REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Komunikacja z klientem, Mikroprzedsiębiorca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Biuro doradztwa prawnego - lokal

Prowadzenie działalności gospodarczej wymagającej wynajmowania lokalu wiążę się z wysokimi kosztami. Czy w przypadku biura doradztwa prawnego wynajmowany lokal jest niezbędny? Ekspert podpowiada jak uniknąć wysokiego czynszu oraz jak zaoszczędzić prowadząc biuro doradztwa prawnego.

Biuro doradztwa prawnego - formalności

Od strony formalnej założenie biura doradztwa prawnego przebiega identycznie, jak w przypadku każdej innej działalności gospodarczej. Ekspert podpowiada, jak dopełnić wszystkich formalności.

Ruszyło Forum Ekonomiczne w Krynicy 2011

Oficjalnie rozpoczęło się Forum Ekonomiczne w Krynicy 2011. Politycy, ekonomiści i przedstawiciele biznesu będą rozmawiać o kierunku w jakim podąża polska gospodarka.

Firmy zatrudnią, ale na czas określony

Jeden na trzech pracowników zatrudniony jest na umowę na czas określony - wynika z najnowszych danych GUS. Polska znajduje się w czołówce krajów unijnych, jeżeli chodzi o liczbę osób pozbawionych stabilnych etatów.

REKLAMA

Biuro doradztwa prawnego – biznesplan

Jeśli jesteś w trakcie zakładania swojej firmy prawniczej lub dopiero zamierzasz ją założyć, z pewnością słyszałeś o potrzebie sporządzenia biznesplanu. Słowo to odmieniane jest przez wszystkie przypadki, m.in. w kontekście dotacji z Urzędu Pracy oraz w instytucjach finansowych. Biznesplan warto również zrobić dla siebie, nawet jeśli nikt od nas tego nie wymaga.

Nadanie klauzuli wykonalności na następcę prawnego - porada

Klauzula wykonalności może być nadana na następcę prawnego z uwzględnieniem orzeczenia wydanego w elektronicznym postępowaniu upominawczym. Ekespert wyjasnia w ajkich okolicznościach może dojść do nadania klauzuli na następcę prawnego.

Jak reklamować biuro doradztwa prawnego?

Skutecznie przeprowadzona reklama biura doradztwa prawnego może nie tylko przysporzyć przedsiębiorcy grona stałych klientów, ale także wiązać się z niskimi kosztami. Ekspert prowadzący biuro doradztwa prawnego zdradza tajniki skutecznej i taniej reklamy.

Spółka z o.o. w organizacji - porada

Spółka z o.o. w organizacji to spółka kapitałowa w swojej pierwszej formie ustrojowej. Co najważniejsze, tymczasowej. Ekspert wyjaśnia, krok po kroku, z czym wiąże się instytucja spółki z o.o. w organizacji.

REKLAMA

Jak rozliczyć dochody uzyskiwane z agroturystyki?

Coraz częściej osoby fizyczne prowadzące gospodarstwa rolne decydują się na adaptację pomieszczeń na pokoje z łazienkami, które następnie wynajem ich turystom. Wątpliwości często budzi sposób opodatkowania takiego przychodu. Czy nadal jest to działalność rolnicza?

Gdy „gratis” nie jest darmowy - konsekwencje dla przedsiębiorcy

Gratis jest wykorzystywany przez przedsiębiorców do zachęcania konsumentów do zakupu danego produktu. Gratis często przyjmuje postać większej ilości danego towaru bądź dodatkowego, darmowego produktu. Czy przedsiębiorcę mogą spotkać negatywne konsekwencje, jeśli oferowany gratis nie jest w istocie darmowy?

Zwłoka w wykonaniu zobowiązania i jej konsekwencje - porada

Zwłoka w wykonaniu zobowiązania i jej konsekwencje od lat towarzyszą współpracy gospodarczej. W praktyce często zdarza się, że jeden z kontrahentów opóźnia się z wykonaniem swojego świadczenia, narażając drugą stronę na straty. Ekspert radzi jak poradzić sobie ze zwłoką w wykonaniu zobowiązania i jej konsekwencjami.

CEIDG - vademecum

CEIDG, czyli Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej to system ewidencji przedsiębiorców - osób fizycznych, który 1 lipca zastąpił EDG. CEIDG umożliwia założenie firmy przez internet, w ciągu kilkunastu minut. Poniżej znajdziesz wszystkie informacje, które są ci potrzebne do założenia własnej firmy przez CEIDG.

Przekształcenie przedsiębiorcy w spółkę kapitałową – poradnik

Przekształcenie przedsiębiorcy - osoby fizycznej - w jednoosobową spółkę kapitałową (spółkę z o.o. lub akcyjną) dopuszcza od 1 lipca kodeks spółek handlowych. Ekspert odpowiada na pytanie jak przekształcić jednoosobową firmę w spółkę kapitałową.

Widełki cenowe nie dla małych firm

Zegarmistrz wyceniający swoje usługi od - do, brak cennika w salonie fryzjerskim oraz niewłaściwe oznakowanie sprzedawanych produktów to najczęściej pojawiające się nieprawidłowości u usługodawców – wynika z raportu przygotowanego przez Inspekcję Handlową i UOKiK.

Jak pośrednik w obrocie nieruchomościami może zabezpieczyć się przed nieuczciwym klientem?

Zredagowanie umowy pośrednictwa, która zabezpieczy interesy biura nieruchomości jest z każdym rokiem coraz trudniejsze. Wynika to m.in. z działalności Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Często zdarza się, że klienci biur pośrednictwa, po wykonaniu pracy przez pośrednika, uchylają się od zapłaty wynagrodzenia, powołując się na obecność w umowie klauzul abuzywnych, niewykonanie przez pośrednika usługi itd. Ekspert radzi jak pośrednik może zabezpieczyć się przed nieuczciwym klientem.

Zasady wykonywania działalności gospodarczej polegającej na produkcji nośników optycznych

Przedsiębiorca decydujący się na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie produkcji nośników optycznych, czyli płyt CD oraz DVD, musi liczyć się z dodatkowymi wymogami stawianymi przez przepisy prawa.

Umowa komisu i kontrakt estymatoryjny - zastosowanie handlowe

Umowa komisu i kontrakt estymatoryjny coraz częściej znajdują zastosowanie wśród przedsiębiorców. Ich popularność wynika z przystępności rozwiązań, które wprowadzają, w szczególności dla małych firm. Ekspert wyjaśnia w jaki sposób stosować umowę komisu i kontrakt estymatoryjny.

Kiedy firma nadużywa pozycji dominującej?

Nadużywanie przez przedsiębiorcę pozycji dominującej na rynku wewnętrznym jest zakazane. Ekspert radzi jak oceniana jest rola odgrywana przez firmę na rynku i kiedy jej pozycja będzie nadużywana.

Jak zadbać o wizerunek swojej firmy?

Jakie działania, które podejmowane regularnie i rozsądnie, mogą doprowadzić do polepszenia wizerunku firmy? Czy znajomość podstawowych zagadnień z zakresu PR jest konieczna dla przedstawicieli firm niezależnie od branży? Odpowiedzi szukaj w dalszej części porady.

„Aby klient powrócił” – jak zadbać o stałe relacje z klientem?

W ocenie wielu ekonomistów i menedżerów warto orientować się jak drogie jest pozyskanie każdego nowego klienta. Gdy kierownictwo przedsiębiorstwa chce poważnie myśleć o przyszłości firmy, którą zarządza, to musi dbać o właściwe relacje ze swoimi klientami, ponieważ zapewnienie sobie stałej grupy lojalnych odbiorców towarów i usług ma wpływ na stabilizację warunków funkcjonowania oraz redukuje koszty tego funkcjonowania. Wiele firm monitoruje lub zamierza wprowadzać monitorowanie wskaźników utrzymania stałych klientów. „Marketing lojalnościowy” to strategia zarządzania stosunkowo młoda, kojarzona z opracowaniami Freda Reichhelda.

Jak chronić dobra osobiste przedsiębiorcy w mediach – część 1

Wielu przedsiębiorcom coraz mocniej zależy na obecności ich firmy w mediach – zarówno tradycyjnych jak i elektronicznych. Niestety wzmianka na temat określonej firmy może niekiedy mieć zdecydowanie negatywny dla przedsiębiorcy wydźwięk i przybrać formę nieuzasadnionej krytyki.

O czym powinien pamiętać przedsiębiorca sprzedający towary konsumentom?

Przedsiębiorca często wchodzi w stosunki prawne z konsumentem, a więc podmiotem, który dokonuje transakcji w celu niezwiązanym z własną działalnością zawodową lub gospodarczą. Tak jest między innymi w przypadku sprzedaży konsumenckiej. Zasady prowadzenia sprzedaży konsumenckiej są określane przepisami prawa. Nie mają one jednak zastosowania do sprzedaży energii elektrycznej, jak również do gazu i wody, chyba że są sprzedawane w ograniczonej ilości lub w określonej objętości.

Jak pozyskać stałych klientów?

Każdy przedsiębiorca, niezależnie od swojej branży, wie, jak ważne jest pozyskanie lojalnych klientów. Podstawowymi czynnikami określającymi wartość danego klienta jest: stałość i systematyczność w korzystaniu z oferowanych przez firmę usług lub w kupowaniu sprzedawanych produktów. Poniżej przedstawiamy 8 sposobów pozyskiwania lojalnych klientów.

Na czym polega metoda pomiaru satysfakcji klienta o nazwie „blueprinting”?

Blueprinting ma na celu ukazać tzw. punkty kontaktowe czyli punkty aktywności klienta względem transakcji zawieranych z oferentem. Pozwala to zidentyfikować problemy dotyczące spełnienia oczekiwań klienta i poznać przyczyny niezadowolenia. Zaletą tej metody jest włączenie klienta w procesy wewnętrzne przedsiębiorstwa i odczytanie, które z nich mogą być istotne dla odbiorcy wyrobów bądź usług.

Jak zdobyć dotacje na ekoinnowacje?

W obliczu globalnego ocieplenia Unia Europejska wspiera działania zmierzające do ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko naturalne. Jednym z takich działań są projekty ekoinnowacyjne realizowane w ramach Programu Ramowego na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji, z budżetem wynoszącym prawie 200 mln euro. Warto zatem powalczyć o dotacje.

Kredyty Europejskiego Banku Inwestycyjnego dostępne również dla małych firm

Kredyty Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) postrzegane są najczęściej jako źródło finansowania dużych inwestycji o charakterze infrastrukturalnym, takich jak budowa autostrad czy oczyszczalni ścieków. Okazuje się jednak, że także mali i średni przedsiębiorcy mogą być beneficjentami tych kredytów.

Jak oprotestować wynik oceny projektów unijnych z Mazowsza

Wnioskodawca, którego projekt został negatywnie oceniony, ma prawo wniesienia środka odwoławczego, jakim jest protest. Aby protest został skutecznie wniesiony należy zachować kilka obowiązujących zasad.

Unijne dotacje na specjalistyczne doradztwo w zachodniopomorskim

Doradztwo w zakresie zarządzania firmą w warunkach globalnej gospodarki jest bardzo intratną dziedziną. Wszyscy wiemy, że wiedza kosztuje, a ta specjalistyczna szczególnie. W związku z tym zakup profesjonalnych usług doradczych może być znaczącą pozycją w rachunku każdej firmy. Ale już w grudniu przedsiębiorcy z województwa zachodniopomorskiego będą mogli otrzymać na ten cel nawet do 40 tys. złotych unijnej dotacji. Wszystko co trzeba zrobić to złożyć unijny wniosek.

Co oznaczają rabaty i gratisy u developerów?

Deweloperzy chętniej niż pół roku temu udzielają klientom rabatów i obniżają ceny. Nie widać tego, ponieważ w prasie pojawia się mniej ogłoszeń o promocjach. Aby zatuszować obniżki, pośrednicy oferują pakiety gratisów i upusty sięgające nawet 20%.

Jakie kryteria decydują o wyborze projektów mikroprzedsiębiorców w lubelskim

Aby projekt mógł otrzymać unijną dotację musi spełniać określone kryteria zapisane w programie. Zgodność projektu z kryteriami jest badana na etapie oceny wniosków o dofinansowanie. W zależności od tego jest przyznawana punktacja, która w konsekwencji decyduje o przyznaniu unijnej pomocy.

Dolnośląskie dotacje na prowadzenie działalności badawczo-rozwojowej w firmach– część II

Dotację na rozbudowę i modernizację działu B+R będzie można uzyskać w konkursie dla przedsiębiorców, który zostanie ogłoszony w grudniu br. To ostatnia w tym roku szansa na zdobycie unijnej kasy przez przedsiębiorców, chcących realizować swoje projekty na terenie województwa dolnośląskiego.

Czy klienci korzystający z wielu kanałów sprzedaży przynoszą większe zyski?

Wiele firm obawia się, że zwiększenie liczby kanałów dystrybucji doprowadzi do podziału pomiędzy nie tej samej wielkości przychodów, tzn. każdy nowy kanał odbierze część sprzedaży już funkcjonującym. Czy więc przesunięcie klientów przynoszących mniejsze zyski do tańszych kanałów udaje się faktycznie, czy jest jedynie teoretyczną strategią działania?

Jaki jest podział klientów?

Rzut oka na bazę klientów pod kątem regularności zakupów oraz wydawanych kwot pozwala szybko namierzyć tych którzy nie rokują nadziei na zyski. Pieniądze które normalnie poszłyby na ich utrzymanie lub usatysfakcjonowanie, można przeznaczyć na tych klientów którzy przynoszą firmie naprawdę sporo pieniędzy na czysto.

Różnice między programem lojalnościowym zorientowanym na program a na klienta

Który typ programu lojalnościowego przynosi więcej pieniędzy firmom – ten masowy i zorientowany na jakość programu czy ten indywidualny i celujący w tworzenie korzyści dla klienta? Odpowiedź: oba są niezłe, ważne tylko żeby nie pomieszać jednego z drugim.

Jakie są wydatki niekwalifikowane w projektach mikroprzedsiębiorców z Małopolski?

Nie wszystkie wydatki poniesione przez mikroprzedsiębiorców w związku z realizacją projektów inwestycyjnych będą mogły zostać uznane za kwalifikowane. W ramach poszczególnych kategorii wydatków istnieją ważne wyłączenia, o czym informuje potencjalnych wnioskodawców dokumentacja programowa.

Jakie są wydatki kwalifikowane w projektach mikroprzedsiębiorców z Małopolski?

Projekty inwestycyjne realizowane przez mikroprzedsiębiorców na terenie województwa małopolskiego będą mogły otrzymać unijną dotację w wysokości do 45% wydatków kwalifikowanych. Weryfikacja planowanych do poniesienia wydatków następuje już na etapie oceny wniosku o dofinansowanie i jest dokonywana w oparciu o dokumentację programową.

Jak wnioskować o dotację dla mikroprzedsiębiorców w województwie małopolskim?

Jeszcze w październiku ruszy nabór wniosków o dofinansowanie projektów realizowanych przez mikroprzedsiebiorców na terenie województwa małopolskiego. Maksymalna pula unijnej dotacji, o którą możemy wnioskować w projekcie wynosi aż 400 tys. złotych. Ten spory zastrzyk gotówki możemy przeznaczyć na unowocześnienie swojego przedsiębiorstwa.

Kontrola przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą

Zasady kontroli działalności gospodarczej przedsiębiorców określone są w Ustawie z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej, w ustawach szczególnych a także mogą one wynikać bezpośrednio z prawa wspólnotowego albo z ratyfikowanych umów międzynarodowych. Organów, które mogą kontrolować przedsiębiorcę jest wiele. Należą do nich m. in. Urzędy Skarbowe, Urzędy Kontroli Skarbowej, Państwowa Inspekcja Pracy, Państwowa Inspekcja Handlowa i wiele innych. Stąd też, konieczność poznania pewnych ogólnych standardów przeprowadzania kontroli u przedsiębiorcy i skutków ich nieprzestrzegania.

Reklamacja klienta – szansą na sukces marketingowy

Niezależnie od tego czy produkujemy, handlujemy czy świadczymy usługi, zawsze wchodzimy w relacje z naszymi klientami. Płacą nam oni za to, co im dostarczamy. Problem w tym, że nie zawsze dostają od nas to, czego oczekiwali. Wtedy spotyka nas ich niezadowolenie. Klienci składają reklamację. Obiegowa opinia jest taka, że reklamacje to nic dobrego dla firmy. Wskaźnik reklamacji powinien dążyć do zera. To prawda, ale to nie jest cała prawda.

Czy mogę odmówić podpisania informacji pokontrolnej w projektach innowacyjnych?

Podczas kontroli projektu unijnego badana jest zgodność realizacji inwestycji z umową o dofinansowania oraz prawidłowość wydatkowania środków unijnych. Po zakończeniu kontroli jest sporządzana informacja pokontrolna stwierdzająca ewentualne uchybienia i nieprawidłowości w realizacji projektu.

Poznaj łódzkie produkty dzięki funduszom unijnym – część II

Regionalne produkty mają szansę na skuteczną promocję dzięki dofinansowaniu ze środków europejskich. Już dziś przedsiębiorcy zainteresowani tą formą pomocy mogą składać wnioski o dofinansowanie swoich projektów.

Czym jest pozycja dominująca

Często wspomina się o przedsiębiorcach, którzy mając duży udział w rynku utrudniają dostęp do niego mniejszym konkurentom lub stwarzają warunki, które uniemożliwiają istnienie zdrowej konkurencji. Prawo zna instytucję pozycji dominującej i ją reguluje.

Jak unijne fundusze wspierają łódzką przedsiębiorczość – część II

Ruszył nabór wniosków o dofinansowanie dla przedsiębiorców realizujących projekty inwestycyjne na terenie województwa łódzkiego. Wsparcie udzielane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i może wynieść nawet do 100 tys. zł.

Jak unijne fundusze wspierają łódzką przedsiębiorczość – część I

Dzięki środkom unijnym na lata 2007-2013 wiele firm z całej Polski rozwija swoją działalność, poszerza swoją ofertę produkcyjną lub usługową, unowocześnia zaplecza produkcyjne, korzysta z możliwości profesjonalnego doradztwa. Teraz taką możliwość mają również przedsiębiorcy, którzy zdecydują się zainwestować na terenie województwa łódzkiego. A jeśli się jeszcze wahasz dodam, że można otrzymać na ten cel nawet do 100 tys. zł.

Szansa na rozwój najmniejszych przedsiębiorców w pomorskiem

Mikroprzedsiębiorcy realizujący inwestycje na obszarze województwa pomorskiego mogą korzystać ze wsparcia unijnego przeznaczonego na ten cel w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. W ramach obecnie trwającego konkursu do rozdysponowania pomiędzy najmniejszych przedsiębiorców jest ponad 3,6 mln PLN.

MSP wciąż ma szanse na unijne dotacje

Do końca września można jeszcze składać wnioski o przyznanie dotacji w ramach działania 8.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (PO IG). Jednak firmy, które chcą uzyskać dofinansowanie na informatyzację wspólnych przedsięwzięć typu B2B, również mogą otrzymać dotację - w ramach działania 8.2. Termin składania wniosków upływa 30 listopada 2010.Jakie czynności należy podjąć aby uzyskać dofinansowanie?

Rady związane z zadawaniem pytań

Przed otwarciem buzi, warto żebyś się zastanowił jaki jest cel pytania, które chcesz zadać. Dzięki temu, że podzielisz się swoją intencją z rozmówcą (czyli powiesz mu po co chcesz go o coś zapytać) ustalisz kontekst pytania. Podanie powodu zadania pytania pomaga w rozmowie, ponieważ kreuje większą otwartość na słuchanie. Dzięki temu też zdobywasz uwagę rozmówcy i zapewniasz jasny kontekst, w którym zawieszasz pytanie.

Słyszeć czy usłyszeć?

Słyszeć i Usłyszeć - dwa słowa pozornie tak podobne do siebie. Tak pospolite, że aż się nad nimi nie zastanawiamy. Szczególnie rzadko myślimy o nich w pracy. Czasem zapominamy nawet o tym, że na głębszym poziomie bardzo się różnią.

Aktywna sprzedaż, ważny element obsługi klientów

Popatrzmy w koło. Ile razy niektóre sklepy detaliczne z sąsiedztwa zmieniały właściciela albo zmieniała się branża sprzedawanych tam towarów? Jak często mówi się, że ktoś „zamknął interes”? Podobnie, dzieje się z innymi podmiotami np. hurtownie, firmy usługowe różnych branż itp. Przyczyny, prawie zawsze są różnorodne i dosyć złożone.

Kiedy mówimy o nieuczciwej konkurencji

Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji reguluje całość problematyki zapobiegania i zwalczania nieuczciwej konkurencji.  Co zatem jest czynem nieuczciwej konkurencji i jakie obowiązki ustawa ta nakłada na przedsiębiorców?

REKLAMA