REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zaistnieć w sieci dzięki dotacji na e-usługi

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Dotacje na e-usługi
Dotacje na e-usługi

REKLAMA

REKLAMA

W ramach funduszy na lata 2007-2013 część środków została skierowana do przedsiębiorców zainteresowanych wdrożeniem w swoich firmach nowoczesnych systemów teleinformatycznych. Dzięki tym pieniądzom możliwe jest zaistnienie firmy na szerszym rynku i zwiększenie wolumenu sprzedaży swoich produktów i usług. Dzisiaj taką możliwość otworzono również przed przedsiębiorcami z województwa łódzkiego.

REKLAMA

Nie wszyscy jeszcze wiedzą, że finansowanie nowoczesnych e-technologii w przedsiębiorstwach może odbywać się również na poziomie regionalnym w ramach tzw. regionalnych programów operacyjnych. Możliwość wsparcia projektów z zakresu ICT została przewidziana w m.in. Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Łódzkiego. Jest to kolejna – obok Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka - możliwość wsparcia tego typu inicjatyw wśród przedsiębiorców. Mowa tu o działaniu IV.3 „E-technologie dla przedsiębiorstw” dla którego właśnie ruszył nabór wniosków o dofinansowanie. W ramach tego konkursu do rozdysponowania pomiędzy przedsiębiorców jest kwota 15 mln PLN pochodząca ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

REKLAMA

Nabór wniosków o dofinansowanie ma formę konkursu zamkniętego, co oznacza, że odbywa się on w ściśle określonym terminie. Data zakończenia przyjmowania wniosków dla obecnego naboru przypada na 24 września br. Dostarczenie wniosku po tym terminie może skutkować jego odrzuceniem z przyczyn formalnych.

Kto może ubiegać się o dotację?

Podmiotami, które mogą ubiegać się o dofinansowanie w ramach tego działania są MŚP.

Przeczytaj także: Dotacje dla firm z branży turystycznej w województwie podlaskim

Na co można otrzymać dotację?

REKLAMA

Przedsiębiorcy zainteresowani startem w konkursie mogą ubiegać się o unijną dotację m.in. na:
a) zakupy inwestycyjne oraz ich wdrożenie w celu świadczenia usług on-line przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi ICT (np. e-handel, e-edukacja i szkolenia, tworzenie sieci), oraz
b) projekty w zakresie przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych, których efektem jest realizacja procesów biznesowych (typu B2B) w formie elektronicznej obejmujących maksymalnie dwa MŚP.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli zastanawiałeś się nad problemem jak dotrzeć do większej grupy swoich klientów i zwiększyć wielkość sprzedaży w swojej firmie ten konkurs może okazać się dla Ciebie bardzo istotny. Ze środków unijnych można np. wzbogacić naszą stronę internetową o e-sklep, za pośrednictwem, którego nasi klienci mogą dokonywać zakupów i płatności za towary i usługi bez wychodzenia z domu. 

Polecamy serwis Samochód w firmie

W jakiej wysokości można otrzymać dotację?

Przedsiębiorca na realizację projektu może otrzymać do 85% kosztów kwalifikowanych w projekcie. Pozostałą cześć jest zobowiązany pokryć ze środków własnych. Płatności mogą odbywać się na zasadach refundacji, czyli zwrotu poniesionych kosztów na podstawie faktur lub innych dokumentów księgowych równoważnej wartości lub zaliczkowania, czyli na poczet przyszłych płatności.

Szczegółowe zasady naboru projektów zostały określone w dokumentacji konkursowej dostępnej na stronach internetowych http://www.rpo.lodzkie.pl. Można tam również znaleźć wzór wniosku o dofinansowanie wraz z instrukcją jego wypełniania. 

Planowany termin rozstrzygnięcia konkursu to styczeń 2011 roku.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

REKLAMA

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

REKLAMA

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA