REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Manager, Pracownik

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak rozwiązywać problemy? - poradnik

Problemy potrafią pozbawić zdolności racjonalnego myślenia nawet najbardziej doświadczonych menedżerów. Masz już dość myślenia o problemach w Twojej firmie? Ekspert radzi, jak je skutecznie rozwiązywać.

Jak pokonać nadmierny perfekcjonizm?

Stawianie zbyt wygórowanych zadań do realizacji i wieczna pogoń za nieosiągalną doskonałością - są to tylko niektóre cechy nadmiernego perfekcjonizmu. Ekspert radzi jak go pokonać w 4 krokach.

Jak zwalczyć presję i stres? - krok po kroku

Wywieranie demotywującego wpływu na pracowników jest zjawiskiem, które może dotyczyć każdego z nas. W szczególności w marketingu. Ekspert radzi jak zwalczać presję i nie poddać się wszechogarniającemu stresowi pracując w dziale sprzedaży.

Jakie ubezpieczenie dla pracownika wybrać?

Ubezpieczenie pracownika to dla przedsiębiorcy nie lada wyzwanie. Szereg ofert dostępnych na rynku utrudnia wybór właściwej. Jakimi kryteriami się kierować? Na co zwracać szczególną uwagę?

REKLAMA

Jak zapobiec ciężkiej atmosferze, gdy zatrudniasz w firmie kogoś z rodziny?

Czasem trzeba zatrudnić kogoś z rodziny – albo z autentycznej sympatii, albo dla świętego spokoju. Zawsze jednak trzeba zastanowić się jak to zrobić, aby uniknąć tarć między starymi pracownikami a „nowym”. W sposób naturalny bowiem „nowy” jest postrzegany jako kret i szpicel i jego wdrożenie w pracę może przebiegać dość nieprzyjemnie. Jak można tego uniknąć?

Gdzie szukać kandydatów do pracy w małej firmie?

W jaki sposób nasi rodzimi przedsiębiorcy pozyskują nowych pracowników? Badania przeprowadzone w latach 2006-2007 na grupie 250 właścicieli mikroprzedsiębiorstw w Wielkopolsce pokazują jasno – dominującą metodą pozyskiwania nowej kadry w takich firmach jest korzystanie z osobistych sieci społecznych. Liczą się znajomości!

Jak skutecznie zatrudnić pracownika – rekrutacja, selekcja, adaptacja

Posługiwanie się słowem „zatrudnianie” ma na celu podkreślenie, że chodzi o pozyskiwanie osób z zewnątrz, spoza firmy, nowych w organizacji, nie zaś na awansach czy przesunięciach wewnętrznych pracowników już zatrudnionych w firmie i znających kulturę firmy. Zatrudnianie wiąże się więc z dodatkowymi czynnościami kadrowymi, wykraczającymi poza „tu jest twoje krzesło, siadaj i pracuj do piątej”.

Wzrost płacy minimalnej ze szkodą dla pracowników?

Propozycja minister pracy, Jolanty Fedak, aby zwiększyć wysokość płacy minimalnej o 8 proc., może negatywnie odbić się zarówno na osobach bezrobotnych i poszukujących pracy, jak i obecnie zatrudnionych, których dochody są najmniejsze. Tak raptowna zmiana wysokości wynagrodzenia zniechęci pracodawców do tworzenia nowych stanowisk pracy oraz pociągnie za sobą redukcję zatrudnienia.

REKLAMA

Jak klienci oceniają konkurencyjność przedsiębiorstwa?

Dla budowy skutecznej strategii konkurencji przedsiębiorstwa podstawowa znaczenie ma prawidłowa ocena najbardziej istotnych czynników decydujących o wyborze określonej oferty przez odbiorców. Czynniki te odnoszą się zarówno do produktu (usługi), jak również do całej firmy oferującej dany produkt (usługę) oraz jej strategii (marketingowej, konkurencji, rozwoju).

Jak prowadzić kontrolę strategiczną?

Ogólnie mówiąc, kontrola strategiczna polega na określeniu czy strategia została przygotowana zgodnie ze sztuką planowania, czy została przeprowadzona z zachowaniem jakości działań oraz czy zaplanowane efekty zostały osiągnięte.

Jak na podstawie analizy SWOT stworzyć strategię firmy?

O koncepcji SWOT często mówi się: analiza SWOT. W rzeczywistości to więcej niż sama analiza, ponieważ umożliwia także sformułowanie strategii firmy na podstawie wyników przeprowadzonej analizy.

Równowaga pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym - jak ją osiągnąć?

Pojęcie Work-Life Balance jest prawdziwym wyzwaniem dla dzisiejszych pracowników, którym coraz trudniej oddzielić czas spędzony w gronie najbliższych od zawodowych obowiązków. Gdy nadmiar pracy negatywnie wpływa na życie rodzinne, być może warto wyznaczyć sztywne granice pomiędzy tymi dwoma obszarami. Jak Polacy radzą sobie z tym problemem?

Po co biznesowi psychologia?

Adaptacja kulturowa to przystosowanie oryginalnej wersji testu do innej specyfiki kulturowej, dokonywane przy przenoszeniu testu stworzonego i funkcjonującego w jednym kraju do innego. Testy służą do badania właściwości indywidualnych istotnych dla przystosowania do wymagań środowiskowych, te zaś są w różnych kulturach różne. Wynika to przede wszystkim z odmienności warunków życia i wartości preferowanych w różnych kulturach.

Jakie wartości są najważniejsze dla menedżerów?

Pieniądze, popularność, władza, a może rodzina? Jeżeli zastanawiasz się jakie wartości są najważniejsze dla managerów, przeczytaj.

Czy pracodawca może przerwać urlop pracownika?

Ustawowo zagwarantowane prawo pracownika do wypoczynku wcale nie jest święte. Jego realizacja korygowana jest potrzebami pracodawcy. Fakt ten potwierdza dopuszczalność odwołania pracownika z urlopu w razie zaistnienia okoliczności nieprzewidzianych w momencie rozpoczęcia wypoczynku a wymagających jego obecności w pracy (art. 167 Kodeksu Pracy).

Jak kwalifikować wynagrodzenie personelu w projektach POKL?

Realizacja projektu ze środków Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki może wymagać zaangażowania dodatkowego personelu. Czy wydatki poniesione na ich wynagrodzenie będzie można uznać w świetle obowiązujących przepisów za kwalifikowalne? A jeśli tak to na jakich zasadach – o tym w treści artykułu.

Jak zwiększyć swoje szanse na stołecznym rynku pracy dzięki unijnym szkoleniom?

Powrót do pracy może być teraz łatwiejszy niż myślisz. Dzięki udziałowi w unijnym projekcie zdobędziesz nowe umiejętności, które mogą okazać się niezbędne w poszukiwaniu zatrudnienia. Uczestnictwo w projekcie jest całkowicie bezpłatne, gdyż jego koszty pokrywa Unia Europejska.

Czy firmom opłaca się zawierać z pracownikami długie umowy na czas określony?

Kodeks pracy dopuszcza zawieranie z pracownikami umów na czas określony. Żaden z przepisów kodeksu nie wskazuje maksymalnej długości takiej umowy. Ponadto z art. 33 wynika możliwość zastrzeżenia w umowie na czas określony dłuższy niż sześć miesięcy 2-tygodniowego okresu wypowiedzenia.

Odporność na stres - kryterium oceny pracownika

Odporność na stres jest cechą pożądaną u każdego pracownika, niezależnie od stanowiska, jakie piastuje. I właśnie z tego względu, obok sumienności, uważana jest za uniwersalny wskaźnik wysokiej przydatności zawodowej kandydata do pracy. Jednocześnie należy mieć świadomość, że nowoczesne podejście do oceny odporności na stres uwzględnia wiele jej aspektów.

Dyskryminacja kobiet wrogiem gospodarki

PKPP Lewiatan przytacza kilka ciekawych faktów na temat zatrudnienia kobiet. Tylko co druga kobieta zdolna do pracy jest aktywna zawodowo. Zaledwie 43,5 proc. żeńskiej populacji może utrzymać stałe zatrudnienie. Monika Zakrzewska, ekspert z PKPP Lewiatan, uczula na dyskryminację kobiet, która jest wrogiem gospodarki.

Jak komunikuje się lider?

Gdy firma nie komunikuje, stwarza pustkę informacyjną, którą często wypełniają opinie i spekulacje osób trzecich. Chcąc ograniczyć ryzyko kreowania przez innych nierzetelnych informacji o danej marce, firmy coraz częściej podejmują dialog z otoczeniem. Osiągnięcie pozycji lidera jest możliwe dzięki równoległej i długofalowej komunikacji opartej nie tylko na pełnieniu roli informatora, ale przede wszystkim doradcy i edukatora.

Czy można kontrolować korespondencję elektroniczną pracowników w celu ochrony przed ujawnieniem tajemnicy firmy?

Kontrola korespondencji przez osoby, do których nie jest ona skierowana, narusza gwarantowaną przez Konstytucję RP swobodę komunikowania się (art. 49). Tajemnica korespondencji jest też jednym z dóbr osobistych, wprost wymienianych przez art. 23 kc, a obowiązkiem pracodawcy, wyraźnie określonym w kodeksie pracy (art. 111), jest poszanowanie dóbr osobistych pracownika.

Kto ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez podwładnego?

Podmiot prawa cywilnego, który wyrządza szkodę innemu podmiotowi jest obowiązany do jej naprawienia. Jest to podstawowa zasada odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną swoim własnym działaniem. Polski Kodeks Cywilny jasno formułuję tą regułę w art. 415. Ale czasem szkoda nie jest powodowana bezpośrednio przez podmiot odnoszący z niej korzyść majątkową. W takich przypadkach zasady współżycia społecznego wymagają, ażeby odnoszący korzyść ponosił odpowiedzialność za szkody wyrządzone czynnościami wykonywanymi na jego rachunek.

Jak korzystać z listy kryteriów podczas podejmowania decyzji?

Ustalanie kryteriów to etap najistotniejszy z całej procedury rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji.

Jak firma może motywować pracowników premią?

Aby odpowiednio zmotywować pracownika, zwiększając jednocześnie zysk firmy, należy opracować właściwe zasady naliczania premii. Istotne jest, aby pracownik wiedział i faktycznie odczuwał, że ma wpływ na wysokość premii, którą otrzyma, czyli, że może sobie ją „wypracować”. Ważne jest, aby cele pracownika były realne. Zbyt wygórowane, niezbyt osiągalne, będą miały działanie odwrotne od zamierzonego, czyli demotywujące.

Czy wiesz, na czym polega „flexipraca”?

Zastanawiające jest to, jak bardzo pozostajemy przywiązani do pracy w tradycyjnym znaczeniu tego słowa. W Polsce jest to szczególnie widoczne: podczas gdy na Zachodzie możliwość ruchomych godzin zatrudnienia lub teleworkingu oferuje coraz więcej pracodawców. Czym właściwie jest praca w systemie „flexi”, popularnie zwana u nas „flexipracą”?

Czy czujemy się zestresowani w pracy?

Mówiąc o „jakości życia” zazwyczaj mamy na myśli sprawy osobiste i rodzinne. A przecież dla większości z nas życie składa się z jeszcze jednego, bardzo ważnego obszaru – pracy. Często nie przykładamy odpowiedniej wagi do jakości naszego życia zawodowego, uważając ją za mniej istotną dla naszego zdrowia i samopoczucia. Jak przedstawia się jakość życia w pracy Polaków? Czy jesteśmy w życiu zawodowym mocno zestresowani?

Jakie ubezpieczenie przedsiębiorca może zaoferować swoim pracownikom?

Przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczają swoich pracowników od różnych ryzyk dotyczących życia i zdrowia ubezpieczonego, jego samego albo też jego rodziny. Celem tego typu ubezpieczeń jest zapewnienie poczucia bezpieczeństwa oraz uzyskanie odszkodowania pieniężnego w razie zajścia ewentualnego wypadku. Oferta towarzystw ubezpieczeniowych stale się rozszerza i obejmuje coraz więcej przypadków.

Jakie są standardy stosowania testów psychologicznych

Testy i kwestionariusze psychologiczne coraz częściej stają się codziennym narzędziem pracy w wielu firmach i organizacjach. Pomagają pracownikom działów HR, coachom i menedżerom podejmować decyzje w sprawach zatrudniania i alokacji nowych pracowników, oceny ich rozwoju oraz budowania programów szkoleniowych.

Praca a czas wolny: jak znaleźć równowagę?

W dzisiejszym świecie coraz częściej zacierają się granice pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. Im bardziej odpowiedzialne stanowisko tym większe prawdopodobieństwo, że dana osoba będzie poświęcać więcej czasu kwestiom związanym z pracą, zaniedbując tym samym sprawy osobiste i rodzinne. Dlatego ważne jest, by nauczyć się wyznaczać wyraźne granice pomiędzy tymi dwoma obszarami życia.

Jak wykorzystać wskaźnik mobilności zawodowej do zarządzania karierą?

Spróbujmy na przykładzie zaczerpniętym z konkretnego życiorysu zawodowego przyjrzeć się jakie wnioski można wysnuć na podstawie analizy wartości parametru kariery jakim jest mobilność.

Co dzieje się w firmie, gdy prezes ma mentalność specjalisty?

Pracownik firmy zajmujący stanowisko prezesa ma pewne doświadczenia zawodowe oraz pewną ugruntowaną postawę wobec biznesu. Ekspert Michael Gerber wyróżnia trzy takie postawy: przedsiębiorca, menedżer, specjalista. Co dzieje się w firmie, gdy na czele firmy stoi prezes-specjalista?

Jak skutecznie wdrożyć zmianę – 8 najpopularniejszych przyczyn porażki

Procesy zmian należą do bardzo trudnych przedsięwzięć, gdyż nowe budzi lęk i niepewność, burzy wcześniej ustalony porządek. W literaturze przedmiotu dokonano identyfikacji przyczyn trudności w procesie zmian; określa się je jako psychologia niepowodzenia.

Ile zarabia polski menedżer?

Polski menedżer coraz częściej zmienia pracę i oczekiwania finansowe. Takie wnioski płyną z trzeciej edycji raportu Polski Menedżer 2010. Zdecydowana większość ankietowanych, pomimo krótkiego stażu pracy zmieniała zatrudnienie 2 lub 3 razy. Jakie są więc finansowe wymagania kadr zarządzających?

Jak przeżyć pierwszy dzień w pracy?

Dostałeś informację o przyjęciu do nowej pracy. Przed tobą pierwszy dzień w nowej firmie. Jak sprawić aby pierwszy dzień nie był początkiem porażki, a stał się startem w sukces. Niewątpliwie należy zadbać o kilka podstawowych kwestii. Pamiętaj, że w pierwsze dni będziesz bacznie obserwowany przez nowego przełożonego i przez współpracowników. Na podstawie tych obserwacji część osób zbuduje sobie obraz ciebie jako pracownika.

Na czym polega koordynowanie w zarządzaniu?

Koordynacja to ustalony sposób lub sposoby współpracy między komórkami organizacyjnymi. Podzielone na mniejsze części cele i zadania, przyporządkowane do stanowisk fizycznych i umysłowych, należy połączyć w większe całości w taki sposób, by otrzymać sprawne funkcjonowanie firmy.

Czemu menedżer zawdzięcza swoją skuteczność?

Dobry i skuteczny menedżer powinien wyrobić u siebie pewne nawyki umysłu, swego rodzaju kotwice utrzymujące właściwy kierunek postępowania. Skuteczny menedżer wie na czym schodzi mu czas. Pracuje systematycznie nad zarządzaniem tą odrobiną swego czasu, który ma pod swoją kontrolą.

Czego oprócz odszkodowania może domagać się poszkodowany?

Prowadząc działalność gospodarczą powinieneś liczyć się z wieloma okolicznościami. Może mieć miejsce sytuacja, gdy Twój pracownik wyrządza innemu podmiotowi szkodę. Jakiego rodzaju świadczeń poszkodowany może się domagać i z czym powinieneś się liczyć?

Sprawdź co zrobić, gdy spadająca doniczka z okna wyrządzi komuś szkodę!

Istnieje wiele przypadków, w których osoba ponosi szkodę w wyniku wypadku, który polega na wypadnięciu, wylaniu lub wyrzuceniu czegoś z pomieszczenia. Poszkodowany zazwyczaj, albo w ogóle nie dochodzi odszkodowania, albo też chciałby, ale nie bardzo wie jakie kroki w tym celu przedsięwziąć.

Na czym polega wykup menedżerski i jakie są jego rodzaje?

Menedżerowie to grupa właścicieli spółek, o której stosunkowo rzadko słychać w mediach. Jednak mają oni tę zaletę, że znają specyfikę pracy w danej firmie i posiadają zapał, którego czasem brakuje inwestorom zewnętrznym.

Dlaczego pracujemy lepiej, a zarabiamy gorzej?

W czasach równości płci we wszystkich aspektach życia, problem dyskryminacji ilościowej i płacowej kobiet na wyższych szczeblach kierowniczych powinien stopniowo zanikać. Tymczasem, polskie menedżerki nadal zarabiają mniej niż ich koledzy na porównywalnych stanowiskach i to pomimo deklarowanej przez nie większej efektywności pracy. Dlaczego tak się dzieje?

Jak zaangażowanie w pracę wpływa na funkcjonowanie firmy oraz na samych pracowników?

Zaangażowanie jako zjawisko „wczucia” się pracownika w wykonywane obowiązki wywołuje dwojakie konsekwencje: jedna grupa efektów wiąże się z bezpośrednimi korzyściami jakie odnosi pracownik , druga grupa efektów wiąże się z korzyściami dla organizacji (pracodawcy).

Ułomności firm są tworzone przez jej zdolności

Miarą czy jesteś w czymś wyjątkowo dobry jest to, że talent ten powinien tworzyć jakąś bliźniaczą ułomność, słabą stronę. Wysoki człowiek nadaje się na koszykarza, ale niezbyt na rajdowca. Zwinny napastnik nie jest w stanie walczyć fizycznie z twardym obrońcą, choć może go wyprzedzić. Firmy w których ceni się regulamin i procedury kiepsko radzą sobie z improwizowaniem i wykorzystywaniem na bieżąco pojawiających się szans. Jeśli cenisz punktualność w dostawach, to nie bierz się za dostarczanie produktów firm trzecich.

Jak to jest z analizą rynków?

Gdy klienci są namierzeni, ich potrzeby – znane, a struktura kosztów – opracowana, łatwo można dokonywać analiz opłacalności. Ale gdy nie wiadomo kto jest klientem, do czego wykorzysta produkt, a także ile byłby w stanie za niego zapłacić – analizy to czysta fantazja. W takich warunkach niewiedzy tworzą się przełomowe innowacje – i trzeba to uszanować. W przeciwnym razie nic z tego nie wyjdzie.

Dlaczego zasoby spółki zależą od klientów?

Prawdziwą strategię działania firmy narzuca nie apodyktyczny prezes, ale zdanie klientów poparte zakupami lub ich brakiem. Kto to ignoruje, naraża się na kłopoty.

Jak zorganizować w firmie system sponsoringu projektów strategicznych?

Właściwie opracowany system sponsoringu zapewnia kierownikom projektów i programów wsparcie wyższego szczebla w hierarchii przedsiębiorstwa i tworzy forum dla rozmów kierowniczych, które ukierunkowują decyzje w zakresie inwestycji projektowych. Sponsorzy oferują nieocenioną pomoc w odniesieniu do zakresu, harmonogramu i środków niezbędnych do wyboru projektów i ich zarządzania.

Na czym polega imperatyw natury w strategii – przykład Hewlett-Packard

Sukces jednego prezesa odniesiony tuż po porażce poprzedniego prezesa ma niewiele wspólnego z osiągnięciami merytorycznymi. To kwestia zmiany klimatu w firmie, nastawienia do pracy. Można to nazwać atmosferą albo bardziej fachowo – imperatywem natury.

Odpowiedzialność za czyny podwładnego – sprawdź na jakich zasadach będziesz ją ponosił

Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą posiada podwładnych. W związku z tym konieczne jest określenie zasad odpowiedzialności za czyny, których ów podwładny się dopuści, wykonując czynności w zakresie tej działalności gospodarczej. Odpowiedzialność za podwładnego będzie miała miejsce jeżeli zaistnieją określone okoliczności.

Rachunkowość działań rutynowych a rachunkowość projektów – kluczowe różnice

Działania rutynowe i projekty są jak rezolutne pięciolatki i dwuletnie berbecie. Od pięciolatków wymaga się czego innego np. w chodzeniu czy mówieniu niż od dwulatków. Tymczasem działania rutynowe i projekty są w wielu firmach traktowane tak samo. To duży błąd – jak go naprawić?

Luki wartości projektu dla klienta, czyli jak kształtować relacje z klientem?

Podręczniki zarządzania projektami zwykle skrótowo polecają: „W trakcie projektu dostarczaj na bieżąco informacje klientom i interesariuszom”. Jednak dane, liczby i raporty często nie spełniają swej roli – nie likwidują którejś z pięciu luk wartości które odczuwają klienci. Oto te luki.

REKLAMA