REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Rekrutacja, Manager

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Vademecum dla lidera: jakie korzyści płyną z zadawania pytań?

Jeśli chcesz być dobry liderem nie skupiaj się tylko na odpowiedziach. Czas najwyższy żebyś i Ty zaczął zadawać pytania. Poznaj wszystkie korzyści jakie płyną z rozbudowy komunikacji także w tę stronę.

Vademecum: Jak budować zaufanie w zespole?

Zdobywanie i pielęgnowanie zaufania jest bardzo ważną częścią przywództwa i coachingowego stylu zarządzania. Jeżeli ludzie nie ufają przywódcy lub menedżerowi, to zespół nie osiągnie długoterminowego sukcesu, nawet jeżeli będzie miał jasną i czytelną wizję pracy oraz przemyślaną i elegancko sformułowaną strategię. Ekspert radzi jak profesjonalnie budować zaufanie w zespole.

Feedback w pigułce

Nie wiesz jak prawidłowo udzielać informacji zwrotnych? Przeczytaj ten artykuł. Znajdziesz w nim fachowe rady profesjonalnego coacha.

Ekspert radzi: jak korzystać z języka SFC?

Męczą Cię problemy, a ich długotrwałe rozwiązywanie zajmuje drogocenny czas? Sięgnij po SFC. Ekspert wyjaśnia na czym polega Solution Focused Coaching.

REKLAMA

Jak rozwiązywać problemy? - poradnik

Problemy potrafią pozbawić zdolności racjonalnego myślenia nawet najbardziej doświadczonych menedżerów. Masz już dość myślenia o problemach w Twojej firmie? Ekspert radzi, jak je skutecznie rozwiązywać.

Jak pokonać nadmierny perfekcjonizm?

Stawianie zbyt wygórowanych zadań do realizacji i wieczna pogoń za nieosiągalną doskonałością - są to tylko niektóre cechy nadmiernego perfekcjonizmu. Ekspert radzi jak go pokonać w 4 krokach.

Jak zwalczyć presję i stres? - krok po kroku

Wywieranie demotywującego wpływu na pracowników jest zjawiskiem, które może dotyczyć każdego z nas. W szczególności w marketingu. Ekspert radzi jak zwalczać presję i nie poddać się wszechogarniającemu stresowi pracując w dziale sprzedaży.

Jak zapobiec ciężkiej atmosferze, gdy zatrudniasz w firmie kogoś z rodziny?

Czasem trzeba zatrudnić kogoś z rodziny – albo z autentycznej sympatii, albo dla świętego spokoju. Zawsze jednak trzeba zastanowić się jak to zrobić, aby uniknąć tarć między starymi pracownikami a „nowym”. W sposób naturalny bowiem „nowy” jest postrzegany jako kret i szpicel i jego wdrożenie w pracę może przebiegać dość nieprzyjemnie. Jak można tego uniknąć?

REKLAMA

Gdzie szukać kandydatów do pracy w małej firmie?

W jaki sposób nasi rodzimi przedsiębiorcy pozyskują nowych pracowników? Badania przeprowadzone w latach 2006-2007 na grupie 250 właścicieli mikroprzedsiębiorstw w Wielkopolsce pokazują jasno – dominującą metodą pozyskiwania nowej kadry w takich firmach jest korzystanie z osobistych sieci społecznych. Liczą się znajomości!

Jak skutecznie zatrudnić pracownika – rekrutacja, selekcja, adaptacja

Posługiwanie się słowem „zatrudnianie” ma na celu podkreślenie, że chodzi o pozyskiwanie osób z zewnątrz, spoza firmy, nowych w organizacji, nie zaś na awansach czy przesunięciach wewnętrznych pracowników już zatrudnionych w firmie i znających kulturę firmy. Zatrudnianie wiąże się więc z dodatkowymi czynnościami kadrowymi, wykraczającymi poza „tu jest twoje krzesło, siadaj i pracuj do piątej”.

Jak klienci oceniają konkurencyjność przedsiębiorstwa?

Dla budowy skutecznej strategii konkurencji przedsiębiorstwa podstawowa znaczenie ma prawidłowa ocena najbardziej istotnych czynników decydujących o wyborze określonej oferty przez odbiorców. Czynniki te odnoszą się zarówno do produktu (usługi), jak również do całej firmy oferującej dany produkt (usługę) oraz jej strategii (marketingowej, konkurencji, rozwoju).

Jak prowadzić kontrolę strategiczną?

Ogólnie mówiąc, kontrola strategiczna polega na określeniu czy strategia została przygotowana zgodnie ze sztuką planowania, czy została przeprowadzona z zachowaniem jakości działań oraz czy zaplanowane efekty zostały osiągnięte.

Jak na podstawie analizy SWOT stworzyć strategię firmy?

O koncepcji SWOT często mówi się: analiza SWOT. W rzeczywistości to więcej niż sama analiza, ponieważ umożliwia także sformułowanie strategii firmy na podstawie wyników przeprowadzonej analizy.

Równowaga pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym - jak ją osiągnąć?

Pojęcie Work-Life Balance jest prawdziwym wyzwaniem dla dzisiejszych pracowników, którym coraz trudniej oddzielić czas spędzony w gronie najbliższych od zawodowych obowiązków. Gdy nadmiar pracy negatywnie wpływa na życie rodzinne, być może warto wyznaczyć sztywne granice pomiędzy tymi dwoma obszarami. Jak Polacy radzą sobie z tym problemem?

Po co biznesowi psychologia?

Adaptacja kulturowa to przystosowanie oryginalnej wersji testu do innej specyfiki kulturowej, dokonywane przy przenoszeniu testu stworzonego i funkcjonującego w jednym kraju do innego. Testy służą do badania właściwości indywidualnych istotnych dla przystosowania do wymagań środowiskowych, te zaś są w różnych kulturach różne. Wynika to przede wszystkim z odmienności warunków życia i wartości preferowanych w różnych kulturach.

Jakie wartości są najważniejsze dla menedżerów?

Pieniądze, popularność, władza, a może rodzina? Jeżeli zastanawiasz się jakie wartości są najważniejsze dla managerów, przeczytaj.

Jak komunikuje się lider?

Gdy firma nie komunikuje, stwarza pustkę informacyjną, którą często wypełniają opinie i spekulacje osób trzecich. Chcąc ograniczyć ryzyko kreowania przez innych nierzetelnych informacji o danej marce, firmy coraz częściej podejmują dialog z otoczeniem. Osiągnięcie pozycji lidera jest możliwe dzięki równoległej i długofalowej komunikacji opartej nie tylko na pełnieniu roli informatora, ale przede wszystkim doradcy i edukatora.

Jak korzystać z listy kryteriów podczas podejmowania decyzji?

Ustalanie kryteriów to etap najistotniejszy z całej procedury rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji.

Jak reagować na rasistowskie pytania podczas rekrutacji?

Menedżerowie liniowi przeprowadzający rozmowę kwalifikacyjną do pracy często nie zdają sobie sprawy, że niektóre tematy są niezgodne z prawem: dyskryminują potencjalnego pracownika jako pełnoprawnego człowieka. Naszym prawem i obowiązkiem jest bronić swojej wartości, a jednocześnie nie spalić całej rozmowy. Oto jak tego dokonać.

Czy wiesz, na czym polega „flexipraca”?

Zastanawiające jest to, jak bardzo pozostajemy przywiązani do pracy w tradycyjnym znaczeniu tego słowa. W Polsce jest to szczególnie widoczne: podczas gdy na Zachodzie możliwość ruchomych godzin zatrudnienia lub teleworkingu oferuje coraz więcej pracodawców. Czym właściwie jest praca w systemie „flexi”, popularnie zwana u nas „flexipracą”?

Czy czujemy się zestresowani w pracy?

Mówiąc o „jakości życia” zazwyczaj mamy na myśli sprawy osobiste i rodzinne. A przecież dla większości z nas życie składa się z jeszcze jednego, bardzo ważnego obszaru – pracy. Często nie przykładamy odpowiedniej wagi do jakości naszego życia zawodowego, uważając ją za mniej istotną dla naszego zdrowia i samopoczucia. Jak przedstawia się jakość życia w pracy Polaków? Czy jesteśmy w życiu zawodowym mocno zestresowani?

Jakie są standardy stosowania testów psychologicznych

Testy i kwestionariusze psychologiczne coraz częściej stają się codziennym narzędziem pracy w wielu firmach i organizacjach. Pomagają pracownikom działów HR, coachom i menedżerom podejmować decyzje w sprawach zatrudniania i alokacji nowych pracowników, oceny ich rozwoju oraz budowania programów szkoleniowych.

Praca a czas wolny: jak znaleźć równowagę?

W dzisiejszym świecie coraz częściej zacierają się granice pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. Im bardziej odpowiedzialne stanowisko tym większe prawdopodobieństwo, że dana osoba będzie poświęcać więcej czasu kwestiom związanym z pracą, zaniedbując tym samym sprawy osobiste i rodzinne. Dlatego ważne jest, by nauczyć się wyznaczać wyraźne granice pomiędzy tymi dwoma obszarami życia.

Rozmowa kwalifikacyjna – jakie pytania do pracodawcy?

Rekrutacja to nie tylko odpowiadanie na pytania zadawane przez rekrutera. To również zadawanie pytań przez osobę aplikującą. Zadając pytania w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej pokazujesz swoją osobę jako zorientowaną w omawianym zakresie, a przez to kompetentną.

Co należy sprawdzić zanim wyślesz cv?

Zanim wyślesz cv uzyskaj kilka informacji na temat przyszłego pracodawcy. Ogranicz w ten sposób możliwość odrzucenia Twojej aplikacji.

Jak wykorzystać wskaźnik mobilności zawodowej do zarządzania karierą?

Spróbujmy na przykładzie zaczerpniętym z konkretnego życiorysu zawodowego przyjrzeć się jakie wnioski można wysnuć na podstawie analizy wartości parametru kariery jakim jest mobilność.

Jakie są kryteria wyboru nowego miejsca pracy?

Załóżmy, że masz do wyboru dwie propozycje zatrudnienia. Jak je ze sobą porównać? Która z nich jest lepsza dla ciebie teraz i dla twojej przyszłej kariery np. za 5 lat?

Gdzie może szukać pracy osoba w wieku powyżej 50 lat?

Etap kariery powyżej 50 roku życia jest określany jako późna kariera. Przewagę konkurencyjną pracowników na tym etapie stanowi doświadczenie. Od jego bogactwa, zróżnicowania, wszechstronności lub też wyspecjalizowania zależy to na ile cennymi mogą być specjalistami w swych dziedzinach i na ile pożądani mogą być dla potencjalnych pracodawców.

Co dzieje się w firmie, gdy prezes ma mentalność specjalisty?

Pracownik firmy zajmujący stanowisko prezesa ma pewne doświadczenia zawodowe oraz pewną ugruntowaną postawę wobec biznesu. Ekspert Michael Gerber wyróżnia trzy takie postawy: przedsiębiorca, menedżer, specjalista. Co dzieje się w firmie, gdy na czele firmy stoi prezes-specjalista?

Jak skutecznie szukać pracy?

Chcąc znaleźć nową pracę wiele osób pozostaje przy jednej drodze poszukiwania przyszłego pracodawcy. Zazwyczaj są to ogłoszenia na portalach lub w prasie. Nie jest to jedyna możliwości znalezienia ofert pracy.

Jak skutecznie wdrożyć zmianę – 8 najpopularniejszych przyczyn porażki

Procesy zmian należą do bardzo trudnych przedsięwzięć, gdyż nowe budzi lęk i niepewność, burzy wcześniej ustalony porządek. W literaturze przedmiotu dokonano identyfikacji przyczyn trudności w procesie zmian; określa się je jako psychologia niepowodzenia.

Ile zarabia polski menedżer?

Polski menedżer coraz częściej zmienia pracę i oczekiwania finansowe. Takie wnioski płyną z trzeciej edycji raportu Polski Menedżer 2010. Zdecydowana większość ankietowanych, pomimo krótkiego stażu pracy zmieniała zatrudnienie 2 lub 3 razy. Jakie są więc finansowe wymagania kadr zarządzających?

Jak przeżyć pierwszy dzień w pracy?

Dostałeś informację o przyjęciu do nowej pracy. Przed tobą pierwszy dzień w nowej firmie. Jak sprawić aby pierwszy dzień nie był początkiem porażki, a stał się startem w sukces. Niewątpliwie należy zadbać o kilka podstawowych kwestii. Pamiętaj, że w pierwsze dni będziesz bacznie obserwowany przez nowego przełożonego i przez współpracowników. Na podstawie tych obserwacji część osób zbuduje sobie obraz ciebie jako pracownika.

Jak się przygotować do rozmowy rekrutacyjnej?

Aby rozmowa rekrutacyjna była skuteczna, dobrze się do niej przygotuj. W trakcie  rozmowy rekrutacyjnej prezentujesz siebie jako osobę kompetentną. Skoro idziesz na spotkanie to wiesz już, że Twoje cv jest dobrym cv i jednocześnie skutecznym cv. Teraz jest czas aby dobrze zaprezentować się na rozmowie rekrutacyjnej.

Rozmowa rekrutacyjna – co interesuje pracodawcę?

Rozmowa rekrutacyjna daje pracodawcy możliwość weryfikacji informacji zawartych w cv oraz zadanie dodatkowych pytań poszerzających jego wiedzę na Twój temat. Jest kilka tematów, które zapewne zostaną poruszone w trakcie rozmowy rekrutacyjnej. Co interesuje pracodawcę? Co jest dla niego istotne?

Jakie są istotne elementy skutecznego cv?

Aby napisać dobre i skuteczne cv pamiętaj o kilku zasadach. Uwzględnienie ich pozwoli przygotować przejrzyste cv podkreślające Twoje zalety jako przyszłego pracownika. Jest to istotne gdyż na podstawie CV potencjalny pracodawca decyduje o zaproszeniu Ciebie na spotkanie rekrutacyjne.

Czego oczekuje pracodawca?

Oczywiście odpowiedź wydaje się banalnie prosta – tego co przedstawił w ogłoszeniu. Skoro tak, to w takim razie po co są rozmowy rekrutacyjne? Jeżeli można by było w odpowiedzi na ogłoszenie wysłać świadectwa pracy z poprzednich miejsc zatrudnienia, dyplom z ukończenia studiów, potwierdzenie zdania egzaminu ze znajomości języka.

Szukasz pracy? - unikaj takich błędów

Osoba rekrutowana nie jest oceniana tylko na podstawie cv, listu motywacyjnego, doświadczenia z pracy czy rozmowy rekrutacyjnej. W trakcie rekrutacji zwraca się również uwagę na inne aspekty. Niestety czasem te błahe powody stają się jedną z przyczyn wybrania innego kandydata.

Na czym polega koordynowanie w zarządzaniu?

Koordynacja to ustalony sposób lub sposoby współpracy między komórkami organizacyjnymi. Podzielone na mniejsze części cele i zadania, przyporządkowane do stanowisk fizycznych i umysłowych, należy połączyć w większe całości w taki sposób, by otrzymać sprawne funkcjonowanie firmy.

Czemu menedżer zawdzięcza swoją skuteczność?

Dobry i skuteczny menedżer powinien wyrobić u siebie pewne nawyki umysłu, swego rodzaju kotwice utrzymujące właściwy kierunek postępowania. Skuteczny menedżer wie na czym schodzi mu czas. Pracuje systematycznie nad zarządzaniem tą odrobiną swego czasu, który ma pod swoją kontrolą.

Na czym polega wykup menedżerski i jakie są jego rodzaje?

Menedżerowie to grupa właścicieli spółek, o której stosunkowo rzadko słychać w mediach. Jednak mają oni tę zaletę, że znają specyfikę pracy w danej firmie i posiadają zapał, którego czasem brakuje inwestorom zewnętrznym.

Dlaczego pracujemy lepiej, a zarabiamy gorzej?

W czasach równości płci we wszystkich aspektach życia, problem dyskryminacji ilościowej i płacowej kobiet na wyższych szczeblach kierowniczych powinien stopniowo zanikać. Tymczasem, polskie menedżerki nadal zarabiają mniej niż ich koledzy na porównywalnych stanowiskach i to pomimo deklarowanej przez nie większej efektywności pracy. Dlaczego tak się dzieje?

Ułomności firm są tworzone przez jej zdolności

Miarą czy jesteś w czymś wyjątkowo dobry jest to, że talent ten powinien tworzyć jakąś bliźniaczą ułomność, słabą stronę. Wysoki człowiek nadaje się na koszykarza, ale niezbyt na rajdowca. Zwinny napastnik nie jest w stanie walczyć fizycznie z twardym obrońcą, choć może go wyprzedzić. Firmy w których ceni się regulamin i procedury kiepsko radzą sobie z improwizowaniem i wykorzystywaniem na bieżąco pojawiających się szans. Jeśli cenisz punktualność w dostawach, to nie bierz się za dostarczanie produktów firm trzecich.

Jak to jest z analizą rynków?

Gdy klienci są namierzeni, ich potrzeby – znane, a struktura kosztów – opracowana, łatwo można dokonywać analiz opłacalności. Ale gdy nie wiadomo kto jest klientem, do czego wykorzysta produkt, a także ile byłby w stanie za niego zapłacić – analizy to czysta fantazja. W takich warunkach niewiedzy tworzą się przełomowe innowacje – i trzeba to uszanować. W przeciwnym razie nic z tego nie wyjdzie.

Dlaczego zasoby spółki zależą od klientów?

Prawdziwą strategię działania firmy narzuca nie apodyktyczny prezes, ale zdanie klientów poparte zakupami lub ich brakiem. Kto to ignoruje, naraża się na kłopoty.

Jak zorganizować w firmie system sponsoringu projektów strategicznych?

Właściwie opracowany system sponsoringu zapewnia kierownikom projektów i programów wsparcie wyższego szczebla w hierarchii przedsiębiorstwa i tworzy forum dla rozmów kierowniczych, które ukierunkowują decyzje w zakresie inwestycji projektowych. Sponsorzy oferują nieocenioną pomoc w odniesieniu do zakresu, harmonogramu i środków niezbędnych do wyboru projektów i ich zarządzania.

Na czym polega imperatyw natury w strategii – przykład Hewlett-Packard

Sukces jednego prezesa odniesiony tuż po porażce poprzedniego prezesa ma niewiele wspólnego z osiągnięciami merytorycznymi. To kwestia zmiany klimatu w firmie, nastawienia do pracy. Można to nazwać atmosferą albo bardziej fachowo – imperatywem natury.

Rachunkowość działań rutynowych a rachunkowość projektów – kluczowe różnice

Działania rutynowe i projekty są jak rezolutne pięciolatki i dwuletnie berbecie. Od pięciolatków wymaga się czego innego np. w chodzeniu czy mówieniu niż od dwulatków. Tymczasem działania rutynowe i projekty są w wielu firmach traktowane tak samo. To duży błąd – jak go naprawić?

Luki wartości projektu dla klienta, czyli jak kształtować relacje z klientem?

Podręczniki zarządzania projektami zwykle skrótowo polecają: „W trakcie projektu dostarczaj na bieżąco informacje klientom i interesariuszom”. Jednak dane, liczby i raporty często nie spełniają swej roli – nie likwidują którejś z pięciu luk wartości które odczuwają klienci. Oto te luki.

Sprawdź jakie jest 6 rodzajów korzyści z realizacji projektu

Projekty są zatwierdzane do realizacji, ponieważ w przejrzysty sposób prowadzą do pomnożenia majątku firmy. Przy czym majątek ten nie musi być to wyłącznie pieniężny. Oto inne jego rodzaje.

REKLAMA