REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Alkohol na przyjęciach firmowych

Magdalena Pytkowska
Jeśli jest się gospodarzem, to powinno się napełnić kieliszki swoim gościom do dwóch trzecich wysokości kieliszka;
Jeśli jest się gospodarzem, to powinno się napełnić kieliszki swoim gościom do dwóch trzecich wysokości kieliszka;
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Uczestnictwo w spotkaniach i przyjęciach firmowych należy do obowiązków pracownika. Nie ulega wątpliwości, że głównym „gościem” na tego rodzaju przyjęciach jest alkohol, pozostaje tylko pytanie, jak właściwie należy się z nim obchodzić, by nie spalić się w oczach kolegów i pracodawcy?

Spożywanie trunków nastręcza zawsze wiele wątpliwości. Spotkania firmowe są areną dla różnego rodzaju gaf i pomyłek w tym zakresie. Jest jednak kilka zasad, które bezzwłocznie powinien zapamiętać każdy pracownik, który właśnie wybiera się na przyjęcie dla pracowników.

REKLAMA

Należy więc przede wszystkim pamiętać o tym, że:

1. Bezwzględnie powinno się pozostać trzeźwym, gdyż z pewnością alkohol nie sprzyja interesom; żaden profesjonalny biznesmen nie pozwoli sobie na ‘utratę świadomości’ w obecności klienta czy też kolegów z pracy, gdyż konsekwencje takiego postępowania mogą bardzo szybko się na nim zemścić;

2. Dobrze jest, jeszcze przed rozpoczęciem spotkania, wyznaczyć sobie limit w piciu alkoholu; oczywiście zasad ta ma tylko sens wówczas, gdy ktoś szczerze chce przestrzegać narzuconego sobie rygoru i faktycznie opuścić przyjęcie o własnych siłach;

3. Rozmowa kwalifikacyjna nie jest odpowiednim momentem na picie alkoholu; nawet jeśli przyszły pracodawca zamawia alkohol, powinno się, co najwyżej, skosztować go z grzeczności;

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4. Nie powinno się zamawiać piwa podczas kolacji biznesowej, gdyż ma ona służyć przede wszystkim interesom; kolacja biznesowa to nie spotkanie z pracownikami, ma ona jednak charakter oficjalny, nawet jeśli ma miejsce w pobliskim pubie;

Zobacz: Rozmowy towarzyskie przy stole

REKLAMA

5. Dobrze jest mieć, chociaż minimalną, wiedzę na temat win; niedobrze w oczach pracodawcy popełnić gafę podczas zamawiania wina, dlatego należy zapamiętać, że białe wino serwuje się do ryb i białych mięs, zaś czerwone podaje się do dań z czerwonym mięsem;

6. Jeśli samemu jest się gospodarzem przyjęcia firmowego, to właśnie w naszym obowiązku leży zamówienie tego trunku; powinno się oczywiście uprzednio zapytać swoich gości, czy mają jakieś ulubione wino; gdy jednak wiedza gospodarza na temat win jest niewielka, zawsze może on skorzystać z pomocy kelnera, obsługującego stolik;

7. Nie powinno się odsyłać butelki z winem, tylko dlatego, by zabłysnąć przed swoimi gośćmi; wymianie podlegają tylko wina zepsute lub takie, które, po prostu, nie smakują zgromadzonym;

8. Podczas przyjęcia kieliszki powinien napełniać kelner lub sam gospodarz;

9. Jeśli jest się gospodarzem, to powinno się napełnić kieliszki swoim gościom do dwóch trzecich wysokości kieliszka;

10. Kieliszek do wina trzyma się za nóżkę;

11. W gestii gospodarza leży dbanie o własnego gościa; jeśli zdarzy się więc, że podczas przyjęcia jeden z naszych gości wypije za dużo, powinno się zapewnić mu bezpieczny transport do domu.

Zobacz serwis: Narady i spotkania

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

REKLAMA

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

REKLAMA

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

REKLAMA