REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Poznaj łódzkie produkty dzięki funduszom unijnym – część I

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Poznaj łódzkie produkty dzięki funduszom unijnym
Poznaj łódzkie produkty dzięki funduszom unijnym

REKLAMA

REKLAMA

Fundusze europejskie wspierają nie tylko inwestycje modernizacyjne i rozwojowe w przedsiębiorstwach, ale także promują regionalne „marki” i wyroby. Teraz możliwość skorzystania z tej formy pomocy mają również przedsiębiorcy z województwa łódzkiego.

Marketing i promocja produktów i „marek” regionalnych i lokalnych

Silny wizerunek województwa w Polsce i na świecie jest uzależniony od jego przewag konkurencyjnych względem innych regionów. Jednym z czynników stanowiących o konkurencyjności województwa może być rozpoznawalność jego regionalnych produktów oraz „marek”. Dzisiaj promocję regionalnych wyrobów wspierają środki pochodzące z funduszy europejskich w ramach tzw. regionalnych programów operacyjnych. Programy te w odróżnieniu od programów krajowych, są wdrażane i zarządzane na poziomie województw, a w przypadku województwa łódzkiego – przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.

REKLAMA

REKLAMA

W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Łódzkiego przedsiębiorcy otrzymują wsparcie w ramach III osi priorytetowej. Wsparcie znajdą tam zarówno projekty inwestycyjne tj. budowa, rozbudowa zakładu produkcyjnego, zmian procesu produkcyjnego, zakup urządzeń i maszyn jak również działania związane z promowanie regionalnych i lokalnych produktów. Ostatnie typy projektów, o których piszę powyżej mogą otrzymać unijną dotację w ramach działania III.2 „Podnoszenie innowacyjności i konkurencyjność przedsiębiorstw”.

Dokładne informacje w zakresie typów inwestycji, które mogą otrzymać dofinansowanie ze środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego zawiera dokument „Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013”. Dokument jest dostępny pod adresem strony internetowej: http://www.rpo.lodzkie.pl

Przeczytaj także: Jak unijne fundusze wspierają łódzką przedsiębiorczość – część I

REKLAMA

Jak promować pozytywny wizerunek województwa dzięki regionalnym produktom i markom?

W ramach działania III.2. przewiduje sie wsparcie projektów mających szczególną wartość dla wizerunku województwa łódzkiego na tle Polski i Europy, a mianowicie dotyczących marketingu i promocji marek produktów regionalnych oraz marek lokalnych (regionalnych).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Projekty kwalifikujące sie do wsparcia w ramach tego działania powinny identyfikować sposób podwyższenia unikalności danej marki i ukazania jej z regionem. Z kolei w przypadku marki lokalnej (regionalnej) produkty w jej ramach nie są zidentyfikowane, a ich zdefiniowanie polega na wyróżnieniu ich poprzez ukazanie związku z danym regionem.

Zazwyczaj tego typu operacje nie dotyczą jednego produktu, lecz całej oferty produktów lub usług bezpośrednio utożsamianych z regionem.

Polecamy serwis Zakładam firmę

Aktualny nabór wniosków

W dniu 21 września został rozpoczęty nabór wniosków o dofinansowanie dla projektów dotyczących marketingu i promocji produktów i „marek” regionalnych i lokalnych. Nabór prowadzony jest w trybie konkursu zamkniętego, co oznacza, że wnioski o dofinansowanie wraz z wymaganymi załącznikami przyjmowane są w ściśle określonym terminie.

Wnioski o dofinansowanie wraz załącznikami są przyjmowane w terminie od 21 września 2010 r. do 27 października 2010 r. w godz. 8.00 - 16.00. Mogą one być złożone osobiście przez Wnioskodawcę, jego przedstawicieli lub posłańca jak również zostać przesłane listem poleconym lub przesyłką kurierską na adres Centrum Obsługi Przedsiębiorcy z siedzibą w Łodzi.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

REKLAMA

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

REKLAMA

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA