Wizerunek firmy w internecie
REKLAMA
REKLAMA
Dyrektor w internecie - przypadek pana X
Wyobraź sobie osobę, która prowadzi niewielką firmę księgową. Firma zaczęła lepiej prosperować i poszukuje pracowników. Co zobaczą potencjalni kandydaci, wpisawszy w wyszukiwarkę internetową nazwę firmy lub nazwisko właściciela? Oprócz znalezienia niewątpliwie profesjonalnie zrobionej strony firmy, znajdą także profil właściciela na jednym z popularnych serwisów społecznościowych. W profilu tym jego właściciel opisuje swoje dokonania zawodowe, ukończone kursy, szkolenia itp. Bardzo pozytywne wrażenie. Pozytywne wrażenie trwa, póki potencjalny kandydat nie zerknie na grupy, wśród których właściciel firmy się udziela. Dobre wrażenie pryska, bo większość grup związana jest z randkami, spotkaniami towarzyskimi, flirtem itp. Opisany przypadek nie jest wymyślony.
REKLAMA
Zobacz: Stosowny strój od stóp do głów
Jak zadbać o swój wizerunek profesjonalnego pracodawcy i szefa?
Pamiętaj o tym, że wszystkie Twoje wypowiedzi, zdjęcia, które kiedyś zamieściłeś, nadal są dostępne w Internecie. Jeżeli logujesz się na jakimś portalu swoim imieniem i nazwiskiem, lub adresem poczty, takie informacje także może zobaczyć każdy. Zadbaj, aby informacje firmowane Twoim nazwiskiem w Internecie dawały wyraz profesjonalizmowi Twojemu i Twojej firmy. Wypowiadaj się na forach dla specjalistów z branży, zapisz się do odpowiednich grup tematycznych, stosuj się do netykiety.
Zobacz także: Inspiracje i pomysły w reklamie czyli jak reklamować w zgodzie z prawem
Opinia o firmie jako pracodawcy
Warto też pamiętać o tym, że stosunek, Twój i Twojej firmy, do pracowników, także tych potencjalnych, może zostać przekazany zainteresowanym osobom na forach internetowych. Niejednokrotnie przed wysłaniem aplikacji czy przed rozmową rekrutacyjną lub po telefonie headhuntera, kandydaci pytają kolegów „po fachu” o opinie i wrażenia dotyczące konkretnej firmy, a nawet konkretnej osoby w firmie. Odkąd świat stał się globalną wioską, informacje przekazywane są z szybkością odrzutowca. Z reguły, im są one bardziej negatywne, tym szybciej docierają do szerokiej rzeszy zainteresowanych.
Stosując się do kilku wyżej opisanych wskazówek, spraw, aby obecność w internecie stanowiła dodatkową, pozytywną wizytówkę zarówno Twoją jak i Twojej firmy.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.