REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Zaproszenia na przyjęcia firmowe

Subskrybuj nas na Youtube
Osobiście i telefonicznie można zaprosić osobę, z którą łączą nas bardziej serdeczne i mniej formalne stosunki.
Osobiście i telefonicznie można zaprosić osobę, z którą łączą nas bardziej serdeczne i mniej formalne stosunki.

REKLAMA

REKLAMA

W zależności od rodzaju spotkania biznesowego należy dopasować odpowiednie zaproszenie. Formułując je musimy zwrócić uwagę nie tylko na jego formę graficzną, ale przede wszystkich na zawarte w nim informacje. Gość musi w zaproszeniu dostać wszystkie najważniejsze szczegóły.

Zaproszenie w zależności od wagi uroczystości i rangi gościa może być wystosowane w różnych formach: osobiście, telefonicznie, listownie, kartą zaproszeniową lub w formie tradycyjnego zaproszenia.

REKLAMA

REKLAMA

Jakie zaproszenie?

Osobiście i telefonicznie można zaprosić osobę, z którą łączą nas bardziej serdeczne i mniej formalne stosunki. Ale uwaga mimo to musimy ponowić później zaproszenie w formie pisemnej, pamiętając o dopisku Pro Memoria (P.M). Chcąc natomiast podkreślić znaczenie jakiejś osoby na naszym przyjęciu, możemy wystosować do niej zaproszenie w formie listu.

Najczęściej jednak zapraszamy swoich gości za pomocą kart zaproszeniowych lub tradycyjnych zaproszeń , które wydrukowane są na papierze wysokiej jakości. Zarówno karta zaproszeniowa jak i zaproszenia drukowane mogą mieć formę specjalną lub uniwersalną. Co to znaczy?

REKLAMA

Zobacz: Przedstawianie gości na przyjęciu biznesowym

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zaproszenia specjalne są drukowane specjalnie na potrzeby konkretnej uroczystości. Wszystkie ważne informacje na temat przyjęcia są już na nim wydrukowane. Odręcznie w tym przypadku wpisujemy tylko imię i nazwisko osoby zapraszanej. Zaproszenia uniwersalne z kolei mogą być użyte przy okazji różnych uroczystości, ponieważ są tylko częściowo zadrukowane. Każdorazowo można w nich wpisać datę, miejsce, charakter spotkania i imię nazwisko osoby zapraszanej. Warto mieć tego typu zaproszenia bądź karty zaproszeniowe w swojej firmie, tak na wszelki wypadek.

Polecamy: Przekształcenia spółek. Praktyczne aspekty prawne, podatkowe i rachunkowe

A oto przykład karty zaproszeniowej uniwersalnej:

             Prezes firmy Andrzej Kowalski
                     ma zaszczyt zaprosić
………………………………………………………………………
………………………………………………………………………
………………………………………………………………………
  R.S.V.P.                                     Strój                  
  tel. 34-45-67                              ………..

Co na zaproszeniu

Na każdym zaproszeniu powinny znaleźć się następujące informacje:

a) osoba zapraszająca (firma, prezes firmy),

b) osoba zapraszana (sama czy z małżonkiem),

c) rodzaj przyjęcia (obiad, kolacja itp.),

d) z jakiej okazji jest spotkanie (jubileusz firmy, skończenie ważnego projektu itp.),

e) dokładna data i miejsce przyjęcia, a w przypadku spotkań stojących godzinę zakończenia,

f) strój obowiązujący na spotkaniu,

g) odpowiednie skróty ( R.S.V.P. – proszę o odpowiedź, P.M. – dla pamięci).

Kiedy pod skrótem R.S.V.P. znajdzie się adnotacja regrets only / en cas d’empéchement (w przypadku niemożności przybycia) odpowiadamy na zaproszenie tylko wtedy kiedy nie będziemy mogli uczestniczyć w spotkaniu/uroczystości.

Jeśli ktoś został prze z nas zaproszony osobiście lub telefonicznie i zaproszenie przyjął, wówczas dla przypomnienia wysyłamy mu wersję papierową zaproszenia, ale już z przekreślonym skrótem R.S.V.P.

Zobacz serwis: Narady i spotkania

I na koniec ostatnia uwaga nawet jeśli potwierdziliśmy swoje przybycie, a w ostatniej chwili okazało się, że nie będziemy w stanie na nim się zjawić – w dobrym tonie jest poinformować gospodarza o tym.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA