REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Romans w pracy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Magdalena Pytkowska
Nie warto wchodzić w romans ze swoim szefem, to zawsze niekorzystnie wpływa na relacje pomiędzy ludźmi.
Nie warto wchodzić w romans ze swoim szefem, to zawsze niekorzystnie wpływa na relacje pomiędzy ludźmi.

REKLAMA

REKLAMA

Spora część życia prawie każdego człowieka kręci się wokół jego pracy. Nic więc dziwnego, że wielu ludzi właśnie w miejscu pracy szuka również swojej drugiej połówki, ale czy faktycznie romanse w pracy opłacają się?

Stwierdzenie, że każdy romans w pracy kończy się fiaskiem lub nawet katastrofą, byłoby z gruntu fałszywe. Nikt nie może przewidzieć jak potoczą się losy znajomości. Jednak statystyki mówią same za siebie. Dla wielu pracowników taki romans kończy się po prostu zmianą miejsca pracy, a w najgorszym razie nawet sprawą w sądzie.

REKLAMA

Jeśli jednak ktoś bierze pod uwagę możliwość romansu biurowego warto by miał zawsze na uwadze kilka ważnych kwestii:

1. Romans biurowy zawsze trzeba przemyśleć przynajmniej dwa razy. Nie warto ryzykować kariery dla przelotnej znajomości. Choć zdarzyć się przecież może, że właśnie w pracy znajdzie się swojego partnera życiowego, to nie można nigdy zapomnieć, że zakończenie takiego związku może mieć znacznie bardziej przykre konsekwencje.

2. Nie warto wchodzić w romans ze swoim szefem, to zawsze niekorzystnie wpływa na relacje pomiędzy ludźmi.

Zobacz: O dobry wizerunek firmy powinni dbać wszyscy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

3. Romans biurowy nie powinien stać się publiczną kwestią w miejscu pracy. Wszelkie zagłębianie się w szczegóły na temat związku z kolegą lub koleżanką z pracy jest nieprofesjonalne i może rodzić plotki, które w przyszłości mogą stać się przyczyną kłopotów danej osoby. Romans jest prywatną sprawą dwojga ludzi, wszelkie kwestie związane z ich relacją nie powinny przenikać do miejsca pracy. To samo dotyczy wszelkiego rodzaju przyjęć biurowych czy konferencji.

4. Wszelkie kontakty fizyczne w miejscu pracy są z reguły zastrzeżone. Po pierwsze wpływa to niekorzystnie na wizerunek takiego pracownika, po drugie może budzić niesmak wśród pozostałych pracowników. Miejsce pracy nie jest miejscem dla pieszczot czy seksu.

5. Fakt, że związek z kolegą lub koleżanką z pracy rozpadł się nie może mieć wpływy na wyniki pracy i relacje w miejscu pracy. Każdy samodzielnie ponosi ryzyko i ewentualne konsekwencje romansu biurowego, nie powinno się obarczać swoimi problemami pozostałych pracowników. Dodatkowo wpływa to niekorzystnie na wizerunek takiego pracownika, jako tego, który nie potrafi sobie poradzić samodzielnie z własnymi problemami.

6. Lepiej jest jednak zawsze rozdzielać pracę i życie intymne, jeżeli koledzy z pracy są w stanie w taki sposób podejść do swojego związku, ma on realne szanse zakończyć się sukcesem.

Zobacz: Umiejętności przywódcze

7. Zawsze trzeba pamiętać, że niezwykle trudno jest nie przenosić rywalizacji w pracy na sferę intymną. Bardzo często zdarza się tak, że problemów z pracy nie da się przejść, co w konsekwencji prowadzi do rozpadu związku.

8. Warto pamiętać, że romans dla wielu osób jest po prostu szczeblem w karierze i niczym więcej.

Każdy związek budzi wiele emocji, nie ma czegoś takiego jak prosta relacja między dwojgiem ludzi. Jednak romanse biurowe z zasady są bardzie problematyczne od innych związków. Trudno jest przede wszystkim pogodzić ze sobą te dwie sfery: pracy i intymną, tak by nie wpływały one na siebie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA