REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Alkohol na przyjęciach firmowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Magdalena Pytkowska
Jeśli jest się gospodarzem, to powinno się napełnić kieliszki swoim gościom do dwóch trzecich wysokości kieliszka;
Jeśli jest się gospodarzem, to powinno się napełnić kieliszki swoim gościom do dwóch trzecich wysokości kieliszka;
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Uczestnictwo w spotkaniach i przyjęciach firmowych należy do obowiązków pracownika. Nie ulega wątpliwości, że głównym „gościem” na tego rodzaju przyjęciach jest alkohol, pozostaje tylko pytanie, jak właściwie należy się z nim obchodzić, by nie spalić się w oczach kolegów i pracodawcy?

Spożywanie trunków nastręcza zawsze wiele wątpliwości. Spotkania firmowe są areną dla różnego rodzaju gaf i pomyłek w tym zakresie. Jest jednak kilka zasad, które bezzwłocznie powinien zapamiętać każdy pracownik, który właśnie wybiera się na przyjęcie dla pracowników.

REKLAMA

REKLAMA

Należy więc przede wszystkim pamiętać o tym, że:

1. Bezwzględnie powinno się pozostać trzeźwym, gdyż z pewnością alkohol nie sprzyja interesom; żaden profesjonalny biznesmen nie pozwoli sobie na ‘utratę świadomości’ w obecności klienta czy też kolegów z pracy, gdyż konsekwencje takiego postępowania mogą bardzo szybko się na nim zemścić;

2. Dobrze jest, jeszcze przed rozpoczęciem spotkania, wyznaczyć sobie limit w piciu alkoholu; oczywiście zasad ta ma tylko sens wówczas, gdy ktoś szczerze chce przestrzegać narzuconego sobie rygoru i faktycznie opuścić przyjęcie o własnych siłach;

REKLAMA

3. Rozmowa kwalifikacyjna nie jest odpowiednim momentem na picie alkoholu; nawet jeśli przyszły pracodawca zamawia alkohol, powinno się, co najwyżej, skosztować go z grzeczności;

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4. Nie powinno się zamawiać piwa podczas kolacji biznesowej, gdyż ma ona służyć przede wszystkim interesom; kolacja biznesowa to nie spotkanie z pracownikami, ma ona jednak charakter oficjalny, nawet jeśli ma miejsce w pobliskim pubie;

Zobacz: Rozmowy towarzyskie przy stole

5. Dobrze jest mieć, chociaż minimalną, wiedzę na temat win; niedobrze w oczach pracodawcy popełnić gafę podczas zamawiania wina, dlatego należy zapamiętać, że białe wino serwuje się do ryb i białych mięs, zaś czerwone podaje się do dań z czerwonym mięsem;

6. Jeśli samemu jest się gospodarzem przyjęcia firmowego, to właśnie w naszym obowiązku leży zamówienie tego trunku; powinno się oczywiście uprzednio zapytać swoich gości, czy mają jakieś ulubione wino; gdy jednak wiedza gospodarza na temat win jest niewielka, zawsze może on skorzystać z pomocy kelnera, obsługującego stolik;

7. Nie powinno się odsyłać butelki z winem, tylko dlatego, by zabłysnąć przed swoimi gośćmi; wymianie podlegają tylko wina zepsute lub takie, które, po prostu, nie smakują zgromadzonym;

8. Podczas przyjęcia kieliszki powinien napełniać kelner lub sam gospodarz;

9. Jeśli jest się gospodarzem, to powinno się napełnić kieliszki swoim gościom do dwóch trzecich wysokości kieliszka;

10. Kieliszek do wina trzyma się za nóżkę;

11. W gestii gospodarza leży dbanie o własnego gościa; jeśli zdarzy się więc, że podczas przyjęcia jeden z naszych gości wypije za dużo, powinno się zapewnić mu bezpieczny transport do domu.

Zobacz serwis: Narady i spotkania

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Finansowanie operacyjne dla dużych firm: ranking top faktorów 2025

Rynek finansowania operacyjnego w 2025 roku jest ukształtowany przez konwergencję wyzwań makroekonomicznych i dynamicznej transformacji technologicznej. Faktoring, pierwotnie postrzegany głównie jako rezerwowe źródło krótkoterminowej płynności, osiągnął status strategicznego instrumentu zarządzania kapitałem obrotowym i odpornością operacyjną dużych korporacji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

REKLAMA

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

REKLAMA

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

REKLAMA