REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

CV – pierwsze wrażenie jest najważniejsze

Marzena Czarnowska
Jak napisać dobre CV?
Jak napisać dobre CV?

REKLAMA

REKLAMA

Przed wyjściem na spotkanie w sprawie pracy długo się do niego przygotowujesz, ale czy nie zastanawiałeś się nad tym, że może twoja przyszłość w danej firmie została już przesądzona?

Zanim ty sam staniesz przed komisją rekrutacyjną i będziesz miał możliwość zaprezentowania swojej osoby, zrobi to twoje CV. Jest to podstawowy dokument, który przesyłasz pracodawcy. Jeśli naprawdę chcesz otrzymać pracę, o którą się starasz dopracuj swoje CV do perfekcji. Przede wszystkim zadbaj, by było ono aktualne. Może zdarzyć się tak, że akurat znalazłeś wymarzoną dla siebie ofertę pracy, ale termin składania dokumentów upływa dnia następnego, a może nawet za kilka godzin.
CV to twoja wizytówka, dokument, który tak jak i ty zawsze musi być przygotowany, by wywrzeć jak najlepsze wrażenie. By zrealizować ten cel zaopatrz się w kilka (lub więcej, w zależności od indywidualnych potrzeb i sytuacji) arkuszy dobrej jakości papieru i dobrane do niego koperty. Na bieżąco wprowadzaj zmiany do elektronicznej wersji swojego CV, w razie potrzeby w ciągu kilku minut będziesz mógł wydrukować elegancki dokument. Nie będziesz musiał się obawiać, że z uwagi na pospiech popełniłeś błędy: wpisałeś złą datę, użyłeś błędnego słowa lub w tekście znajdą się literówki.

REKLAMA

Zobacz: Stosowne ubranie w każdej sytuacji

CV wiele mówi o swoim autorze

CV napisane szybko, bez zastanowienia się i odpowiedniej edycji tekstu, z drobnymi błędami, nieczytelne, zawierające nadmiar niepotrzebnych informacji będzie odrzucone. Strona wizualna CV też jest ważna – nie stosuj pogrubień ani kursyw,by wyróżnić pewne elementy. Pracodawcy ogłaszający nabór na określone stanowisko w sposób zwięzły podają kryteria, jakimi będą się kierować przy wyborze pracownika. W czasie procedury rekrutacyjnej, na jej pierwszym etapie będą przeglądać dostarczone im CV w poszukiwaniu tychże kryteriów i sami zdecydują, która z twoich umiejętności jest dla nich ważna.
Pracodawca zwróci uwagę nie tyle na obszerność dokumentu, ile na zawartą w nim treść.
Najważniejsze dla niego informacje to wykształcenie zgodne ze stanowiskiem, przebieg dotychczasowego zatrudnienia: zajmowane stanowiska, zakres obowiązków, nazwy firm, oraz umiejętności potwierdzone certyfikatami. Pracodawca zwróci uwagę, czy wykonywane do tej pory przez kandydata prace były w pewien sposób powiązane z zadaniami, które chce mu zaproponować, czy też będzie musiał go przygotować do pracy. Z przebiegu dotychczasowej kariery zawodowej, nowy pracodawca będzie starał się wyłonić takie informacje o przyszłym pracowniku, jak: umiejętność pracy w zespole lub samodzielnego podejmowania decyzji – w zależności od oferowanej posady, otwartość na nowości, chęć dokształcania się, mobilność. Czasem firma oczekuje, by pracownik był gotowy w każdej chwili udać się w podróż służbową, innym razem poszukuje osób o ustabilizowanej sytuacji rodzinnej, które będą chciały związać się z firmą na dłużej niż na okres kilku miesięcy czy lat. Czytając ogłoszenie dotyczące pracy i zbierając informacje na temat pracodawcy, u którego starasz się o posadę będziesz musiał spróbować przewidzieć, która z wymienionych wyżej opcji jest mu bliższa.

Zobacz: Wizerunek firmy w internecie

List motywacyjny

CV to jedno, drugi ważny dokument to list motywacyjny. Musisz w nim zwięźle przedstawić swój pomysł na proponowane stanowisko – jaką korzyść zyska pracodawca zatrudniając ciebie. List ten również powinien być zwięzły, zawierać konkretne informacje, np. przez 3 lata pełniłem obowiązki…, zatem znam się na … List motywacyjny musi być również właściwie zaadresowany – lepiej użyć zwrotu bardziej oficjalnego niż mniej oficjalnego. Jeśli zaś nie wiemy do kogo personalnie zaadresować list najlepiej napisać: „Szanowni Państwo”.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA