REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie, Kultura pracy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Strategiczna karta wyników firm usługowych


Teorie zarządzania takie jak strategiczna karta wyników pomagają menedżerom opracować, wdrażać i kontrolować nowe inicjatywy nastawione na przynoszenie oszczędności finansowych. W firmach sprzedających produkty takie podejście sprawdza się nieźle, ponieważ produkt łatwo zmierzyć, zważyć, ocenić jego jakość. W firmach sprzedających niematerialne usługi jest z tym gorzej – dlatego trzeba podejść do tematu inaczej. I o tym jest ta książka, która przyda się każdemu kto planuje oferować usługi.

Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach

Dla części ekspertów warunkiem osiągnięcia sukcesu w biznesie jest stworzenie inspirującego i przyjaznego środowiska pracy. Tylko w takich warunkach pracownicy są w stanie reagować na sytuacje rynkowe, sprawnie i skutecznie rozwiązywać problemy klientów. Ważne jest więc monitorowanie nastrojów w firmie i umiejętne zarządzanie systemem kadr. Ta książka pokazuje jak radzą sobie z tym polskie przedsiębiorstwa. Świetnie służy jako punkt wyjścia do ulepszenia obecnego systemu kadrowego w firmie.

Psychologia zarządzania w organizacji

Tytuł książki jest nieco zagmatwany, dotyczy jednak czegoś prostego. Otóż człowiek w miejscu pracy odczuwa wiele różnych nacisków na swoje życie wewnętrzne (tożsamość, postawy, przekonania, samoocenę). Brak świadomości o istnieniu, kierunku i sile tych nacisków oznacza poddawanie się im lub przypadkową obronę, co na dłuższą metę kończy się nieprzyjemnie dla pracownika. Nie jest to poradnik, raczej książka do refleksji i odkrycia wagi pewnych rzeczy, które zwykle zbywa się „to nieistotne”.

Przełomowe innowacje

Książka traktuje o niepowodzeniach firm z utrzymaniem czołowej pozycji w swoich branżach. Chodzi o firmy „dobre” – podziwiane, naśladowane, znane ze skutecznego działania. Gdy jednak przychodzi moment kontaktu tych firm z pewnego rodzaju zmianami technologii branży, nie są one w stanie nadążyć i utrzymać klientów. Miało to miejsce w handlu detalicznego, w branży dysków komputerowych, koparek, stalowni i wielu innych. Na czym polega to zjawisko i jak je okiełznać – dowiesz się z tej książki.

REKLAMA

Coaching kadry kierowniczej

Ta książka ma dwa oblicza. Dla coacha wyższej kadry zarządzającej będzie świetną lekturą o tym jak być skutecznym coachem (opis siedmiu kompetencji skutecznego coachingu) oraz źródłem nowego modelu działania (opis siedmiu kroków modelu Coachingu Achieve). Z kolei dla prezesa lub menedżera będzie to przewodnik pomocny w wyborze właściwego coacha (który powinien wykazywać w działaniu siedmiu kompetencji) i kontroli procesu coachingu (który powinien przebiegać zgodnie z 7-oma krokami modelu).

Ład korporacyjny

Ład korporacyjny to struktura władzy w spółce, za pośrednictwem której właściciele lub akcjonariusze ustalają cele ekonomiczne firmy, środki ich realizacji oraz metody monitorowania osiąganych rezultatów. Taka warstwa zarządzania jest konieczna, gdy właściciele lub akcjonariusze nie mogą sami nią zarządzać (nie znają się, nie mają ochoty), ale nie mają ochoty pozostawić swoich pieniędzy bez ochrony ze strony nieuczciwych dyrektorów i menedżerów.

Zarządzanie wartością klienta

Posiadanie rzeszy lojalnych klientów to upragniony cel każdego pracownika działu marketingu. Dlaczego? Bo lojalni klienci przynoszą regularny wpłaty, są tańsi w obsłudze, mogą płacić więcej niż zwykli klienci i polecają kupowane produkty znajomym… Jeśli tak sądzisz, to szybko wybij to sobie z głowy. Lojalność klientów nie jest tak prosta jak wygląda. Z tej książki dowiesz się na czym naprawdę polega lojalność i jak zdobyć ją skutecznie i z zyskiem dla firmy.

O dobry wizerunek firmy powinni dbać wszyscy

Czy dbanie o dobre imię firmy jest zobowiązaniem nałożonym tylko na członków zarządu, czy również na inne osoby na stanowiskach kierowniczych i pozostałych pracowników?

REKLAMA

Spotkania – maratony

Spotkanie – maraton to prawdziwe wyzwanie zarówno dla prowadzącego jak i dla uczestników.

Plan życia zawodowego

O ile wcześniejsze etapy Twojego życia – kolejne etapy edukacji miały swój początek i raczej rychły koniec, o tyle życie zawodowe wydaj się nie mieć końca. Założenia dotyczące świadczeń emerytalnych są takie, że każda zdrowa osoba będzie aktywna zawodowo przez blisko 40 lat.

Umiejętności przywódcze

Może wcale nie szykujesz się do zajęcia stanowiska kierowniczego, ale mimo wszystko powinieneś zwrócić uwagę na rozwijanie swoich umiejętności przywódczych.

Luz kontrolowany

W zależności od polityki firmy i jej wizerunku na zewnątrz pracownicy są zobowiązani do stosowania się do określonych zasad w zakresie stroju służbowego. Jeśli przychodząc na rozmowę kwalifikacyjną lub po raz pierwszy do pracy widzisz pracowników ubranych w garnitury i garsonki to sprawa jest jasna – powinieneś ubierać się podobnie. Co zrobić jeśli ubiór pracowników wskazuje, że w firmie panuje dowolność w zakresie stroju?

Czego unikać w wypowiedziach ustnych? - grzeczność języka

W tej chwili albo nie ma wielu osób dobrze wychowanych, albo dobre wychowanie dopuszcza wulgaryzmy. Język z każdym dniem staje się coraz bardziej nasycony przekleństwami w wykonaniu przedstawicieli niemal wszystkich środowisk.

Zapach w pracy

Zapachy unoszące się w biurze mają kilka źródeł – higiena pracowników, stosowane dezodoranty, perfumy i wody kolońskie, schorzenia, na które cierpią pracownicy, posiłki spożywane w miejscu pracy, przy biurku.

Zadbaj o siebie

Dbasz o podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych, o nienaganny wygląd ubrań, o właściwy wygląd miejsca pracy – by wszystko było uporządkowane, o wygląd i estetykę dokumentów, które są twoją wizytówką. A czy dbasz o siebie?

Nie szata zdobi człowieka – a jednak …

Kilka dni temu byłam u mówiona na spotkanie z doradcą finansowym. Spotkanie miało się odbyć z samego rana. Byłam kilka minut przed czasem i musiałam zaczekać na otwarcie biura. Czekając zobaczyłam młodego mężczyznę ubranego w bluzę i dżinsy – patrząc na niego pozazdrościłam mu studenckiego luzu. Jakie było moje zdziwienie, gdy wchodząc do biura zobaczyłam właśnie tego mężczyznę siedzącego za biurkiem. Teraz był ubrany w dobrze skrojony garnitur, jasną koszulę i krawat. Nawet jeśli to chwyt marketingowy to zadziałał – wchodząc na spotkanie zobaczyłam profesjonalistę, któremu nie zawahałam się powierzyć swoich finansów.

Drzwi pokoi służbowych

Drzwi prowadzące do pokoju służbowego często są zamknięte. Niekiedy pozostaje to w sprzeczności z ideą przepływu informacji w biurze czy koniecznością obsługi interesantów.

Czy znasz elementy mailowej etykiety?

Jeśli zapoznałeś się z naszymi poradami na temat formułowania służbowych wiadomości lub chcesz sprawdzić swoją wiedze na ten temat, przeczytaj poniższe zdania. Zdecyduj, czy zgadzasz się z nim, czy też nie. Powodzenia!

Mentor pilnie poszukiwany

Słyszałeś o programie mentoringowym i miałeś nadzieję, że zostaniesz nim objęty w nowej firmie. Tak się jednak nie stało. Musisz radzić sobie sam, jednak niełatwo jest poruszać się w gąszczu układów personalnych starając się zrobić na wszystkich dobre wrażenie i jednocześnie bez zarzuty wykonywać nowe zadania.

Awans zawodowy – dlaczego mnie ominął?

Zastanawiasz się dlaczego po raz kolejny propozycję awansu otrzymał kolega a nie ty? Może masz bogate doświadczenie, a może świetne kwalifikacje, a mimo to zostałeś pominięty. Teraz rozmyślasz, dlaczego tak się stało?

Budowanie sieci kontaktów biznesowych

Człowiek nie jest samotną wyspą, chętnie nawiązuje kontakty towarzyskie, dąży do rozmów z drugą osobą, wymiany informacji. Spotkania w gronie bliższych i dalszych znajomych to nie tylko źródło przyjemności, mogą one mieć przynieść wymierne korzyści w życiu zawodowym.

Myląca treść wypowiedzi

Poprawność językowa w kontaktach międzyludzkich, a szczególnie biznesowych jest bardzo ważna. Od szybkości i trafności ripost słownych może zależeć twój awans zawodowy lub decyzja o powierzeniu ci nowego projektu

Telepraca – wizerunek pracownika

Pracujesz w domu, więc masz poczucie, że jesteś bardziej anonimową osobą niż koledzy i koleżanki z pracy, którzy spotykają się osobiście z klientami. Jeśli tak myślisz to jesteś w błędzie.

Dobry słuchacz

By być dobrym rozmówcą nie wystarczy być dobrym mówcą. Trzeba być dobrym słuchaczem.

Niefortunne gesty

Nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów służbowych jest nieodłącznym elementem pracy każdego człowieka biznesu. Kontakty te są zawierane nie tylko w kraju, ale i poza jego granicami.

CV – pierwsze wrażenie jest najważniejsze

Przed wyjściem na spotkanie w sprawie pracy długo się do niego przygotowujesz, ale czy nie zastanawiałeś się nad tym, że może twoja przyszłość w danej firmie została już przesądzona?

Romans w pracy

Spora część życia prawie każdego człowieka kręci się wokół jego pracy. Nic więc dziwnego, że wielu ludzi właśnie w miejscu pracy szuka również swojej drugiej połówki, ale czy faktycznie romanse w pracy opłacają się?

Przekazywanie złych wiadomości

Na szczęście minęły już czasy, gdy zabijano posłańca przynoszącego złe wiadomości. Nadal jednak informowanie o przykrych sprawach pozostaje niewdzięcznym zadaniem. Nikt z nas nie lubi tego robić. Wymaga to od nas nie lada taktu, wyczucia i... odwagi.

Jak wyrażać krytykę i jak ją przyjmować?

Zarówno przyjmowanie słów krytyki z odpowiednią klasą jak i taktowne jej wypowiadanie jest nie lada wyzwaniem. Jak mu sprostać?

Firmowe kartki świąteczne

W epoce Internetu wiele firm rezygnuje ze zwyczaju wysyłania tradycyjnych kartek świątecznych z ręcznie wypisanymi życzeniami. Coraz częściej wybierają kartki elektroniczne, albo kartki z wydrukowanymi już życzeniami. Czy to jednak dobre posunięcie?

Kultura osobista na szkoleniach

W większości firm wśród form motywowania pracowników można zauważyć organizowanie wyjazdów lub wycieczek integracyjnych. Mogą to być również szkolenia, które oprócz funkcji rekreacyjnej będą miały charakter merytoryczny, a ich głównym celem będzie podniesienie kwalifikacji przez pracownika.

Savoir-vivre w branży usług

Branża usług rządzi się swoimi prawami. Cechuje ją, tak jak społeczeństwo, w którym przyszło nam żyć, wymiana ról. Termin ważny.

Jak radzić sobie z trudnym klientem?

Pracując w bezpośrednim kontakcie z klientem, nie unikniesz obcowania z trudnymi osobowościami. Jak radzić sobie z klientami, którzy urodzili się tylko po to, aby narzekać? Jak nie dać się zarazić ich marudnym usposobieniem i nie dać się wciągnąć w zajadły spór? Damy Ci cenne wskazówki jak okiełznać trudnego klienta.

Bankiet

Bankiet to oficjalny, uroczysty obiad dla większej liczby osób. Cechuje się wystawnością i dłuższym czasem trwania. Jak odnaleźć swoje miejsce przy stole i kiedy przywitać się z gospodarzem?

Rozmowy towarzyskie przy stole

Nierozerwalnym towarzyszem firmowych przyjęć na siedząco są rozmowy towarzyskie. Poznanie reguł, które żądzą tego typu konwersacjami jest niezwykle istotne nie tylko dla zbudowania miłej i niekrępującej atmosfery w trakcie spotkania, ale również dla naszego wizerunku.

Przedstawianie gości na przyjęciu biznesowym

Obowiązek przedstawienia gości należy do gospodarzy spotkania. Zazwyczaj jednak ma to miejsce w przypadku przyjęć na siedząco. Podczas spotkań na stojąco goście powinni radzić sobie już sami.

Alkohol na przyjęciach firmowych

Uczestnictwo w spotkaniach i przyjęciach firmowych należy do obowiązków pracownika. Nie ulega wątpliwości, że głównym „gościem” na tego rodzaju przyjęciach jest alkohol, pozostaje tylko pytanie, jak właściwie należy się z nim obchodzić, by nie spalić się w oczach kolegów i pracodawcy?

Jak zachować się na spotkaniu towarzyskim w restauracji?

Odnośnie etykiety biznesowej często pada pytanie dotyczące norm zachowania na luźnym niezobowiązującym spotkaniu. Czy tego typu okoliczność powinna już być zaliczona do sfery towarzyskiej, czy może nadal pozostaje w sferze służbowej?

Zaproszenia na przyjęcia firmowe

W zależności od rodzaju spotkania biznesowego należy dopasować odpowiednie zaproszenie. Formułując je musimy zwrócić uwagę nie tylko na jego formę graficzną, ale przede wszystkich na zawarte w nim informacje. Gość musi w zaproszeniu dostać wszystkie najważniejsze szczegóły.

Czym jest savoir-vivre w biznesie?

Codzienne relacje międzyludzkie odbywają się w formie, która kształtowana jest przez kulturę i preferencję ludzi – uczestników interakcji. Region pochodzenia, rodzaj wychowania, wykształcenie, a nawet płeć warunkują zachowania jednostek w kontaktach ze sobą. Istnieją jednak sytuacje, gdzie te „naturalne” sposoby zachowania powinny być podporządkowane pewnym ogólnie przyjętym zasadom.

Sztuka przyjmowania krytyki

Życie w społeczeństwie wymaga od człowieka głębokiego zaangażowania, a czasami wręcz i poświęcenia. Szczególnie istotna wydaje się umiejętność przyjmowania właściwie krytyki, skierowanej pod naszym adresem. Często od zaprezentowanego przez nas zachowania w takiej sytuacji zależy powodzenie dalszej rozmowy czy też znajomości.

Zajmowanie miejsc w pomieszczeniach

Etykieta zajmowania miejsc przy stole jest ściśle ustalona. Kiedy i w jaki sposób zająć miejsce przy stole na spotkaniu biznesowym w firmie?

Jak przygotować się do prezentacji?

Nie wystarczy trafnie wybrany temat, aby podczas konferencji zebrani słuchali nas bez ziewania,. Na dobrą prezentację składa się coś więcej, ważny jest ton głosu, Twoja gestykulacja, dobra znajomość tematu, mocne punkty prezentacji, właściwy kontakt wzrokowy ze słuchającymi. Wszystkie te elementy można wcześniej przećwiczyć, a w dzień wystąpienia zabłysnąć swobodą prezentacji.

Jedzenie w biurze

Jedzenie w miejscu pracy jest tematem dość delikatnym. Jedząc w pracy łatwo popełnić mnóstwo niewybaczalnych gaf.

Kolacja biznesowa - ważne wskazówki

Często w życiu najważniejsze decyzje zapadają nie w gabinetach i biurach, lecz w zaciszu restauracji podczas biznesowych spotkań. Kiedy wypadnie nam uczestniczyć w jednym z nich, warto wcześniej zapoznać się z obowiązującą etykietą, aby nie popełnić przysłowiowej gafy i – być może – tym samym zamknąć przed sobą nowe drogi rozwoju.

Small talk - niezbędną umiejętnością biznesmena

Umiejętność prowadzenia krótkich rozmów towarzyskich jest nieoceniona w biznesie. Otwiera wrota do nowych znajomości i pozwala utrzymać stare. I nie prawdą jest, że z umiejętnością tą trzeba się urodzić. Kilka wskazówek i ćwiczenia na żywo pozwolą Ci na własnej skórze obalić ten mit.

Zasady pierwszeństwa w polityce i biznesie

Najważniejsza dla biznesmena i polityka przy stosowaniu etykiety okazuje się umiejętność okazywania szacunku partnerom. W praktyce wiąże się to ściśle z przestrzeganiem zasad precedencji – pierwszeństwa.

Mowa ciała a spotkania biznesowe

Język gestów, inaczej komunikacja niewerbalna jest nieodłączną częścią porozumiewania się ludzi. Warto ją poznać, po to choćby, żeby umieć rozszyfrowywać to, co chce nam powiedzieć lub też ukryć przed nami rozmówca.

Poprawność językowa Twoją wizytówką

Kulturę osobistą człowieka tworzy nie tylko jego zachowanie, sposób ubierania się, ale także to, jak się wypowiada. Czysta wymowa, staranny sposób formułowania myśli oraz dbałość o poprawność językową w służbowej korespondencji jest wysoko ceniona nie tylko przez znawców etykiety, ale także przez pracodawców i kontrahentów.

Komórka może stać się Twoim wrogiem

Telefon komórkowy niezwykle ułatwia życie nam i osobom, które chcą się z nami skontaktować, jednak nieumiejętne z niego korzystanie może przysporzyć nam wielu problemów. Jak używać tego cudu techniki zgodnie z zasadami savoir vivre’u?

REKLAMA