REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Poznaj łódzkie produkty dzięki funduszom unijnym – część I

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Poznaj łódzkie produkty dzięki funduszom unijnym
Poznaj łódzkie produkty dzięki funduszom unijnym

REKLAMA

REKLAMA

Fundusze europejskie wspierają nie tylko inwestycje modernizacyjne i rozwojowe w przedsiębiorstwach, ale także promują regionalne „marki” i wyroby. Teraz możliwość skorzystania z tej formy pomocy mają również przedsiębiorcy z województwa łódzkiego.

Marketing i promocja produktów i „marek” regionalnych i lokalnych

REKLAMA

Silny wizerunek województwa w Polsce i na świecie jest uzależniony od jego przewag konkurencyjnych względem innych regionów. Jednym z czynników stanowiących o konkurencyjności województwa może być rozpoznawalność jego regionalnych produktów oraz „marek”. Dzisiaj promocję regionalnych wyrobów wspierają środki pochodzące z funduszy europejskich w ramach tzw. regionalnych programów operacyjnych. Programy te w odróżnieniu od programów krajowych, są wdrażane i zarządzane na poziomie województw, a w przypadku województwa łódzkiego – przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.

REKLAMA

W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Łódzkiego przedsiębiorcy otrzymują wsparcie w ramach III osi priorytetowej. Wsparcie znajdą tam zarówno projekty inwestycyjne tj. budowa, rozbudowa zakładu produkcyjnego, zmian procesu produkcyjnego, zakup urządzeń i maszyn jak również działania związane z promowanie regionalnych i lokalnych produktów. Ostatnie typy projektów, o których piszę powyżej mogą otrzymać unijną dotację w ramach działania III.2 „Podnoszenie innowacyjności i konkurencyjność przedsiębiorstw”.

Dokładne informacje w zakresie typów inwestycji, które mogą otrzymać dofinansowanie ze środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego zawiera dokument „Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013”. Dokument jest dostępny pod adresem strony internetowej: http://www.rpo.lodzkie.pl

Przeczytaj także: Jak unijne fundusze wspierają łódzką przedsiębiorczość – część I

Jak promować pozytywny wizerunek województwa dzięki regionalnym produktom i markom?

REKLAMA

W ramach działania III.2. przewiduje sie wsparcie projektów mających szczególną wartość dla wizerunku województwa łódzkiego na tle Polski i Europy, a mianowicie dotyczących marketingu i promocji marek produktów regionalnych oraz marek lokalnych (regionalnych).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Projekty kwalifikujące sie do wsparcia w ramach tego działania powinny identyfikować sposób podwyższenia unikalności danej marki i ukazania jej z regionem. Z kolei w przypadku marki lokalnej (regionalnej) produkty w jej ramach nie są zidentyfikowane, a ich zdefiniowanie polega na wyróżnieniu ich poprzez ukazanie związku z danym regionem.

Zazwyczaj tego typu operacje nie dotyczą jednego produktu, lecz całej oferty produktów lub usług bezpośrednio utożsamianych z regionem.

Polecamy serwis Zakładam firmę

Aktualny nabór wniosków

W dniu 21 września został rozpoczęty nabór wniosków o dofinansowanie dla projektów dotyczących marketingu i promocji produktów i „marek” regionalnych i lokalnych. Nabór prowadzony jest w trybie konkursu zamkniętego, co oznacza, że wnioski o dofinansowanie wraz z wymaganymi załącznikami przyjmowane są w ściśle określonym terminie.

Wnioski o dofinansowanie wraz załącznikami są przyjmowane w terminie od 21 września 2010 r. do 27 października 2010 r. w godz. 8.00 - 16.00. Mogą one być złożone osobiście przez Wnioskodawcę, jego przedstawicieli lub posłańca jak również zostać przesłane listem poleconym lub przesyłką kurierską na adres Centrum Obsługi Przedsiębiorcy z siedzibą w Łodzi.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA