REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

CV – pierwsze wrażenie jest najważniejsze

Marzena Czarnowska
Jak napisać dobre CV?
Jak napisać dobre CV?

REKLAMA

REKLAMA

Przed wyjściem na spotkanie w sprawie pracy długo się do niego przygotowujesz, ale czy nie zastanawiałeś się nad tym, że może twoja przyszłość w danej firmie została już przesądzona?

Zanim ty sam staniesz przed komisją rekrutacyjną i będziesz miał możliwość zaprezentowania swojej osoby, zrobi to twoje CV. Jest to podstawowy dokument, który przesyłasz pracodawcy. Jeśli naprawdę chcesz otrzymać pracę, o którą się starasz dopracuj swoje CV do perfekcji. Przede wszystkim zadbaj, by było ono aktualne. Może zdarzyć się tak, że akurat znalazłeś wymarzoną dla siebie ofertę pracy, ale termin składania dokumentów upływa dnia następnego, a może nawet za kilka godzin.
CV to twoja wizytówka, dokument, który tak jak i ty zawsze musi być przygotowany, by wywrzeć jak najlepsze wrażenie. By zrealizować ten cel zaopatrz się w kilka (lub więcej, w zależności od indywidualnych potrzeb i sytuacji) arkuszy dobrej jakości papieru i dobrane do niego koperty. Na bieżąco wprowadzaj zmiany do elektronicznej wersji swojego CV, w razie potrzeby w ciągu kilku minut będziesz mógł wydrukować elegancki dokument. Nie będziesz musiał się obawiać, że z uwagi na pospiech popełniłeś błędy: wpisałeś złą datę, użyłeś błędnego słowa lub w tekście znajdą się literówki.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz: Stosowne ubranie w każdej sytuacji

CV wiele mówi o swoim autorze

CV napisane szybko, bez zastanowienia się i odpowiedniej edycji tekstu, z drobnymi błędami, nieczytelne, zawierające nadmiar niepotrzebnych informacji będzie odrzucone. Strona wizualna CV też jest ważna – nie stosuj pogrubień ani kursyw,by wyróżnić pewne elementy. Pracodawcy ogłaszający nabór na określone stanowisko w sposób zwięzły podają kryteria, jakimi będą się kierować przy wyborze pracownika. W czasie procedury rekrutacyjnej, na jej pierwszym etapie będą przeglądać dostarczone im CV w poszukiwaniu tychże kryteriów i sami zdecydują, która z twoich umiejętności jest dla nich ważna.
Pracodawca zwróci uwagę nie tyle na obszerność dokumentu, ile na zawartą w nim treść.
Najważniejsze dla niego informacje to wykształcenie zgodne ze stanowiskiem, przebieg dotychczasowego zatrudnienia: zajmowane stanowiska, zakres obowiązków, nazwy firm, oraz umiejętności potwierdzone certyfikatami. Pracodawca zwróci uwagę, czy wykonywane do tej pory przez kandydata prace były w pewien sposób powiązane z zadaniami, które chce mu zaproponować, czy też będzie musiał go przygotować do pracy. Z przebiegu dotychczasowej kariery zawodowej, nowy pracodawca będzie starał się wyłonić takie informacje o przyszłym pracowniku, jak: umiejętność pracy w zespole lub samodzielnego podejmowania decyzji – w zależności od oferowanej posady, otwartość na nowości, chęć dokształcania się, mobilność. Czasem firma oczekuje, by pracownik był gotowy w każdej chwili udać się w podróż służbową, innym razem poszukuje osób o ustabilizowanej sytuacji rodzinnej, które będą chciały związać się z firmą na dłużej niż na okres kilku miesięcy czy lat. Czytając ogłoszenie dotyczące pracy i zbierając informacje na temat pracodawcy, u którego starasz się o posadę będziesz musiał spróbować przewidzieć, która z wymienionych wyżej opcji jest mu bliższa.

Zobacz: Wizerunek firmy w internecie

REKLAMA

List motywacyjny

CV to jedno, drugi ważny dokument to list motywacyjny. Musisz w nim zwięźle przedstawić swój pomysł na proponowane stanowisko – jaką korzyść zyska pracodawca zatrudniając ciebie. List ten również powinien być zwięzły, zawierać konkretne informacje, np. przez 3 lata pełniłem obowiązki…, zatem znam się na … List motywacyjny musi być również właściwie zaadresowany – lepiej użyć zwrotu bardziej oficjalnego niż mniej oficjalnego. Jeśli zaś nie wiemy do kogo personalnie zaadresować list najlepiej napisać: „Szanowni Państwo”.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

REKLAMA

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

REKLAMA

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA