REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Zaproszenia na przyjęcia firmowe

Subskrybuj nas na Youtube
Osobiście i telefonicznie można zaprosić osobę, z którą łączą nas bardziej serdeczne i mniej formalne stosunki.
Osobiście i telefonicznie można zaprosić osobę, z którą łączą nas bardziej serdeczne i mniej formalne stosunki.

REKLAMA

REKLAMA

W zależności od rodzaju spotkania biznesowego należy dopasować odpowiednie zaproszenie. Formułując je musimy zwrócić uwagę nie tylko na jego formę graficzną, ale przede wszystkich na zawarte w nim informacje. Gość musi w zaproszeniu dostać wszystkie najważniejsze szczegóły.

Zaproszenie w zależności od wagi uroczystości i rangi gościa może być wystosowane w różnych formach: osobiście, telefonicznie, listownie, kartą zaproszeniową lub w formie tradycyjnego zaproszenia.

REKLAMA

REKLAMA

Jakie zaproszenie?

Osobiście i telefonicznie można zaprosić osobę, z którą łączą nas bardziej serdeczne i mniej formalne stosunki. Ale uwaga mimo to musimy ponowić później zaproszenie w formie pisemnej, pamiętając o dopisku Pro Memoria (P.M). Chcąc natomiast podkreślić znaczenie jakiejś osoby na naszym przyjęciu, możemy wystosować do niej zaproszenie w formie listu.

Najczęściej jednak zapraszamy swoich gości za pomocą kart zaproszeniowych lub tradycyjnych zaproszeń , które wydrukowane są na papierze wysokiej jakości. Zarówno karta zaproszeniowa jak i zaproszenia drukowane mogą mieć formę specjalną lub uniwersalną. Co to znaczy?

REKLAMA

Zobacz: Przedstawianie gości na przyjęciu biznesowym

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zaproszenia specjalne są drukowane specjalnie na potrzeby konkretnej uroczystości. Wszystkie ważne informacje na temat przyjęcia są już na nim wydrukowane. Odręcznie w tym przypadku wpisujemy tylko imię i nazwisko osoby zapraszanej. Zaproszenia uniwersalne z kolei mogą być użyte przy okazji różnych uroczystości, ponieważ są tylko częściowo zadrukowane. Każdorazowo można w nich wpisać datę, miejsce, charakter spotkania i imię nazwisko osoby zapraszanej. Warto mieć tego typu zaproszenia bądź karty zaproszeniowe w swojej firmie, tak na wszelki wypadek.

Polecamy: Przekształcenia spółek. Praktyczne aspekty prawne, podatkowe i rachunkowe

A oto przykład karty zaproszeniowej uniwersalnej:

             Prezes firmy Andrzej Kowalski
                     ma zaszczyt zaprosić
………………………………………………………………………
………………………………………………………………………
………………………………………………………………………
  R.S.V.P.                                     Strój                  
  tel. 34-45-67                              ………..

Co na zaproszeniu

Na każdym zaproszeniu powinny znaleźć się następujące informacje:

a) osoba zapraszająca (firma, prezes firmy),

b) osoba zapraszana (sama czy z małżonkiem),

c) rodzaj przyjęcia (obiad, kolacja itp.),

d) z jakiej okazji jest spotkanie (jubileusz firmy, skończenie ważnego projektu itp.),

e) dokładna data i miejsce przyjęcia, a w przypadku spotkań stojących godzinę zakończenia,

f) strój obowiązujący na spotkaniu,

g) odpowiednie skróty ( R.S.V.P. – proszę o odpowiedź, P.M. – dla pamięci).

Kiedy pod skrótem R.S.V.P. znajdzie się adnotacja regrets only / en cas d’empéchement (w przypadku niemożności przybycia) odpowiadamy na zaproszenie tylko wtedy kiedy nie będziemy mogli uczestniczyć w spotkaniu/uroczystości.

Jeśli ktoś został prze z nas zaproszony osobiście lub telefonicznie i zaproszenie przyjął, wówczas dla przypomnienia wysyłamy mu wersję papierową zaproszenia, ale już z przekreślonym skrótem R.S.V.P.

Zobacz serwis: Narady i spotkania

I na koniec ostatnia uwaga nawet jeśli potwierdziliśmy swoje przybycie, a w ostatniej chwili okazało się, że nie będziemy w stanie na nim się zjawić – w dobrym tonie jest poinformować gospodarza o tym.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

REKLAMA

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

Trudne czasy tworzą silne firmy – pod warunkiem, że wiedzą, jak się przygotować

W obliczu rosnącej niestabilności geopolitycznej aż 68% Polaków obawia się o bezpieczeństwo finansowe swoich firm, jednak większość organizacji wciąż nie podejmuje wystarczających działań. Tradycyjne szkolenia nie przygotowują pracowników na realny kryzys – rozwiązaniem może być VR, który pozwala budować odporność zespołów poprzez symulacje stresujących sytuacji.

Czy ochrona konsumenta poszła za daleko? TSUE stawia sprawę jasno: prawo nie może być narzędziem niesprawiedliwości

Nowa opinia Rzecznika Generalnego TSUE Andrei Biondiego może wstrząsnąć unijnym prawem konsumenckim. Po raz pierwszy tak wyraźnie uznano, że konsument nie może wykorzystywać przepisów dla własnej korzyści kosztem przedsiębiorcy. To sygnał, że era bezwzględnej ochrony konsumenta dobiega końca – a firmy zyskują szansę na bardziej sprawiedliwe traktowanie.

REKLAMA

Eksport do Arabii Saudyjskiej - nowe przepisy od 1 października. Co muszą zrobić polskie firmy?

Każda firma eksportująca towary do Arabii Saudyjskiej musi dostosować się do nowych przepisów. Od 1 października 2025 roku obowiązuje certyfikat SABER dla każdej przesyłki – bez niego towar nie przejdzie odprawy celnej. Polskie firmy muszą zadbać o spełnienie nowych wymogów, aby uniknąć kosztownych opóźnień w dostawach.

Koszty uzyskania przychodu w praktyce – co fiskus akceptuje, a co odrzuca?

Prawidłowe kwalifikowanie wydatków do kosztów uzyskania przychodu stanowi jedno z najczęstszych źródeł sporów pomiędzy podatnikami a organami skarbowymi. Choć zasada ogólna wydaje się prosta, to praktyka pokazuje, że granica między wydatkiem „uzasadnionym gospodarczo” a „nieuznanym przez fiskusa” bywa niezwykle cienka.

REKLAMA