REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Poznaj łódzkie produkty dzięki funduszom unijnym – część II

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Poznaj łódzkie produkty dzięki funduszom unijnym
Poznaj łódzkie produkty dzięki funduszom unijnym

REKLAMA

REKLAMA

Regionalne produkty mają szansę na skuteczną promocję dzięki dofinansowaniu ze środków europejskich. Już dziś przedsiębiorcy zainteresowani tą formą pomocy mogą składać wnioski o dofinansowanie swoich projektów.

Kto może otrzymać dofinansowanie?

O przyznanie unijnej dotacji w ramach konkursu mogą wnioskować:

REKLAMA

  • mikroprzedsiębiorstwa, małe przedsiębiorstwa, średnie przedsiębiorstwa,
  • partnerstwa małych i średnich przedsiębiorstw, 
  • organizacje pozarządowe,
  • jednostki samorządu terytorialnego ich związki i stowarzyszenia.

W przypadku, gdy wnioskodawcą/beneficjentem są partnerstwa małych i średnich przedsiębiorstw konieczne jest zawarcie stosownej umowy/porozumienia pomiędzy wnioskodawcą/beneficjentem – liderem projektu a partnerami, które powinno określać co najmniej zadania partnerów, odpowiedzialność stron, zasady wspólnego zarządzania projektem oraz sposób przekazywania przez lidera środków finansowych na pokrycie niezbędnych kosztów ponoszonych przez partnerów na realizację zadań w ramach projektu, partycypacji w budżecie projektu oraz sposób finansowania przedsięwzięcia.

Warto również pamiętać o tym, że w ramach konkursu nie przewiduje się wsparcia na „start-up” dla rozwijających się przedsiębiorstw działających krócej, niż 12 miesięcy.

Przeczytaj również: Jakie wydatki są kwalifikowalne w konkursie dla najmniejszych firm w województwie łódzkim?

Jakie projekty mogą otrzymać dofinansowanie?

Dofinansowanie w ramach obecnie trwającego naboru wniosków o dofinansowanie (o terminie naboru piszę w części I artykułu) mogą otrzymać projekty polegające na marketingu i promocji produktów i „marek” regionalnych i lokalnych, w tym m.in.:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • marketing produktów i „marek" regionalnych i lokalnych, projekty mające za zadanie wsparcie promocji i produktów regionalnych i lokalnych,
  • opracowanie programów promocji produktów i „marek” związanych z województwem łódzkim,
  • projekty związane z marketingiem regionalnym (poprzez organizację wydarzeń regionalnych i ponadregionalnych),
  • projekty mające za zadanie wsparcie promocji produktów regionalnych i lokalnych.

W ramach niniejszego konkursu za kwalifikowalne mogą zostać uznane wyłącznie wydatki poniesione nie wcześniej niż po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie oraz nie później niż 30 czerwca 2013 r.

Polecamy ABC funduszy unijnych

W jakiej wysokości można otrzymać dofinansowanie?

Kwota do rozdysponowania w ramach niniejszego konkursu wynosi ponad 5 mln zł. Maksymalna wysokość wydatków kwalifikowanych, o którą mogą ubiegać się przedsiębiorcy wynosi 50%.

W przypadku wnioskowania o maksymalną kwotę dofinansowania unijnego, wkład własny beneficjenta wynosi co najmniej 50%.

Jednocześnie należy zaznaczyć, że maksymalna kwota wsparcia, o która mogą wnioskować przedsiębiorcy wynosi 150 tys. zł.

Szczegółowe informacje dotyczące organizacji konkursu, w tym zasad naboru wniosków o dofinansowanie znajdują się na stronie internetowej instytucji organizującej konkurs tj. Centrum Obsługi Przedsiębiorcy, pod adresem: http://www.cop.lodzkie.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA