REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie jest 9 podstawowych warunków motywującej pracy?

Praca powinna być obiektywnie, rzetelnie i zgodnie z kwalifikacjami opłacana, a preferowane przez kierownictwo zachowania, zwłaszcza w stosunku do klientów i innych interesariuszy zewnętrznych organizacji powinny być premiowane.
Praca powinna być obiektywnie, rzetelnie i zgodnie z kwalifikacjami opłacana, a preferowane przez kierownictwo zachowania, zwłaszcza w stosunku do klientów i innych interesariuszy zewnętrznych organizacji powinny być premiowane.

REKLAMA

REKLAMA

Gdy przyjmiemy, że nasi pracownicy są kreatywni, zorientowani na osiągnięcia i sukces zawodowy, to nie możemy przydzielać im pracy ogłupiającej, poniżej możliwości, opartej na rutynie. Praca musi motywować do wysiłku intelektualnego i zaangażowania emocjonalnego, dlatego powinna spełniać wymienione niżej warunki.

1. Praca powinna dawać poczucie realizacji rzeczy i spraw ważnych z punktu widzenia wartości ogólnoludzkich, zawierać pierwiastek szlachetności intencji i zamierzeń w zakresie dobra publicznego: np. postęp w leczeniu chorób cywilizacyjnych, redukcja stref biedy i niedostatku, ułatwienie dostępu do edukacji itd.

REKLAMA

2. Praca musi być sensowna i interesująca, stwarzać możliwości wykorzystania posiadanych kwalifikacji, ale również kształtować warunki ich podwyższania, stałego doskonalenia na zasadzie life long learning.

3. Praca powinna być pożyteczna, niezależna i odpowiedzialna, czyli taka która nie wymagałaby cały czas bezpośredniego nadzoru i kontroli przez kierownika, by zawierała obszar swobodnego działania, by pozwalała na samodzielne wykonywanie pewnych zadań i funkcji.

Przeczytaj również: Motywowanie należy zacząć od siebie

4. Praca powinna być obiektywnie, rzetelnie i zgodnie z kwalifikacjami opłacana, a preferowane przez kierownictwo zachowania, zwłaszcza w stosunku do klientów i innych interesariuszy zewnętrznych organizacji powinny być premiowane.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

5. Praca powinna dawać poczucie komfortu, wygody i łatwości dostępu do wszystkich niezbędnych narzędzi i środków działania.

6. Praca powinna być przydatnym elementem wykonywanych całości. Inaczej mówiąc, pracownik powinien mieć poczucie, że wykonywana przez niego praca jest potrzebna i niezbędna do stworzenia całego, gotowego produktu czy kompleksowej usługi.

7. Praca powinna łączyć interesy indywidualne pracowników z dążeniami i strategią przedsiębiorstwa.

Polecamy serwis Szkolenia

8. Praca powinna stanowić kolejny etap kariery pracownika i dawać mu szanse na awans zawodowy: menedżerski bądź specjalistyczny w zależności od wykonywanego zawodu.

9. Praca powinna dawać szanse rozwoju zawodowego, pozyskiwania wiedzy i umiejętności koniecznych do perfekcyjnego wykonywania zadań i obowiązków.

Fragment pochodzi z książki „Zarządzanie. Kanony i trendy” Mieczysława Morawskiego, Jerzego Niemczyka, Kazimierza Perechudy, Ewy Stańczyk-Hugiet (Wydawnictwo C.H. Beck, 2010). Wykorzystanie za wiedzą Wydawcy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA