Poznaj łódzkie produkty dzięki funduszom unijnym – część I
REKLAMA
REKLAMA
Marketing i promocja produktów i „marek” regionalnych i lokalnych
REKLAMA
Silny wizerunek województwa w Polsce i na świecie jest uzależniony od jego przewag konkurencyjnych względem innych regionów. Jednym z czynników stanowiących o konkurencyjności województwa może być rozpoznawalność jego regionalnych produktów oraz „marek”. Dzisiaj promocję regionalnych wyrobów wspierają środki pochodzące z funduszy europejskich w ramach tzw. regionalnych programów operacyjnych. Programy te w odróżnieniu od programów krajowych, są wdrażane i zarządzane na poziomie województw, a w przypadku województwa łódzkiego – przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.
REKLAMA
W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Łódzkiego przedsiębiorcy otrzymują wsparcie w ramach III osi priorytetowej. Wsparcie znajdą tam zarówno projekty inwestycyjne tj. budowa, rozbudowa zakładu produkcyjnego, zmian procesu produkcyjnego, zakup urządzeń i maszyn jak również działania związane z promowanie regionalnych i lokalnych produktów. Ostatnie typy projektów, o których piszę powyżej mogą otrzymać unijną dotację w ramach działania III.2 „Podnoszenie innowacyjności i konkurencyjność przedsiębiorstw”.
Dokładne informacje w zakresie typów inwestycji, które mogą otrzymać dofinansowanie ze środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego zawiera dokument „Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013”. Dokument jest dostępny pod adresem strony internetowej: http://www.rpo.lodzkie.pl
Przeczytaj także: Jak unijne fundusze wspierają łódzką przedsiębiorczość – część I
Jak promować pozytywny wizerunek województwa dzięki regionalnym produktom i markom?
REKLAMA
W ramach działania III.2. przewiduje sie wsparcie projektów mających szczególną wartość dla wizerunku województwa łódzkiego na tle Polski i Europy, a mianowicie dotyczących marketingu i promocji marek produktów regionalnych oraz marek lokalnych (regionalnych).
Projekty kwalifikujące sie do wsparcia w ramach tego działania powinny identyfikować sposób podwyższenia unikalności danej marki i ukazania jej z regionem. Z kolei w przypadku marki lokalnej (regionalnej) produkty w jej ramach nie są zidentyfikowane, a ich zdefiniowanie polega na wyróżnieniu ich poprzez ukazanie związku z danym regionem.
Zazwyczaj tego typu operacje nie dotyczą jednego produktu, lecz całej oferty produktów lub usług bezpośrednio utożsamianych z regionem.
Polecamy serwis Zakładam firmę
Aktualny nabór wniosków
W dniu 21 września został rozpoczęty nabór wniosków o dofinansowanie dla projektów dotyczących marketingu i promocji produktów i „marek” regionalnych i lokalnych. Nabór prowadzony jest w trybie konkursu zamkniętego, co oznacza, że wnioski o dofinansowanie wraz z wymaganymi załącznikami przyjmowane są w ściśle określonym terminie.
Wnioski o dofinansowanie wraz załącznikami są przyjmowane w terminie od 21 września 2010 r. do 27 października 2010 r. w godz. 8.00 - 16.00. Mogą one być złożone osobiście przez Wnioskodawcę, jego przedstawicieli lub posłańca jak również zostać przesłane listem poleconym lub przesyłką kurierską na adres Centrum Obsługi Przedsiębiorcy z siedzibą w Łodzi.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.