REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

CV – pierwsze wrażenie jest najważniejsze

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Marzena Czarnowska
Jak napisać dobre CV?
Jak napisać dobre CV?

REKLAMA

REKLAMA

Przed wyjściem na spotkanie w sprawie pracy długo się do niego przygotowujesz, ale czy nie zastanawiałeś się nad tym, że może twoja przyszłość w danej firmie została już przesądzona?

Zanim ty sam staniesz przed komisją rekrutacyjną i będziesz miał możliwość zaprezentowania swojej osoby, zrobi to twoje CV. Jest to podstawowy dokument, który przesyłasz pracodawcy. Jeśli naprawdę chcesz otrzymać pracę, o którą się starasz dopracuj swoje CV do perfekcji. Przede wszystkim zadbaj, by było ono aktualne. Może zdarzyć się tak, że akurat znalazłeś wymarzoną dla siebie ofertę pracy, ale termin składania dokumentów upływa dnia następnego, a może nawet za kilka godzin.
CV to twoja wizytówka, dokument, który tak jak i ty zawsze musi być przygotowany, by wywrzeć jak najlepsze wrażenie. By zrealizować ten cel zaopatrz się w kilka (lub więcej, w zależności od indywidualnych potrzeb i sytuacji) arkuszy dobrej jakości papieru i dobrane do niego koperty. Na bieżąco wprowadzaj zmiany do elektronicznej wersji swojego CV, w razie potrzeby w ciągu kilku minut będziesz mógł wydrukować elegancki dokument. Nie będziesz musiał się obawiać, że z uwagi na pospiech popełniłeś błędy: wpisałeś złą datę, użyłeś błędnego słowa lub w tekście znajdą się literówki.

REKLAMA

Zobacz: Stosowne ubranie w każdej sytuacji

CV wiele mówi o swoim autorze

CV napisane szybko, bez zastanowienia się i odpowiedniej edycji tekstu, z drobnymi błędami, nieczytelne, zawierające nadmiar niepotrzebnych informacji będzie odrzucone. Strona wizualna CV też jest ważna – nie stosuj pogrubień ani kursyw,by wyróżnić pewne elementy. Pracodawcy ogłaszający nabór na określone stanowisko w sposób zwięzły podają kryteria, jakimi będą się kierować przy wyborze pracownika. W czasie procedury rekrutacyjnej, na jej pierwszym etapie będą przeglądać dostarczone im CV w poszukiwaniu tychże kryteriów i sami zdecydują, która z twoich umiejętności jest dla nich ważna.
Pracodawca zwróci uwagę nie tyle na obszerność dokumentu, ile na zawartą w nim treść.
Najważniejsze dla niego informacje to wykształcenie zgodne ze stanowiskiem, przebieg dotychczasowego zatrudnienia: zajmowane stanowiska, zakres obowiązków, nazwy firm, oraz umiejętności potwierdzone certyfikatami. Pracodawca zwróci uwagę, czy wykonywane do tej pory przez kandydata prace były w pewien sposób powiązane z zadaniami, które chce mu zaproponować, czy też będzie musiał go przygotować do pracy. Z przebiegu dotychczasowej kariery zawodowej, nowy pracodawca będzie starał się wyłonić takie informacje o przyszłym pracowniku, jak: umiejętność pracy w zespole lub samodzielnego podejmowania decyzji – w zależności od oferowanej posady, otwartość na nowości, chęć dokształcania się, mobilność. Czasem firma oczekuje, by pracownik był gotowy w każdej chwili udać się w podróż służbową, innym razem poszukuje osób o ustabilizowanej sytuacji rodzinnej, które będą chciały związać się z firmą na dłużej niż na okres kilku miesięcy czy lat. Czytając ogłoszenie dotyczące pracy i zbierając informacje na temat pracodawcy, u którego starasz się o posadę będziesz musiał spróbować przewidzieć, która z wymienionych wyżej opcji jest mu bliższa.

Zobacz: Wizerunek firmy w internecie

List motywacyjny

CV to jedno, drugi ważny dokument to list motywacyjny. Musisz w nim zwięźle przedstawić swój pomysł na proponowane stanowisko – jaką korzyść zyska pracodawca zatrudniając ciebie. List ten również powinien być zwięzły, zawierać konkretne informacje, np. przez 3 lata pełniłem obowiązki…, zatem znam się na … List motywacyjny musi być również właściwie zaadresowany – lepiej użyć zwrotu bardziej oficjalnego niż mniej oficjalnego. Jeśli zaś nie wiemy do kogo personalnie zaadresować list najlepiej napisać: „Szanowni Państwo”.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

REKLAMA

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

REKLAMA

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

REKLAMA