Jest to tak zwana rozmowa o niczym, rozmowa wstępna, która ma na celu zaznajomienie się oraz ew. wprowadzenie do dalszej, już właściwej, konwersacji. Small-talk służy równie często jako rozmowa zawiązana na chwilę z osobą będącą obok, np. przed podaniem aperitifu; ponieważ small-talk jest rozmową lekką nie powinno się w nim podejmować żadnych tematów poważnych, w związku z tym omija się tematy związane z polityką, religią czy też z nauką. Zwykle konwersacja ta ogranicza się do przeskakiwania z tematu na temat. Głęboki sens rozmowy small-talk nie tkwi więc w poruszanych tematach, ale w samym zawiązaniu rozmowy, a tym samym w nawiązaniu nowej znajomości, która może przerodzić się w przyszłości w koleżeństwo.
Przyjęcie organizowanie w godzinach popołudniowych, których czas trwania nie powinien przekraczać dwóch godzin. Zwykle cocktail-party kończą się koło godziny 20. Podczas tego rodzaju przyjęcia obowiązuje, tzw. self-service, a więc zgromadzeni obsługują się sami, a kelnerzy jedynie zajmują się barkiem i sprzątaniem naczyń. Z reguły na cocktail-party serwuje się zimne przekąski, a czołowe miejsce zajmują różnego rodzaju drinki;
Codzienne relacje międzyludzkie odbywają się w formie, która kształtowana jest przez kulturę i preferencję ludzi – uczestników interakcji. Region pochodzenia, rodzaj wychowania, wykształcenie, a nawet płeć warunkują zachowania jednostek w kontaktach ze sobą. Istnieją jednak sytuacje, gdzie te „naturalne” sposoby zachowania powinny być podporządkowane pewnym ogólnie przyjętym zasadom.
Uczestnicząc w projektach zbiorowych pamiętaj, że jesteś jednym z ogniwek łańcuszka, który w razie Twojej zawodności zerwie się. Konsekwencje Twoich błędów i niedociągnięć poniesie cała grupa. Empatia, odpowiedzialność, zorganizowanie, terminowość, szczerość i uczynność – to cechy, które powinieneś pielęgnować, aby dobrze poradzić sobie z zadaniami zespołowymi.
Nie wystarczy trafnie wybrany temat, aby podczas konferencji zebrani słuchali nas bez ziewania,. Na dobrą prezentację składa się coś więcej, ważny jest ton głosu, Twoja gestykulacja, dobra znajomość tematu, mocne punkty prezentacji, właściwy kontakt wzrokowy ze słuchającymi. Wszystkie te elementy można wcześniej przećwiczyć, a w dzień wystąpienia zabłysnąć swobodą prezentacji.
Kulturę osobistą człowieka tworzy nie tylko jego zachowanie, sposób ubierania się, ale także to, jak się wypowiada. Czysta wymowa, staranny sposób formułowania myśli oraz dbałość o poprawność językową w służbowej korespondencji jest wysoko ceniona nie tylko przez znawców etykiety, ale także przez pracodawców i kontrahentów.