REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak pozyskać stałych klientów?

Subskrybuj nas na Youtube
Programy lojalnościowe polegają na nagradzaniu klientów za to, że zachęcili do skorzystania z usługi czy zakupu produktu inne osoby.
Programy lojalnościowe polegają na nagradzaniu klientów za to, że zachęcili do skorzystania z usługi czy zakupu produktu inne osoby.

REKLAMA

REKLAMA

Każdy przedsiębiorca, niezależnie od swojej branży, wie, jak ważne jest pozyskanie lojalnych klientów. Podstawowymi czynnikami określającymi wartość danego klienta jest: stałość i systematyczność w korzystaniu z oferowanych przez firmę usług lub w kupowaniu sprzedawanych produktów. Poniżej przedstawiamy 8 sposobów pozyskiwania lojalnych klientów.

Pomysłów na przywiązanie klientów do firmy jest wiele, ale na nic się one zdadzą, jeśli zabraknie podstawowego elementu – wysokiej jakości sprzedawanych produktów. Jeśli jednak nie mamy co do jakości najmniejszych zarzutów, a mimo wszystko przychody nie są zadowalające, musimy działać niestandardowo. Oto 8 sposobów pozyskiwania lojalnych klientów, które wykorzystywane od dawna przez największych graczy rynkowych, mogą stać się także narzędziami małych i średnich przedsiębiorstw. Wiele z nich nie wymaga dużych inwestycji, a jedynie zaangażowania i sprawnego planowania.

REKLAMA

REKLAMA

1. Przypominaj o wymianie

Są produkty, które wymagają regularnej wymiany albo posiadają wymienne części. Niektóre też potrzebują systematycznego serwisu. Dobrze jest ten fakt wykorzystać. Już przy zakupie można poprosić klienta o numer telefonu i powiedzieć, że otrzyma SMS-a przypominającego o zbliżającym się terminie wymiany produktu, czy przeglądu gwarancyjnego. W kliencie budzi to poczucie, że firmie na nim zależy, a firmie daje pewność, że klient przypomni sobie o niej. Istotą tego sposobu jest skłonienie konsumenta,by skorzystał kilkakrotnie z danych usług i w ten sposób przyzwyczaił się do tego. Sprawdza się tu powiedzenie, że przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka. Większość firm, oferujących głównie takie „cykliczne” usługi i produkty korzysta z gotowych systemów wysyłających automatycznie SMS-y albo e-maile przypominające o terminach.

2. Wysyłaj ciekawy newsletter/konto w serwisie społecznościowym

REKLAMA

Wiele firm decyduje się na zbieranie e-maili od swoich klientów i wysyłanie im regularnie newslettera. To dobre rozwiązanie, bo nie pozwala zapomnieć o firmie. Ale z drugiej strony, może czasem powodować znudzenie firmą. Dlatego ważne jest, by newsletter nie był wysyłany zbyt często, a informacje były interesujące. Dobrym rozwiązaniem jest także organizowanie promocji i konkursów dedykowanych jedynie tym klientom, którzy uczestniczą w newsletterze. Zwiększy to istotnie postrzeganą wartość tego sposobu komunikacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dowiedz się również: Jakie są największe zalety newsletter'a?

Drugą formą utrzymywania kontaktu z klientami jest założenie konta w serwisie społecznościowym – od ponad roku, prym pod tym względem wiedzie Facebook. I tutaj adresy email klientów przydadzą się do sprawdzenia czy posiadają konto w tym serwisie oraz zaproszenia ich do listy znajomych. Główną formą kontaktu będzie, w tym przypadku, publikowanie aktualności, promocji i ciekawostek dotyczących firmy, usług i produktów przez nią sprzedawanych. Samo założenie konta, jako swojego rodzaju statycznej wizytówki, nie przyniesie efektu. Należy cyklicznie publikować nowe informacje na temat działań firmy i składać klientom propozycje śledzenia nowinek w tej formie.

3. Informuj o swoich produktach

Wielu przedsiębiorców zauważyło, że klienci bardzo lubią, gdy okazuje się im swoje zainteresowanie po tym, jak kupią dany produkt. Chodzi o wyjście poza suchą instrukcję obsługi i dołączanie, czy to drogą elektroniczną, czy jako broszurę dodawaną do zakupów, praktycznych rad na temat możliwości, jakie daje produkt. Warto też informować o różnych dodatkach, które rozszerzą możliwości zakupionego sprzętu. Popularnym sposobem przekazu tego typu informacji są blogi adresowane do konkretnych konsumentów i wspomniane wcześniej newslettery.

Jeśli produkt jest skomplikowany w obsłudze, jego używanie można usprawnić lub też należy go w jakiś szczególny sposób pielęgnować, klient powinien się o tym dowiedzieć od swojego sprzedawcy.

4. Sprawna obsługa reklamacji to podstawa!

Wspomniana wcześniej obsługa posprzedażowa nie powinna sprowadzać się tylko do informacji praktycznych na temat zakupionego produktu, ale również obejmować możliwość reklamacji i serwis gwarancyjny. Sytuacja, gdy konsument dostrzega jakąś usterkę czy awarię w zakupionym sprzęcie jest dla niego niekomfortowa, dlatego też mądry przedsiębiorca zrobi wszystko, by zniwelować niezadowolenie klienta. Jednym ze sposobów jest danie możliwości szybkiego zgłoszenia wady oraz możliwość śledzenia, na jakim etapie jest rozpatrywanie zgłoszonej reklamacji. Ważne, by klient sam mógł wybrać kanał obsługi – telefoniczny lub internetowy oraz by na bieżąco otrzymywał dokładnie te informacje, których oczekuje. Dzięki temu czarny PR, który może zacząć się od jednego niezadowolonego klienta i jego narzekania na złą jakość produktów, może zamienić się w pozytywny PR, który będzie chwalił sprawną obsługę posprzedażową.

Polecamy serwis Umowy w firmie

5. Święta i urodziny – czas życzeń

Święta to czas składania życzeń i prezentów. Wiele firm wykorzystuje ten okres, by przypomnieć klientowi czy kontrahentowi o tym, że kiedyś korzystał z ich usług lub towarów danej firmy. Najprostszym sposobem jest oczywiście wysłanie kartki świątecznej drogą elektroniczną. Trzeba jednak pamiętać, że ten sposób wykorzystuje wiele podmiotów, w związku z tym dobrze jest pomyśleć, by w jakiś sposób wyróżnić swoją wiadomość. Choćby przez niebanalny temat. Do życzeń można też dołączyć kupon rabatowy.

W przypadku urodzin najpierw trzeba zabrać daty urodzenia swoich klientów. Można to robić przy okazji, wstawiając takie pole do wypełnienia w kwestionariuszu zamówienia usługi czy towaru, albo przy rejestracji w serwisie czy sklepie internetowym. Innym sposobem jest zorganizowanie  konkursu-loterii, w którym wziąć mogą wszyscy klienci, którzy wypełnią kupon wpisując takie dane jak imię i nazwisko, adres e-mail i datę urodzenia. Chodzi o to, by konsument nie wiedział w jakim celu prosimy go o podanie tej daty i zapomniał o tym fakcie. Dzięki temu życzenia urodzinowe i prezent, który do nich będzie dołączony, staną się miłą niespodzianką.

6. Nie zapomnij o rabatach nagradzające stałość klientów

Sposobem do zachęcenia klienta do kolejnych zakupów jest wiązanie programów rabatowych z tym, jak bardzo jest stały w korzystaniu z oferty danej firmy. Innymi słowy – nie jest najważniejsze, by wydał on jednorazowo jak największą kwotę pieniędzy, ale by przez częste korzystanie z oferty przywiązywał się coraz bardziej do marki. Dlatego też rabaty, powinny obejmować całą historię współpracy konsumenta z przedsiębiorstwem. Dzięki temu klientowi będzie się opłacało kontynuować ją nadal, a firma zyska w dłuższej perspektywie czasowej.

7. Rezerwacja usług przez internet

Telefoniczna czy osobista rezerwacja terminu już nie wystarczy aby dotrzeć do najbardziej wartościowych klientów. Wymagają oni wygody podczas zapisywania się na wizyty. Nie istotne czy jest to wizyta w gabinecie kosmetycznym, u dentysty czy rezerwacja miejsca na parkingu. Tradycyjne metody zapisów lub ich brak powodują frustrację klientów, np. kiedy telefon do recepcji jest zajęty, lub gdy firma nie pracuje w godzinach najbardziej odpowiadających klientowi. Systemy rezerwacji przez internet pozwalają klientom zapisać się na wizytę wtedy, kiedy najbardziej im to odpowiada, a dodatkowo skutecznie zapobiegają kolejkom oczekujących na wizyty.

8. Programy lojalnościowe

Programy lojalnościowe polegają na nagradzaniu klientów za to, że zachęcili do skorzystania z usługi czy zakupu produktu inne osoby. Są one dość często używane przez firmy, które zajmują się głównie sprzedażą za pomocą internetu, ale nie tylko. Nagrody za przyciągnięcie nowych klientów bywają różne: od prowizji za każdy sprzedany produkt, przez rabaty po bezpłatne usługi. Ważne, by nagroda w programie lojalnościowym była zależna od wartości zakupów, zrobionych przez zaproszonego konsumenta. Dzięki temu partner, będzie bardziej zmotywowany do promocji usług firmy.

Wymienione rozwiązania to oczywiście nie wszystko, co możemy zrobić dla wsparcia rozwoju firmy. Niemniej, są one sprawdzone i stosowane przez wiele postępowych firm. Ich zaletą jest przede wszystkim uniwersalność i skuteczność.

Źródło: Rezervante.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA