Czemu menedżer zawdzięcza swoją skuteczność?
REKLAMA
REKLAMA
Skuteczny menedżer skupia się na świecie zewnętrznym organizacji. Ogniskuje swe wysiłki raczej na rezultatach niż na samej pracy. Zaczyna raczej od pytania – „jakich rezultatów się po mnie oczekuje” niż od pracy do wykonania.
REKLAMA
Skuteczny menedżer buduje na zaletach – na siłach zarówno własnych, jak i swoich zwierzchników, kolegów czy podwładnych; i to na zaletach dla danej sytuacji, czyli na tym kto i co potrafi zrobić. Nie skupia się na słabościach. Nie zaczyna od tego czego zrobić nie może.
Skuteczny menedżer koncentruje się na paru głównych dziedzinach, w których osiągnięcia wielkiej klasy mogą przynieść wybitne rezultaty. Zmusza samego siebie do uszeregowania priorytetów i trzyma się swoich priorytetowych decyzji. Wie, że nie ma innego wyboru niż skupiać się na sprawach pierwszej wagi – a drugorzędnymi nie zajmować się wcale. Alternatywą jest bowiem brak skuteczności działania.
Dowiedz się Czy wyścig szczurów to już przeżytek?
REKLAMA
Menedżer podejmuje skuteczne decyzje. Wie, że to przede wszystkim kwestia opracowania odpowiedniego systemu – ustalenia kolejnych kroków w prawidłowej sekwencji. Wie, że decyzja skuteczna jest zawsze rozstrzygnięciem opartym raczej na rozbieżnych opisach niż na zgodzie co do faktów. Wie, że podejmowanie decyzji, zwłaszcza pod presją czasu, obarczone jest ryzykiem podjęcia decyzji błędnych.
Skuteczny menedżer przewodzi dzięki swoim zdolnościom. Nadaje produktywność temu co robi. Potrafi znaleźć zadziwiająco wiele rozwiązań, by osiągnąć cel. Prze do przodu i działa. W efekcie ograniczenia, które ciążą słabym menedżerom, często po prostu znikają. Skuteczny menedżer odznacza się zdecydowaniem w realizacji swojej wizji. Zdecydowanie to siła charakteru człowieka, który dokonuje tego, co innym wydaje się niemożliwe. Konsekwentnie dąży on do realizacji swoich planów i na przekór niesprzyjającym ocenom i postawom potrafi wytrwać w swym zdecydowaniu.
Polecamy serwis Szkolenia
Fragment pochodzi z książki „Zarządzanie. Kanony i trendy” Mieczysława Morawskiego, Jerzego Niemczyka, Kazimierza Perechudy, Ewy Stańczyk-Hugiet (Wydawnictwo C.H. Beck, 2010). Wykorzystanie za wiedzą Wydawcy.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.