REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Poznaj łódzkie produkty dzięki funduszom unijnym – część II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Poznaj łódzkie produkty dzięki funduszom unijnym
Poznaj łódzkie produkty dzięki funduszom unijnym

REKLAMA

REKLAMA

Regionalne produkty mają szansę na skuteczną promocję dzięki dofinansowaniu ze środków europejskich. Już dziś przedsiębiorcy zainteresowani tą formą pomocy mogą składać wnioski o dofinansowanie swoich projektów.

Kto może otrzymać dofinansowanie?

O przyznanie unijnej dotacji w ramach konkursu mogą wnioskować:

REKLAMA

  • mikroprzedsiębiorstwa, małe przedsiębiorstwa, średnie przedsiębiorstwa,
  • partnerstwa małych i średnich przedsiębiorstw, 
  • organizacje pozarządowe,
  • jednostki samorządu terytorialnego ich związki i stowarzyszenia.

W przypadku, gdy wnioskodawcą/beneficjentem są partnerstwa małych i średnich przedsiębiorstw konieczne jest zawarcie stosownej umowy/porozumienia pomiędzy wnioskodawcą/beneficjentem – liderem projektu a partnerami, które powinno określać co najmniej zadania partnerów, odpowiedzialność stron, zasady wspólnego zarządzania projektem oraz sposób przekazywania przez lidera środków finansowych na pokrycie niezbędnych kosztów ponoszonych przez partnerów na realizację zadań w ramach projektu, partycypacji w budżecie projektu oraz sposób finansowania przedsięwzięcia.

Warto również pamiętać o tym, że w ramach konkursu nie przewiduje się wsparcia na „start-up” dla rozwijających się przedsiębiorstw działających krócej, niż 12 miesięcy.

Przeczytaj również: Jakie wydatki są kwalifikowalne w konkursie dla najmniejszych firm w województwie łódzkim?

Jakie projekty mogą otrzymać dofinansowanie?

Dofinansowanie w ramach obecnie trwającego naboru wniosków o dofinansowanie (o terminie naboru piszę w części I artykułu) mogą otrzymać projekty polegające na marketingu i promocji produktów i „marek” regionalnych i lokalnych, w tym m.in.:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • marketing produktów i „marek" regionalnych i lokalnych, projekty mające za zadanie wsparcie promocji i produktów regionalnych i lokalnych,
  • opracowanie programów promocji produktów i „marek” związanych z województwem łódzkim,
  • projekty związane z marketingiem regionalnym (poprzez organizację wydarzeń regionalnych i ponadregionalnych),
  • projekty mające za zadanie wsparcie promocji produktów regionalnych i lokalnych.

W ramach niniejszego konkursu za kwalifikowalne mogą zostać uznane wyłącznie wydatki poniesione nie wcześniej niż po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie oraz nie później niż 30 czerwca 2013 r.

Polecamy ABC funduszy unijnych

W jakiej wysokości można otrzymać dofinansowanie?

Kwota do rozdysponowania w ramach niniejszego konkursu wynosi ponad 5 mln zł. Maksymalna wysokość wydatków kwalifikowanych, o którą mogą ubiegać się przedsiębiorcy wynosi 50%.

W przypadku wnioskowania o maksymalną kwotę dofinansowania unijnego, wkład własny beneficjenta wynosi co najmniej 50%.

Jednocześnie należy zaznaczyć, że maksymalna kwota wsparcia, o która mogą wnioskować przedsiębiorcy wynosi 150 tys. zł.

Szczegółowe informacje dotyczące organizacji konkursu, w tym zasad naboru wniosków o dofinansowanie znajdują się na stronie internetowej instytucji organizującej konkurs tj. Centrum Obsługi Przedsiębiorcy, pod adresem: http://www.cop.lodzkie.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA