REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Romans w pracy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Magdalena Pytkowska
Nie warto wchodzić w romans ze swoim szefem, to zawsze niekorzystnie wpływa na relacje pomiędzy ludźmi.
Nie warto wchodzić w romans ze swoim szefem, to zawsze niekorzystnie wpływa na relacje pomiędzy ludźmi.

REKLAMA

REKLAMA

Spora część życia prawie każdego człowieka kręci się wokół jego pracy. Nic więc dziwnego, że wielu ludzi właśnie w miejscu pracy szuka również swojej drugiej połówki, ale czy faktycznie romanse w pracy opłacają się?

Stwierdzenie, że każdy romans w pracy kończy się fiaskiem lub nawet katastrofą, byłoby z gruntu fałszywe. Nikt nie może przewidzieć jak potoczą się losy znajomości. Jednak statystyki mówią same za siebie. Dla wielu pracowników taki romans kończy się po prostu zmianą miejsca pracy, a w najgorszym razie nawet sprawą w sądzie.

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli jednak ktoś bierze pod uwagę możliwość romansu biurowego warto by miał zawsze na uwadze kilka ważnych kwestii:

1. Romans biurowy zawsze trzeba przemyśleć przynajmniej dwa razy. Nie warto ryzykować kariery dla przelotnej znajomości. Choć zdarzyć się przecież może, że właśnie w pracy znajdzie się swojego partnera życiowego, to nie można nigdy zapomnieć, że zakończenie takiego związku może mieć znacznie bardziej przykre konsekwencje.

2. Nie warto wchodzić w romans ze swoim szefem, to zawsze niekorzystnie wpływa na relacje pomiędzy ludźmi.

REKLAMA

Zobacz: O dobry wizerunek firmy powinni dbać wszyscy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

3. Romans biurowy nie powinien stać się publiczną kwestią w miejscu pracy. Wszelkie zagłębianie się w szczegóły na temat związku z kolegą lub koleżanką z pracy jest nieprofesjonalne i może rodzić plotki, które w przyszłości mogą stać się przyczyną kłopotów danej osoby. Romans jest prywatną sprawą dwojga ludzi, wszelkie kwestie związane z ich relacją nie powinny przenikać do miejsca pracy. To samo dotyczy wszelkiego rodzaju przyjęć biurowych czy konferencji.

4. Wszelkie kontakty fizyczne w miejscu pracy są z reguły zastrzeżone. Po pierwsze wpływa to niekorzystnie na wizerunek takiego pracownika, po drugie może budzić niesmak wśród pozostałych pracowników. Miejsce pracy nie jest miejscem dla pieszczot czy seksu.

5. Fakt, że związek z kolegą lub koleżanką z pracy rozpadł się nie może mieć wpływy na wyniki pracy i relacje w miejscu pracy. Każdy samodzielnie ponosi ryzyko i ewentualne konsekwencje romansu biurowego, nie powinno się obarczać swoimi problemami pozostałych pracowników. Dodatkowo wpływa to niekorzystnie na wizerunek takiego pracownika, jako tego, który nie potrafi sobie poradzić samodzielnie z własnymi problemami.

6. Lepiej jest jednak zawsze rozdzielać pracę i życie intymne, jeżeli koledzy z pracy są w stanie w taki sposób podejść do swojego związku, ma on realne szanse zakończyć się sukcesem.

Zobacz: Umiejętności przywódcze

7. Zawsze trzeba pamiętać, że niezwykle trudno jest nie przenosić rywalizacji w pracy na sferę intymną. Bardzo często zdarza się tak, że problemów z pracy nie da się przejść, co w konsekwencji prowadzi do rozpadu związku.

8. Warto pamiętać, że romans dla wielu osób jest po prostu szczeblem w karierze i niczym więcej.

Każdy związek budzi wiele emocji, nie ma czegoś takiego jak prosta relacja między dwojgiem ludzi. Jednak romanse biurowe z zasady są bardzie problematyczne od innych związków. Trudno jest przede wszystkim pogodzić ze sobą te dwie sfery: pracy i intymną, tak by nie wpływały one na siebie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA