REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Zaproszenia na przyjęcia firmowe

Subskrybuj nas na Youtube
Osobiście i telefonicznie można zaprosić osobę, z którą łączą nas bardziej serdeczne i mniej formalne stosunki.
Osobiście i telefonicznie można zaprosić osobę, z którą łączą nas bardziej serdeczne i mniej formalne stosunki.

REKLAMA

REKLAMA

W zależności od rodzaju spotkania biznesowego należy dopasować odpowiednie zaproszenie. Formułując je musimy zwrócić uwagę nie tylko na jego formę graficzną, ale przede wszystkich na zawarte w nim informacje. Gość musi w zaproszeniu dostać wszystkie najważniejsze szczegóły.

Zaproszenie w zależności od wagi uroczystości i rangi gościa może być wystosowane w różnych formach: osobiście, telefonicznie, listownie, kartą zaproszeniową lub w formie tradycyjnego zaproszenia.

REKLAMA

Jakie zaproszenie?

Osobiście i telefonicznie można zaprosić osobę, z którą łączą nas bardziej serdeczne i mniej formalne stosunki. Ale uwaga mimo to musimy ponowić później zaproszenie w formie pisemnej, pamiętając o dopisku Pro Memoria (P.M). Chcąc natomiast podkreślić znaczenie jakiejś osoby na naszym przyjęciu, możemy wystosować do niej zaproszenie w formie listu.

Najczęściej jednak zapraszamy swoich gości za pomocą kart zaproszeniowych lub tradycyjnych zaproszeń , które wydrukowane są na papierze wysokiej jakości. Zarówno karta zaproszeniowa jak i zaproszenia drukowane mogą mieć formę specjalną lub uniwersalną. Co to znaczy?

Zobacz: Przedstawianie gości na przyjęciu biznesowym

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zaproszenia specjalne są drukowane specjalnie na potrzeby konkretnej uroczystości. Wszystkie ważne informacje na temat przyjęcia są już na nim wydrukowane. Odręcznie w tym przypadku wpisujemy tylko imię i nazwisko osoby zapraszanej. Zaproszenia uniwersalne z kolei mogą być użyte przy okazji różnych uroczystości, ponieważ są tylko częściowo zadrukowane. Każdorazowo można w nich wpisać datę, miejsce, charakter spotkania i imię nazwisko osoby zapraszanej. Warto mieć tego typu zaproszenia bądź karty zaproszeniowe w swojej firmie, tak na wszelki wypadek.

Polecamy: Przekształcenia spółek. Praktyczne aspekty prawne, podatkowe i rachunkowe

A oto przykład karty zaproszeniowej uniwersalnej:

             Prezes firmy Andrzej Kowalski
                     ma zaszczyt zaprosić
………………………………………………………………………
………………………………………………………………………
………………………………………………………………………
  R.S.V.P.                                     Strój                  
  tel. 34-45-67                              ………..

Co na zaproszeniu

Na każdym zaproszeniu powinny znaleźć się następujące informacje:

a) osoba zapraszająca (firma, prezes firmy),

b) osoba zapraszana (sama czy z małżonkiem),

c) rodzaj przyjęcia (obiad, kolacja itp.),

d) z jakiej okazji jest spotkanie (jubileusz firmy, skończenie ważnego projektu itp.),

e) dokładna data i miejsce przyjęcia, a w przypadku spotkań stojących godzinę zakończenia,

f) strój obowiązujący na spotkaniu,

g) odpowiednie skróty ( R.S.V.P. – proszę o odpowiedź, P.M. – dla pamięci).

Kiedy pod skrótem R.S.V.P. znajdzie się adnotacja regrets only / en cas d’empéchement (w przypadku niemożności przybycia) odpowiadamy na zaproszenie tylko wtedy kiedy nie będziemy mogli uczestniczyć w spotkaniu/uroczystości.

Jeśli ktoś został prze z nas zaproszony osobiście lub telefonicznie i zaproszenie przyjął, wówczas dla przypomnienia wysyłamy mu wersję papierową zaproszenia, ale już z przekreślonym skrótem R.S.V.P.

Zobacz serwis: Narady i spotkania

I na koniec ostatnia uwaga nawet jeśli potwierdziliśmy swoje przybycie, a w ostatniej chwili okazało się, że nie będziemy w stanie na nim się zjawić – w dobrym tonie jest poinformować gospodarza o tym.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA