REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zachowywać się podczas przyjęcia biurowego?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Magdalena Pytkowska
Nie należy przesadzać z alkoholem, zgodnie z zasadą, że pijany pracownik, to zły pracownik.
Nie należy przesadzać z alkoholem, zgodnie z zasadą, że pijany pracownik, to zły pracownik.

REKLAMA

REKLAMA

Przyjęcie biurowe jest dobrą okazją do integracji pracowników, czyli inaczej mówiąc, wytworzenia się tej specyficznej więzi grupowej, która sprzyja efektywnej pracy.

Dla większości pracowników sama myśl o imprezie firmowej wydaje się już karą, gdyż z reguły kojarzy się ona z dodatkowymi obowiązkowymi, ale niestety bezpłatnymi, nadgodzinami spędzonymi w pracy. Źle jest widziane, tzw. „urwanie się” z imprezy, ale równie źle jest ocenianie niewłaściwe zachowanie podczas takiego spotkania.

REKLAMA

REKLAMA

Zasady dotyczące przyjęć firmowych

1. Nie ulega wątpliwości, że obecność na tego rodzaju przyjęciach, czy to z okazji świąt Bożego Narodzenia, czy też pożegnania pracownika, jest wymagana. Z pewnością nieobecność pracownika zostanie odnotowana i stosownie zrozumiana, dlatego też, nie chcąc przysparzać sobie problemów, lepiej jest jednak poświęcić te kilka chwil swojego wolnego czasu.

2. Nie należy przesadzać z alkoholem, zgodnie z zasadą, że pijany pracownik, to zły pracownik. Z pewnością żaden pracodawca nie chce mieć w swojej kadrze ludzi, którzy nadużywają alkoholu, gdyż jest to niezwykle źle widziane w towarzystwie, a przede wszystkim nie sprzyja efektywności samej firmy.

Zobacz: Garden party

REKLAMA

3. Należy kontrolować mowę swojego ciała, które jest w stanie zdradzić człowieka w najmniej oczekiwanej chwili. Okazywanie swojego znudzenia czy też złości z pewnością źle wpłynie na ocenę w oczach pracodawcy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4. Należy pamiętać o stosownym ubraniu, z pewnością w grę nie wchodzą żadne stroje, które normalnie nakłada się na spotkanie z przyjaciółmi. Nazwa – impreza firmowa – może być więc myląca. Niezależnie od tego czy jest to praca, czy już przyjęcie w firmie, trzeba być ubranym ładnie i odpowiednio.

5. Trzeba zawsze pamiętać, że każde zachowanie pracownika podczas przyjęcia będzie odnotowane i zapamiętane, dlatego zawsze lepiej jest zachowywać się stosownie do okazji, a najlepiej to w ogóle nie rzucać się w oczy.

6. Należy uważać z napływem nagłych uczuć „koleżeńskich” podczas przyjęć firmowych. Fakt, że szef serwuje swojemu pracownikowi darmowe jedzenie, nie znaczy od razu, że powinien on popadać w radosną euforię, która w konsekwencji miała by zakończyć się całowaniem i to nie pod jemiołą.

7. Nie powinno się raczej wyznawać swojemu szefowi miłości; niezależnie od tego, jak uwielbiamy swojego pracodawcę, dzielenie się z nim tą wiadomością jest raczej niewskazane, gdyż może ono być poczytane po prostu jako zwykłe wazeliniarstwo, które jednak nie ma zbyt wielu zwolenników.

Zobacz: Obiad bufetowy – czyli mniej zobowiązująco

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA