręcznych sytuacji.

Zobacz: Zajmowanie miejsc w pomieszczeniach

Z kolei jeśli chcesz nawiązać rozmowę z osobą, którą kojarzysz z funkcji i firmy, ale nie pamiętasz jej imienia i nazwiska, możesz chwycić się łatwego sposobu. Podejdź do tej osoby, wyciągnij do niej dłoń i przedstaw się. Większość osób w takiej sytuacji automatycznie przedstawi się i również wyciągnie dłoń. Tym sposobem unikniesz niezręcznej sytuacji, gdyby osoba ta podeszła do Ciebie pierwsza. Szybkość w tej sytuacji popłaca.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

REKLAMA

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA