REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Co oznaczają rabaty i gratisy u developerów?

Bartosz Turek
Bartosz Turek
analityk

REKLAMA

REKLAMA

Deweloperzy chętniej niż pół roku temu udzielają klientom rabatów i obniżają ceny. Nie widać tego, ponieważ w prasie pojawia się mniej ogłoszeń o promocjach. Aby zatuszować obniżki, pośrednicy oferują pakiety gratisów i upusty sięgające nawet 20%.

- Deweloperzy stosują aktualnie wabiki w postaci rabatów i promocji znacznie częściej niż chociażby pół roku temu – zauważa Maciej Zoń, doradca Home Broker z Poznania. O skali promocji sprzedaży, stosowanej przez developerów, decyduje popyt na mieszkania w poszczególnych projektach. Jeżeli mieszkania sprzedają się dobrze, deweloperzy z niechęcią odnoszą się do rabatów i promocji.

REKLAMA

REKLAMA

Należy pamiętać, że w pierwszych trzech kwartałach roku deweloperzy rozpoczęli budowę 60% mieszkań więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Wyniki sprzedaży są coraz lepsze, a podaż wkrótce może osiągnąć historyczne maksimum. Wybór jest duży, dlatego nabywcy mogą pozwolić sobie na twarde negocjacje.

Warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną prawidłowość, rysującą się na rynku pierwotnym. – Większość deweloperów nie afiszuje się tym, jak dużych udzielają rabatów. Chętniej zachęcają klientów darmowymi piwnicami lub miejscami postojowymi – podkreśla Barbara Pieczkowska, doradca Home Broker z Lublina. Jeśli więc deweloper nie chce przystać na rabat cenowy, można spróbować wynegocjować z nim tańsze, a nawet darmowe miejsce postojowe.

Przeczytaj również: Dochody z najmu nieruchomości: przepustka dla kredytobiorcy

Wykończenie mieszkania gratis

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Deweloperzy mają wiele sposobów na uatrakcyjnienie swojej oferty. Jednym z nich jest sprzedaż mieszkania, które nie znajduje się w stanie surowym. - W Krakowie, Poznaniu, Gdańsku i Wrocławiu spółka Gant oferuje do końca listopada wykończenie wybranych lokali gratis – mówi Anna Brol, doradca Home Broker z Krakowa. Podobną promocję ma w swojej ofercie firma AW Inwest. Do końca listopada każdy, kto zdecyduje się na mieszkanie o powierzchni przekraczającej 70 m kw. w Ząbkach, otrzyma lokum z umeblowaną i w pełni wyposażoną kuchnią. – Ponadto w obecnej promocji wykończenie w mieszkaniach mniejszych niż 70 m kw. kosztuje 10 tys. zł – dodaje Marzena Zielińska, doradca Home Broker z Warszawy.

Pomoc w zdobyciu środków finansowych

Developerzy zdają sobie sprawę z tego, że wiele osób nie decyduje się na zakup mieszkania z powodu braku środków finansowych. Dlatego poszczególne firmy zapewniają wsparcie przy zdobyciu funduszy na zakup mieszkania. Jest to strategia stosowana przez deweloperów, powiązanych kapitałowo z instytucjami finansowymi. Deweloper, który współpracuje z bankiem, może okazać się wyjątkowo wartościowym pośrednikiem, przygotować niecodzienne promocje lub zapewnić wyjątkowo korzystne warunki kredytowe. Marzena Zielińska podaje za przykład Warsaw Trust Development, który płaci 3 raty kredytu za klienta.

Polecamy serwis: Karty kredytowe

Klienci najbardziej lubią rabaty

REKLAMA

Do większości klientów najbardziej jednak przemawiają rabaty, udzielane na zakup nieruchomości, które znajdują się w katalogach. - EURO STYL na wybranie mieszkania z gdańskich inwestycji udziela do końca listopada od 5 do ponad 16% rabatu – opowiada Adrian Czuczko, doradca Home Broker z Gdyni. Podobna sytuacja ma miejsce w inwestycji Aura Park dewelopera Mill-Yon. - W tej chwili na większość mieszkań można uzyskać rabat w granicach od 9 do nawet 20% – mówi Włodzimierz Wielogórski, manager ds. rynku pierwotnego. Wszystko zależy oczywiście od atrakcyjności lokalu i jego powierzchni.

Interesującą promocję przygotował Archicom z Wrocławia. - W 3 inwestycjach ceny wybranych lokali są obniżone o 20 tys. zł za każdy pokój, a więc na mieszkanie trzypokojowe można dostać 60 tys. zł upustu – zauważa Krzysztof Mielnik, doradca Home Broker z Wrocławia. Deweloperzy wciąż stosują również okresowe obniżki, związane z organizacją dni otwartych. Taka sytuacja miała miejsce w szczecińskiej inwestycji Koralowa Park. - Podczas ostatniej takiej imprezy wszystkie lokale mieszkalne zostały przecenione o 10 % - wspomina Wiktor Kuziemko, doradca Home Broker ze Szczecina. – Aby skorzystać z promocji, trzeba było podpisać umowę przedwstępną w przeciągu tygodnia.

Rosnąca podaż wymusza obniżki

Wybierając developera, potencjalny nabywca zwraca uwagę również na inne czynniki niż promocja. Wysyp nowych inwestycji spowodował, że dostępna obecnie podaż mieszkań w największych miastach jest bliska historycznych maksimów. Nie pozostaje to bez wpływu na ceny. Od początku roku średnia cena ofertowa nowych mieszkań spadła o 17,7% w Krakowie i 5,1% we Wrocławiu. Obecnie w miastach tych ponad połowa budowanych lokali znalazła nabywcę, co nie jest imponującym wynikiem. Ponadto na obniżki cen wpłynęło wprowadzenie do sprzedaży tańszych projektów z bardziej popularnego segmentu. Ceny utrzymały się natomiast na podobnym poziomie w Warszawie i Trójmieście, gdzie ponad 70% budowanych lokali znalazło już nabywców, a więc deweloperzy nie mają aż tak dużych kłopotów ze sprzedażą mieszkań jak we Wrocławiu czy Krakowie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA