REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

„Aby klient powrócił” – jak zadbać o stałe relacje z klientem?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jerzy Fiuk
Doradca ekonomiczny
Jak zadbać o stałe relacje z klientem?
Jak zadbać o stałe relacje z klientem?

REKLAMA

REKLAMA

W ocenie wielu ekonomistów i menedżerów warto orientować się jak drogie jest pozyskanie każdego nowego klienta. Gdy kierownictwo przedsiębiorstwa chce poważnie myśleć o przyszłości firmy, którą zarządza, to musi dbać o właściwe relacje ze swoimi klientami, ponieważ zapewnienie sobie stałej grupy lojalnych odbiorców towarów i usług ma wpływ na stabilizację warunków funkcjonowania oraz redukuje koszty tego funkcjonowania. Wiele firm monitoruje lub zamierza wprowadzać monitorowanie wskaźników utrzymania stałych klientów. „Marketing lojalnościowy” to strategia zarządzania stosunkowo młoda, kojarzona z opracowaniami Freda Reichhelda.

REKLAMA

Wdrażanie rozwiązań ogólnie nazywanych tutaj projektem „Aby klient powrócił” polega na wypracowywaniu stosownych metod i procedur postępowania, zmierzających do realizacji tego celu, przy bardzo aktywnym zaangażowaniu personelu firmy wdrażającej projekt. Każdy program wdrożenia takiego projektu, powinien posiadać metodykę, gwarantującą jego skuteczność pod warunkiem przestrzegania wypracowanych i stosowanych zasad postępowania, ale dobierany powinien być indywidualnie tak, jak indywidualna jest struktura organizacyjna firmy; jej wielkość; rynek, na którym działa; przyzwyczajenia i wypracowana kultura relacji z klientami. Nie powinien on być zbiorem „gotowych recept", a indywidualnym, odpowiednio dobranym i skompilowanym zbiorem zasad, procedur postępowania oraz procedur weryfikacji.

REKLAMA

„Aby klient powrócił” może być narzędziem, w rękach zarządu, przydatnym tam, gdzie kierownictwo dąży do osiągnięcia celu, jakim jest poprawa wskaźnika stałych klientów. Możemy polecać go wszędzie gdzie:
a) pozyskanie każdego nowego klienta jest stosunkowo drogie;
b) istnieją wolne moce przerobowe;
c) rozbudowa potencjału możliwa, pod warunkiem zabezpieczenia zbytu towarów czy świadczonych usług.

Dodatkowo, jak już podkreślano, jest to cel zabezpieczający funkcjonowanie firmy w cyklu długofalowym/wieloletnim. Zwiększone zyski, zwiększony obrót, wskaźniki do oceny pacy personelu, to bardzo ważne, ale dodatkowe, korzyści płynące z wdrożenia projektu „Aby klient powrócił”.

Przeczytaj również: Jakie dotacje na prowadzenie żłobka?

Kolejne etapy wdrożenia projektu mogą wyglądać następująco:
1. Audyt mający na celu opis i ocenę zdolności firmy do utrzymania klienta, zdiagnozowanie słabych punktów i wyróżnienie mocnych;
2. Pisemne zwerbalizowanie pożądanych celów i wypracowanie modelu oczekiwanych standardów postępowania;
3. Wypracowanie i wdrożenie systemu monitorowania odpowiednich wskaźników oceny lojalności klientów, wykorzystania systemu zbierania opinii, instrukcje dla personelu;
4. Prowadzenie okresowego lub stałego monitoringu utrzymania zakładanej jakości wypracowanego i wdrożonego projektu „Aby klient powrócił” i jego modyfikacja w miarę potrzeb.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Fundusze unijne

Tak postrzegany projekt poprawy relacji z klientami firmy „Aby klient powrócił” akcentuje:
Po pierwsze, indywidualne, autorskie, podejście i dostosowywanie metody do firmy, a nie na odwrót. Po drugie, stosowanie go, by budować właściwe relacje z klientem, a na tej podstawie zabezpieczać pozycję rynkową firmy i redukować koszty związane z pozyskaniem klientów. Po trzecie, dokonywanie ocen pracy personelu, premiowanie lub karanie, itp. w hierarchii celów,jako rolę wyłącznie służebną i nie jest eksponowane.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA