REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pracownik, Mikroprzedsiębiorca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Dlaczego czas klienta należy traktować jako zasób strategiczny firmy?

Oprócz czasu korporacyjnego, odmierzanego przez czynności wykonywane przez pracowników firmy oraz czasu w jakim następuje obieg dokumentów, istnieje tak zwany czas klienta – niezwykle cenny.

Czy informacja handlowa ma związek z nieuczciwymi praktykami rynkowymi

Informacja handlowa w postaci propozycji nabycia produktu nie tylko zawiera elementy perswazji, ale także wpływa na podjęcie decyzji przez konsumenta. Możemy więc mówić o kwalifikowanej formie reklamy i zagrożeniu dopuszczania się przez przedsiębiorcę nieuczciwych praktyk rynkowych.

Jak Euro 2012 kształtuje rynek pracy?

Autostrady, stadiony, hotele, obiekty gastronomiczne, modernizacja lotnisk, dworców i linii kolejowych. Olbrzymie kwoty pieniędzy mają zostać zainwestowane, a jeszcze więcej możemy na tym zyskać. Jakie nadzieje pokładane są w związku z organizacją w Polsce mistrzostw Europy w piłce nożnej? Co zmieni się na rynku pracy w branży budowlanej?

O zarządzaniu reputacją online na Naszej Klasie, Facebooku - kilka porad

Jeżeli właśnie wróciłeś z wakacji i postanowiłeś zamieścić swoje zdjęcia na Naszej Klasie lub Facebooku, dobrze się zastanów. Fotografia przedstawiająca Ciebie wychodzącego nad ranem z klubu w wątpliwym stanie może Cię dużo kosztować.

REKLAMA

Dotacje dla firm z branży turystycznej w województwie podlaskim

Podlascy przedsiębiorcy działający w branży turystycznej mają teraz szansę otrzymać unijne pieniądze na rozwój swoich przedsiębiorstw. Trzeba się jednak spieszyć - nabór wniosków trwa tylko do końca września i pula środków przeznaczona na ten cel jest już mocno ograniczona.

Twój profil świadczy o Tobie

Jak nie stracić pracy po wakacjach - czyli o zarządzaniu reputacją online na Naszej Klasie, Facebooku i nie tylko.

Zyskowność klientów i modele wartości


Kalkulacja całkowitej zyskowności klientów stała się w końcowych latach XX wieku marzeniem instytucji finansowych. Jednak nie była zadaniem prostym. Firmy tego rodzaju jako pierwsze musiały uświadomić sobie wartość swoich różnych produktów, a następnie przełożyć ją na koszty i wreszcie połączyć pojedynczego klienta z wieloma rodzajami rachunków. Rozbudowane procesy i szczegółowe dane niezbędne do kalkulacji zyskowności klientów w połączeniu z wysokimi kosztami wyspecjalizowanych modeli rentowności produktów sprawiały, że do niedawna była ona poza zasięgiem banków nawet średniej wielkości.

Czym jest marketing relacji i marketing jeden na jeden

Marketing relacji zyskał popularność dzięki książce Regisa McKenna z roku 1993 zatytułowanej Relationship Marketing: Successful Strategies for the Age of the Customer. Stał się sposobem, w jaki działy marketingu zaczęły zdobywać większą wiedzę o swoich klientach poprzez zrozumienie ich preferencji, co pozwalało im utrzymać klientów.

REKLAMA

Wsparcie unijne dla przedsiębiorców z sektora rolno-spożywczego

Maksymalnie 20 mln złotych będzie mógł uzyskać przedsiębiorca w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 na dofinansowanie działań związanych z modernizacją pomieszczeń magazynowych, produkcyjnych czy na zakup niezbędnych urządzeń i wyposażenia.

Dwa sposoby na przeprowadzenie egzekucji alimentów z wynagrodzenia

Zgodnie z obowiązującymi przepisami egzekucja alimentów z wynagrodzenia za pracę może być przeprowadzona na dwa sposób. Oprócz komornika może jej dokonać również pracodawca dłużnika.

Co grozi za ujawnienie tajemnicy przedsiębiorstwa

Każde przedsiębiorstwo ma swojego rodzaju tajemnice, dotyczące metod działania, asortymentu, wielkości produkcji i sprzedaży itp. Pracownicy i osoby bezpośrednio powiązane z przedsiębiorstwem często dysponują taką wiedząca. Nie ulega wątpliwości, że ujawnienie tego typu informacji konkurencji naraziłoby przedsiębiorstwo na poważne straty.

Debiut na NewConnect a unijne fundusze - wskazówki

30 sierpnia 2007 roku, powstał pierwszy w Polsce, zorganizowany i prowadzony przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A., rynek alternatywny zwany NewConnect. Debiut firmy na NewConnect i znaczne pokrycie kosztów z tym związane, może pokryć unijna dotacja. W jaki sposób?

Jakie są zasady konstruktywnej krytyki?

Celem konstruktywnej krytyki jest zmiana zachowania osoby, której ona dotyczy. Uzasadniona krytyka czasem jest nieodzowną i jedyną metodą, dzięki której możemy zwrócić komuś uwagę, powiedzieć, co nam się nie podoba i tym samym doprowadzić do zmiany czyjegoś postępowania.

Prośby i odmowy – to nie takie trudne

Trudno powiedzieć ile razy w ciągu dnia jesteśmy w potrzebie i musimy zwrócić się do kogoś o pomoc. Podobnie, sami jesteśmy wielokrotnie proszeni przez innych o zrobienie czegoś, a z różnych powodów musimy tego odmówić.

Czy wyższy VAT będzie niekorzystny dla małych firm?

Zapowiedziana przez rząd podwyżka VAT dotknie, nie tylko konsumentów, ale i również małe firmy. Dla najmniejszych, jednoosobowych firm, finanse firmowe są tożsame z prywatnymi, dlatego też odczują wzrost stawek VAT podwójnie – i jako konsumenci, i jako przedsiębiorcy.

Jak reagować na pochwałę?

W większości firm, pracownicy chwaleni są rzadko. Dopóki praca nie odbiega od pewnej normy, standardu, w zasadzie nikt nie zwraca uwagi na pracownika. Zaczyna się go obserwować dopiero, gdy standard pracy zaczyna spadać. Jeżeli wszystkie zadania są wykonywane dobrze, no cóż, tak właśnie powinno być i nie ma o czym mówić…

Jakie są skutki nieasertywnych zachowań w pracy?

Podobnie jak zachowania agresywne, nieasertywność może wydawać się czasem bardzo atrakcyjnym i przynoszącym same korzyści sposobem postępowania. Te pozytywne aspekty są jednak krótkotrwałe, na dłuższą metę nieasertywne zachowanie może przysporzyć jedynie kłopotów.

Jakie są skutki agresywnych zachowań w pracy?

Agresja jest jednym z zachowań niepożądanych. Mimo to, wiele osób wybiera właśnie ten sposób zachowania, by osiągnąć wyznaczone sobie cele. Mimo tego, że może to początkowo przynosić oczekiwane przez nich korzyści, w dłuższej perspektywie może doprowadzić do izolacji albo próby zemsty ze strony najbliższego otoczenia.

Jakie są poziomy asertywności?

Bycie asertywnym oznacza domaganie się poszanowania i uznania naszych praw w ten sposób, by nie zostały przy tym naruszone prawa innych ludzi. Jednakże poziom asertywności zależy w głównej mierze od sytuacji – stąd domaganie się swoich praw może występować na różnych płaszczyznach.

Typy zachowań osób pracujących w biurze

Atmosfera w biurze zależy od tego, jak zachowują się ludzie w nim pracujących. Im lepsze relacje między nimi, tym lepsza współpraca. Odnosi się to zarówno do kwestii pomiędzy pracownikami, jak i relacji szef – pracownik

Co nam daje asertywność?

Asertywna postawa przynosi same korzyści, zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.. Pozwala na obronę własnej godności, szacunek i sympatię dla siebie i dla innych, niekrzywdzenie i nieranienie siebie i innych, przyjmowanie odpowiedzialności za własne życie.

Jak otrzymać dotację na uruchomienie własnej firmy na Warmii i Mazurach?

Jeśli jesteś bezrobotny i nie masz pieniędzy na otworzenie własnego biznesu dzisiaj możesz to zrobić dzięki funduszom unijnym. Ale uwaga nabór trwa tylko do 6 sierpnia, a liczba uczestników jest ograniczona.

Własny biznes dzięki unijnym funduszom na Warmii i Mazurach - porada

Jeśli masz pomysł na uruchomienie własnej działalności gospodarczej i szukasz środków, które pozwolą urzeczywistnić to marzenie, powinieneś niezwłocznie zainteresować się możliwościami, jakie oferuje na ten cel Unia Europejska w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Jak odróżnić motywowanie od manipulowania? – porady dla podwładnych i szefów

Niektórym menedżerom motywowanie myli się niekiedy z manipulowaniem. Gdyby uważnie przyjrzeć się ich poczynaniom, można zauważyć, że stosują typowe chwyty opisywane przez psychologów.

Przynależność do grupy motywuje pracowników

Dla większości pracowników bardzo ważne jest poczucie przynależności do grupy. Im mniejsza grupa, do której człowiek należy, tym większa lojalność, motywacja i starania – przekonują eksperci.

Trwa konkurs dla przedsiębiorców w województwie podlaskim – część II

Jeśli myślisz o rozwoju swojego przedsiębiorstwa poprzez np. rozszerzenie oferty produktowej niezwłocznie powinieneś zainteresować się możliwościami, jakie oferuje na ten cel Unia Europejska. Jeszcze do 13 sierpnia istnieje możliwość wsparcia tego typu inwestycji ze środków europejskich.

Jak przygotować projekt na wsparcie przedsiębiorców w województwie podlaskim

W spotkaniach z potencjalnymi wnioskodawcami niejednokrotnie pytani jesteśmy w jaki sposób przygotować dobry projekt. Jakie informacje umieścić w dokumentacji, aby sprostać wymaganiom komisji oceniającej i dostać upragnioną dotację? Nie ma jednej skutecznej recepty, która gwarantowałaby przyznanie unijnego wsparcia. Tym nie mniej możemy zwiększyć swoje szansę na otrzymanie unijnego grantu po szczegółowym zapoznaniu się kryteriami wyboru projektów.

Możliwość rozwoju zawodowego jest dobrą motywacją dla pracownika

Na współczesnym, bardzo konkurencyjnym rynku pracy każdy chce podnosić swoją wartość poprzez podnoszenie umiejętności oraz zdobywanie nowych kwalifikacji. Rozwój jest elementem samorealizacji, zdobywanie nowych umiejętności zwiększa poczucie własnej wartości. A to buduje poczucie bezpieczeństwa - pracownik nie obawia się utraty pracy i uważa, że utrzyma rodzinę.

Wspólne określenie celu zmotywuje Twoich pracowników

Większości z nas nie motywują cele, które narzucono nam odgórnie. Udział pracowników w określaniu celów przynosi wiele korzyści dla firmy.

Kontrowersyjny konkurs na Mazowszu - podsumowanie

Na tegoroczny konkurs dotyczący rozwoju przedsiębiorczości, firmy z Mazowsza czekały przeszło pół roku. Złożonych zostało 689 wniosków, o poziomie dofinansowania blisko dziewięciokrotnie większym niż przewidziana na konkurs alokacja.Konkurs ten wzbudził wiele kontrowersji.

Jakie są nowe zasady aplikowania o środki unijne dla działania 8.1 POIG – część II

Jeszcze w lipcu rozpoczyna się nabór wniosków do tego popularnego wśród przedsiębiorców działania. Do rozdysponowania pomiędzy zainteresowane podmioty będzie około 320 mln PLN. Jednocześnie zmianom uległy zasady aplikowania o środki unijne.O jakich zmianach mówimy?

Jak wdrożyć program „work-life balance” w firmie

Programy typu „work-life balance” to aktywna próba wsparcia pracowników przez ich pracodawcę poprzez dostarczanie im narzędzi i usług pomagających zrównoważyć, pogodzić i zarządzać stresem rodzącym się w wymagającym środowisku zawodowym i przenikającym w obszar życia prywatnego.

Jakie koszty kwalifikowane w projektach e-usług

Zgodnie z zapowiedziami Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości na koniec lipca 2010 roku planowane jest ogłoszenie naboru wniosków o dofinansowanie projektów w ramach działania 8.1. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Jaka jest rola działów HR w działaniach employer brandingowych? - część II

Spójność działań i komunikatów to, według wielu, klucz by skutecznie budować i promować swoją markę pożądanego pracodawcy. Jednak jak zachować spójność, gdy komunikaty są rozproszone, nie tylko w czasie, formie i przestrzeni, ale również poprzez mnogość nadawców. O tym, jak nas widzą decydują między innymi nasi pracownicy (byli i obecni), kandydaci (którzy poznali nas tylko w procesie rekrutacyjnym), czy stażyści i praktykanci (którzy przez jakiś czas byli członkami organizacji). Artykuł jest drugim z serii poświęconej tematyce współczesnego employer brandingu. Przeczytaj pierwszą część.

Jak dział HR powinien reagować na zmiany? - część I

Świadome budowanie wizerunku firmy jako atrakcyjnego miejsca pracy należy obecnie do standardowych działań każdej organizacji. Jednak, czy w dobie powszechnego dostępu do Internetu, gdy każdy może swobodnie wypowiadać się o wszystkim i wszystkich, moc mają jeszcze oficjalne komunikaty generowane przez organizację? Czy dziś nie bardziej liczy się spontaniczny i (nie)sterowalny głos pracownika? Kto aktualnie kreuje markę pracodawcy?

Po czyjej stronie są agencje doradztwa personalnego?

Kogo reprezentuje agencja doradztwa personalnego – kandydata czy klienta? Odpowiadając na to pytanie warto jest zastanowić się na jakie korzyści może liczyć zamawiający usługi rekrutacyjne klient oraz jakie benefity są dostępne dla kandydata.

Rozmowa z odchodzącym pracownikiem - porady i wskazówki

Pracownicy odchodzą – to się zdarza. Nie należy jednak odsyłać ich „do stu diabłów”. Kiedy pracownik odchodzi, czy go lubicie, czy nie, nie warto rujnować swojej reputacji i potencjalnie narażać na szwank bieżącą, czy przyszłą działalność z powodu negatywnych odczuć wobec jednego pracownika. W poniższym artykule przedstawiamy kilka wskazówek jak rozstać się z pracownikiem.

Do you speak english?

W dzisiejszych realiach, znajomość języka obcego jest pomocna nie tylko na polu zawodowym. Umiejętność ta pozwala na realizowanie swoich pasji, daje poczucie pewności siebie w kontaktach biznesowych i dostarcza narzędzi do zdobywania wiedzy oraz umiejętności stricte technicznych.

W jakiej branży jest szansa na szybkie zatrudnienie?

W dobie spowolnienia gospodarczego straty liczą niemal wszystkie branże. Jednak firmy zamierzają nadal inwestować. Wystarczy przejechać się przez centrum dużych miast i zobaczyć, że prężnie działa budownictwo zarówno infrastrukturalne, jak i mieszkaniowe.

Jak przygotować się do spotkania z doradcą personalnym?

Jeśli zdecydowałeś na współpracę z agencją doradztwa personalnego warto jest dobrze się przygotować do spotkania z ekspertem. Podczas rozmowy konsultant będzie chciał poznać m.in. doświadczenie zawodowe oraz dlaczego wcześnie zmienialiśmy miejsca pracy i jaki jest obecny powód poszukiwań.

Kiedy pracownik może być pełnomocnikiem pracodawcy?

Procedura cywilna pozwala pracownikowi reprezentować pracodawcę- nawet jeśli nie jest radcą prawnym. Wystarczy odpowiednie pełnomocnictwo i załączniki.

Jak odnaleźć się w nowej pracy? - porady

Musisz wiedzieć, że Twój pierwszy dzień w nowej pracy, a także tygodnie wdrożenia w nowe stanowisko, mogą mieć silny wpływ na to, jak będziesz postrzegany przez nowego pracodawcę. Jak zatem przebrnąć przez te chwile?

Prawidłowa oferta zatrudnienia - porady dla pracodawców

Nareszcie znaleźliśmy właściwą osobę na stanowisko. Teraz, na tym etapie, nadszedł czas na to, aby zwrócić się do kandydata z odpowiednio sformułowaną i wywierającą właściwe wrażenie ofertą zatrudnienia i na uzyskanie jego akceptacji. Jak to zrobić najlepiej?

Czy przyjąć kontrofertę - wskazówki zawodowe

Z powodzeniem doręczyłeś wypowiedzenie dotychczasowemu pracodawcy. Twój szef z pewnością nie jest z tego powodu szczęśliwy (wyobraź sobie, jakbyś się czuł na jego miejscu), ale wydaje się, iż zaakceptował tą decyzje. Od tego czasu, ucierasz nosa kolegom i planujesz największą, pożegnalną balangę w historii firmy. Co potem?

Znużeniu pracowników można zapobiec

Doświadczony menedżer wie, że znużony pracownik jest mniej wydajny. Warto jest zatem pomóc swoim podwładnym pokonać zmęczenie. Naucz ich posługiwać się np. wizualizacją.

Jak wnioskować o dofinansowanie projektów w konkursie dla przedsiębiorców w Wielkopolsce

Tylko do 2 sierpnia br. trwa nabór wniosków o dofinansowanie dla przedsiębiorców zamierzających wykorzystać unijną dotację na rozwój swojej firmy. Proces aplikowania o dostępne fundusze unijne podlega zasadom określonym przez instytucje organizującą konkurs.

Jak pozyskać dotacje na rozwój turystyki

Najbliższe miesiące stawiają przedsiębiorstwa z branży turystycznej przed szansą na uzyskanie dofinansowania z Unii Europejskiej. Warto przyjrzeć się bliżej warunkom jakie Unia stawia przedsiębiorcom zamierzającym rozwinąć działalność w tym kierunku .

Wniosek o dofinansowanie na wsparcie przedsiębiorczości na Mazowszu – część I

Podczas trwającego naboru wniosków o dofinansowanie w ramach działania 1.5 RPO WM mamy szansę otrzymać unijną dotację na rozwój przedsiębiorstwa. Pieniądze te możemy przeznaczyć na np. modernizację parku maszynowego, zakup wyposażenia do naszej firmy, nabycie licencji, patentów lub know-how.

Jak radzić sobie z zapamiętywaniem?

Dobra pamięć w zawodzie asystentki to połowa sukcesu. Nie da się jej jednak wyćwiczyć od razu. Najchętniej wzięlibyśmy pigułkę, która w cudowny sposób rozwiązałaby wszystkie nasze problemy. Od leków skuteczniejsze są jednak „naturalne” metody.

Rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu – część II

Chcesz pozyskać pieniądze na unowocześnienie swojej firmy? A może chcesz nabyć patent lub know-how i wykorzystać je w swoim przedsiębiorstwie? Teraz jest to możliwe przy współudziale środków unijnych.

REKLAMA