REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

MSP wciąż ma szanse na unijne dotacje

Subskrybuj nas na Youtube
MSP wciąż ma szanse na unijne dotacje
MSP wciąż ma szanse na unijne dotacje

REKLAMA

REKLAMA

Do końca września można jeszcze składać wnioski o przyznanie dotacji w ramach działania 8.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (PO IG). Jednak firmy, które chcą uzyskać dofinansowanie na informatyzację wspólnych przedsięwzięć typu B2B, również mogą otrzymać dotację - w ramach działania 8.2. Termin składania wniosków upływa 30 listopada 2010.Jakie czynności należy podjąć aby uzyskać dofinansowanie?

W ramach działania 8.2 dotacji podlegają innowacje techniczne (informatyczne) i organizacyjne, umożliwiające realizację procesów biznesowych przynajmniej trzech przedsiębiorstw, w formie elektronicznej. Wydaje się to proste. Wystarczy wprowadzić nowy system informatyczny lub udoskonalić stary i zatrudnić pracowników, którzy będą ten system obsługiwali. Trzeba jednak pamiętać, że dotacje przyznawane są w formie konkursu. Wiąże się z tym szereg kryteriów formalnych i merytorycznych - proponowane rozwiązanie musi spełniać określone wymogi.

REKLAMA

Wymogi, czyli o czym pamiętać przy pisaniu wniosku?

Ubiegając się o wniosek należy pamiętać o szeregu wymogów, które nakłada PARP. Jeżeli chodzi o wymogi formalne - jest ich zaledwie kilka i nie powinny stanowić zbyt dużego ograniczenia dla przedsiębiorców.

Firma musi posiadać siedzibę na terytorium Polski oraz współpracować z dwoma innymi podmiotami na podstawie umów cywilno-prawnych. Czas realizacji zgłaszanego projektu nie może przekroczyć 24 miesięcy a wprowadzone rozwiązania muszą funkcjonować przez 3 lata od czasu zakończenia projektu. Trzeba też pamiętać, że projekt można rozpocząć dopiero po złożeniu wniosku o dofinansowanie - realizowane wcześniej projekty nie podlegają refundacji. 

Przeczytaj również: Startuj z własnym biznesem dzięki unijnej dotacji

Na co dofinansowanie?

Dofinansowanie w ramach działania 8.2 dotyczy wydatków kwalifikowanych, czyli tych, które przedsiębiorca ponosi z własnych środków. Uwzględnione w projekcie wydatki kwalifikowane muszą znajdować się na poziomie pomiędzy 20 tys. a 2 mln zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zgodnie z wymogami przedsiębiorca ma obowiązek zapewnienia 100% środków finansowych na realizację projektu, co musi zostać wykazane przy składaniu wniosku.

REKLAMA

Dofinansowanie będzie wypłacane po zakończeniu każdego z etapów. Warto podkreślić, że w ramach działania 8.2 przedsiębiorców nie ogranicza czas prowadzenia działalności gospodarczej. Wnioski mogą składać także te firmy, które istnieją na rynku dłużej niż rok - mówi Małgorzata Siwek, prezes Wellton Sp. z o.o.

Kwestia kryteriów merytorycznych nie jest już tak oczywista. Sformułowane w sposób ogólnikowy, pozostawiają sporo miejsca na interpretację dla przedsiębiorców, ale również oceniających projekty członków Komisji Konkursowej. Dlatego na każdym etapie planowania i opisywania projektu wnioskodawca powinien zadbać, aby nie pozostawić Komisji żadnych wątpliwości.

Myślenie procesowe, czyli jak to zrobić? 

Stosując się do wszystkich wymogów i kryteriów, nie można zapomnieć, że dotacja stwarza wyjątkową sposobność przeniesienia biznesu na wyższy poziom. Warto pomyśleć o wszystkich szansach które przy okazji dotacji możemy wykorzystać. Aby kompleksowo spojrzeć na potencjalne możliwości, pomocne może okazać się tzw. „myślenie procesowe”.

Polecamy serwis: ABC funduszy unijnych

REKLAMA

Proces biznesowy obejmuje wszystkie działania i czynniki, które służą osiągnięciu określonego celu. Stosując „podejście procesowe” można spojrzeć szerzej na prowadzoną działalność, traktując praktycznie wszystkie jej aspekty jako procesy. Dzięki temu możliwe jest znalezienie wielu płaszczyzn, które mogą być poddane innowacjom w ramach działania 8.2. Łatwiej również ocenić projekt z punktu widzenia poszczególnych kryteriów. Dodatkową korzyścią myślenia procesowego jest możliwość poprawienia jakości funkcjonowania firmy we wszystkich jej aspektach . Warto również przypomnieć, że podejście procesowe jest jednym z wymogów norm zarządzania ISO, które powszechnie obowiązują w Unii Europejskiej - mówi Małgorzata Siwek.

Myślenie procesowe może być czynnikiem, który umożliwi zgodność zgłaszanego projektu ze wszystkimi wymogami a w efekcie przyznanie dotacji. Pamiętając, że firma to zbiór powiązanych ze sobą procesów, przedsiębiorcy mogą stworzyć innowacyjny oraz kompleksowy projekt zmian. Dla wielu jest to niepowtarzalna szansa wyniesienia firmy na wyższy poziom biznesu, bez nadwyrężania portfela w pełnej kwocie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA