REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Poznaj łódzkie produkty dzięki funduszom unijnym – część II

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Poznaj łódzkie produkty dzięki funduszom unijnym
Poznaj łódzkie produkty dzięki funduszom unijnym

REKLAMA

REKLAMA

Regionalne produkty mają szansę na skuteczną promocję dzięki dofinansowaniu ze środków europejskich. Już dziś przedsiębiorcy zainteresowani tą formą pomocy mogą składać wnioski o dofinansowanie swoich projektów.

Kto może otrzymać dofinansowanie?

O przyznanie unijnej dotacji w ramach konkursu mogą wnioskować:

REKLAMA

  • mikroprzedsiębiorstwa, małe przedsiębiorstwa, średnie przedsiębiorstwa,
  • partnerstwa małych i średnich przedsiębiorstw, 
  • organizacje pozarządowe,
  • jednostki samorządu terytorialnego ich związki i stowarzyszenia.

W przypadku, gdy wnioskodawcą/beneficjentem są partnerstwa małych i średnich przedsiębiorstw konieczne jest zawarcie stosownej umowy/porozumienia pomiędzy wnioskodawcą/beneficjentem – liderem projektu a partnerami, które powinno określać co najmniej zadania partnerów, odpowiedzialność stron, zasady wspólnego zarządzania projektem oraz sposób przekazywania przez lidera środków finansowych na pokrycie niezbędnych kosztów ponoszonych przez partnerów na realizację zadań w ramach projektu, partycypacji w budżecie projektu oraz sposób finansowania przedsięwzięcia.

Warto również pamiętać o tym, że w ramach konkursu nie przewiduje się wsparcia na „start-up” dla rozwijających się przedsiębiorstw działających krócej, niż 12 miesięcy.

Przeczytaj również: Jakie wydatki są kwalifikowalne w konkursie dla najmniejszych firm w województwie łódzkim?

Jakie projekty mogą otrzymać dofinansowanie?

Dofinansowanie w ramach obecnie trwającego naboru wniosków o dofinansowanie (o terminie naboru piszę w części I artykułu) mogą otrzymać projekty polegające na marketingu i promocji produktów i „marek” regionalnych i lokalnych, w tym m.in.:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • marketing produktów i „marek" regionalnych i lokalnych, projekty mające za zadanie wsparcie promocji i produktów regionalnych i lokalnych,
  • opracowanie programów promocji produktów i „marek” związanych z województwem łódzkim,
  • projekty związane z marketingiem regionalnym (poprzez organizację wydarzeń regionalnych i ponadregionalnych),
  • projekty mające za zadanie wsparcie promocji produktów regionalnych i lokalnych.

W ramach niniejszego konkursu za kwalifikowalne mogą zostać uznane wyłącznie wydatki poniesione nie wcześniej niż po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie oraz nie później niż 30 czerwca 2013 r.

Polecamy ABC funduszy unijnych

W jakiej wysokości można otrzymać dofinansowanie?

Kwota do rozdysponowania w ramach niniejszego konkursu wynosi ponad 5 mln zł. Maksymalna wysokość wydatków kwalifikowanych, o którą mogą ubiegać się przedsiębiorcy wynosi 50%.

W przypadku wnioskowania o maksymalną kwotę dofinansowania unijnego, wkład własny beneficjenta wynosi co najmniej 50%.

Jednocześnie należy zaznaczyć, że maksymalna kwota wsparcia, o która mogą wnioskować przedsiębiorcy wynosi 150 tys. zł.

Szczegółowe informacje dotyczące organizacji konkursu, w tym zasad naboru wniosków o dofinansowanie znajdują się na stronie internetowej instytucji organizującej konkurs tj. Centrum Obsługi Przedsiębiorcy, pod adresem: http://www.cop.lodzkie.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA