REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zorganizować w firmie system sponsoringu projektów strategicznych?

Stworzenie sprawnie działającego środowiska sponsorów projektów wymaga aby obie strony – kierownicy projektów i sponsorzy – uwzględniali potrzeby drugiej strony w swoich działaniach.
Stworzenie sprawnie działającego środowiska sponsorów projektów wymaga aby obie strony – kierownicy projektów i sponsorzy – uwzględniali potrzeby drugiej strony w swoich działaniach.

REKLAMA

REKLAMA

Właściwie opracowany system sponsoringu zapewnia kierownikom projektów i programów wsparcie wyższego szczebla w hierarchii przedsiębiorstwa i tworzy forum dla rozmów kierowniczych, które ukierunkowują decyzje w zakresie inwestycji projektowych. Sponsorzy oferują nieocenioną pomoc w odniesieniu do zakresu, harmonogramu i środków niezbędnych do wyboru projektów i ich zarządzania.

Właściwy sponsoring wprowadza do środowiska portfela projektów wizję, zobowiązanie, odpowiedzialność i wsparcie. Cechy dobrego sponsoringu to:

REKLAMA

Wizja:

  • Sponsorzy mają silną wizję ogólnej wagi strategicznej projektu, portfela bądź programu.
  • Sponsorzy monitorują środowisko biznesowe i polityczne i w razie potrzeb pomagają w dostosowaniu projektów lub programów.
  • Sponsorzy są na tyle dobrze wprowadzeni w hierarchię firmy, że znają hierarchię decyzyjną i potrafią doprowadzać do podejmowania decyzji i osiągania kompromisów między priorytetami strategicznymi.

Zobowiązanie:

  • Sponsorzy całkowicie angażują się w proces zarządzania portfelem.
  • Sponsorzy cechują się zarówno pasją, jak i obiektywizmem.

Odpowiedzialność

  • Sponsorzy pociągają kierowników projektu, programu lub portfela do odpowiedzialności z tytułu realizacji celów, wypracowania rezultatów, przeprowadzenia analiz i przekazania zmian wszystkim dotkniętym nimi obszarom.
  • Sponsorzy również dzielą odpowiedzialność kierowników projektów lub programów; jeżeli w danym projekcie lub programie występują trudności, to sponsor ponosi odpowiedzialność za ich naprawę na równi z kierownikiem projektu lub programu.

Przeczytaj także: Czym jest sponsoring?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wsparcie

  • Sponsorzy wspierają kierowników projektów lub programów w realizacji ich zadania.
  • Sponsorzy zapewniają pomoc w zakresie definicji, powiązań i zasobów niezbędnych do skutecznego osiągnięcia celów projektu.
  • Sponsorzy mają powiązania z wyższymi poziomami hierarchii przedsiębiorstwa, dzięki czemu mają wpływ na alokację środków, organizacyjne planowanie ryzyka i zarządzanie ryzykiem, a także mogą przekazać informację o wadze danego projektu lub programu w ramach przedsiębiorstwa.

Stworzenie sprawnie działającego środowiska sponsorów projektów wymaga aby obie strony – kierownicy projektów i sponsorzy – uwzględniali potrzeby drugiej strony w swoich działaniach.

Najczęstsze punkty na liście życzeń kierowników projektów wobec skutecznych sponsorów to:

  • Przełożenie celów i wytycznych na zrozumiałe i wykonalne pojęcia.
  • Wsparcie pozyskania i utrzymania niezbędnych środków.
  • Pomoc w sterowaniu działaniami w ramach organizacji.
  • Identyfikacja obszarów ryzyka i informowanie o nich.
  • Podejmowanie decyzji w czasie rzeczywistym (lub po prostu podejmowanie decyzji).
  • Dostępność.
  • Pomoc w przeniesieniu potencjalnego problemu na wyższy poziom w hierarchii.
  • Poparcie lub pomoc w przekonywaniu innych.

Polecamy serwis Firma

Najczęstsze punkty na liście życzeń sponsorów wobec kierowników projektów to:

  • Przedstawianie jasnych danych, na podstawie których należy podjąć decyzję.
  • Przekazywanie aktualnych informacji.
  • Przedstawianie okresowych raportów o postępach.
  • Przejęcie odpowiedzialności za codzienne zarządzanie.
  • Wykazanie zrozumienia szerszego obrazu.
  • Wykazanie elastyczności wobec zmian w środowisku.
  • Wczesna identyfikacja potencjalnych problemów.
  • Jasne przedstawienie prośby o odwołanie do wyższego poziomu hierarchii (informacja, co sponsor ma zrobić).

Fragment pochodzi z książki „Skuteczne wdrażanie strategii” M. Morgana, R.E. Levitta, W. Maleka (Wydawnictwa Profesjonalne PWN, 2010). Wykorzystanie za zgodą Wydawcy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć?

Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć przed zagrożeniami? Przedświąteczny sezon zakupowy może stwarzać zagrożenia nie tylko dla klientów ale także dla sklepów.

Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

REKLAMA

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

REKLAMA

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

REKLAMA