Zredagowanie umowy pośrednictwa, która zabezpieczy interesy biura nieruchomości jest z każdym rokiem coraz trudniejsze. Wynika to m.in. z działalności Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Często zdarza się, że klienci biur pośrednictwa, po wykonaniu pracy przez pośrednika, uchylają się od zapłaty wynagrodzenia, powołując się na obecność w umowie klauzul abuzywnych, niewykonanie przez pośrednika usługi itd. Ekspert radzi jak pośrednik może zabezpieczyć się przed nieuczciwym klientem.
Zasady kontroli działalności gospodarczej przedsiębiorców określone są w Ustawie z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej, w ustawach szczególnych a także mogą one wynikać bezpośrednio z prawa wspólnotowego albo z ratyfikowanych umów międzynarodowych. Organów, które mogą kontrolować przedsiębiorcę jest wiele. Należą do nich m. in. Urzędy Skarbowe, Urzędy Kontroli Skarbowej, Państwowa Inspekcja Pracy, Państwowa Inspekcja Handlowa i wiele innych. Stąd też, konieczność poznania pewnych ogólnych standardów przeprowadzania kontroli u przedsiębiorcy i skutków ich nieprzestrzegania.
Niezależnie od tego czy produkujemy, handlujemy czy świadczymy usługi, zawsze wchodzimy w relacje z naszymi klientami. Płacą nam oni za to, co im dostarczamy. Problem w tym, że nie zawsze dostają od nas to, czego oczekiwali. Wtedy spotyka nas ich niezadowolenie. Klienci składają reklamację. Obiegowa opinia jest taka, że reklamacje to nic dobrego dla firmy. Wskaźnik reklamacji powinien dążyć do zera. To prawda, ale to nie jest cała prawda.
Dzięki środkom unijnym na lata 2007-2013 wiele firm z całej Polski rozwija swoją działalność, poszerza swoją ofertę produkcyjną lub usługową, unowocześnia zaplecza produkcyjne, korzysta z możliwości profesjonalnego doradztwa. Teraz taką możliwość mają również przedsiębiorcy, którzy zdecydują się zainwestować na terenie województwa łódzkiego. A jeśli się jeszcze wahasz dodam, że można otrzymać na ten cel nawet do 100 tys. zł.
Przed otwarciem buzi, warto żebyś się zastanowił jaki jest cel pytania, które chcesz zadać. Dzięki temu, że podzielisz się swoją intencją z rozmówcą (czyli powiesz mu po co chcesz go o coś zapytać) ustalisz kontekst pytania. Podanie powodu zadania pytania pomaga w rozmowie, ponieważ kreuje większą otwartość na słuchanie. Dzięki temu też zdobywasz uwagę rozmówcy i zapewniasz jasny kontekst, w którym zawieszasz pytanie.