REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

CV – pierwsze wrażenie jest najważniejsze

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Marzena Czarnowska
Jak napisać dobre CV?
Jak napisać dobre CV?

REKLAMA

REKLAMA

Przed wyjściem na spotkanie w sprawie pracy długo się do niego przygotowujesz, ale czy nie zastanawiałeś się nad tym, że może twoja przyszłość w danej firmie została już przesądzona?

Zanim ty sam staniesz przed komisją rekrutacyjną i będziesz miał możliwość zaprezentowania swojej osoby, zrobi to twoje CV. Jest to podstawowy dokument, który przesyłasz pracodawcy. Jeśli naprawdę chcesz otrzymać pracę, o którą się starasz dopracuj swoje CV do perfekcji. Przede wszystkim zadbaj, by było ono aktualne. Może zdarzyć się tak, że akurat znalazłeś wymarzoną dla siebie ofertę pracy, ale termin składania dokumentów upływa dnia następnego, a może nawet za kilka godzin.
CV to twoja wizytówka, dokument, który tak jak i ty zawsze musi być przygotowany, by wywrzeć jak najlepsze wrażenie. By zrealizować ten cel zaopatrz się w kilka (lub więcej, w zależności od indywidualnych potrzeb i sytuacji) arkuszy dobrej jakości papieru i dobrane do niego koperty. Na bieżąco wprowadzaj zmiany do elektronicznej wersji swojego CV, w razie potrzeby w ciągu kilku minut będziesz mógł wydrukować elegancki dokument. Nie będziesz musiał się obawiać, że z uwagi na pospiech popełniłeś błędy: wpisałeś złą datę, użyłeś błędnego słowa lub w tekście znajdą się literówki.

REKLAMA

Zobacz: Stosowne ubranie w każdej sytuacji

CV wiele mówi o swoim autorze

CV napisane szybko, bez zastanowienia się i odpowiedniej edycji tekstu, z drobnymi błędami, nieczytelne, zawierające nadmiar niepotrzebnych informacji będzie odrzucone. Strona wizualna CV też jest ważna – nie stosuj pogrubień ani kursyw,by wyróżnić pewne elementy. Pracodawcy ogłaszający nabór na określone stanowisko w sposób zwięzły podają kryteria, jakimi będą się kierować przy wyborze pracownika. W czasie procedury rekrutacyjnej, na jej pierwszym etapie będą przeglądać dostarczone im CV w poszukiwaniu tychże kryteriów i sami zdecydują, która z twoich umiejętności jest dla nich ważna.
Pracodawca zwróci uwagę nie tyle na obszerność dokumentu, ile na zawartą w nim treść.
Najważniejsze dla niego informacje to wykształcenie zgodne ze stanowiskiem, przebieg dotychczasowego zatrudnienia: zajmowane stanowiska, zakres obowiązków, nazwy firm, oraz umiejętności potwierdzone certyfikatami. Pracodawca zwróci uwagę, czy wykonywane do tej pory przez kandydata prace były w pewien sposób powiązane z zadaniami, które chce mu zaproponować, czy też będzie musiał go przygotować do pracy. Z przebiegu dotychczasowej kariery zawodowej, nowy pracodawca będzie starał się wyłonić takie informacje o przyszłym pracowniku, jak: umiejętność pracy w zespole lub samodzielnego podejmowania decyzji – w zależności od oferowanej posady, otwartość na nowości, chęć dokształcania się, mobilność. Czasem firma oczekuje, by pracownik był gotowy w każdej chwili udać się w podróż służbową, innym razem poszukuje osób o ustabilizowanej sytuacji rodzinnej, które będą chciały związać się z firmą na dłużej niż na okres kilku miesięcy czy lat. Czytając ogłoszenie dotyczące pracy i zbierając informacje na temat pracodawcy, u którego starasz się o posadę będziesz musiał spróbować przewidzieć, która z wymienionych wyżej opcji jest mu bliższa.

Zobacz: Wizerunek firmy w internecie

List motywacyjny

CV to jedno, drugi ważny dokument to list motywacyjny. Musisz w nim zwięźle przedstawić swój pomysł na proponowane stanowisko – jaką korzyść zyska pracodawca zatrudniając ciebie. List ten również powinien być zwięzły, zawierać konkretne informacje, np. przez 3 lata pełniłem obowiązki…, zatem znam się na … List motywacyjny musi być również właściwie zaadresowany – lepiej użyć zwrotu bardziej oficjalnego niż mniej oficjalnego. Jeśli zaś nie wiemy do kogo personalnie zaadresować list najlepiej napisać: „Szanowni Państwo”.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA