REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Romans w pracy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Magdalena Pytkowska
Nie warto wchodzić w romans ze swoim szefem, to zawsze niekorzystnie wpływa na relacje pomiędzy ludźmi.
Nie warto wchodzić w romans ze swoim szefem, to zawsze niekorzystnie wpływa na relacje pomiędzy ludźmi.

REKLAMA

REKLAMA

Spora część życia prawie każdego człowieka kręci się wokół jego pracy. Nic więc dziwnego, że wielu ludzi właśnie w miejscu pracy szuka również swojej drugiej połówki, ale czy faktycznie romanse w pracy opłacają się?

Stwierdzenie, że każdy romans w pracy kończy się fiaskiem lub nawet katastrofą, byłoby z gruntu fałszywe. Nikt nie może przewidzieć jak potoczą się losy znajomości. Jednak statystyki mówią same za siebie. Dla wielu pracowników taki romans kończy się po prostu zmianą miejsca pracy, a w najgorszym razie nawet sprawą w sądzie.

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli jednak ktoś bierze pod uwagę możliwość romansu biurowego warto by miał zawsze na uwadze kilka ważnych kwestii:

1. Romans biurowy zawsze trzeba przemyśleć przynajmniej dwa razy. Nie warto ryzykować kariery dla przelotnej znajomości. Choć zdarzyć się przecież może, że właśnie w pracy znajdzie się swojego partnera życiowego, to nie można nigdy zapomnieć, że zakończenie takiego związku może mieć znacznie bardziej przykre konsekwencje.

2. Nie warto wchodzić w romans ze swoim szefem, to zawsze niekorzystnie wpływa na relacje pomiędzy ludźmi.

REKLAMA

Zobacz: O dobry wizerunek firmy powinni dbać wszyscy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

3. Romans biurowy nie powinien stać się publiczną kwestią w miejscu pracy. Wszelkie zagłębianie się w szczegóły na temat związku z kolegą lub koleżanką z pracy jest nieprofesjonalne i może rodzić plotki, które w przyszłości mogą stać się przyczyną kłopotów danej osoby. Romans jest prywatną sprawą dwojga ludzi, wszelkie kwestie związane z ich relacją nie powinny przenikać do miejsca pracy. To samo dotyczy wszelkiego rodzaju przyjęć biurowych czy konferencji.

4. Wszelkie kontakty fizyczne w miejscu pracy są z reguły zastrzeżone. Po pierwsze wpływa to niekorzystnie na wizerunek takiego pracownika, po drugie może budzić niesmak wśród pozostałych pracowników. Miejsce pracy nie jest miejscem dla pieszczot czy seksu.

5. Fakt, że związek z kolegą lub koleżanką z pracy rozpadł się nie może mieć wpływy na wyniki pracy i relacje w miejscu pracy. Każdy samodzielnie ponosi ryzyko i ewentualne konsekwencje romansu biurowego, nie powinno się obarczać swoimi problemami pozostałych pracowników. Dodatkowo wpływa to niekorzystnie na wizerunek takiego pracownika, jako tego, który nie potrafi sobie poradzić samodzielnie z własnymi problemami.

6. Lepiej jest jednak zawsze rozdzielać pracę i życie intymne, jeżeli koledzy z pracy są w stanie w taki sposób podejść do swojego związku, ma on realne szanse zakończyć się sukcesem.

Zobacz: Umiejętności przywódcze

7. Zawsze trzeba pamiętać, że niezwykle trudno jest nie przenosić rywalizacji w pracy na sferę intymną. Bardzo często zdarza się tak, że problemów z pracy nie da się przejść, co w konsekwencji prowadzi do rozpadu związku.

8. Warto pamiętać, że romans dla wielu osób jest po prostu szczeblem w karierze i niczym więcej.

Każdy związek budzi wiele emocji, nie ma czegoś takiego jak prosta relacja między dwojgiem ludzi. Jednak romanse biurowe z zasady są bardzie problematyczne od innych związków. Trudno jest przede wszystkim pogodzić ze sobą te dwie sfery: pracy i intymną, tak by nie wpływały one na siebie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA