REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Co oznaczają rabaty i gratisy u developerów?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bartosz Turek
Bartosz Turek
analityk

REKLAMA

REKLAMA

Deweloperzy chętniej niż pół roku temu udzielają klientom rabatów i obniżają ceny. Nie widać tego, ponieważ w prasie pojawia się mniej ogłoszeń o promocjach. Aby zatuszować obniżki, pośrednicy oferują pakiety gratisów i upusty sięgające nawet 20%.

- Deweloperzy stosują aktualnie wabiki w postaci rabatów i promocji znacznie częściej niż chociażby pół roku temu – zauważa Maciej Zoń, doradca Home Broker z Poznania. O skali promocji sprzedaży, stosowanej przez developerów, decyduje popyt na mieszkania w poszczególnych projektach. Jeżeli mieszkania sprzedają się dobrze, deweloperzy z niechęcią odnoszą się do rabatów i promocji.

REKLAMA

REKLAMA

Należy pamiętać, że w pierwszych trzech kwartałach roku deweloperzy rozpoczęli budowę 60% mieszkań więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Wyniki sprzedaży są coraz lepsze, a podaż wkrótce może osiągnąć historyczne maksimum. Wybór jest duży, dlatego nabywcy mogą pozwolić sobie na twarde negocjacje.

Warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną prawidłowość, rysującą się na rynku pierwotnym. – Większość deweloperów nie afiszuje się tym, jak dużych udzielają rabatów. Chętniej zachęcają klientów darmowymi piwnicami lub miejscami postojowymi – podkreśla Barbara Pieczkowska, doradca Home Broker z Lublina. Jeśli więc deweloper nie chce przystać na rabat cenowy, można spróbować wynegocjować z nim tańsze, a nawet darmowe miejsce postojowe.

Przeczytaj również: Dochody z najmu nieruchomości: przepustka dla kredytobiorcy

Wykończenie mieszkania gratis

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Deweloperzy mają wiele sposobów na uatrakcyjnienie swojej oferty. Jednym z nich jest sprzedaż mieszkania, które nie znajduje się w stanie surowym. - W Krakowie, Poznaniu, Gdańsku i Wrocławiu spółka Gant oferuje do końca listopada wykończenie wybranych lokali gratis – mówi Anna Brol, doradca Home Broker z Krakowa. Podobną promocję ma w swojej ofercie firma AW Inwest. Do końca listopada każdy, kto zdecyduje się na mieszkanie o powierzchni przekraczającej 70 m kw. w Ząbkach, otrzyma lokum z umeblowaną i w pełni wyposażoną kuchnią. – Ponadto w obecnej promocji wykończenie w mieszkaniach mniejszych niż 70 m kw. kosztuje 10 tys. zł – dodaje Marzena Zielińska, doradca Home Broker z Warszawy.

Pomoc w zdobyciu środków finansowych

Developerzy zdają sobie sprawę z tego, że wiele osób nie decyduje się na zakup mieszkania z powodu braku środków finansowych. Dlatego poszczególne firmy zapewniają wsparcie przy zdobyciu funduszy na zakup mieszkania. Jest to strategia stosowana przez deweloperów, powiązanych kapitałowo z instytucjami finansowymi. Deweloper, który współpracuje z bankiem, może okazać się wyjątkowo wartościowym pośrednikiem, przygotować niecodzienne promocje lub zapewnić wyjątkowo korzystne warunki kredytowe. Marzena Zielińska podaje za przykład Warsaw Trust Development, który płaci 3 raty kredytu za klienta.

Polecamy serwis: Karty kredytowe

Klienci najbardziej lubią rabaty

REKLAMA

Do większości klientów najbardziej jednak przemawiają rabaty, udzielane na zakup nieruchomości, które znajdują się w katalogach. - EURO STYL na wybranie mieszkania z gdańskich inwestycji udziela do końca listopada od 5 do ponad 16% rabatu – opowiada Adrian Czuczko, doradca Home Broker z Gdyni. Podobna sytuacja ma miejsce w inwestycji Aura Park dewelopera Mill-Yon. - W tej chwili na większość mieszkań można uzyskać rabat w granicach od 9 do nawet 20% – mówi Włodzimierz Wielogórski, manager ds. rynku pierwotnego. Wszystko zależy oczywiście od atrakcyjności lokalu i jego powierzchni.

Interesującą promocję przygotował Archicom z Wrocławia. - W 3 inwestycjach ceny wybranych lokali są obniżone o 20 tys. zł za każdy pokój, a więc na mieszkanie trzypokojowe można dostać 60 tys. zł upustu – zauważa Krzysztof Mielnik, doradca Home Broker z Wrocławia. Deweloperzy wciąż stosują również okresowe obniżki, związane z organizacją dni otwartych. Taka sytuacja miała miejsce w szczecińskiej inwestycji Koralowa Park. - Podczas ostatniej takiej imprezy wszystkie lokale mieszkalne zostały przecenione o 10 % - wspomina Wiktor Kuziemko, doradca Home Broker ze Szczecina. – Aby skorzystać z promocji, trzeba było podpisać umowę przedwstępną w przeciągu tygodnia.

Rosnąca podaż wymusza obniżki

Wybierając developera, potencjalny nabywca zwraca uwagę również na inne czynniki niż promocja. Wysyp nowych inwestycji spowodował, że dostępna obecnie podaż mieszkań w największych miastach jest bliska historycznych maksimów. Nie pozostaje to bez wpływu na ceny. Od początku roku średnia cena ofertowa nowych mieszkań spadła o 17,7% w Krakowie i 5,1% we Wrocławiu. Obecnie w miastach tych ponad połowa budowanych lokali znalazła nabywcę, co nie jest imponującym wynikiem. Ponadto na obniżki cen wpłynęło wprowadzenie do sprzedaży tańszych projektów z bardziej popularnego segmentu. Ceny utrzymały się natomiast na podobnym poziomie w Warszawie i Trójmieście, gdzie ponad 70% budowanych lokali znalazło już nabywców, a więc deweloperzy nie mają aż tak dużych kłopotów ze sprzedażą mieszkań jak we Wrocławiu czy Krakowie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

REKLAMA

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA