REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie wydatki są kwalifikowalne w konkursie dla najmniejszych firm w województwie łódzkim?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Wydatki kwalifikowalne w konkursie dla małych firm w województwie łódzkim
Wydatki kwalifikowalne w konkursie dla małych firm w województwie łódzkim

REKLAMA

REKLAMA

Temat kwalifikowalności wydatków w projektach unijnych bywa często problematyczny, zwłaszcza w przypadku wnioskodawców ubiegających się o przyznanie unijnej dotacji po raz pierwszy. Obowiązek sprostania wymogom unijnym stawianym w tym zakresie spoczywa zawsze na wnioskodawcy. Pomocą mogą się tu okazać szczegółowe wytyczne regulujące kwestie kwalifikowalności wydatków w odniesieniu do poszczególnych typów projektów.

O tym, że wnioskodawcy projektów unijnych powinni starannie zapoznać się z obowiązującą dokumentacją programową nie trzeba nikomu przypominać. Wiedza, której dostarczają nam te dokumenty jak również wytyczne może okazać się nieoceniona podczas przygotowywania dokumentacji aplikacyjnej. I podobnie jest w przypadku kwalifikowalności wydatków ponoszonych w ramach działania III.6, dla którego został właśnie rozpoczęty nabór wniosków o dofinansowanie

REKLAMA

REKLAMA

Podstawowymi dokumentami w zakresie kwalifikowalności wydatków ponoszonych w projektach unijnych realizowanych w województwie łódzkim są:

  • „Krajowe wytyczne dotyczące kwalifikowania wydatków w ramach funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w okresie programowania 2007-2013”’.
  • „Zasady kwalifikowalności wydatków objętych dofinansowaniem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013”.

Przeczytaj również: Startuj z własnym biznesem dzięki unijnej dotacji

Wydatki kwalifikowane w konkursie dla działania III.6 RPO WŁ

W działaniu III.6 wspierającym rozwój mikro- i małych przedsiębiorstwa na terenie województwa łódzkiego za kwalifikowane są uznawane wydatki związane z realizacją projektu, a wśród nich:

REKLAMA

  • wydatki na nabycie wartości niematerialnych i prawnych związanych z transferem technologii (m.in. nabycie patentów, licencji, know-how lub nieopatentowanej wiedzy technicznej),
  • wydatki na specjalistyczne doradztwo (wyłącznie jako element projektu inwestycyjnego),
  • wydatki na uzyskanie certyfikatu dla wytwarzanych produktów i świadczonych usług, w powiązaniu z przedmiotem inwestycyjnym projektu,
  • wydatki związane z przygotowaniem do wdrożenia efektywnych systemów zarządzania środowiskiem,
  • wydatki na budowę przyłączy do istniejącej sieci (wodociągowej, kanalizacyjnej, elektroenergetycznej, gazowej) mogą być uznane za wydatki kwalifikowane jeżeli są niezbędne do realizacji projektu oraz beneficjent będzie ich bezpośrednim odbiorca (z wyłączeniem projektów polegających na budowie sieci), 
  • wydatki związane z udziałem w targach, misjach i imprezach gospodarczych za granica, jak również z marketingiem i promocją produktów i marek regionalnych i lokalnych,
  • zakup sprzętu i systemów komputerowych,
  • wydatki na zakup środków transportu przez podmiot niewykonujący działalności w zakresie usług transportowych (w tym taki, której działalność transportowa nie jest działalnością główną).

Polecamy serwis Regiony

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ramach działania III.6 przewiduje się także dofinansowanie – do 10% kosztów kwalifikowanych w projekcie – wydatków związanych z organizacją i przeprowadzeniem specjalistycznych szkoleń.

Wśród takich wydatków za kwalifikowane uznawane są koszty pracy trenerów i szkoleniowców, dojazdów i zakwaterowania trenerów, wynajem pomieszczeń do przeprowadzenia szkoleń, catering dla uczestników szkolenia, przygotowania materiałów szkoleniowych, delegacji osób korzystających ze szkoleń.

Do wydatków niekwalifikowalnych zalicza się leasing operacyjny i zwrotny.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA