REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Poznaj łódzkie produkty dzięki funduszom unijnym – część I

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Poznaj łódzkie produkty dzięki funduszom unijnym
Poznaj łódzkie produkty dzięki funduszom unijnym

REKLAMA

REKLAMA

Fundusze europejskie wspierają nie tylko inwestycje modernizacyjne i rozwojowe w przedsiębiorstwach, ale także promują regionalne „marki” i wyroby. Teraz możliwość skorzystania z tej formy pomocy mają również przedsiębiorcy z województwa łódzkiego.

Marketing i promocja produktów i „marek” regionalnych i lokalnych

Silny wizerunek województwa w Polsce i na świecie jest uzależniony od jego przewag konkurencyjnych względem innych regionów. Jednym z czynników stanowiących o konkurencyjności województwa może być rozpoznawalność jego regionalnych produktów oraz „marek”. Dzisiaj promocję regionalnych wyrobów wspierają środki pochodzące z funduszy europejskich w ramach tzw. regionalnych programów operacyjnych. Programy te w odróżnieniu od programów krajowych, są wdrażane i zarządzane na poziomie województw, a w przypadku województwa łódzkiego – przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.

REKLAMA

REKLAMA

W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Łódzkiego przedsiębiorcy otrzymują wsparcie w ramach III osi priorytetowej. Wsparcie znajdą tam zarówno projekty inwestycyjne tj. budowa, rozbudowa zakładu produkcyjnego, zmian procesu produkcyjnego, zakup urządzeń i maszyn jak również działania związane z promowanie regionalnych i lokalnych produktów. Ostatnie typy projektów, o których piszę powyżej mogą otrzymać unijną dotację w ramach działania III.2 „Podnoszenie innowacyjności i konkurencyjność przedsiębiorstw”.

Dokładne informacje w zakresie typów inwestycji, które mogą otrzymać dofinansowanie ze środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego zawiera dokument „Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013”. Dokument jest dostępny pod adresem strony internetowej: http://www.rpo.lodzkie.pl

Przeczytaj także: Jak unijne fundusze wspierają łódzką przedsiębiorczość – część I

REKLAMA

Jak promować pozytywny wizerunek województwa dzięki regionalnym produktom i markom?

W ramach działania III.2. przewiduje sie wsparcie projektów mających szczególną wartość dla wizerunku województwa łódzkiego na tle Polski i Europy, a mianowicie dotyczących marketingu i promocji marek produktów regionalnych oraz marek lokalnych (regionalnych).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Projekty kwalifikujące sie do wsparcia w ramach tego działania powinny identyfikować sposób podwyższenia unikalności danej marki i ukazania jej z regionem. Z kolei w przypadku marki lokalnej (regionalnej) produkty w jej ramach nie są zidentyfikowane, a ich zdefiniowanie polega na wyróżnieniu ich poprzez ukazanie związku z danym regionem.

Zazwyczaj tego typu operacje nie dotyczą jednego produktu, lecz całej oferty produktów lub usług bezpośrednio utożsamianych z regionem.

Polecamy serwis Zakładam firmę

Aktualny nabór wniosków

W dniu 21 września został rozpoczęty nabór wniosków o dofinansowanie dla projektów dotyczących marketingu i promocji produktów i „marek” regionalnych i lokalnych. Nabór prowadzony jest w trybie konkursu zamkniętego, co oznacza, że wnioski o dofinansowanie wraz z wymaganymi załącznikami przyjmowane są w ściśle określonym terminie.

Wnioski o dofinansowanie wraz załącznikami są przyjmowane w terminie od 21 września 2010 r. do 27 października 2010 r. w godz. 8.00 - 16.00. Mogą one być złożone osobiście przez Wnioskodawcę, jego przedstawicieli lub posłańca jak również zostać przesłane listem poleconym lub przesyłką kurierską na adres Centrum Obsługi Przedsiębiorcy z siedzibą w Łodzi.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA