REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Alkohol na przyjęciach firmowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Magdalena Pytkowska
Jeśli jest się gospodarzem, to powinno się napełnić kieliszki swoim gościom do dwóch trzecich wysokości kieliszka;
Jeśli jest się gospodarzem, to powinno się napełnić kieliszki swoim gościom do dwóch trzecich wysokości kieliszka;
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Uczestnictwo w spotkaniach i przyjęciach firmowych należy do obowiązków pracownika. Nie ulega wątpliwości, że głównym „gościem” na tego rodzaju przyjęciach jest alkohol, pozostaje tylko pytanie, jak właściwie należy się z nim obchodzić, by nie spalić się w oczach kolegów i pracodawcy?

Spożywanie trunków nastręcza zawsze wiele wątpliwości. Spotkania firmowe są areną dla różnego rodzaju gaf i pomyłek w tym zakresie. Jest jednak kilka zasad, które bezzwłocznie powinien zapamiętać każdy pracownik, który właśnie wybiera się na przyjęcie dla pracowników.

REKLAMA

REKLAMA

Należy więc przede wszystkim pamiętać o tym, że:

1. Bezwzględnie powinno się pozostać trzeźwym, gdyż z pewnością alkohol nie sprzyja interesom; żaden profesjonalny biznesmen nie pozwoli sobie na ‘utratę świadomości’ w obecności klienta czy też kolegów z pracy, gdyż konsekwencje takiego postępowania mogą bardzo szybko się na nim zemścić;

2. Dobrze jest, jeszcze przed rozpoczęciem spotkania, wyznaczyć sobie limit w piciu alkoholu; oczywiście zasad ta ma tylko sens wówczas, gdy ktoś szczerze chce przestrzegać narzuconego sobie rygoru i faktycznie opuścić przyjęcie o własnych siłach;

REKLAMA

3. Rozmowa kwalifikacyjna nie jest odpowiednim momentem na picie alkoholu; nawet jeśli przyszły pracodawca zamawia alkohol, powinno się, co najwyżej, skosztować go z grzeczności;

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4. Nie powinno się zamawiać piwa podczas kolacji biznesowej, gdyż ma ona służyć przede wszystkim interesom; kolacja biznesowa to nie spotkanie z pracownikami, ma ona jednak charakter oficjalny, nawet jeśli ma miejsce w pobliskim pubie;

Zobacz: Rozmowy towarzyskie przy stole

5. Dobrze jest mieć, chociaż minimalną, wiedzę na temat win; niedobrze w oczach pracodawcy popełnić gafę podczas zamawiania wina, dlatego należy zapamiętać, że białe wino serwuje się do ryb i białych mięs, zaś czerwone podaje się do dań z czerwonym mięsem;

6. Jeśli samemu jest się gospodarzem przyjęcia firmowego, to właśnie w naszym obowiązku leży zamówienie tego trunku; powinno się oczywiście uprzednio zapytać swoich gości, czy mają jakieś ulubione wino; gdy jednak wiedza gospodarza na temat win jest niewielka, zawsze może on skorzystać z pomocy kelnera, obsługującego stolik;

7. Nie powinno się odsyłać butelki z winem, tylko dlatego, by zabłysnąć przed swoimi gośćmi; wymianie podlegają tylko wina zepsute lub takie, które, po prostu, nie smakują zgromadzonym;

8. Podczas przyjęcia kieliszki powinien napełniać kelner lub sam gospodarz;

9. Jeśli jest się gospodarzem, to powinno się napełnić kieliszki swoim gościom do dwóch trzecich wysokości kieliszka;

10. Kieliszek do wina trzyma się za nóżkę;

11. W gestii gospodarza leży dbanie o własnego gościa; jeśli zdarzy się więc, że podczas przyjęcia jeden z naszych gości wypije za dużo, powinno się zapewnić mu bezpieczny transport do domu.

Zobacz serwis: Narady i spotkania

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA